Od října platí nová pravidla pro umísťování a propagaci potravin s vysokým obsahem tuku, soli a cukru ve Velké Británii
V říjnu 2022 vstoupí ve Velké Británii v platnost nová pravidla upravující umisťování a propagaci potravin s vysokým obsahem tuku, soli a cukru, která se týkají mimo jiné i oblíbených značek cukrovinek a čokolády.
Podle nedávných průzkumů o nových pravidlech zatím neví 54 % nezávislých maloobchodníků. Association of Convenience Stores (Asociace obchodů se smíšeným zbožím) vypracovala příručku ke zmíněným pravidlům, která obsahuje odpovědi na základní otázky jako:
-
Bude se legislativa vztahovat na váš obchod?
-
Jaké části obchodu můžete vyloučit z výpočtu relevantní plochy?
-
Jakých kategorií produktů se pravidla dotknou?
-
Jaké reklamní (prodejní) akce budou zakázány?
-
Atd.
Podle webu foodnavigator.com by mezi společnostmi, které budou zasaženy novými pravidly, mohly být firmy vyrábějící čokoládu, cukrovinky a další produkty s vyšším obsahem cukru, jako např. Mondelez, Ferrero, Unilever, Coca-Cola nebo Nestlé.
Zpracovali:
Paul Wilkins a Tibor Angyal
Místní zástupci ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
tel.: +44 749 533 9811, e-mail: uktrade@mze.cz