Proexportní okénko
Související odkazy
Zvýšení ceny slunečnicového oleje na Ukrajině
1. 4. 2021
Na konci března 2021 se ceny slunečnicového oleje na ukrajinském trhu ve srovnání se stejným obdobím v roce 2020 zvýšily o 45 % na přibližně 50 UAH/litr, a to zejména kvůli rekordně rostoucím cenám těchto produktů na světovém trhu.
Nová kritéria pro označení „Japonská whisky“
1. 4. 2021
V celém Japonsku existuje jen asi tucet lihovarů, které vyrábějí whisky. Japonské destilérky ale nebyly schopny v posledních dvou dekádách udržet krok s rostoucí poptávkou po tomto oblíbeném nápoji. Mnoho palíren proto míchá svůj produkt s whisky zakoupenou v zámoří, aby tak zvýšily množství svých zásob.
Ceny potravin v Libanonu neustále rostou, životní úroveň se rychle snižuje
1. 4. 2021
Dle Světové banky jsou ceny potravin v Libanonu nejvyšší ve srovnání zemí Blízkého a středního východu. Důvodem je vysoká míra inflace, která v roce 2020 vzrostla o 85 % meziročně.
Rusko jako první na světě zaregistrovalo vakcínu proti Covid-19 pro zvířata
1. 4. 2021
Ruská Federální služba pro veterinární a fytosanitární dozor (tzv. „Rosselchoznadzor“) zaregistrovala do Registru zdravotnických prostředků pro zvířata nový preparát „Karnivak-Kov“. Jedná se o vakcínu proti Covid-19 určenou psům, kočkám nebo kožešinovým zvířatům.
Šedá zóna využití kanabidiolu (CBD) v USA a příležitosti a výzvy pro využití konopí v potravinářství
1. 4. 2021
Řada amerických potravinářských společností využívá CBD jako komponent pro své produkty, i když legislativní prostředí v USA tuto oblast reguluje nejednoznačně.
Černá Hora nemá vlastní výrobu trvanlivého mléka
1. 4. 2021
Jak uvedl portál „e-Kapija“, Černá Hora se dlouhodobě potýká s přebytkem syrového mléka v období od května do počátku turistické sezóny a poté od ukončení turistické sezóny do konce roku, protože žádná mlékárna v Černé Hoře nevyrábí trvanlivé mléko.
Nestlé plánuje další investice do výroby pet foodu v Číně
1. 4. 2021
Švýcarská společnost Nestlé oznámila, že hodlá investovat dalších více než 35 milionů USD do rozšíření svého produktového portfolia pet foodu vyráběného v Číně. Podle společnosti je v Číně silná poptávka po pet foodu z vysoce kvalitních surovin a vyváženými nutričními hodnotami.
Proběhl webinář "Příležitosti pro české producenty a obchodníky s vínem na japonském trhu"
30. 3. 2021
Ve čtvrtek 25. března se uskutečnil prostřednictvím platformy MS Teams webinář „Příležitosti pro české producenty a obchodníky s vínem na japonském trhu“.
Japonské pivovary uvádějí na trh bezsacharidová piva
26. 3. 2021
Dva ze čtyř předních pivovarů v Japonsku se rozhodly uvést na trh produkt zaměřený na milovníky piva, kteří dbají o své zdraví a štíhlou linii.
Situace v Libanonu se v souvislosti se šířením COVID-19 nijak nezlepšuje
26. 3. 2021
Počet nových pozitivních případů se za s poslední 2 týdny příliš nemění (poslední týden v průměru cca 3.000 - 3.500 nových případů denně) a tato čísla přímo souvisí s počtem provedených testů. Průměrná pozitivita za posledních 7 dní stoupla na 19,2 %, stále se však jedná o vysokou hodnotu.