Od října platí nová pravidla pro umísťování a propagaci potravin s vysokým obsahem tuku, soli a cukru ve Velké Británii

22. 4. 2022

V říjnu 2022 vstoupí ve Velké Británii v platnost nová pravidla upravující umisťování a propagaci potravin s vysokým obsahem tuku, soli a cukru, která se týkají mimo jiné i oblíbených značek cukrovinek a čokolády.

Podle nedávných průzkumů o nových pravidlech zatím neví 54 % nezávislých maloobchodníků. Association of Convenience Stores (Asociace obchodů se smíšeným zbožím) vypracovala příručku ke zmíněným pravidlům, která obsahuje odpovědi na základní otázky jako:

  • Bude se legislativa vztahovat na váš obchod?

  • Jaké části obchodu můžete vyloučit z výpočtu relevantní plochy?

  • Jakých kategorií produktů se pravidla dotknou?

  • Jaké reklamní (prodejní) akce budou zakázány?

  • Atd.

Podle webu foodnavigator.com by mezi společnostmi, které budou zasaženy novými pravidly, mohly být firmy vyrábějící čokoládu, cukrovinky a další produkty s vyšším obsahem cukru, jako např. Mondelez, Ferrero, Unilever, Coca-Cola nebo Nestlé.

Zdroj

Zpracovali:
Paul Wilkins a Tibor Angyal
Místní zástupci ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
tel.: +44 749 533 9811, e-mail: uktrade@mze.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.