Neformální rada pro zemědělství a rybářství, Brno 31. 5. - 2. 6. – informace pro média

21. 5. 2009

Tisková zpráva — Praha, 21. května 2009 - Informace pro novináře k Neformální radě pro zemědělství a rybářství, která se uskuteční v Brně ve dnech 31. 5. - 2. 6. 2009.

Tisková zpráva

Press Release

Communiqué de presse

logo Českého předsednictví v Radě EU

Informace pro novináře

Neformální rada pro zemědělství a rybářství, Brno 31. 5.- 2. 6. – informace pro média

  • vzhledem k bezpečnostním opatřením Úřadem vlády vyžadovaná akreditace zástupců médií na adrese

     http://www.eu2009.cz/cz/media-service/accreditations/akreditace-262/

  • KONČÍ 23. května o půlnoci!

  • možná bude i akreditace přímo na místě, ale pouze v prostorách tiskového střediska na BVV, kam by tedy zájemci museli dojet dříve, než by se mohli účastnit programu. A tato akreditace bude otevřena až v pondělí ve 14:00 hodin.

  • program pro média je vyvěšen na stránkách MZe

   http://www.mze.cz/Index.aspx?ch=277&typ=2&ids=3423&val=3423

Podrobně:

Informace pro novináře

Důležité kontakty

Tereza Dvořáčková
Tisková mluvčí ministerstva zemědělství (obsah)
GSM: +420 737 213 030
E-mail: tereza.dvorackova@mze.cz 

Zuzana Matějovská
vedoucí tiskového střediska (organizační záležitosti)
GSM: +420 724 517 064
E-mail: media.logistics@eu2009.cz

Lukáš Teplý
zástupce vedoucí tiskového střediska (technické záležitosti)
GSM: +420 602 614 045E-mail: media.logistics@eu2009.cz


Akreditace novinářů

Všichni zástupci médií se musí na tuto akci akreditovat na https://events.eu2009.cz/media nejpozději do soboty 23.května 2009. Akreditační vstupní karty budou připraveny k vyzvednutí na akreditačním pultu (Veletrhy Brno, Pavilon E) v pondělí 1.6.2009 od 14:00 do 18:00 a v úterý 2.6.2009 od 7:30 do 14:00. Bez vstupní akreditační karty Vám z bezpečnostních důvodů nemůže být povolen vstup na akce pro novináře.

Tomáš Braverman
koordinátor akreditace novinářů
GSM: +420 725 742 850

E-mail: media.accreditation@eu2009.cz


Hlavní jednací prostory a tiskové středisko

Hlavní jednání proběhne na Veletrzích Brno – Pavilon A2 a Rotunda. Dnes se výstaviště řadí mezi nejznámější evropské výstavní areály. V průběhu celého roku se tu koná průměrně čtyřicet výstav, přehlídek, koncertů a dalších akcí. Komplex se nachází zhruba dva kilometry od centra Brna. 

Tiskové středisko se nachází v Pavilonu E, které je v docházkové vzdálenosti od hlavních jednacích prostor. Tiskové středisko bude vybaveno několika počítači s připojením na internet, dále telefony, faxem, tiskárnami a kopírkami. Notebooky bude možné připojit na vysokorychlostní internet prostřednictvím přípojky RJ45, dále bude k dispozici připojení wi-fi. Pracovní místa budou k dispozici dle pořadí příchozích. V tiskovém středisku se dále bude nacházet zázemí pro rozhlasové a televizní štáby, informační pult pro novináře a prostor s občerstvením.

Otvírací hodiny tiskového střediska

Pondělí 1.6.2009 14:00 – 18:00 (pouze akreditační pult)
Úterý 2.6.2009 7:30 – 18:00


Parkování

Před jednacími prostory budou vyčleněna parkovací místa pro média. Prosíme o zaslání čísla a typu vozu nabraverman.tomas@vlada.cz do čtvrtka 28.5.2009. Bližší informace jak se dostat do tiskového střediska naleznete také v publikaci Průvodce pro novináře na stránkách www.eu2009.cz

V průběhu vlastního jednání však bude mezi doporučenými hotely, v nichž budou ubytováni zástupci médií, a místem zasedání zavedena kyvadlová doprava zajišťována minibusy. Přesný rozpis bude v elektronické podobě na internetových stránkách českého předsednictví www.eu2009.cz několik dní před zasedáním a bude rovněž k dispozici v tištěné podobě v tiskových střediscích.


Fotografové předsednictví

Digitální fotografie se umisťují v tiskové kvalitě do fotoarchívu na internetových stránkách předsednictvíwww.eu2009.cz. Všechny fotografie z akcí je možné zdarma prohlížet, stahovat a používat pouze pro nekomerční účely (včetně účelů zpravodajských). U každé publikované fotografie pořízené fotografy předsednictví musí být vždy uveden zdroj eu2009.cz.

Program:

Neděle, 31. května 2009

Tento den je určen pro příjezd delegací. Akreditovaní zástupci médií si mohou vyzvednout badge na Nové radnici.


16:00 hodin Nová radnice, nádvoří

  • číše vína, krátké přivítání ministrem zemědělství, primátorem Brna a eurokomisařkou


16:30 hodin pěší přesun na Zelný trh

 

17:00 hodin prezentace zemědělství – zemědělský jarmark na Zelném trhu za účasti veřejnosti

  • vystoupení ministra zemědělství, hejtmana Jihomoravského kraje, primátora Brna a eurokomisařky pro zemědělství a rozvoj venkova

  • vystoupení uměleckého souboru Ondráš

18:00 hodin pěší přesun na Náměstí svobody

18:30 hodin odjezd historickými tramvajemi na Mendelovo náměstí

20:00 hodin koncert v bazilice Nanebevzetí Panny Marie

Kontakt: Mgr. Pavel Žára, tiskový mluvčí Magistrátu města Brna, GSM: 602-586 620

Pondělí, 1. června 2009

Tento den je určen pro doprovodný program delegací. Zástupci médií si mohou vyzvednout akreditační karty a instalovat techniku do TV a rozhlasových kabin.

08:15 hodin odjezd od Hotelu Continental (Hotel Continental Brno –

http://www.continentalbrno.cz/, Kounicova 6, 602 00 Brno)

9:30 příjezd do Moravského krasu k Punkevním jeskyním;

přivítání VIP hostů a novinářů panem hejtmanem Haškem;

prohlídka Punkevních jeskyní – projížďka po řece Punkvě, prohlídka propasti Macocha + přípitek na dne propasti. Moravský kras patří mezi nejvýznamnější krasové oblasti ve střední Evropě. V celém území je známo více než 1000 jeskyní.

11:00 odjezd na kozí farmu do Šošůvky

11:40 příjezd do Šošůvky (odborná prohlídka pastvin pro kozy + ochutnávka kozích produktů)

Od roku 1990 se na farmě mnohé změnilo. Polnosti, které se obhospodařují, se rozšířily na cca 30ha. Z této plochy tvoří louky a pastviny zhruba polovinu. Na přiléhající pastviny se vyhání od jara do podzimu stádo, čítající 150 koz. Na orné půdě pro kozy se pěstuje ječmen, oves, tritikale a vojtěškotrávu pro výrobu senáže. Krmná dávka se doplňuje vlastním senem a nákupem soji, lizu a krmné soli. Jedná se o jednu z největších farem v rámci ČR.

12:45 odjezd z kozí farmy do Sloupu na oběd

12:50 oběd formou rautu v tzv. Kůlně v Sloupsko – šošůvských jeskyní. Jedná se o jedinečný komplex dómů, chodeb a podzemních propastí. Tzv. Kůlna se nachází při východu z jeskyní. Přítomni budou i delegáti.

13:45 odjezd ze Sloupu do Lysic

14:30 návštěva státního zámku Lysice (dobrovolná prohlídka zámku, občerstvení v zahradě za hudebního doprovodu + fototermín s VIP)

Barokní stavba na místě renesanční vodní tvrze, upravovaná ještě počátkem 19.století, vyniká skvostnými a bohatě zařízenými interiéry. Ty představují návštěvníkům životní prostředí a styl přední moravské hraběcí rodiny Dubských z Třebomyslic.

16:00 odjezd z Lysic do Zetoru, a.s.

16:50 příjezd do Zetoru, a.s.

16:50 – 18:30 program v Zetoru, a.s. (přivítání vedením společnosti + prohlídka výrobních hal)

Zetor, a.s. se zabývá vývojem, výrobou a prodejem zemědělských traktorů. Výroba v Zetoru začala v roce 1946 a traktory Zetor je možno najít v přibližně 80 zemích celého světa.

 

18:30 odjezd do Valtic

 

19:30 příjezd do Valtic

 

19:30 – 21:30 návštěva NVC ČR + řízená degustace + večeře formou rautu

Národní vinařské centrum sídlí v historických prostorách zámku ve Valticích, které byly zrekonstruovány díky projektu ROZVOJ VINAŘSTVÍ NA JIŽNÍ MORAVĚ, realizovaného na přelomu 20. a 21. století a financovaného z prostředků Evropské unie (program PHARE) a prostředků Ministerstva zemědělství České republiky a vytvoření obecně prospěšné společnosti Národní vinařské centrum bylo jedním z cílů tohoto programu. Samotné město Valtice je centrem vinařství a turistiky v regionu. Leží v nádherné oblasti přezívané "perla jižní Moravy" - Lednicko-valtickém areálu, zapsaného v registru chráněných rezervací UNESCO.

 

21:30 odjezd z Valtic

 

22:30 příjezd do Brna

 

Kontakt: Mgr. Ing. Klára Nosková, odbor vnějších vztahů, GSM: 728-467 518

Úterý, 2. června 2009

 

8:15 – 8:45, Veletrhy Brno Pavilon A2 (hlavní vchod, venku)

Fototermín a prohlášení při příjezdu

Odchod skupiny novinářů z tiskového střediska v 8:00 hod.

 

Přesun skupiny fotografů a kameramanů ke společné fotografii vedoucích delegací.

 

8:45 – 9:00, Veletrhy Brno Pavilon A2 (prostor pavilonu)

Fototermín – skupinové foto vedoucích delegací

 

Přesun skupiny fotografů a kameramanů k fototermínu „tour de table“.

 

8:50 – 9:00, Veletrhy Brno Rotunda (hlavní jednací sál)

Fototermín „tour de table“


14:00 – 14:30, Veletrhy Brno Pavilon A2 (prostor pavilonu)

Předsednická tisková konference

Odchod skupiny novinářů z tiskového střediska ve 13:30.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.