přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.

Pokles důvěry zákazníků v supermarkety ve Velké Británii

20.1.2023

Ceny základních potravin, jako je máslo, mléko a sýry, se v Británii v prosinci 2022 meziročně zvýšily až o 30 %. Ukazuje to nový průzkum společnosti Which?, která se zaměřuje na monitoring spotřebitelských cen v supermarketech.

Podle údajů této společnosti činila v prosinci 2022 průměrná inflace v britských řetězcích Aldi, Asda, Lidl, Morrisons, Ocado, Sainsbury's, Tesco a Waitrose 15 %´, ale máslo a máslové pomazánky zdražily o 29,4 %, mléko o 26,3 %, sýry o 22,3 %, pečivo o 19,5 % a voda o 18,6 %.

„Víme, že ceny potravin v Británii v posledním roce dramaticky vzrostly a naše sledování inflace ukazuje, jak zásadní dopad to má na produkty každodenní spotřeby v supermarketech,“ uvedl Which?. „Někteří spotřebitelé musejí vynechat některá jídla během dne, aby vyšli s penězi. Naše zjištění navíc ukazují, že důvěra spotřebitelů v supermarkety klesá, protože se mnoho z nich domnívá, že supermarkety za situace, kdy dochází k bezprecedentnímu zvyšování životních nákladů, upřednostňují své zisky před pomocí lidem.“

Přestože je Lidl nejlevnější supermarket v Británii, ceny tam v prosinci vzrostly nejvíce, a to o 21,2 %. V supermarketu Aldi to bylo o 20,8 %. Ceny rostly i u řetězce Asda, a to o 15,4 %. V ostatních sledovaných supermarketech se nárůst pohyboval pod 15 %.

Zdroj

Zpracovali:

Paul Wilkins a Tibor Angyal
místní zástupci ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mzecz

  • Tisk stránky
  • Poslat e-mailem