Tržní podíly prodejců potravin v Británii
Podle nových údajů společnosti Kantar, která se zaměřuje na analýzy trhu, má nejvyšší tržní podíl na prodeji potravin v Británii za poslední 3 měsíce supermarket Tesco.
Jeho podíl je 27,7 % a tržby mu meziročně vzrostly o 4,6 %. Na dalších místech se umístily supermarkety Sainsbury´s s podílem 15,2 %, Asda s 12,8 %, Aldi s 10 %, Morrisons s 8,7 %. Podíl supermarketu Lidl na britském trhu s potravinami je 8,1 %, Co-op má 5,5 %, Waitrose 4,5 %, Iceland 2,4 %, Ocado 1,8 %, další supermarkety 1,8 % a nezávislí prodejci 1,5 %.
V celém odvětví prodeje potravin v Británii vzrostly tržby za poslední měsíc pouze o 1 %, což představuje nejpomalejší nárůst za poslední dva roky. Na nízký nárůst prodejů mělo vliv špatné počasí a také inflace, byť klesající. Zastavila se také frekvence návštěv obchodů. Průměrný britský zákazník navštívil supermarket v tomto měsíci 16,3krát, zatímco v červnu loňského roku to bylo 16,4krát.
S příchodem slunečného a teplejšího počasí se opět očekává nárůst prodejů potravin a nápojů v Británii.
Zpracoval:
Paul Wilkins
místní zástupce ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mze.gov.cz