Největší kanadský prodejce potravin Loblaw upevňuje svojí pozici na trhu
Kanadská společnost Loblaw, která provozuje obchody s potravinami jako je Loblaws, No Frills, Maxi, Real Canadian Superstore, nebo síť lékáren a drogerií Shoppers Drug Mart, vykázala další rekordní zisky.
Za loňský rok vzrostly celkové tržby společnosti o 5,4 % na 59,5 miliardy kanadských dolarů (1 CAD = 17 CZK). Tímto výsledkem společnost upevnila svojí přední pozici na trhu s potravinami. Se svými více než 1 050 obchody ovládá podle dostupných informací přibližně 29 % trhu.
Loblaw se letos bude pravděpodobně nadále zaměřovat na podporu svých diskontních prodejen. Pozitivním výsledkům společnosti totiž napomáhají její úspěšné privátní značky No Name a Presidents Choice a věrnostní program Optimum, který umožňuje platit v obchodech za nasbírané body z nákupů.
Aktuální ekonomické výsledky umožňují společnosti rekordní investice do sítě prodejen. Plány zahrnují vybudování více než 40 nových diskontních prodejen, rekonstrukci 700 stávajících supermarketů, nebo otevření více než 140 nových lékáren a drogérií, což je téměř trojnásobek současného počtu. V provincii Québec již společnost převedla 24 svých prodejen pod označením Provigo na diskontní typ Maxi a letos plánuje totéž na dalších 30 místech.
Současně však bude zajímavé sledovat, jakým způsobem Loblaw zareaguje na aktuální trend zpomalování růstu cen potravin. Podle údajů kanadského statistického úřadu ceny potravin v lednu vzrostly o 3,4 %, oproti 4,7 % v prosinci 2023. Společnost je dlouhodobě kritizována, že ceny potravin v jejích obchodech neodpovídají nákladům a cenám dodavatelů a marže jsou neadekvátně vysoké. Přesto by dodávky pro tuto společnost například v rostoucím segmentu privátních značek mohly být příležitostí i pro české exportéry.
Zpracoval:
Filip Lameš
zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě
Mobil: +420 602 371 010, E-mail: filip.lames@mze.gov.cz