Ambice vietnamského Masanu – dostat do každé domácnosti na světě alespoň jeden produkt

26. 4. 2024

Korporace Masan usiluje o to, aby měl více svých produktů v každé vietnamské domácnosti a alespoň jeden produkt v každé domácnosti globálně. Tento ambiciózní plán zazněl 25. dubna 2024 v Ho Či Minově Městě na výroční valné hromadě.

Korporace Masan je po Vingoup a Vinamilk třetí největší vietnamskou společností v soukromém sektoru. Mezi dceřiné společnosti patří Masan Consumer Holdings, Techcombank a Masan Resources.

Danny Le, generální ředitel společnosti, řekl, že Masan vybudoval portfolio silných značek jako Chin-su, Nam Ngư, Omachi, Kokomi, WakeUp 247 aj. Tyto značka dosáhly výjimečného růstu a globálně reprezentují kulinářskou kulturu Vietnamu.

Trương Công Thắng, generální ředitel společnosti Masan Consumer Holdings (MCH), uvedl, že společnost úspěšně vybudovala pět „velkých značek“ s ročními příjmy 150-250 mil. USD: Kokomi, Omachi (nudlové polévky), Chin-su, Nam Ngư (omáčky) a Wakeup 247 (energetické nápoje), které přispívají přibližně 80 % k růstu celkových příjmů. Podle průzkumů má 98 % vietnamských domácností v kuchyni alespoň jeden produkt společnosti Masan (MCH).

Mezi strategické cíle MCH na příštích 10 let patří vybudování šesti “miliardových značek“ prémiových produktů. Společnost se snaží rozšiřovat svůj trh také o alternativními produkty k domácímu jídlu a jídlu v restauraci. Například samo ohřívací miska Omachi se stala doslova hitem.

„Mezi strategické cíle patří učinit vietnamské jídlo „Go Global“, generovat 10–20 % příjmů z globálního trhu a stát se jednou z předních společností v jihovýchodní Asii“ řekl Thắng.

Nguyễn Thị Phương, ředitelka WinCommerce (součást MCH s největším obchodním řetězcem ve Vietnamu WinMart) uvedla, že její společnost v roce 2023 úspěšně dokončila restrukturalizaci. Nejpozději v r. 2025 by tak měl být WinCommerce v účetním zisku. Cílem společnosti je mít do konce roku 2024 více než 4 000 obchodů s důrazem na dvě největší města Hanoj a Ho Či Minovo Město.

Masan MEATLife si klade za cíl tržby 7,5 mld. Kč se zpracovaným masem.

Zpracoval:
Luboš Marek
místní spolupracovník Ministerstva zemědělství ve Vietnamu
Tel: +84 904 099 562, E-mail: commerce.hanoi@mzv.gov.cz

 

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.