Proexportní okénko
Související odkazy
Rusové začali díky pandemii více péct doma
30. 10. 2020
Statistiky prodeje ukazují, že v dubnu 2020, kdy byla v Rusku zavedena plošná karanténa, klesly prodeje chleba o 5 % (ve srovnání s dubnem 2019). Zároveň v té době vzrostla poptávka po mouce (+8 %) a droždí (+12 %). Růst poptávky po surovinách pro domácí pečení byl v Rusku zafixován naposledy v době krize v roce 2014.
Skleníkáři nebo „Tomatoes Traders“ neohrozí světový export do Spojených arabských emirátů
30. 10. 2020
Již několikrát jsem psal články o zvýšené výrobě produktů ve Spojených arabských emirátech a o vzniku nových farem. Je pravdou, že je důraz na soběstačnost země během současné situace enormní.
Sektor ekologického zemědělství v USA v dvouciferném růstu
30. 10. 2020
Produkce v ekologickém režimu v USA vykázala za poslední roky prodeje ve výši 9,93 miliardy USD, což je nárůst o 2,37 miliardy USD, tj. o 31 % procent od roku 2016.
Srbská společnost Budimka zabývající se zpracováním ovoce intenzifikuje výrobu
30. 10. 2020
Firma Budimka z města Požega v Srbsku, poté co byla privatizována a před čtyřmi měsíci opětovně zahájila provoz, oznámila, že její stávající výrobní linky pracují na plnou kapacitu.
Čínský výrobce nápojů Genki Forest chce se svými zdravými nápoji dobýt jihovýchodní Asii
30. 10. 2020
Ačkoli je Genki Forest poměrně mladá firma založená v roce 2016, slaví již nyní úspěchy na čínském trhu, kde patří mezi deset nejpopulárnějších značek nápojů na e-commerce platformách. Do portfolia jejich produktů patří perlivá voda, mléčné a běžné čaje.
Předpokládané změny ve stravovacích trendech Američanů
30. 10. 2020
Pandemie koronaviru pravděpodobně zvrátí trend z posledních několika dekád týkající se místa stravování. V roce 2010 se poprvé v historii výdaje na stravování mimo domov přehouply přes 50 %.
„Perfect match” - propagace potravinářských výrobků pod záštitou EU na japonském trhu
23. 10. 2020
Generální ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova Evropské Komise připravuje na příští rok pokračování marketingové akce „Perfect match”. Ta je zaměřena na propagaci evropských potravin formou doporučených receptů a jejich párování s tradičními japonskými potravinami tak, aby se staly místními konzumenty každodenně používány.
Libanonská vláda zmírnila oproti minulému týdnu tzv. lockdown
23. 10. 2020
V týdnu 43/2020 se počet nakažených nemocí COVID-19 držel na úrovni 1500 nakažených denně. Vláda zmírnila, oproti minulému týdnu, tzv. lockdown, kdy zůstalo v celém Libanonu nadále 78 střediskových obcí s nejvyšší mírou nákazy kompletně uzavřeno.
Česká násadová vejce kachen zamířila do Ruska
23. 10. 2020
Na začátku října byla z České republiky do Ruska zavezena první dodávka 43 tis. násadových vajec kachen. Plánuje se, že zásilky českých vajíček budou putovat do Ruska každý týden a do konce roku by jich mělo být zavezeno ještě více než půl milionu.
Košer ve Spojených arabských emirátech. Rychlý přerod ze zakázaného slova na konkurenční výhodu
23. 10. 2020
Před pár lety by vás možná na letišti ve Spojených arabských emirátech s izraelským razítkem v pasu otočili zpět domů. Nyní si můžete na oběd v Dubaji zajít do izraelské košer restaurace.