Neformální rada pro zemědělství a rybářství, Brno 31. 5. - 2. 6. – informace pro média
Tisková zpráva — Praha, 21. května 2009 - Informace pro novináře k Neformální radě pro zemědělství a rybářství, která se uskuteční v Brně ve dnech 31. 5. - 2. 6. 2009.
Tisková zprávaPress ReleaseCommuniqué de presse |
Informace pro novináře
Neformální rada pro zemědělství a rybářství, Brno 31. 5.- 2. 6. – informace pro média
-
vzhledem k bezpečnostním opatřením Úřadem vlády vyžadovaná akreditace zástupců médií na adrese
http://www.eu2009.cz/cz/media-service/accreditations/akreditace-262/
-
KONČÍ 23. května o půlnoci!
-
možná bude i akreditace přímo na místě, ale pouze v prostorách tiskového střediska na BVV, kam by tedy zájemci museli dojet dříve, než by se mohli účastnit programu. A tato akreditace bude otevřena až v pondělí ve 14:00 hodin.
-
program pro média je vyvěšen na stránkách MZe
http://www.mze.cz/Index.aspx?ch=277&typ=2&ids=3423&val=3423
Podrobně:
Informace pro novináře
Důležité kontakty
Tereza Dvořáčková
Tisková mluvčí ministerstva zemědělství (obsah)
GSM: +420 737 213 030
E-mail: tereza.dvorackova@mze.cz
Zuzana Matějovská
vedoucí tiskového střediska (organizační záležitosti)
GSM: +420 724 517 064
E-mail: media.logistics@eu2009.cz
Lukáš Teplý
zástupce vedoucí tiskového střediska (technické záležitosti)
GSM: +420 602 614 045E-mail: media.logistics@eu2009.cz
Akreditace novinářů
Všichni zástupci médií se musí na tuto akci akreditovat na https://events.eu2009.cz/media nejpozději do soboty 23.května 2009. Akreditační vstupní karty budou připraveny k vyzvednutí na akreditačním pultu (Veletrhy Brno, Pavilon E) v pondělí 1.6.2009 od 14:00 do 18:00 a v úterý 2.6.2009 od 7:30 do 14:00. Bez vstupní akreditační karty Vám z bezpečnostních důvodů nemůže být povolen vstup na akce pro novináře.
Tomáš Braverman
koordinátor akreditace novinářů
GSM: +420 725 742 850
E-mail: media.accreditation@eu2009.cz
Hlavní jednací prostory a tiskové středisko
Hlavní jednání proběhne na Veletrzích Brno – Pavilon A2 a Rotunda. Dnes se výstaviště řadí mezi nejznámější evropské výstavní areály. V průběhu celého roku se tu koná průměrně čtyřicet výstav, přehlídek, koncertů a dalších akcí. Komplex se nachází zhruba dva kilometry od centra Brna.
Tiskové středisko se nachází v Pavilonu E, které je v docházkové vzdálenosti od hlavních jednacích prostor. Tiskové středisko bude vybaveno několika počítači s připojením na internet, dále telefony, faxem, tiskárnami a kopírkami. Notebooky bude možné připojit na vysokorychlostní internet prostřednictvím přípojky RJ45, dále bude k dispozici připojení wi-fi. Pracovní místa budou k dispozici dle pořadí příchozích. V tiskovém středisku se dále bude nacházet zázemí pro rozhlasové a televizní štáby, informační pult pro novináře a prostor s občerstvením.
Otvírací hodiny tiskového střediska
Pondělí 1.6.2009 14:00 – 18:00 (pouze akreditační pult)
Úterý 2.6.2009 7:30 – 18:00
Parkování
Před jednacími prostory budou vyčleněna parkovací místa pro média. Prosíme o zaslání čísla a typu vozu nabraverman.tomas@vlada.cz do čtvrtka 28.5.2009. Bližší informace jak se dostat do tiskového střediska naleznete také v publikaci Průvodce pro novináře na stránkách www.eu2009.cz.
V průběhu vlastního jednání však bude mezi doporučenými hotely, v nichž budou ubytováni zástupci médií, a místem zasedání zavedena kyvadlová doprava zajišťována minibusy. Přesný rozpis bude v elektronické podobě na internetových stránkách českého předsednictví www.eu2009.cz několik dní před zasedáním a bude rovněž k dispozici v tištěné podobě v tiskových střediscích.
Fotografové předsednictví
Digitální fotografie se umisťují v tiskové kvalitě do fotoarchívu na internetových stránkách předsednictvíwww.eu2009.cz. Všechny fotografie z akcí je možné zdarma prohlížet, stahovat a používat pouze pro nekomerční účely (včetně účelů zpravodajských). U každé publikované fotografie pořízené fotografy předsednictví musí být vždy uveden zdroj eu2009.cz.
Program:
Neděle, 31. května 2009
Tento den je určen pro příjezd delegací. Akreditovaní zástupci médií si mohou vyzvednout badge na Nové radnici.
16:00 hodin Nová radnice, nádvoří
-
číše vína, krátké přivítání ministrem zemědělství, primátorem Brna a eurokomisařkou
16:30 hodin pěší přesun na Zelný trh
17:00 hodin prezentace zemědělství – zemědělský jarmark na Zelném trhu za účasti veřejnosti
-
vystoupení ministra zemědělství, hejtmana Jihomoravského kraje, primátora Brna a eurokomisařky pro zemědělství a rozvoj venkova
-
vystoupení uměleckého souboru Ondráš
18:00 hodin pěší přesun na Náměstí svobody
18:30 hodin odjezd historickými tramvajemi na Mendelovo náměstí
20:00 hodin koncert v bazilice Nanebevzetí Panny Marie
Kontakt: Mgr. Pavel Žára, tiskový mluvčí Magistrátu města Brna, GSM: 602-586 620
Pondělí, 1. června 2009
Tento den je určen pro doprovodný program delegací. Zástupci médií si mohou vyzvednout akreditační karty a instalovat techniku do TV a rozhlasových kabin.
08:15 hodin odjezd od Hotelu Continental (Hotel Continental Brno –
http://www.continentalbrno.cz/, Kounicova 6, 602 00 Brno)
9:30 příjezd do Moravského krasu k Punkevním jeskyním;
přivítání VIP hostů a novinářů panem hejtmanem Haškem;
prohlídka Punkevních jeskyní – projížďka po řece Punkvě, prohlídka propasti Macocha + přípitek na dne propasti. Moravský kras patří mezi nejvýznamnější krasové oblasti ve střední Evropě. V celém území je známo více než 1000 jeskyní.
11:00 odjezd na kozí farmu do Šošůvky
11:40 příjezd do Šošůvky (odborná prohlídka pastvin pro kozy + ochutnávka kozích produktů)
Od roku 1990 se na farmě mnohé změnilo. Polnosti, které se obhospodařují, se rozšířily na cca 30ha. Z této plochy tvoří louky a pastviny zhruba polovinu. Na přiléhající pastviny se vyhání od jara do podzimu stádo, čítající 150 koz. Na orné půdě pro kozy se pěstuje ječmen, oves, tritikale a vojtěškotrávu pro výrobu senáže. Krmná dávka se doplňuje vlastním senem a nákupem soji, lizu a krmné soli. Jedná se o jednu z největších farem v rámci ČR.
12:45 odjezd z kozí farmy do Sloupu na oběd
12:50 oběd formou rautu v tzv. Kůlně v Sloupsko – šošůvských jeskyní. Jedná se o jedinečný komplex dómů, chodeb a podzemních propastí. Tzv. Kůlna se nachází při východu z jeskyní. Přítomni budou i delegáti.
13:45 odjezd ze Sloupu do Lysic
14:30 návštěva státního zámku Lysice (dobrovolná prohlídka zámku, občerstvení v zahradě za hudebního doprovodu + fototermín s VIP)
Barokní stavba na místě renesanční vodní tvrze, upravovaná ještě počátkem 19.století, vyniká skvostnými a bohatě zařízenými interiéry. Ty představují návštěvníkům životní prostředí a styl přední moravské hraběcí rodiny Dubských z Třebomyslic.
16:00 odjezd z Lysic do Zetoru, a.s.
16:50 příjezd do Zetoru, a.s.
16:50 – 18:30 program v Zetoru, a.s. (přivítání vedením společnosti + prohlídka výrobních hal)
Zetor, a.s. se zabývá vývojem, výrobou a prodejem zemědělských traktorů. Výroba v Zetoru začala v roce 1946 a traktory Zetor je možno najít v přibližně 80 zemích celého světa.
18:30 odjezd do Valtic
19:30 příjezd do Valtic
19:30 – 21:30 návštěva NVC ČR + řízená degustace + večeře formou rautu
Národní vinařské centrum sídlí v historických prostorách zámku ve Valticích, které byly zrekonstruovány díky projektu ROZVOJ VINAŘSTVÍ NA JIŽNÍ MORAVĚ, realizovaného na přelomu 20. a 21. století a financovaného z prostředků Evropské unie (program PHARE) a prostředků Ministerstva zemědělství České republiky a vytvoření obecně prospěšné společnosti Národní vinařské centrum bylo jedním z cílů tohoto programu. Samotné město Valtice je centrem vinařství a turistiky v regionu. Leží v nádherné oblasti přezívané "perla jižní Moravy" - Lednicko-valtickém areálu, zapsaného v registru chráněných rezervací UNESCO.
21:30 odjezd z Valtic
22:30 příjezd do Brna
Kontakt: Mgr. Ing. Klára Nosková, odbor vnějších vztahů, GSM: 728-467 518
Úterý, 2. června 2009
8:15 – 8:45, Veletrhy Brno Pavilon A2 (hlavní vchod, venku)
Fototermín a prohlášení při příjezdu
Odchod skupiny novinářů z tiskového střediska v 8:00 hod.
Přesun skupiny fotografů a kameramanů ke společné fotografii vedoucích delegací.
8:45 – 9:00, Veletrhy Brno Pavilon A2 (prostor pavilonu)
Fototermín – skupinové foto vedoucích delegací
Přesun skupiny fotografů a kameramanů k fototermínu „tour de table“.
8:50 – 9:00, Veletrhy Brno Rotunda (hlavní jednací sál)
Fototermín „tour de table“
14:00 – 14:30, Veletrhy Brno Pavilon A2 (prostor pavilonu)
Předsednická tisková konference
Odchod skupiny novinářů z tiskového střediska ve 13:30.