Strategické cíle resortu do roku 2030

Ministerstvo zemědělství chce podpořit exportní dynamiku českých vývozců a to zejména do třetích zemí. Touto cestou chce snižovat závislost českých vývozců na jednotném trhu EU, který je už poněkud nasycen, a vyvážet produkci s vyšší přidanou hodnotou.

 

Strategické cíle stanovené Ministerstvem zemědělství:

  • Zvýšení exportní výkonnosti zejména produktů s vyšší přidanou hodnotou a hledání nových odbytišť mimo EU

 

Příklady opatření k naplňování strategických cílů:

  • Cílení proexportní podpory na vybrané prioritní země

  • Optimální fungování a další rozšiřování sítě zemědělských diplomatů ve třetích zemích

  • Pokračování v aplikaci dotačního programu Ministerstva zemědělství „Podpora účasti na mezinárodních výstavách a veletrzích v zahraničí“

  • Realizace podnikatelských misí ministra zemědělství do třetích zemí

  • Širší zpřístupnění služeb ČEB (Česká exportní banka) a EGAP (Exportní garanční a pojišťovací společnost) zemědělsko-potravinářským podnikům

 

Příklady dotační politiky:

Národní dotace:

  • 9.H. – Podpora účasti na mezinárodních výstavách a veletrzích v zahraničí. (Nově je rozšířen i na veletrhy a výstavy, které nejsou pod patronací Ministerstva zemědělství. Úhrady se týkají např.: nájmu výstavní plochy bez vybavení, úhrada cestovních nákladů a úhrada registračního poplatku.)

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.