Proexportní okénko
Související odkazy
Srbsko očekává dobrou úrodu slunečnicového semínka
15. 7. 2022
Portál „e-Kapija“ uvedl, že v Srbsku se v letošním roce očekává dobrá úroda slunečnicového semínka.
Čína zmírnila kontroly na covid-19 u importovaného zboží
15. 7. 2022
Státní zdravotnická komise Číny zveřejnila oznámení o zmírnění režimu pro kontroly zboží na covid-19.
Spor Tesco vs Heinz v UK: ceny rostou, nedostatek produktů a prázdné regály
8. 7. 2022
Heinz dočasně přestal dodávat do Tesca některé ze svých nejoblíbenějších produktů kvůli sporu o zvýšení cen. Veřejnost sympatizuje s Tesco poté, co supermarket veřejně prohlásil, že není připraven "přenést neospravedlnitelné zvýšení cen na zákazníky".
Firmy zabývající se potravinovými doplňky a bylinnou medicínou ve Vietnamu prosperují
8. 7. 2022
Podle nedávné zprávy vietnamské společnosti pro cenné papíry SSI, jsou podniky zabývající se bylinnou medicínou méně postiženy v prostředí vysoké inflace a mají stabilnější vstupní náklady ve srovnání s jinými průmyslovými odvětvími.
Kvóty na vývoz pšenice, soureže a slunečnicových semen z Kazachstánu
8. 7. 2022
Počátkem července 2022 stanovilo Ministerstvo zemědělství Kazachstánu tříměsíční kvótu (07/2022 – 09/2022) pro vývoz pšenice a soureže na maximální hranici 550 tis. tun a slunečnicová semena maximálně 15 tis. tun. Takovéto opatření má stabilizovat cenovou situaci na domácím trhu a zaručit bezpečnost potravin.
Označení produktu „bio“ už nemusí spotřebiteli v USA stačit
8. 7. 2022
Označení výrobku jako produkt ekologického zemědělství může být z marketingového pohledu výhodou.
Srbsko obnoví vývoz rafinovaného slunečnicového oleje
8. 7. 2022
Vláda Srbska upravila opatření k omezení vývozu rafinovaného slunečnicového oleje. Vývoz nově umožní firmám, které jsou přímými výrobci.
Filipíny žádají lepší ceny za své banány prodávané v Japonsku
8. 7. 2022
Filipínská vláda požádala maloobchodníky a zákazníky v Japonsku, které je jejich největším exportním trhem, aby se smířili s vyššími cenami filipínských banánů.
Pokles spotřeby zdravých a ekologických potravin v UK
1. 7. 2022
Nový průzkum společnosti IPA (Institute of Practitioners in Advertising) v UK, na kterém se podílelo 3 000 nakupujících, ukázal, že počet dospělých v UK, kteří dávají přednost zdravým nebo ekologickým potravinám, se v roce 2022 snížil v důsledku růstu životních nákladů a inflace téměř o třetinu.
Myšlenka „Kaspického potravinového centra“ pro obchod zemí u Kaspického moře
1. 7. 2022
Objem obchodu s potravinami mezi Kazachstánem a členy tzv. Kaspického summitu (Ázerbájdžán, Rusko, Írán a Turkmenistán) v r. 2021 činil 3,4 mld. $, z čehož asi 70 % připadalo na obchod s Ruskem (a to pozemní cestou). S přihlédnutím k vysokému potenciálu dalšího růstu obchodu, navrhl kazašský prezident Kassym Jomart Tokajev vytvořit kaspické potravinové centrum, aby se snížily náklady na přesun…