Ve Velké Británii vznikne jeden z největších evropských terminálů na kapalná hnojiva
V anglickém přístavu Sunderlandu byly zahájeny práce na druhé fázi výstavby jednoho z největších terminálů na dovoz kapalných hnojiv v Evropě. Terminál bude významnou podporou pro britské zemědělce v době prudkého růstu cen.
Kapalná hnojiva jsou nejrychleji rostoucí oblastí průmyslu výroby hnojiv, protože zemědělci si uvědomují ekonomické a ekologické výhody ve srovnání s tuhými hnojivy, včetně snížení emisí. Vzhledem k tomu, že ceny hnojiv vzrostly během 12 měsíců o 350 %, jsou zemědělci motivováni k přesnější aplikaci hnojiv a používání kapalných hnojiv tomu napomáhá. Investice přichází jen několik měsíců po otevření prvního terminálu na tekutá hnojiva v přístavu, díky níž se stávající skladovací kapacita zvýší téměř o třetinu.
John Fuller, předseda představenstva společnosti Brineflow, uvedl: „Společnost Brineflow se rozhodla, že bude pokračovat v této aktivitě. Hnojiva tvoří základ globálního potravinového řetězce. Velké rozšíření našeho nového terminálu z něj udělá nejen jeden z největších terminálů na kapalná hnojiva v Evropě, ale otevře nám také možnost přijímat největší lodní tankery globálního trhu místo menších plavidel, která jsou používána v evropských přístavech. Naše investice významně přispěje k potravinovému zabezpečení naší země a Sunderland se díky ní stane křižovatkou mezinárodních zásobovacích linek, které zajišťují výživu naší země.“
Nedávné problémy s dodávkami hnojiv odhalily jeden z hlavních neuralgických bodů britského zemědělského sektoru a vybudování terminálu pravděpodobně sehraje roli při zmírnění tlaku na zemědělce a pěstitele.
Britské společnosti M&S, Morrisons, Ocado a Waitrose uzavřely koalici v oblasti bezobalového prodeje potravin (The Refill Coalition)
Velcí britští výrobci potravin se spojili a vytvořili koalici, aby společně navrhli efektivní systémy pro bezobalové prodeje. Společnosti M&S, Morrisons, Ocado a Waitrose uzavřely partnerství se specialistou na dodavatelské řetězce CHEP a společností Unpackaged.
Společnosti uvedly, že změní způsob, jakým jsou prodávány klíčové základní potraviny, například těstoviny a obiloviny. Koalice zmíněných společností vyvíjí řešení pro prodej do vlastních obalů, které je považováno za první v tomto odvětví. Na základě úspěšného zkušebního provozu budou maloobchodní prodejci zavádět plnicí stanice ve svých prodejnách i přes internet.
Společnosti M&S, Morrisons, Ocado, Waitrose & Partners a CHEP ve společném prohlášení uvedly: „Jsme rádi, že můžeme spojit své síly se společným cílem snížit množství jednorázových plastových obalů. Univerzální komplexní řešení, které vyvíjí The Refill Coalition, pro nás představuje přelomovou příležitost k zásadní změně v přístupu k opakovanému plnění zboží, o kterém víme, že může hrát významnou roli při snižování množství jednorázových plastových obalů."
Catherine Conwayová, zakladatelka společnosti Unpackaged, dodala: „Víme, že spotřebitelé chtějí méně jednorázových plastových obalů na zboží, které kupují. Jednotný postup na úrovni celého odvětví povede k systému opakovaného plnění, který bude fungovat pro všechny v dodavatelském řetězci a usnadní nakupujícím opakované plnění zboží.“
Zpracovali:
Paul Wilkins a Tibor Angyal
Místní zástupci ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
tel.: +44 749 533 9811, e-mail: uktrade@mze.cz