Výrobci potravin v UK musí pracovat na dosažení uhlíkové neutrality

18. 2. 2022

Na výrobce potravin a nápojů v UK je vyvíjen tlak, aby dosáhli uhlíkové neutrality a přiblížili se k trvalé udržitelnosti. Britská vláda v říjnu 2021 zveřejnila strategii k dosažení uhlíkové neutrality s cílem jí dosáhnout v roce 2050.

Food and Drink Federation v UK již oznámila ambici dosáhnout tohoto cíle již v roce 2040. Výrobci potravin se proto budou muset těmto iniciativám a strategiím postupně přizpůsobovat obdobně jako producenti v EU.
Zdroj

Další zajímavosti z oblasti zemědělství a potravinářství

Nárůst nákladů domácností na potraviny a základní služby v UK

Podle britské charitativní organizace The Food Foundation přibližně 4,7 milionu dospělých zaznamenalo v lednu 2022 v UK nedostatek potravin, což je zhruba 8,8 % domácností. V červenci 2021 to bylo pouze 7,3 %. Navíc milion lidí z těch, kteří neměli dostatek jídla, uvedl, že oni sami nebo někdo z jejich domácnosti musel strávit celý den bez jídla, protože si jídlo nemohl dovolit nebo k němu neměl přístup. 

"To jasně ukazuje, že prudce rostoucí ceny potravin a energií mají negativní dopady na miliony lidí ve Spojeném království," uvedla charitativní organizace. Podle této organizace muselo zhruba 16 % domácností omezit kvalitu nebo množství potravin, aby mohly zaplatit jiné základní potřeby, např. účty za energie.

Zároveň 59 % domácností uvedlo, že se obává, že zvýšené ceny energií způsobí, že budou mít méně peněz na to, aby si mohli dovolit dostatek potravin pro sebe nebo svou rodinu.

Nepříznivá situace u životních nákladů se bude pravděpodobně prohlubovat, protože se předpokládá, že ceny potravin budou i nadále růst, a to rychleji než v loňském roce.
Zdroj

Nárůst spotřebitelských výdajů na mrazené potraviny

Podle výkonného ředitele British Frozen Food Foundation (BFFF) Richarda Harrowa budou spotřebitelské výdaje za mražené potraviny růst i po pandemii, přičemž mezi největší trendy patří mražené ovoce a rostlinné potraviny. Tato predikce vychází ze změny chování britských spotřebitelů během pandemie, kdy vlivem obav z častějších návštěv obchodů zákazníci častěji kupovali mražené potraviny. I když lze v současnosti pozorovat návrat k obvyklým vzorcům nakupování, stále se mražené potraviny prodávají dvakrát více než před pandemií.
Zdroj

 

Zpracovali:

Paul Wilkins a Tibor Angyal
Místní zástupci ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
tel.: +44 749 533 9811, e-mail: uktrade@mze.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.