přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.

Popularita privátních značek v Evropě

19.5.2023

Společnosti Circana a NPD, které se zaměřují na průzkum trhu a chování spotřebitelů, zveřejnily v UK pololetní zprávu s názvem „Signály v poptávce po rychloobrátkovém zboží“, která se zaměřuje na šest největších trhů v Evropě (Německo, Francie, Itálie, Španělsko, Nizozemí a Velká Británie).

Zpráva konstatuje, že byť privátní značky tvoří jen 38 % celkové hodnoty prodeje rychloobrátkového zboží v Evropě (229 mld. EUR), v mnohých kategoriích již předstihují popularitu běžných (národních) značek. Na popularitě privátních značek se velkou měrou podílí mimo jiné i fakt, že zákazníci vyhledávají potraviny, které jsou zařazeny do prodejních akcí se sníženou cenou.

Zpráva také odhaluje, že nejvyšší podíl prodejů privátních značek byl zaznamenán ve Španělsku (47 %) a Německu (41 %) a nejnižší ve Velké Británii (37 %). Zároveň to však neznamená, že zákazníci nejsou loajální k národním značkám. Ve skutečnosti často pouze nakupují menší objemy produktů národních značek.

Zákazníci často volí privátní značky u potravin čerstvých, chlazených nebo skladovaných při pokojové teplotě, a to proto, že je u těchto kategorií nejvyšší inflace. Při nákupu privátních značek hledají nakupující vyváženost mezi cenou a kvalitou. 78 % z nich aktivně hledá nejnižší ceny a 72 % věnuje pozornost etiketám výrobků.

Popularita privátních značek představuje příležitost pro producenty z ČR, kteří nemohou nebo nechtějí procházet obtížným budováním vlastní značky na trzích v Evropě i mimo ni. Podíl prodejů privátních značek v ČR například v roce 2021 činil 21,5 %.

Zdroj

 

Zpracoval:
Paul Wilkins
místní zástupce ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mzecz

  • Tisk stránky
  • Poslat e-mailem