Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc květen 2023

13. 6. 2023

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc květen 2023

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.

  1. Jak početné je právní oddělení MZe?

  2. Jaké jsou roční mzdové náklady na právní oddělení?

  3. Jaký je průměrný náklad na jednu hodinu interního právníka?(součet mezd právníků zaměstnaných navýšený o odvody a náklady zaměstnavatele na pracovní místo lomeno celkovým fondem pracovních hodin těchto zaměstnanců)?

  4. Kolik celkem zaplatilo MZe od ledna 2018 do února 2023 za právní služby advokátní kanceláři Císař, Češka, Smutný s.r.o.?

  5. Proč nevyužívalo MZe své interní právní oddělení místo externí advokátní kanceláře?

  6. Jak byla advokátní kancelář Císař, Češka, Smutný s.r.o. vybrána? Pokud byla vybrána formou veřejné zakázky, žádám o její zadávací dokumentaci a datum vypsání.

  7. Jednalo se o otevřenou veřejnou zakázku nebo nějakou formu zadávacího řízení, kdy byli osloveni jen předem vybraní uchazeči?

  8. Kdo v této veřejné zakázce podal nabídku, v jaké výši a jak byla vyhodnocena nabídka Císař, Češka, Smutný s.r.o.?

  9. Proč byla vybrána právě kancelář Císař, Češka, Smutný s.r.o.?

  10. S jakými advokátními kancelářemi MZe spolupracuje?Jak tento právní vztah vznikl a jaké jsou skutečné průměrné hodinové sazby jednotlivých advokátních kanceláří (tj. celkové fakturované náklady na právní službu podělené celkovým počtem fakturovaných hodin, náklady třetích stran se do nákladů na právní službu nezapočítávají)?

  11. Vyhodnocuje nějak MZe efektivitu jednotlivých advokátních kanceláří – například podle jejich ceny a dosažených výsledků v soudních sporech? Žádám o zaslání hodnocení.

  12. Dne 27. 9. 2022 zaplatilo MZe za právní audit sporů vedených SPÚ externí advokátní kanceláři částku 550 000 korun. O audit jakého počtu sporů se jednalo?

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 1. května 2023 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žádáte o poskytnutí odpovědí na níže uvedené otázky:

„1. Jak početné je právní oddělení MZe?“

Ministerstvo nemá oddělení s názvem „právní oddělení“, avšak podle dalších otázek lze dovodit, že tomuto označení nejlépe odpovídá Oddělení právního zastupování a rozkladové komise – 11181 (dále jen „oddělení 11181“). Proto budou odpovědi na tuto a následující otázky vztaženy právě k tomuto útvaru.

Oddělení 11181 má včetně vedoucího oddělení 7,5 normovaného úvazku vyžadujícího vzdělání v oboru právo a právní věda.

„2. Jaké jsou roční mzdové náklady na právní oddělení?“

Roční mzdové náklady na oddělení 11181 činily v roce 2022 částku 7 048 641 Kč.

„3. Jaký je průměrný náklad na jednu hodinu interního právníka? (součet mezd právníků zaměstnaných navýšený o odvody a náklady zaměstnavatele na pracovní místo lomeno celkovým fondem pracovních hodin těchto zaměstnanců)?“

Průměrné náklady na jednu hodinu pracovníka oddělení 11181 k dubnu 2023 činily 457,85 Kč.

„4. Kolik celkem zaplatilo MZe od ledna 2018 do února 2023 za právní služby advokátní kanceláři Císař, Češka, Smutný s.r.o.?“

Zmíněné advokátní kanceláři bylo ve shora uvedeném období vyplaceno celkem 617 251,26 Kč, a to ve čtyřech platbách v období od listopadu 2022 do ledna 2023.

„5. Proč nevyužívalo MZe své interní právní oddělení místo externí advokátní kanceláře?“

Předmětem poskytnutých právních služeb bylo ověření efektivity a zákonnosti postupu Státního pozemkového úřadu (dále jen „SPÚ“) ve vybraných správních či soudních řízeních. Ministerstvo je v případě správních řízení nadřízeným správním orgánem, který může vést případné odvolací či přezkumné řízení. Z tohoto důvodu nebylo možné, aby audit provedli právníci ministerstva.

Nad výše uvedené lze doplnit, že audit provedený nezávislými externími odborníky by mohl přinést nové poznatky a pohledy na řešenou problematiku. Stejně tak by realizace vlastními silami byla komplikovaná z kapacitních důvodů, vzhledem ke skutečnosti, že bylo nutné zajistit vyhodnocení neprodleně.

„6. Jak byla advokátní kancelář Císař, Češka, Smutný s.r.o. vybrána? Pokud byla vybrána formou veřejné zakázky, žádám o její zadávací dokumentaci a datum vypsání.“

Uvedená advokátní kancelář byla vybrána v souladu s § 29 písm. k) bod 2 a § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, postupem mimo režim tohoto zákona, tedy přímým zadáním. Proto nevznikla žádná zadávací dokumentace ve smyslu uvedeného zákona.

„7. Jednalo se o otevřenou veřejnou zakázku nebo nějakou formu zadávacího řízení, kdy byli osloveni jen předem vybraní uchazeči?“

Viz odpověď na otázku č. 6.

„8. Kdo v této veřejné zakázce podal nabídku, v jaké výši a jak byla vyhodnocena nabídka Císař, Češka, Smutný s.r.o.?“

Viz odpověď na otázku č. 6.

„9. Proč byla vybrána právě kancelář Císař, Češka, Smutný s.r.o.?“

Jmenovaná advokátní kancelář disponuje rozsáhlou znalostí prostředí resortu zemědělství. Má dlouholetou zkušenost s poskytováním širokého spektra právních služeb organizačním složkám státu včetně složek spadajících do resortu zemědělství (např. Státní zemědělský intervenční fond). Má také expertní znalosti ve sporové agendě týkající se restitučních řízení i procesu vydávání náhradních pozemků. Advokátní kancelář tak současně splňuje, jak vysokou míru důvěry, tak profesionální odbornost ve vztahu k poptávané problematice.

„10. S jakými advokátními kancelářemi MZe spolupracuje?  Jak tento právní vztah vznikl a jaké jsou skutečné průměrné hodinové sazby jednotlivých advokátních kanceláří (tj. celkové fakturované náklady na právní službu podělené celkovým počtem fakturovaných hodin, náklady třetích stran se do nákladů na právní službu nezapočítávají)?“

Ministerstvo kromě již ukončeného auditu správních a soudních řízení vedených SPÚ zmíněného v této žádosti spolupracuje s advokátními kancelářemi ve dvou případech:

Při řešení právních otázek v oblasti práv k duševnímu vlastnictví, zejména autorská práva, včetně známkoprávních záležitostí, využívá podle potřeby služeb advokátní kanceláře JUDr. Z. C., kde hodinová sazba činí 2 420 Kč s DPH s tím, že za rok odměna nemůže přesáhnout částku 121 000 Kč s DPH. Tato spolupráce byla navázána v minulosti při řešení významného známkoprávního soudního sporu.

Dále ministerstvo od roku 1995 spolupracuje při řešení legislativních úkolů s advokátní kanceláří JUDr. K., kde aktuální hodinová sazba činí 847 Kč včetně DPH. Tato spolupráce bude s ohledem na omezování činnosti advokátní kanceláře ukončena k 30. červnu 2023.

„11. Vyhodnocuje nějak MZe efektivitu jednotlivých advokátních kanceláří – například podle jejich ceny a dosažených výsledků v soudních sporech? Žádám o zaslání hodnocení.“

Ministerstvo nevyužívá zastupování advokátními kancelářemi v soudních sporech ani k jiné formě dlouhodobé spolupráce v právních věcech. Proto není a nemůže být prováděno hodnocení v dotazu naznačeným způsobem. Ministerstvo samozřejmě vychází ze svých zkušeností při volbě ad hoc spolupráce s advokátními kancelářemi a výsledky dřívějších případů jsou tak zohledňovány při uzavírání nových smluv.

„12. Dne 27. 9. 2022 zaplatilo MZe za právní audit sporů vedených SPÚ externí advokátní kanceláři částku 550 000 korun. O audit jakého počtu sporů se jednalo?“

V případě auditu správních a soudních řízení vedených SPÚ uvedenou advokátní kanceláří se jednalo celkem o 12 případů.

Pro přesnost je však třeba podotknout, že v dotazu zmíněném období ministerstvo žádnou takovou částku nehradilo. Náklady na uvedený audit byly hrazeny v období listopad 2022 až leden 2023 v celkové výši 617 251,26 Kč (viz též odpověď na otázku č. 4).

 

Dotaz:
Žádost o informaci podle Zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Protože mi v zákonné lhůtě nebyla podána informace o průběhu šetření mého Podnětu ze dne 26.2.2023 (viz příloha), v souladu se Zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vás žádám o informaci:

- Jakým způsobem byl řešen podaný podnět
- zaslání dokumentace k podanému podnětu
- sdělení výsledku řízení - pokud bylo zahájeno a případně ukončeno

Odpověď:
Podáním ze dne 2. května 2023 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o prověření průběhu šetření Vašeho „Podnětu ze dne 26. 2. 2023“ a avizoval jste jeho zaslání v příloze. Podáním ze dne 5. května 2023 jsem Vás vyzval k upřesnění Vaší žádosti, respektive o zaslání avizované přílohy.

Vzhledem k tomu, že jste původní podání ze dne 26. února 2023 nezaslal (pouze „Sdělení Městského úřadu Vizovice“ a „Stanovení obsahu polycyklických aromatických uhlovodíků“), a ani nebylo na ministerstvu dohledáno, sděluji Vám, že podnět nebyl nijak řešen, a ani nemohlo být zahájeno žádné řízení.

 

Dotaz:
Na základě zprávy v médiích, vyzývám na základě zákona 106/1999Sb. Ministerstvo zemědělství, aby zveřejnilo studie, případně dokumenty, které vedly k vypuštění takového nesmyslu, jakým je pochybnost o prospěšnosti CBD pro lidský organismus, respektive jeho škodlivost. Věřím, že taková hloupost nevznikla na půdě MZ a jde pouze o zoufalý pokus Big Pharma zdiskreditovat léta ověřenou věc. Prosím, nebuďme už více servilními hlupáky a respektujme vědu před ziskuchtivostí psychopatů. Děkuji.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 3. května 2023 podané v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, která se týká zveřejnění dokumentů o škodlivosti látky CBD na zdraví lidí, Vám sděluji následující.

Ministerstvo zemědělství se ve svém vyjádření odkazuje na stanovisko Evropského úřadu pro bezpečnost potravin (dále jen „EFSA“), který je v Evropské unii zodpovědný za hodnocení rizik z potravin pro lidské zdraví. EFSA ve svém stanovisku ze dne 26. dubna 2022 (dostupné zde: Statement on safety of cannabidiol as a novel food: data gaps and uncertainties) uvedl, že v současné době nemá k dispozici dostatek dat, aby takové posouzení mohl dokončit. Současně EFSA konstatoval, že není znám například účinek CBD na játra, gastrointestinální trakt, endokrinní systém, nervový systém a na psychologické funkce. Studie na zvířatech prokázaly významnou reprodukční toxicitu a je třeba posoudit rozsah, v jakém se vyskytuje obecně u lidí a konkrétně u žen ve fertilním věku. Odkazy na všechny studie, které EFSA ve svém stanovisku cituje, jsou jeho součástí (str. 19-24).

K výše uvedenému dodávám, že CBD i další kanabinoidy jsou nepovolené nové potraviny (ve smyslu nařízení EU 2015/2283 o nových potravinách) a bez předchozího povolení nesmí být uváděny na trh. Dosud žádná potravina s CBD schválena nebyla, ačkoliv bylo podáno více než 190 žádostí o povolení. Prověření bezpečnosti CBD ze strany EFSA je jedním z kroků povolovacího procesu nových potravin. Obecně je smyslem povolovacího procesu prokázat, pro jaké konzumenty a v jakém množství je předmětná potravina bezpečná. Bez dokončení posouzení bezpečnosti proto není možné novou potravinu povolit k uvedení na trh.

S ohledem na nedostatek dat bylo posuzování bezpečnosti všech potravin s CBD pozastaveno a žadatelé byli vyzváni, aby chybějící data a informace EFSA předložili. Ve chvíli, kdy budou dostatečná data k dispozici, bude posuzování dokončeno. Pokud bude stanoveno bezpečné množství, bude možné dokončit schvalovací proces a následně schválit uvádění potravin s CBD na trh.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.

Dne 27. 3. 2023 jsem podal dotaz podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) k informacím uvedeným v tiskové zprávě Ministerstva zemědělství ze dne 21. 3. 2023 s názvem „Ministr zemědělství: Naším hlavním cílem je ochrana spotřebitelů a zajištění zdravého konkurenčního prostředí na našem trhu.“ informující o schůzce meziresortní pracovní skupiny, zřízené ministrem Zdeňkem Nekulou, kvůli řešení problematiky vysokých cen potravin, které proběhla 21. 3. 2023. Dne 11. 4. 2023 mi byla doručena odpověď na můj dotaz podle Zákona, přičemž v odpovědi uvádíte, že: „Uvedený příklad, který pan ministr zmínil, byl zaznamenán na internetu, nikoliv v kamenné prodejně. Jednalo se o produkt čokoláda „Studentská pečeť, různé druhy“, o hmotnosti 170 g, který prodejce nejprve několik dní nabízel za 95 Kč, přičemž obvyklá cena je asi 40 Kč. Následně tento prodejce cenu čokolády snížil na 36 Kč a uvedl, že se jedná o slevu 62 %. Tento produkt nebyl zakoupen či objednán, ke zjištění případu krátkodobého, výrazného, skokového zdražení a následného zlevnění s avizovanou slevou 62 % došlo na internetu, nikoliv provedením kontroly.“. Informaci o tom, že cena produktu označeného jako „čokoláda“ byla získána ze zdroje „internet“ bohužel nepovažuji za zodpovězení dotazu I. podle žádosti ze dne 27. 3. 2023, jelikož se nejedná o konkrétní zdroj informace.

Ve smyslu Zákona, Vás tímto tedy zdvořile žádám o sdělení následujících informací:

  1. I. Z jakého konkrétního internetového zdroje byly čerpány údaje o ceně, týkající se produktu čokoláda „Studentská pečeť, různé druhy“, o hmotnosti 170 g? Žádám tedy především o uvedení odkazu na internetové stránky, kde tato informace je uvedena. V případě, že tato informace již není na internetových stránkách dohledatelná, žádám o sdělení odkazu na internetové stránky, kde tato informace byla uvedena a zároveň sdělení datumu ke kterému byla tato informace dostupná.

  2. II. K jaké právnické osobě se váže informace o produktu čokoláda „Studentská pečeť, různé druhy“, o hmotnosti 170 g, uvedená v tiskové zprávě ze dne 21. 3. 2023? Žádám o sdělení identifikačních údajů právnické osoby, která měla nabízet produkt čokoláda „Studentská pečeť, různé druhy“, o hmotnosti 170 g „za 95 Kč, přičemž obvyklá cena je asi 40 Kč.“.

    Pokud budou v souvislosti s touto žádostí požadovány náklady, žádám Vás tímto o sdělení předpokládané výše nákladů dle ustanovení § 17 odst. 3 Zákona, a to před poskytnutím informace.

 

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 3. května 2023 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, sděluji odpovědi na následující dotazy.

„1. Z jakého konkrétního internetového zdroje byly čerpány údaje o ceně, týkající se produktu čokoláda „Studentská pečeť, různé druhy“, o hmotnosti 170 g? Žádám tedy především o uvedení odkazu na internetové stránky, kde tato informace je uvedena. V případě, že tato informace již není na internetových stránkách dohledatelná, žádám
o sdělení odkazu na internetové stránky, kde tato informace byla uvedena a zároveň sdělení datumu ke kterému byla tato informace dostupná.“.

Informace uvedené v tiskové zprávě Ministerstva zemědělství, na kterou se odkazujete, byly zjišťovány na internetových stránkách Heureka.cz — Porovnávejte a nakupujte s přehledem. Vzhledem k tomu, že tento subjekt má na svých stránkách pouze aktuální nabídku, nelze Vám již požadovaný odkaz poskytnout. Můžeme Vám však poskytnout odkaz na akční leták subjektu BILLA pro období 15. – 21. 3. 2023 Velký leták, 15. 3. - 21. 3. 2023 (billa.cz).

„2. K jaké právnické osobě se váže informace o produktu čokoláda „Studentská pečeť, různé druhy“, o hmotnosti 170 g, uvedená v tiskové zprávě ze dne 21. 3. 2023? Žádám
o sdělení identifikačních údajů právnické osoby, která měla nabízet produkt čokoláda „Studentská pečeť, různé druhy“, o hmotnosti 170 g „za 95 Kč, přičemž obvyklá cena je asi
40
Kč.“.

Výše uvedené nekalé obchodní praktiky byly zjištěny například u subjektu BILLA, spol. s r. o., Modletice 67, 251 01 Říčany u Prahy, IČO: 00685976, nebo u subjektu Tesco Stores ČR, a.s., Vršovická 1527/68, 100 00 Praha 10, IČO: 45308314.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.

Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“), Vás tímto zdvořile žádám o sdělení následujících informací:

I. Dle zdrojů uvedených v příloze 1 vyplývá, že ministr zemědělství dal pokyn Státní zemědělské a potravinářské inspekci k vyššímu počtu kontrol v prodejnách potravin nebo pokyn, který nepřímo vedl k zintenzivnění počtu kontrol Státní zemědělské a potravinářské inspekce (dále jen „pokyn“) v prodejnách potravin. Žádám o poskytnutí takového pokynu, případně souvisejících podkladů a materiálů.

II. Žádám o poskytnutí všech podkladů a materiálů (zejména nikoliv však výlučně výstupy kontrol) předložených k bodu 1 jednání mezirezortní pracovní skupiny zřízené při Ministerstvu zemědělství za účelem řešení problematiky vysokých cen potravin v České republice dle pozvánky (viz příloha 2).

III. Žádám o poskytnutí zápisu z jednání mezirezortní pracovní skupiny zřízené při Ministerstvu zemědělství za účelem řešení problematiky vysokých cen potravin v České republice dle pozvánky (viz příloha 2).

Odpověď a poskytnutí příslušné informace žádám poskytnout vždy ke konkrétnímu dotazu v členění dle této žádosti (například odpověď k dotazu I je následující…).

Pokud budou v souvislosti s touto žádostí požadovány náklady, žádám Vás tímto o sdělení předpokládané výše nákladů dle ustanovení § 17 odst. 3 Zákona, a to před poskytnutím informace.

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 3. května 2023 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které požadujete informace ohledně pokynu ministra zemědělství k Státní zemědělské a potravinářské inspekci (dále jen „SZPI“) týkajícího se vyššího počtu kontrol v prodejnách potravin, dále o poskytnutí všech podkladů k jednání mezirezortní pracovní skupiny zřízené při Ministerstvu zemědělství za účelem řešení problematiky vysokých cen potravin v České republice (informace o společných kontrolních akcích SZPI a České obchodní inspekce) spolu s poskytnutím zápisu z jednání této pracovní skupiny, sděluji, že v příloze tohoto dopisu Vám zasílám požadované dokumenty.

(Přílohy: 1. Pokyn ke společné kontrolní akci SZPI a ČOI; 2. Výsledky společné kontrolní akci SZPI a ČOI; 3. Uzavřené provozovny; 4. Zápis z jednání)

 

Dotaz:
Dle  zákona 106/99Sb. žádám o  jasné stanovisko a vysvětlení jak je možné, že na Slovensku změří  nespnění standartu EU a vy ne ?

Vysvětlení , jak je možné, že šéf agrární komory tvrdí v ČEo,že  ukrajinského obilí jsou plné sýpky a vás poskok  mi píše  o 0,1 %  ?

P.S:  dávám na soc sítě,  organizuji skupinu k podání  trestního oznámení.

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 3. května 2023 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ohledně problematiky dovozu obilí z Ukrajiny, Vám sděluji následující.

Na Slovensku se objevila nevyhovující šarže pšenice z Ukrajiny, kdy nevyhovující vzorek byl odebrán u provozovatele Mlýn Kolárovo a.s. Z nevyhovující šarže pšenice byly vyrobeny dvě šarže pšeničné mouky, které byly distribuovány na Slovensko a částečně do Maďarska. Do České republiky nebyly tyto šarže mouky distribuovány. Jiné výrobky Mlýnu Kolárovo a.s. byly v jednom obchodním řetězci v ČR v akční nabídce, ale na základě informace zaslané z centrály společnosti byly staženy z prodeje.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (dále jen „SZPI“) intenzivně kontroluje obilí i další zemědělské produkty dovezené z Ukrajiny. Nad rámec běžných kontrol probíhá s ohledem na aktuální dění mimořádná kontrola obilovin a výrobků z nich, které byly dovezeny z Ukrajiny. Za poslední týdny však SZPI nenašla nevyhovující vzorek původem z Ukrajiny. V příloze Vám zasílám podrobné výsledky kontrol aktualizované ke dni 10. května 2023, které jsou veřejně dostupné na webových stránkách SZPI zde: https://www.szpi.gov.cz/clanek/szpi-doplnuje-prubezne-vysledky-kontrol-obilovin-a-obilnych-mlynskych-vyrobku.aspx

Tabulka s přehledem odebraných vzorků, zjišťovanými analyty v nich a výsledky vzorků je přílohou tohoto dopisu.

V loňském roce bylo celkem do České republiky dovezeno 284 590 tun obilovin, z toho bylo dovezeno 57 569 tun pšenice. Obilí se z Ukrajiny do České republiky dováží v menším množství. Z Ukrajiny vloni činily dovozy pšenice necelých 4 000 tun, v letošním roce bylo za sledované období 1-3/2023 dovezeno z Ukrajiny 4 298,7 tun pšenice. Tuzemská produkce pšenice je 4,8 milionu tun (5letý průměr), v loňském roce dosáhla produkce pšenice 5 188 687 tun, tedy dovozy z Ukrajiny nepředstavují ani 0,1 % v porovnání s tuzemskou produkcí, jak je výše uvedeno. Po přepočtu na hospodářský rok 2022/2023 se odhadovaná hodnota dovozu pšenice z Ukrajiny k produkci ČR mírně zvýší, a to na 0,21 %.

Dovoz kukuřice na zrno do ČR v loňském roce představoval 163 625 tun, z toho bylo dovezeno 22 436 tun z Ukrajiny. V letošním roce za období 1-3/2023 bylo z Ukrajiny dovezeno 13 775 tun kukuřice. Tuzemská produkce zrnové kukuřice vloni činila 639 467 tun, dovoz z Ukrajiny tedy představuje za loňský rok 3,5 %. Podíl dovozu kukuřice z Ukrajiny pro hospodářský rok 2022/2023 je odhadován na 7,1 %.

(Příloha: Průběžné výsledky kontrol obilovin a obilných mlýnských výrobků – stav k 3. 5. 2023)

 

Nevím co mi odpovídáte, ale na můj dotaz ne .

Já přece psal naprosto měco  jiného.

Dle  zákona 106/99Sb. žádám o  jasné stanovisko a vysvětlení 

jak je možné, že na Slovensku změří  nespnění standartu EU a vy ne ?

Vysvětlení , jak je možné, že šéf agrární komory tvrdí v ČEo,že  ukrajinského obilí jsou pkné sýpky a vás poskok  mi píše  o 0,1 %  ?

Takže opakuji :

napsali jste mi v první odpovědi, že Ukrajinského obilí je u nás jen  0,1 % !!!! z celkového množství  obilí.

šéf agrární komise  na českém rozhlase  "102 " tvrdí, že  sýpky jsopu plné obilí z Ukrajiny.

KDO TADY  LŽE ?  

MINISTR  ZEMĚDĚLSTVÍ A NEBO ŠÉF AGRÁRNÍ KOMORY ?

 To mne zajímá  abych mohl podat trestní oznámení.

Jinak  celou debatu  dávám na FB.

K Vašemu dotazu ze dne 17. května 2023 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ohledně množství dováženého obilí z Ukrajiny a v návaznosti na odpověď Ministerstva zemědělství (dále jen „ministerstvo“) č.j. MZe-30838/2023-18123, sděluji, že jak vyjádření ministerstva, tak také Agrární komory se zakládají na relevantních skutečnostech a nejsou v rozporu.

Opakovaně uvádím, že na Slovensku se objevila nevyhovující šarže pšenice z Ukrajiny, kdy nevyhovující vzorek byl odebrán u provozovatele Mlýn Kolárovo a.s. Z nevyhovující šarže pšenice byly vyrobeny dvě šarže pšeničné mouky, které byly distribuovány na Slovensko a částečně do Maďarska. Do České republiky nebyly tyto šarže mouky distribuovány. Jiné výrobky Mlýnu Kolárovo a.s. byly v jednom obchodním řetězci v ČR v akční nabídce, ale na základě informace zaslané z centrály společnosti byly staženy z prodeje. Z toho tedy jasně vyplývá, že naše dozorové orgány nemohly otestovat tyto šarže a zjistit stejná data jako jejich slovenští kolegové.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (dále jen „SZPI“) intenzivně kontroluje obilí i další zemědělské produkty dovezené z Ukrajiny. Nad rámec běžných kontrol probíhá s ohledem na aktuální dění mimořádná kontrola obilovin a výrobků z nich, které byly dovezeny z Ukrajiny. Za poslední týdny však SZPI nenašla nevyhovující vzorek původem z Ukrajiny. Podrobné výsledky kontrol Vám byly zaslány přílohou dopisu čj. MZe-30838/2023-18123.

Údaje o množství dovezeného obilí z Ukrajiny za uvedené období odpovídají skutečnosti. Jsou to data Českého statistického úřadu (dále jen „ČSÚ“), ze kterých vychází jak státní správa, tak soukromý sektor, zájmové organizace včetně Agrární komory České republiky (dále jen „AK ČR“) a také veřejnost. Z nich skutečně vyplývá, že poměr dovezených obilovin z Ukrajiny k výrobě obilovin v České republice je prozatím zanedbatelný.

V loňském roce bylo celkem do České republiky dovezeno 284 590 tun obilovin, z toho bylo dovezeno 57 569 tun pšenice. Obilí se z Ukrajiny do České republiky dováží v menším množství. Z Ukrajiny vloni činily dovozy pšenice necelých 4 000 tun, v letošním roce bylo za sledované období 1-3/2023 dovezeno z Ukrajiny 4 298,7 tun pšenice. Tuzemská produkce pšenice je 4,8 milionu tun (5letý průměr), v loňském roce dosáhla produkce pšenice 5 188 687 tun, tedy dovozy z Ukrajiny nepředstavují ani 0,1 % v porovnání s tuzemskou produkcí, jak je výše uvedeno. Po přepočtu na hospodářský rok 2022/2023 se odhadovaná hodnota dovozu pšenice z Ukrajiny k produkci ČR mírně zvýší, a to na 0,21 %. Toto jsou jasná a veřejně dostupná čísla ČSÚ, ze kterých nelze vyvodit jiný závěr.

Vedle uvedeného množství dovážených obilovin a výroby v tuzemsku se AK ČR vyjádřila o množství obilovin tuzemského původu (vypěstovaných v České republice), které se za srovnatelná období předchozích roků kumuluje ve skladech pěstitelů z důvodu nízké nabídkové ceny a přetlaku množství obilovin na trhu. To je skutečně problém celé řady členských států, který je nyní v diskusi a návrzích na řešení.

 

Dotaz:
Obracím se na Vás s žádostí o poskytnutí informací v intencích zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s následujícími dotazy.

Předmět žádosti:

Zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon) ve znění pozdějších předpisů (dále jen „veterinární zákon“) v ustanovení § 5e odst. 4 a 5 stanoví, že:

(4) Ministerstvo hradí Komoře náhradu hotových výdajů spojených s vedením, provozem a správou informačního systému centrální evidence, jednorázovou náhradu hotových výdajů za zřízení dálkového a nepřetržitého přístupu k údajům z informačního systému centrální evidence a paušální roční náhradu hotových výdajů za poskytování údajů z informačního systému centrální evidence.

(5) Prováděcí právní předpis stanoví výši náhrady hotových výdajů spojených s vedením, provozem a správou informačního systému centrální evidence, jednorázové náhrady hotových výdajů za zřízení dálkového a nepřetržitého přístupu k údajům z informačního systému centrální evidence a paušální roční náhrady hotových výdajů za poskytování údajů z informačního systému centrální evidence náležející Komoře.

S ohledem na výše uvedená ustanovení zákona o veterinární péči Vás žádám o poskytnutí následujících informací:

1. Sdělte, prosím, v jaké výši uhradilo Ministerstvo zemědělství ČR Komoře veterinárních lékařů náhradu hotových výdajů spojených s výdaji uvedenými ve výše citovaném § 5e, odst. 4 veterinárního zákona.

2. Sdělte, za co a v jaké výši byly/jsou konkrétně vynaloženy náklady spojené s výdaji uvedenými ve výše citovaném § 5e, odst. 4 veterinárního zákona.

3. Kdo je zhotovitelem informačního systému (tj. které firmě/firmám byla zadána zakázka na zřízení, případně provoz systému CEP), a pod jakými ID se dá / dají případně dohledat konkrétní smlouva/y v Registru smluv?

4. Kolik činí uvedená „paušální roční náhrada hotových výdajů za poskytování údajů z informačního systému centrální evidence“?

5. Byl vydán „Prováděcí právní předpis“ dle výše citovaného § 5e odst. 5 veterinárního zákona? Pakliže ano, pod jakým číslem a o jaký podzákonný právní předpis se jedná?

6. Kdy bude – vzhledem k tomu, že Centrální evidence měla být podle zákona v provozu již od 1. 1. 2023

– CEP spuštěna, resp. jaké plánované datum Ministerstvo zemědělství v současnosti eviduje?

Odpovědi, prosím, zašlete odpovědí do datové schránky, ze které tuto žádost odesílám.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 4. května 2023 Vaši žádost ohledně poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), týkající se zaslání informací k zákonu č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „veterinární zákon“). Veterinární zákon
v § 5e odst. 4 a 5 stanoví, že:

  • Ministerstvo hradí Komoře náhradu hotových výdajů spojených s vedením, provozem a správou informačního systému centrální evidence, jednorázovou náhradu hotových výdajů za zřízení dálkového a nepřetržitého přístupu k údajům z informačního systému centrální evidence a paušální roční náhradu hotových výdajů za poskytování údajů z informačního systému centrální evidence.

  • Prováděcí právní předpis stanoví výši náhrady hotových výdajů spojených s vedením, provozem a správou informačního systému centrální evidence, jednorázové náhrady hotových výdajů za zřízení dálkového a nepřetržitého přístupu k údajům z informačního systému centrální evidence a paušální roční náhrady hotových výdajů za poskytování údajů z informačního systému centrální evidence náležející Komoře.

S ohledem na výše uvedená ustanovení veterinárního zákona Vám sděluji následující informace:

„1. Sdělte, prosím, v jaké výši uhradilo Ministerstvo zemědělství ČR Komoře veterinárních lékařů náhradu hotových výdajů spojených s výdaji uvedenými ve výše citovaném § 5e, odst. 4 veterinárního zákona.“

Vzhledem ke skutečnosti, že v současné době probíhají jednotlivé kroky k zahájení procesu budování informačního systému centrální evidence psů, nebyly Komoře veterinárních lékařů České republiky prozatím uhrazeny žádné hotové výdaje na základě § 5e odst. 4 veterinárního zákona.

„2. Sdělte, za co a v jaké výši byly/jsou konkrétně vynaloženy náklady spojené s výdaji uvedenými ve výše citovaném § 5e, odst. 4 veterinárního zákona.“

Viz odpověď na otázku č. 1.

„3. Kdo je zhotovitelem informačního systému (tj. které firmě/firmám byla zadána zakázka na zřízení, případně provoz systému CEP), a pod jakými ID se dá / dají případně dohledat konkrétní smlouva/y v Registru smluv?“

Zhotovitel informačního systému centrální evidence psů nebyl doposud vybrán, proces výběru vyžaduje řadu administrativních kroků.

„4. Kolik činí uvedená „paušální roční náhrada hotových výdajů za poskytování údajů z informačního systému centrální evidence“?“

Tato částka bude známá až po uzavření smlouvy s konkrétním zhotovitelem.

„5. Byl vydán „Prováděcí právní předpis“ dle výše citovaného § 5e odst. 5 veterinárního zákona? Pakliže ano, pod jakým číslem a o jaký podzákonný právní předpis se jedná?“

Legislativní proces k prováděcímu právnímu předpisu k § 5e odst. 5 veterinárního zákona bude zahájen ve chvíli, kdy bude známá výše náhrad, které má předpis obsahovat, tzn. po uzavření smlouvy s konkrétním dodavatelem řešení (zhotovitelem) informačního systému centrální evidence psů.

„6. Kdy bude – vzhledem k tomu, že Centrální evidence měla být podle zákona v provozu již od 1. 1. 2023 – CEP spuštěna, resp. jaké plánované datum Ministerstvo zemědělství
v současnosti eviduje?“

Datum spuštění ostrého provozu informačního systému centrální evidence psů se bude odvíjet od nabídky konkrétního zhotovitele, která bude muset reflektovat právní předpisy a stanovené administrativní postupy, zároveň i odhad náročnosti vybudování a testování tohoto systému.

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím si tímto dovoluji požádat o zaslání dokumentu týkajícího se odhadu výše škod způsobených zvěří na lesních porostech a polních plodinách v ČR (pravděpodobný název dokumentu „Zpráva o odhadu výše škod způsobených zvěří na lesních porostech a polních plodinách v ČR“, rok vydání pravděpodobně 2020), který ÚHUL vytvořil, resp. se na jeho vzniku podílel.

Požadovaný dokument prosím zašlete elektronickou cestou - do datové schránky.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 9. května 2023 ve věci poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se poskytnutí dokumentu obsahujícího odhad výše škod způsobených zvěří na lesních porostech a polních plodinách, Vám v příloze tohoto dopisu zasílám požadovanou Zprávu o odhadu výše škod způsobených zvěří na lesních porostech a polních plodinách v České republice (dále jen „Zpráva“), která byla vypracována s cílem odhadnout výši škod co nejobjektivněji.

S ohledem na skutečnost, že Zpráva pracuje s různými, významně rozdílnými zdroji dat a informací, které byly v době zpracování dostupné, a rovněž při aplikaci výpočtů bylo vzhledem k povaze dostupných dat nutno přikročit k určitým modifikacím, tyto okolnosti ve výsledku vedou k značným rozdílům ve spolehlivosti jednotlivých Zprávou uváděných výstupů, což je nezbytné brát při jejich interpretaci v úvahu.

(Příloha: 1. Škody zvěří na lesních porostech a v zemědělství (aktualizace 3. 8. 2020)_3.pdf)

 

Dotaz:
Žádost o informaci na základě zákona č. 106/1999 Sb.

Dne 9. května 2023 zveřejnil ministr zemědělství na svém profilu na sociální síti Twitter následující Tweet:

"Se zástupci řetězců jednám pravidelně. Díky řediteli @lidlcz A. M. za pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. Zítra totiž bude v Lidlu CZ a SK mouka za 12,90 Kč. Když se chce, tak to jde. Děkuju @lidlcz, že pochopili, o co mi celou dobu jde."

1) Rád bych v této souvislosti požádal o informaci, zda byl z výše zmíněné schůzky, pořízen zápis, a pokud ano, rád bych požádal jeho zaslání.

2) Dále bych rád požádal o soupis všech produktů, které byly/budou za období březen - červen 2023 v českých maloobchodech zlevněny na základě intervence ministra zemědělství, včetně informace, zda je podmínkou pro získání této slevy členství v některém z věrnostních programů, či nikoli.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se poskytnutí informací v návaznosti na profil ministra zemědělství na sociální síti Twitter ze dne 9. května 2023, a to na otázky:

1) Rád bych v této souvislosti požádal o informaci, zda byl z výše zmíněné schůzky, pořízen zápis, a pokud ano, rád bych požádal jeho zaslání.

2) Dále bych rád požádal o soupis všech produktů, které byly/budou za období
březen–červen 2023 v českých maloobchodech zlevněny na základě intervence ministra zemědělství, včetně informace, zda je podmínkou pro získání této slevy členství v některém z věrnostních programů, či nikoli.“.

K otázce č. 1) sděluji, že z výše uvedené schůzky nebyl zápis pořízen.

K otázce č. 2) uvádím, že se jednalo o obecné konstatování. Slevy řetězců jsou plně v jejich kompetenci. Ministerstvo žádný soupis slev od řetězců nedostává a ani žádný soupis slev neobdrželo.

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tímto Vaší instituci zdvořile žádám o poskytnutí následujících informací: 

DOTAZ:  

Jaké organizace zřízené vaším ministerstvem pod vaše ministerstvo patří? (Prosím o jmenný seznam)

Jaký je roční rozpočet těchto organizací? (Opět prosím o seznam - organizace - rozpočet)

Kolik lidí jaká organizace konkrétně zaměstnává? (opět laskavě žádám o seznam)

Můžete prosím uvést ke každé organizaci smysl jejího uplatnění - co konkrétně dělá?

Můžete prosím uvést plat ředitele/ředitelky každé konkrétní organizace?

O informace Vás žádám jako novinář MF DNES. Účelem vyžádání informace je snaha nejen přispět k diskuzi o věcech veřejného zájmu a skutečnost, že svou prací plním roli tzv. „společenského  hlídacího psa“.    

Informace žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat na výše uvedenou e-mailovou adresu. V případě, že by nebylo možné informace v elektronické formě zaslat, Vás prosím o jejich poskytnutí na adresu: xxx. Bude-li nutné za vyřízení mé žádosti účtovat nějaký poplatek, prosím o předchozí zaslání jeho odhadu.

Za poskytnutí mnou požadovaných informací předem velmi děkuji.

Odpověď:
Podáním ze dne 10. května 2023 jste se obrátila podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) s následující žádostí:

„Jaké organizace zřízené vaším ministerstvem pod vaše ministerstvo patří? (Prosím o jmenný seznam)

Jaký je roční rozpočet těchto organizací? (Opět prosím o seznam - organizace - rozpočet)

Kolik lidí jaká organizace konkrétně zaměstnává? (opět laskavě žádám o seznam)

Můžete prosím uvést ke každé organizaci smysl jejího uplatnění - co konkrétně dělá?

Můžete prosím uvést plat ředitele/ředitelky každé konkrétní organizace?“.

Ministerstvo zřídilo níže uvedené státní příspěvkové organizace:

Česká akademie zemědělských věd

Mateřská škola Klásek s. p. o.

Národní hřebčín Kladruby nad Labem, s.p.o.

Národní zemědělské muzeum, s. p. o.

Státní veterinární ústav Jihlava

Státní veterinární ústav Olomouc

Státní veterinární ústav Praha

Ústav zemědělské ekonomiky a informací

Zařízení služeb MZe s. p. o.

Zemský hřebčinec Písek, s. p. o.

Zemský hřebčinec Tlumačov s. p. o.

Zřízeným organizacím ministerstvo poskytuje příspěvek na provoz. Přehled o schváleném příspěvku na provoz a počtu zaměstnanců pro rok 2023 dle jednotlivých organizací a platy ředitelů/ředitelek je uveden v příloze č. 1.

Náplň činností jednotlivých organizací Vám zasílám v příloze č. 2.

(Přílohy: 1. Přehled o schváleném příspěvku na provoz a počtu zaměstnanců pro rok 2023 a platy ředitelů.pdf; 2. Náplň jednotlivých organizací.pdf)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/99 Sb.

Žádám vás o přehled schůzek ministra zemědělství s představiteli maloobchodních řetězců s potravinami v ČR (tedy se zástupci společnosti Kaufland ČR, Ahold Czech Republic, Tesco Stores ČR, Lidl ČR, Penny Market, Makro Cash&Carry, Globus ČR, Billa, JIP Východočeská, JAS ČR, Hruška a COOP Družstvo HB).
Zároveň vás žádám o podklady ministerstva zemědělství k těmto schůzkám, žádám také o poskytnutí zápisů z těchto schůzek, pokud existují. 

Odpověď:
K Vaší žádosti podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se poskytnutí přehledu schůzek ministra zemědělství s představiteli maloobchodních řetězců s potravinami v ČR, poskytnutí podkladů Ministerstva zemědělství k těmto schůzkám a také zápisů z těchto schůzek, sděluji následující.

Vzhledem k tomu, že ve Vašem dotazu nebylo specifikováno období, za které mají být požadované informace poskytnuty, zasílám Vám informace za období roku 2023. S představiteli maloobchodních řetězců proběhly v roce 2023 následující schůzky:

27. 2. 2023 - Jednání u kulatého stolu k problematice v oblasti výroby a prodeje cukru

27. 4. 2023 - Jednání u kulatého stolu k problematice jablek

9. 5. 2023 - Jednání ve společnosti Lidl

Poklady ke schůzkám a zápisy z jednání jsou přílohou tohoto dopisu.

(Přílohy: 1. Zápis_kulatý stůl_cukr_27.2.2023.pdf; 2. Prohlášení_SOCR.pdf; 3. Prezentace „Vývoj cen cukru v kontextu změn produkce a obchodu“.pdf; 4. Tisková zpráva.pdf; 5. Lidl - základní informace.pdf; 6. Prezentace jablka 2023_UZEI.pptx; 7. Zápis z jednání kulatého stolu.pdf; 8. Tisková zpráva Podíl českých jablek prodávaných v obchodních řetězcích se meziročně zvýšil.docx)

 

Dotaz: 
Žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Dovoluji si podle výše uvedeného zákona požádat o poskytnutí této informace.

Dnes, 10. 5. 2023, ministr zemědělství na svém twitterovém účtu zveřejnil informaci o výhodném nákupu mouky v obchodním řetězci Lidl. Tuto informaci mj. převzaly Novinky.cz.

Na základě tohoto kroku ministra žádám poskytnout veškeré informace, včetně analýz, které si ministerstvo nechalo udělat ve vztahu k podpoře tzv. slevových akcí společnosti Lidl, u kterých je sleva přísně vázána výhradně na poskytnutí celé řady osobních údajů spotřebitele obchodnímu řetězci. To je ale v rozporou s čl. 7 odst. 4 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (Text s významem pro EHP). Dotčené ustanovení zní:

Při posuzování toho, zda je souhlas svobodný, musí být důsledně zohledněna skutečnost, zda je mimo jiné plnění smlouvy, včetně poskytnutí služby, podmíněno souhlasem se zpracováním osobních údajů, které není pro plnění dané smlouvy nutné.

Jistě lze dost obtížně tvrdit, že prodej mouky či mléka jako poskytnutí služeb se slevou nutno podmiňovat poskytnutím osobních údajů. Souhlas spotřebitelů tedy nemůže naplňovat kritérium svobody podle čl. 7 odst. 4.

Žádám tedy o poskytnutí informace, z jakého důvodu ministerstvo podporuje výše uvedené jednání společnosti Lidl a jaké analýzy (potvrzující, že jednání Lidl není v rozporu s obecným nařízením) si ministr nechal udělat před tím, než k podpoře společnosti Lidl a její slevové aplikace přistoupil.

Za poskytnutí informace datovou schránkou předem děkuji.

Odpověď:
Žádostí podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) s dotazem týkajícím se obsahu twitterového účtu ministra zemědělství ze dne 10. května 2023 o výhodném nákupu mouky v obchodním řetězci Lidl.

K Vašemu dotazu, z jakého důvodu ministerstvo podporuje výše uvedené jednání společnosti Lidl, sděluji, že ve společnosti Lidl měl pan ministr pracovní jednání, což je naprosto běžné, neboť se zástupci různých obchodních řetězců jedná pravidelně a je to součástí jeho práce.

Dále uvádím, že ministerstvo, respektive pan ministr si nenechal zpracovat žádné analýzy k podpoře slevových akcí, která je vázána na poskytnutí osobních údajů spotřebitele obchodnímu řetězci. Vydávání slevových karet a ochrana osobních údajů spotřebitele je plně v kompetenci obchodních řetězců, nikoliv MZe, a měla by být v souladu s příslušnými právními předpisy upravujícími problematiku ochrany fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

Předem mi dovolte, abych Vám velice poděkovala za ochotu a součinnost v předešlých záležitostech. Je mi to upřímně líto, že to takto musím prezentovat, ale věřte, že jste opravdu jediný ze státní instituce, který nám podá vždy ochotně a rychle informace.

Obracíme se na Vás, jako na povinnou správní osobu ve smyslu zákona č. 154/2000 Sb., plemenářský zákon v platném znění.

Svaz chovatelů českého teplokrevníka z.s., dále též „SCHČT“, prováděl v období od 14.6.2018 do 2.7. 2021 pro uznané chovatelské sdružení pro plemeno český teplokrevník – Asociace svazů chovatelů koní České republiky, z.s., dále též „ASCHK“, odbornou činnost. Nadále je SCHČT oprávněnou osobou dle § 7 zákona č. 154/2000 Sb., plemenářský zákon v platném znění, dle souhlasu MZe.

S ohledem na výše uvedené, jsme neúspěšně žádali pověřenou osobu (ČMSCHK a.s.), v rámci plnění povinnosti průběžné informační a poradenské služby ve smyslu ust. § 23c odst. 2 písm. d) ve spojení s ust. § 23b odst. 5 písm. c) zákona č. 154/2000 Sb., plemenářský zákon v platném znění, o poskytnutí údajů z informačního systému ústřední evidence, konkrétně o poskytnutí údajů o počtu koní plemene český teplokrevník zapsaných v plemenné knize českého teplokrevníka za období, ve kterém SCHČT prováděl pro ASCHK odbornou činnost, tj. za období:

1) Rok 2018 od 14.6.2018 do 31.12.2018

2) Rok 2019

3) Rok 2020

4) Rok 2021 od 1.1.2021 do 2.7.2021.

K výše uvedenému žádáme o písemné vyřízení žádosti a to nejlépe sdělením informace v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky spolku. Za kladné vyřízení předem děkujeme.

Odpověď:
Podáním ze dne 15. května 2023 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se počtu koní plemene český teplokrevník zapsaných v plemenné knize českého teplokrevníka.

Počty koní plemene český teplokrevník zapsaných v plemenné knize českého teplokrevníka za požadované období Vám uvádím v následující tabulce:

Stav k

Počet koní plemene český teplokrevník zapsaných v plemenné knize českého teplokrevníka

14. 6. 2018

7 917

31. 12. 2018

7 742

31. 12. 2019

7 648

31. 12. 2020

7 613

2. 7. 2021

7 447

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.

Na základě ustanovení § 13 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, tímto žádám povinný subjekt o poskytnutí těchto informací:

- Porovnání všech položek výpočtu (kalkulace) cen pro vodné a stočné za kalendářní rok a dosažené skutečnosti v tomto roce, a to pro kalendářní roky 2003, 2004, 2005 a 2006, vše ve vztahu k obchodní společnosti Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a.s. - regionální cena pro okresy Frýdek-Místek, Karviná, Nový Jičín a Opava.

Pro urychlení komunikace žádám o poskytnutí vyžádaných informací a dokumentů elektronicky na moji emailovou adresu.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen ministerstvo“) obdrželo Vaši žádost ze dne 18. května 2023 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), spočívající v poskytnutí dokladů „Porovnání všech položek výpočtu (kalkulace) cen pro vodné a stočné za kalendářní rok a dosažené skutečnosti v tomto roce“, a to pro kalendářní roky 2003, 2004, 2005 a 2006 za obchodní společnost Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a.s.

Ministerstvo jako příslušný orgán veřejné správy vodovodů a kanalizací podle § 25 písm. d) zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vodovodech a kanalizacích“), a současně jako povinný subjekt podle § 2 odst. 1 informačního zákona Vám poskytuje vyžádanou informaci v rozsahu níže uvedených porovnání, kterou Vám zasílám v příloze tohoto dopisu.

Současně Vám sděluji, že „Porovnáními všech položek výpočtu (kalkulace) cen pro vodné a stočné za kalendářní rok a dosažené skutečnosti v tomto roce“ (dále jen „Porovnání“) pro kalendářní roky 2003, 2004 a 2005 ministerstvo nedisponuje, a to z důvodu, že povinnost vlastníka vodovodu a kanalizace, popřípadě provozovatele (pokud je k tomu vlastníkem zmocněn), zasílat „Porovnání“ za příslušný rok byla v zákonu o vodovodech a kanalizacích zakotvena v roce 2006 s účinností od roku 2007 (§ 36 odst. 5 zákona o vodovodech a kanalizacích, v tehdy platném znění).

(Přílohy: 1. 2006_SMVaK_Dílčí odběratelské porovnání pro místo: Andělská Hora; 2. 2006_SMVaK_Dílčí odběratelské porovnání pro místo: Bruntálsko; 3. 2006_SMVaK_Dílčí odběratelské porovnání pro místo: Ostrava; 4. 2006_SMVaK_Dílčí provozovatelské porovnání pro místo: Bruntál, Malá Šťáhle, Sosnová; 5. 2006_SMVaK_Dílčí provozovatelské porovnání pro místo: Dol. Benešov-Hlučín; 6. 2006_SMVaK_Dílčí provozovatelské porovnání pro místo: Ostrava; 7. 2006_SMVaK_Dílčí provozovatelské porovnání pro místo: VaK Přerov)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

Obracím se na Vás ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), s následující žádostí:

Dne 26. října 2022 byl Evropské komisi předložen návrh nové Směrnice Evropského parlamentu a Rady o čištění městských odpadních vod1 (dále jen „Návrh“). V bodu 31 preambule Návrhu je uvedeno, že „[a]by bylo zajištěno včasné a řádné provedení této směrnice, je nezbytné, aby členské státy vypracovaly vnitrostátní program provádění včetně dlouhodobého plánování požadovaných investic a strategie financování“ (dále jen „Program“).

V souvislosti s výše uvedeným jsem požádala Ministerstvo životního prostředí (dále jen „MŽP“) o poskytnutí informace, zda MŽP již Program vypracovalo a pokud byl Program vypracován, žádala jsem rovněž o zaslání Programu, jakož i všech stanovisek, metodik, výkladových materiálů, dopisů, interních podkladů či jakýchkoliv jiných dokumentů, které se vypracování Programu týkají, případně právních analýz nebo jiných podkladů, které si MŽP pro tyto účely nebo v této souvislosti nechalo zpracovat.

MŽP ve své odpovědi uvedlo, že „v současné chvíli není uvedený Program vypracován a nejsou k němu tudíž k dispozici žádné dokumenty.“ A dále: „Dodáváme, že návrh je zatím v počáteční fázi vyjednávání a finální podoba návrhu Směrnice se může ještě změnit. Hlavním gestorem uvedené Směrnice je Ministerstvo zemědělství, které v této věci může případně poskytnout doplňující informace.“

V návaznosti na výše uvedené Vás žádám o poskytnutí informace, zda povinný subjekt již Program vypracoval. Pokud byl Program vypracován, žádám rovněž o zaslání Programu.

V této souvislosti Vás rovněž žádám o zaslání všech stanovisek, metodik, výkladových materiálů, dopisů, interních podkladů či jakýchkoliv jiných dokumentů, které se vypracování Programu týkají, případně právních analýz nebo jiných podkladů, které si povinný subjekt pro tyto účely nebo v této souvislosti nechal zpracovat.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 19. května 2023 Vaši žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které požadujete poskytnutí informací týkajících se revize Směrnice o čištění městských odpadních vod č. 91/271/EHS (dále jen „Směrnice“), konkrétně zda ministerstvo, jakožto povinný subjekt, vypracovalo vnitrostátní program provádění včetně dlouhodobého plánování požadovaných investic a strategie financování (dále jen „Program“).

K Vašemu dotazu sděluji, že v současné době není uvedený Program vypracován a tudíž k němu nelze zaslat žádné dokumenty. Návrh revize Směrnice je zatím v počáteční fázi vyjednávání a jeho finální podoba se může ještě změnit. Případné zpracování Programu podle bodu 31 preambule, potažmo nového ustanovení Článku 23 návrhu nové směrnice, které odkazuje na jeho vypracování, je možné zahájit nejdříve po schválení nové podoby směrnice, jak již uvedlo ve své odpovědi Ministerstvo životního prostředí.

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:

Žádám Vás touto cestou o poskytnutí těchto informací:

podkladové materiály k intervencím

- 35.73 - Technologické investice v lesním hospodářství

- 36.73 - Investice do lesnické infrastruktury

- 37.73 - Technologie snižující emise GHG a NH3

- 38.73 - Investice do obnovy kalamitních ploch

- 39.73 - Investice do ochrany melioračních a zpevňujících dřevin

- 45.73 - Investice do nezemědělských činností

ve znění, v jakém byly předloženy k projednání na příslušných pracovních skupinách Monitorovacího výboru Strategického plánu Společné zemědělské politiky na období 2023–2027 svolaných k těmto intervencím v měsíci květnu 2023.

Za poskytnutí těchto informací Vám děkuji předem.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti doručené dne 24. května 2023 ohledně poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám zasílám podklady k následujícím intervencím:

  • 35.73 – Technologické investice v lesním hospodářství

  • 36.73 – Investice do lesnické infrastruktury

  • 37.73 – Technologie snižující emise GHG a NH3

  • 38.73 – Investice do obnovy kalamitních ploch

  • 39.73 – Investice do ochrany melioračních a zpevňujících dřevin

  • 45.73 – Investice do nezemědělských činností

    Přiložené podkladové materiály byly rozeslány členům pracovních skupin Monitorovacího výboru Strategického plánu Společné zemědělské politiky na období 2023–2027.

(Přílohy: 1. PODKLADY PRO JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY MONITOROVACÍHO VÝBORU_35.73 záměr A; 2. PODKLADY PRO JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY MONITOROVACÍHO VÝBORU_35.73 záměr C; 3. PODKLADY PRO JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY MONITOROVACÍHO VÝBORU_35.73 záměr D; 4. PODKLADY PRO JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY MONITOROVACÍHO VÝBORU_36.73 záměr A; 5. PODKLADY PRO JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY MONITOROVACÍHO VÝBORU_36.73 záměr B; 6. PODKLADY PRO JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY MONITOROVACÍHO VÝBORU_37.73; 7. PODKLADY PRO JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY MONITOROVACÍHO VÝBORU_38.73_39.73; 8. PODKLADY PRO JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY MONITOROVACÍHO VÝBORU_45.73)

 

Dotaz:
Jménem Asociace soukromého zemědělství ČR bychom vás chtěli požádat o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Žádáme vás o jmenný seznam příjemců dotací včetně částky vyplacených podpor jednotlivým příjemců, které byly ministerstvem zemědělství poskytnuty v rámci dotačního titulu - Dotace nestátním neziskovým organizacím. Žádáme o údaje za posledních pět let, od roku 2017 do roku 2022.

Předem děkujeme za zpracování naší žádosti.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 24. května 2023 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, v níž jste žádala o poskytnutí „jmenného seznamu příjemců dotací včetně částky vyplacených podpor jednotlivým příjemců, které byly Ministerstvem zemědělství ČR poskytnuty v rámci dotačního titulu – dotace nestátním neziskovým organizacím v období od roku 2017 do roku 2022.“.

Na základě výše uvedené žádosti Vám byla dne 7. června 2023 zaslána výzva k úhradě ve výši 4 800,00 Kč za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací. V návaznosti na příchozí úhradu ze dne 8. června 2023 Vám poskytuji v příloze seznamy podpořených projektů od roku 2017 do roku 2022.

(Přílohy: 1. Seznam podpořených projektů v roce 2017.pdf; 2. Seznam podpořených projektů v roce 2018.pdf; 3. Seznam podpořených projektů v roce 2019.pdf; 4. Seznam podpořených projektů v roce 2020.pdf; 5. Seznam podpořených projektů v roce 2021.pdf; 6. Seznam podpořených projektů v roce 2022.pdf)

 

Dotaz:
Žádám Vás dle zákona 106/1999sb o svobodném přístupu k informacím o aktuální hodnoty, protokoly testů obilí a dalších surovin dovážených z Ukrajiny.

Dále kolik obilí bylo do ČR dovezeno do dnešního dne?

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 28. května 2023 Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, v níž žádáte o následující informace:

  1. Aktuální hodnoty, protokoly testů obilí a dalších surovin dovážených z Ukrajiny;

  2. Informaci kolik obilí bylo do ČR dovezeno do dnešního dne.       

K Vaší žádosti Vám sděluji, že vzhledem k tomu, že se jedná o značné množství dokumentů a požadujete jejich poskytnutí v listinné podobě, pořizování velkého počtu kopií jednotlivých informací by bylo spojeno s úhradou nákladů. Z tohoto důvodu Vás žádám o vyrozumění, zda budete požadovat zaslání připravených materiálů v listinné podobě, a tím pádem za úhradu, která by Vám byla vypočtena na základě „Sazebníku úhrad nákladů v souvislosti s poskytováním informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím“ (příloha č. 4), nebo je pro Vás vyhovující a postačující, že Vám v příloze zasílám souhrnné výsledky kontrol a stav dovozů.

K bodu 1. Vám v příloze č. 1 zasílám výsledky kontrol obilovin, obilných mlýnských výrobků a dalších surovin dovezených z Ukrajiny. V rámci mimořádné kontrolní akce u komodity obilovin bylo prozatím k laboratorním analýzám odebráno 75 šarží potravin, z toho 49 šarží obilovin a 26 šarží mlýnských obilných výrobků. Dosud byly laboratorní analýzy ukončeny u 72 šarží, všechny byly vyhovující. U tří šarží analýzy dosud probíhají. Na základě analýzy rizika jsou prováděny laboratorní rozbory zejména na přítomnost více než 400 druhů reziduí pesticidů, dále na mykotoxiny, těžké kovy a glyfosát (herbicid). Všechny rozbory jsou prováděny metodami v rozsahu akreditace akreditovaných úředních laboratoří. Přehled odebraných vzorků, včetně stavu laboratorních analýz, jsou k dispozici na webovém portálu Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI), která průběžně výsledky kontrol obilovin a obilných mlýnských výrobků doplňuje a každý čtvrtek údaje aktualizuje. Kontrolní akce dále pokračuje.

V příloze č. 2 Vám poskytuji výsledky kontrol krmných surovin původem z Ukrajiny. Odebrané vzorky jsou analyzovány v Národní referenční laboratoři Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (dále jen „ÚKZÚZ“) na obsah reziduí pesticidů, mykotoxinů a těžkých kovů. Rovněž je u vzorků hodnocena botanická čistota a další senzorické parametry. Výsledky kontrol ÚKZÚZ se také průběžně aktualizují na jejich webových stránkách.

Samotné protokoly Vám tedy prozatím nezasílám a čekám na Vaše vyjádření. Poskytnutí protokolů o zkoušce analyzovaných vzorků potravin původem z Ukrajiny představuje cca 1 800 stran (např. 1 protokol o zkoušce na stanovení reziduí pesticidů obsahuje přibližně 15–17 stran + 2 strany Posudek). Celková výše úhrady za poskytnutí kopií dokumentů Vám bude následně vypočítána na základě Vašeho vyjádření.

K bodu 2. Vám v příloze č. 3 zasílám tabulku pro porovnání dovozu obilovin celkem, pšenice a kukuřice z Ukrajiny do České republiky.

(Přílohy: 1. 106_2023_příloha 1_SZPI.docx; 2. 106_2023_příloha 2_UKZUZ.pdf; 3. 106_2023_priloha 3_dovoz.xlsx; 4. 106_2023_příloha 4_sazebník.pdf)

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.