Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc květen 2024

11. 6. 2024

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc květen 2024

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informací

Tímto žádám o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve spojení s žádostí o poskytnutí součinnosti úřední osoby v postavení rybářské stráže:

Ad1/ kopie rozhodnutí o vyhlášení rybářského revíru č. 451 103 Štít včetně všech dodatků
Ad2/ kopie rozhodnutí o udělení výjimky z denní doby lovu, roz. celoroční lov ryb NON-STOP (zejména kaprů) na rybářském revíru č. 451 103 a kopie všech rozhodnutí o udělení výjimky z denní doby lovu v roce 2023 i pro další uživatele rybářských revírů
Ad3/ kopie rozhodnutí o udělení výjimky ze zákazu vyhrazování lovných míst na rybářském revíru č. 451 103

Při výkonu činnosti rybářské stráže na rybářském revíru č. 451 103 jsem zjistil a dále dle rybářské řádu publikovaného na www.rybychlumec.cz je prokazatelné, že uživatel revíru umožňuje za úplatu celoroční lov ryb v režimu NON-STOP (24 hod) a to zejména lov kaprů, dále rezervaci a vyhrazování lovných míst, kdy jako úřední osoba žádám o poskytnutí správních rozhodnutí (výjimek), na základě kterých byly příslušným orgánem schváleny výjimky ze zákona.

Ad4/ zaslání všech kopií komunikace mezi MZE a Krajským úřadem ve věci nezákonného jednání uživatele rybářského revíru Stará Voda

Ad5/ zaslání informace, jaká opatření MZe přijalo proti nečinnosti Krajského úřadu Královéhradeckého kraje ve věci šetření nezákonného jednání uživatele rybářského revíru Stará Voda

Ad6/ stanovisko MZe k zasílání hlášení o přestupků na úseku rybářství úředními osobami (roz. rybářskou stráží) Českému rybářskému svazu, který plně převzal pravomoc orgánů státní správy na úseku rybářství včetně inkasování poplatků, aniž by tyto přestupky byly řádně projednávány správními orgány, zda vynucování této povinnosti je v souladu se zákony

Ad7/ stanovisko MZe k postavení úřední osoby jako rybářské stráže, zejména k právům této úřední osoby uplatňovat u správního orgánu, který ji ustanovil, náklady na činnost rybářské stráže (např. cestovné, výstroj, technické prostředky, obranné prostředky apod.)

Ad8/stanovisko MZe k vynucování podpisů rybářské stráže do povolenky k rybolovu Českým rybářským svazem aniž by došlo ke zjištění přestupku, zda vynucování této povinnosti je v souladu se zákony

Ad9/ stanovisko MZe k finanční/materiální podpoře rybářské stráže ze strany kontrolovaného subjektu, roz. Českému rybářského svazu, tj. zda se nejedná o nepovolenou/nezákonnou podporu/ovlivňování úředních osob při výkonu její kontrolní činnosti

Ad10/ žádám v návaznosti na komunikaci s Mgr. P. M. ve věci účelového obcházení zákona o rybářství na úseku zřizování rybničních hospodářství na jiných plochách než rybnících o zahájení systémové kontroly na území České republiky, a to způsobem dožádání ČMSCH o vyhlášených rybničních hospodářství za posledních 10 let a jejich porovnání s informacemi z KN o druhu vodní plochy, čímž Ministerstvo velmi jednoduchým způsobem zjistí rozsahu porušování ze strany provozovatelů rekreačního rybolovu.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo Vaše podání ze dne 1. května 2024, nazvané jako „Žádost o poskytnutí součinnosti úřední osobě v postavení rybářské stráže, žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, žádost o závazné stanovisko k činnosti rybářské stráže a podnět k zahájení kontroly“.

K jednotlivým bodům Vašeho podání uvádím následující:

Ad 1) V příloze Vám zasílám rozhodnutí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, odboru životního prostředí a zemědělství ze dne 16. 5. 2021, č. j. 258/ZPZ/01-Ví o přenechání výkonu rybářského práva a vyhlášení mimopstruhového rybářského revíru Štít, kód revíru 251 008 001. Dále zasílám rozhodnutí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, odboru životního prostředí a zemědělství ze dne 3. 2. 2022, č. j. KUKHK–41745/ZP/2021-6, kterým bylo změněno rozhodnutí č. j.: 258/ZPZ/01-Ví ze dne 16. 5. 2001 o vyhlášení mimopstruhového rybářského revíru Štít tak, že bylo změněno číslo rybářského revíru na 451 003.

Ad 2) Ministerstvo nevydalo rozhodnutí o udělení výjimky z denní doby lovu pro rybářský revír č. 451 103 Štít. V příloze Vám zasílám následující rozhodnutí ministerstva
o udělení výjimky z denní doby lovu za rok 2023:

  • rozhodnutí ze dne 3. 1. 2023, č. j. MZE-379/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na části rybářského revíru Javorka 2, evidenční číslo 451 025, nádrž Nový Dvůr;
  • rozhodnutí ze dne 28. 3. 2023, č. j. MZE-18258/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Lužnice 10B, evidenční číslo 421 042, část revíru Velká Tušť;
  • rozhodnutí ze dne 28. 3. 2023, č. j. MZE-18264/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Lužnice 10B, evidenční číslo 421 042, část revíru Velká Tušť;
  • rozhodnutí ze dne 31. 3. 2023, č. j. MZE-18575/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Lužnice 7B, evidenční číslo 421 039;
  • rozhodnutí ze dne 12. 4. 2023, č. j. MZE-20573/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Bílina 2, evidenční číslo 441 002, část nádrž Kateřina;
  • rozhodnutí ze dne 12. 4. 2023, č. j. MZE-20585/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Ploučnice 5D, evidenční číslo 441 082;
  • rozhodnutí ze dne 12. 4. 2023, č. j. MZE-20592/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Ploučnice 3, evidenční číslo 441 049, nádrž Peklo;
  • rozhodnutí ze dne 12. 4. 2023, č. j. MZE-21648/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na části rybářského revíru Veselá 1, evidenční číslo 411 112;
  • rozhodnutí ze dne 12. 4. 2023, č. j. MZE-23294/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na části rybářského revíru Cidlina 2, evidenční číslo 411 010;
  • rozhodnutí ze dne 26. 4. 2023, č. j. MZE-24804/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu pro sportovní účely v části rybářského revíru Morava 11A, evidenční číslo 461 097, nádrže Štěrkoviště u jezu
    a Bezedné v k. ú. Spytihněv;
  • rozhodnutí ze dne 26. 4. 2023, č. j. MZE-25603/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu pro sportovní účely v části rybářského revíru Cidlina 6, evidenční číslo 451 011, nádrž Dvorce u Robous;
  • rozhodnutí ze dne 10. 1. 2023, č. j. MZE-883/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na části rybářského revíru Veselá 1, evidenční číslo 411 112;
  • rozhodnutí ze dne 26. 4. 2023, č. j. MZE-24814/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Labe 19 A – Řehačka, část Řehačka, evidenční číslo 411 164;
  • rozhodnutí ze dne 3. 5. 2023, č. j. MZE-28480/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Závlaha Voletice, evidenční číslo 451 755;
  • rozhodnutí ze dne 19. 5. 2023, č. j. MZE-32823/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu z důvodu konání sportovní akce na rybářském revíru Bečva 7A, evidenční číslo 471 016, část Podlesí I.;
  • rozhodnutí ze dne 18. 5. 2023, č. j. MZE-32634/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu v části rybářského revíru Dyje 4A, evidenční číslo 461 023;
  • rozhodnutí ze dne 24. 5. 2023, č. j. MZE-33894/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na části rybářského revíru Lužnice 11, evidenční číslo 421 043, nádrž Velké Hliniště;
  • rozhodnutí ze dne 26. 6. 2023, č. j. MZE-33876/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Labe 27 A, evidenční číslo 451 730, část Slavíkovy ostrovy, ve dnech: 22. 7. 2023 od 0:00 do 4:00 hodin; 19. 8. 2023 od 0:00 do 4:00 hodin, a dále část Komora;
  • rozhodnutí ze dne 6. 6. 2023, č. j. MZE-35308/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Labe 22 A jezera Kluk, evidenční číslo 411 162, a to pouze na jezeře Poděbrady v k. ú. Poděbrady;
  • rozhodnutí ze dne 7. 6. 2023, č. j. MZE-35923/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Morava 7, evidenční číslo 461 088, a to pouze na levém břehu řeky Moravy ve Veselí nad Moravou od ústí potoka Svodnice po Ranč Mississipi River v délce cca 900 m, a dále výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Morava 7A, evidenční číslo 461 089, a to pouze na ramenu Vláky v k. ú. Veselí nad Moravou;
  • rozhodnutí ze dne 13. 6. 2023, č. j. MZE-37229/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Orlovský potok 1A, evidenční číslo 471 101, a to pouze v propadlině Vítkovy stavy v k. ú. Lazy u Orlové;
  • rozhodnutí ze dne 13. 6. 2023, č. j. MZE-37230/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Louky 1A;
  • rozhodnutí ze dne 30. 1. 2023, č. j. MZE-2303/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na části rybářského revíru Mlékojedy pískovna – Labe 16 M, evidenční číslo 411 144;
  • rozhodnutí ze dne 13. 6. 2023, č. j. MZE-37464/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Olše 3A, evidenční číslo 471 084, a to pouze ve vodním útvaru Větrov v k. ú. Petrovice – Závada;
  • rozhodnutí ze dne 13. 6. 2023, č. j. MZE-36361/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Odra 1B, evidenční číslo 471 171, a to pouze na nádrži Kališovo jezero v k. ú. Bohumín;
  • rozhodnutí ze dne 4. 7. 2023, č. j. MZE-38422/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Bílina 2, evidenční číslo 441 002, a to pouze na nádrži Kateřina v k. ú. Modlany;
  • rozhodnutí ze dne 4. 7. 2023, č. j. MZE-38425/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Labe 9, evidenční číslo 441 025, a to pouze na toku řeky Labe od ř. km 789/1 v k. ú. Prosmyky po ř. km 791,0 v k. ú. Mlékojedy;
  • rozhodnutí ze dne 4. 7. 2023, č. j. MZE-40336/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Brodský, evidenční číslo 411 120, a to pouze na nádrži Záhorská v k. ú. Kladruby;
  • rozhodnutí ze dne 18. 7. 2023, č. j. MZE-42239/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Stonávka 3A, evidenční číslo 471 132, a to na nádržích 1 a 2;
  • rozhodnutí ze dne 18. 7. 2023, č. j. MZE-42264/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Setina 1A, evidenční číslo 471 126;
  • rozhodnutí ze dne 18. 7. 2023, č. j. MZE-42444/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Mlékojedy pískovna – Labe 16M, evidenční číslo 411 144;  
  • rozhodnutí ze dne 18. 7. 2023, č. j. MZE-42459/2023-16232, kterým byla výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Písník Pamětník – evidenční číslo 451 100;
  • rozhodnutí ze dne 2. 8. 2023, č. j. MZE-44094/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na mimopstruhovém rybářském revíru Cidlina 2, evidenční číslo 411 010;
  • rozhodnutí ze dne 30. 1. 2023, č. j. MZE-2530/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Ščávnice 1A, evidenční číslo 461 146;
  • rozhodnutí ze dne 2. 8. 2023, č. j. MZE-46253/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na části rybářského revíru Odra 1A, evidenční číslo 471 064;
  • rozhodnutí ze dne 7. 8. 2023, č. j. MZE-46258/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na mimopstruhovém rybářském revíru Orlovský potok 1A, evidenční číslo 471 101 v části Kozí Becirk;
  • rozhodnutí ze dne 3. 8. 2023, č. j. MZE-46264/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na mimopstruhovém rybářském revíru Bravantice 1A, evidenční číslo 471 143;
  • rozhodnutí ze dne 3. 8. 2023, č. j. MZE-46277/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na mimopstruhovém rybářském revíru Orlovský potok 1A, evidenční číslo 471 101 v části Kozí Becirk;
  • rozhodnutí ze dne 10. 8. 2023, č. j. MZE-48253/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na mimopstruhovém rybářském revíru Štěrkoviště Luh Napajedla, evidenční číslo 461 239;
  • rozhodnutí ze dne 21. 8. 2023, č. j. MZE-49271/2023-16232, kterým byla povolena  výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na mimopstruhovém rybářském revíru Veslařský kanál Račice, evidenční číslo 441 501;
  • rozhodnutí ze dne 21. 8. 2023, č. j. MZE-49469/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na mimopstruhovém rybářském revíru Veslařský kanál Račice, evidenční číslo 441 501;
  • rozhodnutí ze dne 31. 8. 2023, č. j. MZE-51457/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na mimopstruhovém rybářském revíru Javorník 1A, evidenční číslo 471 211;
  • rozhodnutí ze dne 31. 8. 2023, č. j. MZE-51458/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na mimopstruhovém rybářském revíru Ostravice 1A v části revír Na Bučině, evidenční číslo 471 109;
  • rozhodnutí ze dne 3. 3. 2023, č. j. MZE-9058/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Kačák 4, evidenční číslo 411 033;
  • rozhodnutí ze dne 1. 3. 2023, č. j. MZE-10418/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Mže 4, evidenční číslo 431 028;
  • rozhodnutí ze dne 28. 3. 2023, č. j. MZE-18024/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Kamenice 1A, evidenční číslo 421 025;
  • rozhodnutí ze dne 12. 4. 2023, č. j. MZE-17408/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Štěrkoviště, evidenční číslo 13 461 222;
  • rozhodnutí ze dne 28. 3. 2023, č. j. MZE-18255/2023-16232, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu lovu na rybářském revíru Lužnice 10B, evidenční číslo 421 042, část revíru Velká Tušť.

Ad 3) Ministerstvo nevydalo rozhodnutí o udělení výjimky ze zákazu vyhrazování lovných míst na rybářském revíru č. 451 103 Štít. Zjištění, které jste učinil při výkonu rybářské stráže na rybářském revíru č. 451 103 Štít ministerstvo postoupí věcně a místně příslušnému orgánu státní správy rybářství.

Ad 4) V příloze poskytuji následující korespondenci mezi ministerstvem a Krajským úřadem Královéhradeckého kraje (dále jen „krajský úřad“) ve věci rybářského revíru Pískovna Stará Voda, evid. číslo 451 105:

  • Dopis ministerstva ze dne 6. 2. 2024, č. j. MZE-9270/2024-16232
  • Sdělení krajského úřadu ze dne 06. 2.2024, č. j. KUKHK-6976/ZP/2024
  • Dopis ministerstva ze dne 23. 2. 2024, č. j. MZE-14767/2024-16232
  • Dopis ministerstva ze dne 18. 3. 2024, č. j. MZE-21720/2024-16232
  • Postoupení námitky podjatosti ze dne 4. 4. 2024, č. j. MZE-26309/2024-16232

V této souvislosti uvádím, že z kontextu Vaší žádosti je patrné, že požadujete pouze dokumenty, které se týkají možného porušování právních předpisů v oblasti rybářství ze strany současného uživatele rybářského revíru Pískovna Stará Voda, evid. číslo 451 105, nikoli dokumenty týkající se záležitostí vztahujících se k minulému uživateli tohoto rybářského revíru.

Ad 5) Ministerstvo ve svém dopise ze dne 18. 3. 2024, č. j. MZE-21720/2024-16232 uložilo krajskému úřadu (a rovněž Magistrátu města Hradec Králové), aby bez zbytečného odkladu prověřil skutečnosti nasvědčující porušování právních předpisů v předmětném rybářském revíru a přijal ve věci příslušná opatření.

Ad 6) Ministerstvo k tomuto dotazu může pouze konstatovat, že podle § 17 odst. 1 zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rybářství“), je rybářská stráž při výkonu své funkce povinna oznamovat neprodleně zjištěné závady a škody podle jejich povahy uživateli rybářského revíru a příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který ji ustanovil, popřípadě orgánu příslušnému k ochraně přírody a krajiny nebo Policii České republiky.

Ustanovení § 20 odst. 3 zákona o rybářství pak uvádí, že přestupky podle tohoto zákona projednává obecní úřad obce s rozšířenou působností. Zákon o rybářství nezakládá uživateli rybářského revíru pravomoc k projednávání přestupků podle tohoto zákona. Pokud tedy rybářská stráž neprojedná přestupek příkazem na místě [viz § 16 písm. e) zákona o rybářství], je povinna oznámit přestupek příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

Ad 7) Zákon o rybářství, ani související právní předpisy neupravují právo rybářské stráže uplatňovat u správního orgánu, který ji ustanovil, náklady na činnost rybářské stráže. Zákon o rybářství pouze v § 18 upravuje problematiku náhrady škody způsobené v souvislosti s činností rybářské stráže.

Ad 8) Povinnosti rybářské stráže jsou taxativně vyjmenovány v § 17 zákona o rybářství. Povinnost rybářské stráže podepisovat se do povolenky k lovu v tomto ustanovení uvedena není, přičemž není uvedena ani v jiných ustanoveních zákona o rybářství, případně souvisejících právních předpisů.

Ad 9) Otázku odměňování rybářské stráže ze strany uživatele rybářského revíru právní předpisy v oblasti rybářství neupravují. V této souvislosti ovšem uvádíme, že případné ovlivnění člena rybářské stráže je podle názoru ministerstva třeba vždy posuzovat podle konkrétních okolností.

Ad 10) Ministerstvo k Vašemu podnětu ve věci kontroly možného porušování § 3 odst. 1 zákona o rybářství (tedy k otázce provozování rybníkářství v rozporu se zákonem o rybářství) uvádí, že tato záležitost bude prověřena na celorepublikové úrovni, a to i prostřednictvím věcně a místně příslušných orgánů státní správy rybářství. 

(Přílohy: dle textu)

 

 

Dotaz:
Doplnění, upřesnění žádosti o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informací

Úvodem děkuji za Váš přípis ze dne 15.5.2024 a s ohledem na připravované právní a mediální výstupy tímto zdvořile žádám o upřesnění Vašich odpovědí s konkrétním závěrem, kdy navazuji na moji předchozí žádost:

Ad1/ žádám o zaslání předmětných rozhodnutí, která jsem v příloze bohužel nenalezl

Ad2/ žádám o poskytnutí informace, zda byla i v minulosti vydána jiná rozhodnutí pro udělení výjimky z denní doby lovu na rybářských revírech na území ČR s platností i pro rok 2023, pokud ano, žádám o jejich zaslání v elektronické podobě

Ad 5/ v současné době uplyne promlčení četných přestupkových jednání p. Voříška, dalších podezřelých osob při porušování výkonu rybářského práv na pískovně Stará Voda zjištěných Policií ČR, kdy v přestupkovém jednání je i nadále podezřelým p. Voříškem pokračováno, z komunikace mezi Mze a KUHK je zjevné, že KU reagoval na přípisy pouze jednou a to v únoru 2024, od té doby se odmlčel, na četná další dožádání MZe nereagoval, kdy zůstal absolutně nečinný, KUHK nepřijal žádná opatření, jak bude MZe v dané věci postupovat, aby nedošlo k úplnému promlčení závažného přestupkového jednání podezřelých osob, aby bylo zamezeno v jeho pokračování, z jakého důvodu MZe odmítá atrahovat celý případ od KUHK z důvodu jeho dlouhodobé nečinnosti a úmyslného zakrývání protiprávního jednání?

Ad6/ žádám s odkazem na § 17 odst. 1 písm e) zákona o rybářství o konkrétní stanovisko, zda rybářská stráž je oprávněna sdělovat uživateli revíru informace ze zjištěného přestupkového jednání, zejména jméno a příjmení přestupce, popis skutku, místo a čas, právní kvalifikaci a to způsobem odesílání tzv. hlášenky o přestupku uživateli revíru a to zejména s ohledem na GDPR a presumpci nevinny a to v době, aniž by přestupkové jednání bylo řádně projednáno příkazem nebo rybářským orgánem a pravomocně ukončeno?

S odkazem na § 20 odst. 3 zákona o rybářství tímto žádám o stanovisko, pokud rybářská stráž neprojedná přestupek příkazem a ani ho neoznámí příslušnému obecnímu úřadu, přesto oznámení o přestupku (tzv. hlášenka) zašle pouze uživateli revíru, nedochází k porušování právních předpisů, zneužívání pravomoci úřední osoby, kdy tento způsob projednávání přestupkových jednání je od roku 2022 vynucován ze strany Českého rybářského svazu systémově po členech rybářských stráží s následným vedením vlastních spolkových řízení (kárných) s dosahováním příjmů získaných z jejich vedení aprojednání (200,-Kč) a odvolání (2.000,-Kč), čímž dochází za přímého úkolování členů rybářských stráží uživatelem revírů k absolutnímu zcizení pravomoci rybářských orgánů na úseku státní správy včetně vyvádění objemu finančních prostředků příslušejících obcím do rozpočtu soukromoprávního subjektu.

Ad7/ žádám o konkrétní stanovisko, zda rybářská stráž jako úřední osoba, na kterou stát delegoval část výkonu veřejné moci, je oprávněna požadovat po rybářském nebo jiném orgánu/obci, který ji ustanovil, náhradu nutných nákladů v souvislosti se svoji činností (např. cestovné, výstroj, technické prostředky, obranné prostředky apod.) a to i podle jiných právních předpisů a rozpočtových pravidel, ANO nebo NE a kterých?

 Ad9/ žádám o konkrétní stanovisko MZe k finanční/materiální podpoře rybářské stráže poskytované Českým rybářským svazu, tj. zda se nejedná o nepovolenou/nezákonnou podporu/ovlivňování úředních osob při výkonu její kontrolní činnosti. Prosím o odpověď, zda MZe považuje přijímání finančního/materiálního plnění rybářskou stráží od uživatelů revírů za legitimní nebo protiprávní, zda takovým plněním nejsou tyto úřední osoby nepřímo ovlivňovány, v jaké max. výši může rybářská stráž tyto dary přijímat, vztahují se na ni stejně pravidla pro přijímání darů jako pro jiné úřední osoby? Podléhají tyto dary zdanění?

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 15. května 2024 Vaše podání ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), nazvané jako „Doplnění, upřesnění žádosti dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím“. 

K jednotlivým bodům Vašeho podání uvádím následující:

Ad 1) V předchozí odpovědi ze dne 15. května 2024 č. j. MZE-38513/2024-16232 Vám byla nedopatřením zaslána rozhodnutí, která se vztahují k rybářskému revíru č. 451 105 Pískovna Stará Voda. Za toto nedopatření se Vám omlouvám a v příloze Vám zasílám Vámi požadované rozhodnutí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, odboru životního prostředí
a zemědělství ze dne 16. května 2001, č. j. 258/ZPZ/01-Ví o přenechání výkonu rybářského práva a vyhlášení mimopstruhového rybářského revíru Štít, kód revíru 251 008 001, a dále rozhodnutí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, odboru životního prostředí a zemědělství ze dne 3. února 2022, č. j. KUKHK–41745/ZP/2021-6, kterým bylo změněno rozhodnutí č. j.: 258/ZPZ/01-Ví ze dne 16. května 2001 o vyhlášení mimopstruhového rybářského revíru Štít tak, že bylo změněno číslo rybářského revíru na 451 003.

Ad 2) Ministerstvo vydalo rozhodnutí č. j. MZE-54139/2022-16232 ze dne 20. září 2022, kterým byla povolena výjimka ze zákazu lovit ryby mimo denní dobu Sázava 7, evidenční číslo 411 078, dne 28. května 2023 v době od 0:00 do 4:00 hodin. Toto rozhodnutí Vám zasílám v příloze.

K Vašim dalším požadavkům uvedených v bodech 5, 6, 7 a 9 s odkazem na příslušná ustanovení zákona o rybářství Vám bude poskytnuta odpověď mimo režim informačního zákona samostatným přípisem ředitele Odboru st. správy myslivosti a rybářství. Na tyto dotazy totiž dopadá § 2 odst. 4 informačního zákona, který uvádí, že povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací.

(Přílohy: - rozhodnutí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, odboru životního prostředí
a zemědělství ze dne 16. 5. 2001, č. j. 258/ZPZ/01-Ví; - rozhodnutí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, odboru životního prostředí a zemědělství ze dne 3. 2. 2022, č. j. KUKHK–41745/ZP/2021-6; - rozhodnutí č. j. MZE-54139/2022-16232 ze dne 20. 9. 2022)

 

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 109/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Dne 1.4.2024 jsem mailem v 10:21 hod odeslal stížnost ministru zemědělství na mail a zároveň na mail povinného subjektu. Do dnešního dne jsem neobdržel žádnou odpověď, a proto tímto žádám o informace:

Vzhledem k tomu, že jsem ministru zemědělství písemně sdělil, že jemu podřízená organizace Povodí Vltavy pronajímá své pozemky za účelem pořádání hlučných hudebních produkcí (byť za tímto účelem vůbec nebyla založena) a ředitelé organizace ignorují fakt, že v lokalitě žije několik lidí, kterým hluk z hudebních produkcí poškodil zdravotní stav, ministru zemědělství jsem doložil lékařské zprávy nemocných občanů a zároveň se 12.5.2024 má přesto na pozemcích Povodí Vltavy konat další hlučná akce s podiem, žádám o informaci, zda je běžným postup, kdy ministr ignoruje stav, kdy se jemu podřízené organizace podílejí na poškozování zdraví občanů? Zda je běžný stav, že ministr neodpovídá ani na takto závažné stížnosti? Zda je běžný stav, že státní podniky, které mají spravovat vodní toky pronajímají pozemky u řeky (tedy na místě zcela nevhodném, pokud jde o šíření hluku) k pořádání akcí s elektroniky zesilovanou hudební produkcí? Zda je ministr zemědělství ochoten uhradit občanům nemajetkové újmy způsobené nájemci jemu podřízených organizací?

Odpověď:
Dne 5. května 2024 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“). K Vašim dotazům uvádím následující:

Žádám informaci, zda je běžným postup, kdy ministr ignoruje stav, kdy se jemu podřízené organizace podílejí na poškozování zdraví občanů?

Každý podnět adresovaný ministrovi nebo ministerstvu je důkladně prověřován. Odpovědný věcný útvar ministerstva si vyžádá podklady od všech dotčených správních úřadů a státních organizací, které následně vyhodnotí. V případě, že zjistí pochybení, vyzve k nápravě.
O výsledku svého zjištění vždy informuje toho, kdo podnět podal.

Zda je běžný stav, že ministr neodpovídá ani na takto závažné stížnosti?

Proces vyřizování stížností je upraven v § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Lhůta pro vyřízení stížnosti je 60 dnů, překročit ji lze jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti.

Vaše stížnost byla zaslána státnímu podniku Povodí Vltavy k vyjádření, které bude sloužit jako podklad pro její vyřízení. K marnému uplynutí lhůty stanovené správním řádem zatím nedošlo.

Zda je běžný stav, že státní podniky, které mají spravovat vodní toky, pronajímají pozemky u řeky (tedy na místě zcela nevhodném, pokud jde o šíření hluku) k pořádání akcí s elektronicky zesilovanou hudební produkcí?

Pronájem/pacht pozemků je upraven statutem. Statut Povodí Vltavy, státní podnik, upravuje tuto problematiku konkrétně v čl. 6 Zásady nakládání s určeným majetkem. Vzhledem k tomu, že se zřejmě v těchto případech jedná o smlouvy na dobu určitou na krátký časový úsek, nemá státní podnik povinnost tyto smlouvy předkládat ministerstvu.

Ministerstvo nedisponuje informacemi o všech smlouvách, které státní podniky uzavírají, a u smluv, jejichž existence je ministerstvu známa, se nevedou podrobné informace. Z tohoto důvodu nemá ministerstvo k uvedenému dotazu konkrétní údaje. Jednalo by se tedy o vytváření nových informací ve smyslu § 2 odst. 4 informačního zákona.

Zda je ministr zemědělství ochoten uhradit občanům nemajetkové újmy způsobené nájemci jemu podřízených organizací?

Podle § 2 odst. 4 informačního zákona se povinnost poskytovat informace netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací. O nemajetkové újmě nebylo doposud rozhodnuto, jedná se tedy o dotaz na budoucí rozhodnutí.

Na závěr bych Vás rád ujistil, že ministerstvu není Vámi uváděný problém lhostejný
a ministerstvo se bude danou problematika dále zabývat, o výsledku šetření budete informován.

 

 

Dotaz:
Žádost o zpřístupnění informací
Ve smyslu zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím zasíláme následující žádost o zpřístupnění informací:

V rámci zjišťování podmínek pro výstavbu na pozemcích zasahujících částečně do ochranného pásma lesa jsme jednali s referentem městského úřadu na úseku státní správy lesů, který by vydával stanovisko s rámci stavebního řízení (koordinované závazné stanovisko). Jeho předběžné ústní vyjádření k výstavbě bylo negativní, a to i v případě, že by s vlastníkem sousedního lesního pozemku byla uzavřena dohoda o vzdání se nároku na náhradu škody se vkladem do katastru nemovitostí. Referent se odkazoval na metodický pokyn ministerstva, nespecifikoval však jeho bližší identifikaci a znění.

Dovolujeme si proto požádat o informaci, zdali takovýto metodický pokyn k výstavbě v ochranném pásmu lesa byl vaším ministerstvem vydán, a pokud ano, pak žádáme o jeho zpřístupnění.

 

Odpověď:
Žádostí ze dne 5. května 2024 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ohledně poskytnutí informace, zda byl ministerstvem vydán metodický pokyn k výstavbě v ochranném pásmu lesa, a pokud ano, pak žádáte o jeho zpřístupnění.

K Vaší žádosti sděluji, že ministerstvem nebyl vydán metodický pokyn k výstavbě v ochranném pásmu lesa. K uvedené problematice však bylo vydáno stanovisko ministerstva č.j. 6332/2021-MZE-16231 ze dne 19. února 2021, které je využíváno k ujednocování výkonu státní správy lesů a které Vám zasílám přílohou tohoto dopisu.

(Příloha: 1. stanovisko Ministerstva zemědělství č.j. 6332/2021-MZE-16231 ze dne 19. 2. 2021)

 

 

 

Dotaz:
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

Na základě výše uvedeného zákona žádáme o informace vztahující se ke služebním poměrům níže uvedených státních zaměstnanců SZPI a Povinné; ústřední ředitel SZPI, ředitele Odbor kanceláře ministra Povinné

  1. Žádáme, aby Povinný poskytl úplné karierní životopisy výše uvedených státních zaměstnanců MZE/Povinné v časové ose včetně; - Dosaženého vzdělání - Dosažené další kvalifikace/certifikace V případě, že byl dotčený státní zaměstnanec, před přijetím do služebního poměru do úřadu SZPI/Povinné, státním zaměstnancem jiné organizační složky státu, odboru dané složky státu, pak žádáme o informaci, které.
  2. 2 Žádáme, aby Povinný poskytl kopie Služebních předpisů podle § 11 zákona č. 234/2014 Sb. upravující služební poměr každého výše uvedeného státního zaměstnance ministerstva na jednotlivé služební pozici úřadu ministerstva. Ke všem výše uvedeným státním zaměstnancům MZE dále Povinného žádáme o;
  3. 3. Informace, potvrzení, prokazující, že dané úřední osoby složily Služební slib státního zaměstnance v souladu s § 32 odst. (4) zákona č. 234/2014 Sb. ve znění podle § 32 odst. (2) zákona č. 234/2014 Sb. a zaslání kopií dokladů potvrzujících tuto skutečnost.
  4. Zaslání osvědčení prokazující složení úřednické zkoušky všech výše uvedených státních zaměstnanců podle § 35 odst. (1) zákona č. 234/2014 Sb. v souladu s § 39 odst. (4) zákona č. 234/2014 Sb. o úspěšném složení úřednické zkoušky podle § 36 odst. (3) zákona č. 234/2014 Sb. a dále osvědčení o úspěšném složení úřednické zkoušky v souladu s § 36 odst. (2) zákona č. 234/2014 Sb.
     

Odpověď:
Podáním ze dne 6. května 2024 jste se obrátili na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o poskytnutí informace vztahující se ke služebním poměrům níže uvedených státních zaměstnanců SZPI a ministerstva:

ústřední ředitel SZPI
ředitel Odboru kanceláře ministra,
a to poskytnutí:

  1. úplných kariérních životopisů v časové ose včetně dosaženého vzdělání a dosažené další kvalifikace/certifikace; v případě, že výše uvedené osoby působily před přijetím do služebního poměru do současného úřadu, tj. SZPI, resp. ministerstva u jiné organizační složky státu, u které konkrétní organizační složky státu;  
  2. kopie Služebních předpisů podle § 11 zákona č. 234/2014 Sb., zákona o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“) upravující služební poměr výše uvedených osob na jednotlivé služební pozici ministerstva; 
  3. potvrzení prokazujících, že uvedené osoby složily služební slib státního zaměstnance v souladu s § 32 odst. 4 zákona o státní službě ve znění podle § 32 odst. 2 zákona o státní službě a zaslání kopií dokladů potvrzujících tuto skutečnost;
  4. osvědčení prokazující složení úřednické zkoušky podle § 35 odst. 1 zákona o státní službě v souladu s § 39 odst. 4 zákona o státní službě o úspěšném složení úřednické zkoušky podle § 36 odst. 3 zákona o státní službě a dále osvědčení o úspěšném složení úřednické zkoušky v souladu s § 36 odst. 2 zákona o státní službě. 

K osobě ústředního ředitele SZPI Vám v příloze č. 1 zasílám požadované informace v rozsahu bodů 1), 3) a 4) Vaší žádosti.

K bodu 2) odkazuji na odpověď SZPI ze dne 6. května 2024 čj. SZPI/AE913-5/2024 na Vaši žádost o informaci adresovanou SZPI, kterou jste požadoval identickou informaci jako v případě bodu 2) této žádosti. V této souvislosti Vám v rámci odpovědi SZPI byly zaslány i tři služební předpisy (Organizační řád, Pracovní řád a Personální činnosti), které jsou zpravidla závazné pro všechny státní zaměstnance působící v rámci SZPI, ústředního ředitele SZPI tedy nevyjímaje. Pro úplnost doplňuji, že služební předpisy neupravují služební poměr každého státního zaměstnance na jednotlivé služební pozici SZPI.    

Ohledně osoby ředitele Vám zasílám v příloze č. 2 požadované informace v rozsahu bodů 1), 3) a 4) Vaší žádosti. Současně uvádím, že absolvoval, mimo již výše uvedené, vzdělávací kurzy v různých oborech práva a v dalších oblastech vzdělávání zaměstnanců (např. GDPR).

K bodu 2) odkazuji na odpověď ministerstva ze dne 23. dubna 2024 čj. MZE-31392/2024-11133 na Vaši žádost o informaci ze dne 9. dubna 2024 adresovanou ministerstvu, kde jste žádal o totožnou informaci vůči jiným státním zaměstnancům, kteří jsou umístěni na služebních pozicích v ministerstvu. Přílohou této odpovědi byl služební předpis č. 8/2020 – Služební řád, který je zpravidla závazný pro všechny státní zaměstnance, tedy ředitele Odboru kanceláře ministra nevyjímaje. Současně připomínám, že služební předpisy neupravují individuálně služební poměr každého státního zaměstnance na jednotlivé služební pozici ministerstva.

(Přílohy: 1. ÚŘ - strukturovaný životopis, služební slib a osvědčení o složení úřednické zkoušky.pdf; 2. ředitel - strukturovaný životopis, záznam o složení služebního spisu a certifikáty osvědčující úspěšné vykonání úřednických zkoušek.pdf)

 

 

Dotaz:
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

Na základě výše uvedeného zákona žádáme o informace o dotacích poskytnutých jak na základě dotačních titulů z evropských fondů, tak z dotačních titulů poskytnutých z národních fondů (dále jen Dotace) společnostem:

Bohemia sekt a.s. a všech jejich dceřiných společností, či jinak majetkově nebo personálně propojených společností se společností Bohemia sekt a.s. a společností propojených následně skrze statutární orgány propojených společností, či akcionáře nebo vlastníky těchto propojených společnosti, v období 2015-2024 a zaslání:

- Rozhodnutí o poskytnutí Dotace - výši jednotlivých Dotací rozděleno podle titulu Dotace / účelu Dotace /výši jednotlivé Dotace. - záznamy/usnesení/rozhodnutí z kontrolní činnosti ministerstva k plnění podmínek poskytnutých Dotací.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 8. května 2024 jste se obrátili na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), s žádostí „o informace o dotacích poskytnutých jak na základě dotačních titulů z evropských fondů, tak z dotačních titulů poskytnutých z národních fondů (dále jen Dotace) společnostem: Bohemia sekt a.s. a všech jejich dceřiných společností, či jinak majetkově nebo personálně propojených společností se společností Bohemia sekt a.s. a společností propojených následně skrze statutární orgány propojených společností, či akcionáře nebo vlastníky těchto propojených společnosti, v období 2015-2024 a zaslání: - Rozhodnutí o poskytnutí Dotace - výši jednotlivých Dotací rozděleno podle titulu Dotace / účelu Dotace /výši jednotlivé Dotace. - záznamy/usnesení/rozhodnutí z kontrolní činnosti ministerstva k plnění podmínek poskytnutých Dotací.“.

Zemědělské dotace z evropských fondů za celé období 2015–2024 a zemědělské národní dotace od roku 2020 vyplácí Státní zemědělský intervenční fond (dále jen „SZIF“). S žádostí o poskytnutí informací o dotacích vyplácených SZIF jednotlivým žadatelům se případně obraťte přímo na SZIF.     

Informacemi o poskytnutých dotacích společnosti Bohemia sekt a.s. za Vámi požadované období ministerstvo nedisponuje z důvodu neexistence této společnosti. Přehled poskytnutých dotací ministerstvem společnosti Bohemia sekt s.r.o., včetně rozhodnutí o poskytnutí dotací, Vám zasílám v příloze č. 1 - 7. Kontrola plnění podmínek dotačního programu 13 byla provedena v roce 2019. Při kontrole nebyly zjištěny závady. Kontrola žádosti u dotačního programu 9.H. proběhla v roce 2017 jak při formální kontrole při přijetí žádosti na pracovišti příjmu žádostí a LPIS při SZIF, tak při administraci na ministerstvu, u žádosti nebyly zjištěny závady.

Ohledně ostatních požadovaných společností Vám sděluji, že společnosti uvedené na stránkách Bohemia sekt s.r.o., tj. Habánské sklepy, Vinařství Pavlov, Chateau Bzenec a Víno Mikulov žádné dotace vyplácené ministerstvem neobdržely.

V případě ostatních majetkově či personálně propojených společností je důležité uvést, že žádost o informace podle informačního zákona by se měla týkat konkrétní požadované informace, nikoliv neurčitého, blíže nespecifikovaného okruhu informací. Pokud tedy trváte na poskytnutí informací o dalších společnostech, zašlete novou upřesněnou žádost obsahující obchodní jméno společností a IČO.

(Přílohy: 1. Přehled dotací Bohemia sekt.pdf; 2. Rozhodnutí _program13._2015.pdf; 3. Rozhodnutí_program 13._2016.pdf; 4. Rozhodnutí_program 13._2017.pdf; 5. Rozhodnutí_program 13._2018.pdf; 6. Rozhodnutí_program 13._2019.pdf; 7. Rozhodnutí_program 9.H._2017.pdf)

 

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tímto Vaší instituci zdvořile žádám o poskytnutí následujících informací:  

DOTAZ:   
Můžete mi sdělit, jaký program měl ministr 1. 3. 2024, 4. 3. 2024, 8. 3. 2024, 11.3.2024, 15. 3. 2024, 22. 3. 2024, 25. 3. 2024, 29. 3. 2024, 5. 4. 2024, 8. 4. 2024, 12. 4. 2024, 15. 4. 2024, 19. 4. 2024, 22. 4. 2024, 26. 4. 2024, 29. 4. 2024, 3. 5. 2024, 6. 5. 2024, 10. 5. 2024, 13. 5. 2024? (Prosím o seznam s časovými údaji, kdy, kde a co v pracovní době v ten den ministr dělal?)

Můžete mi sdělit z knihy jízd vozidla, které v uvedené dny z dotazu výše ministr využíval, kde se toto auto nacházelo a kolik kilometrů s ním za každý daný den bylo najeto?

Kolik vozů má celkem od ministerstva ministr k dispozici a kolik jich využívá?

O informace Vás žádám jako novinář MF DNES. Účelem vyžádání informace je snaha nejen přispět k diskuzi o věcech veřejného zájmu, ale i skutečnost, že svou prací plním roli tzv. „společenského  hlídacího psa“.      

Informace žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat na výše uvedenou e-mailovou adresu. Bude-li nutné za vyřízení mé žádosti účtovat nějaký poplatek, prosím o předchozí zaslání jeho odhadu. 

Za poskytnutí mnou požadovaných informací předem velmi děkuji. 

 

Odpověď:
Podáním ze dne 13. května 2024 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí, ve které požadujete poskytnutí následující informací:

„Můžete mi sdělit, jaký program měl ministr 1. 3. 2024, 4. 3. 2024, 8. 3. 2024, 11. 3. 2024, 15. 3. 2024, 23. 3. 2024, 25. 3. 2024, 5. 4. 2024, 8. 4. 2024, 12. 4. 2024, 15. 4. 2024, 19. 4. 2024, 22. 4. 2024, 26. 4. 2024, 29. 4. 2024, 3. 5. 2024, 5. 5. 2024, 15. 5. 2024? (Prosím o seznam s časovými údaji, kdy, kde a co v pracovní době v ten den ministr dělal?)

Můžete mi sdělit z knihy jízd vozidla, které ve uvedené dny z dotazu výše ministr využíval, kde se toto auto nacházelo a kolik kilometrů s ním za každý daný den bylo najeto?

Kolik vozů má celkem od ministerstva ministr k dispozici a kolik jich využívá?“.

Úvodem mi dovolte zdůraznit, že pan ministr nemá pracovní dobu, jelikož není zaměstnancem ve smyslu zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů. K Vašemu prvnímu dotazu zasílám informace v příloze tohoto dopisu, kde naleznete program pana ministra ve vybraných dnech.

K druhému dotazu uvádím, že ministr zemědělství ze zákona, jako člen vlády ČR, bezplatně používá služební vozidla s přiděleným řidičem i bez něho k výkonu funkce nebo v souvislosti s ní a k osobní dispozici. Vozidla nevyužívá na základě příkazu k jízdě, jako ostatní zaměstnanci, a tudíž ministerstvo nevede knihu jízd. Pouze eviduje počet ujetých kilometrů za celý kalendářní měsíc pro účely vyúčtování měsíční spotřeby PHM.

K Vašemu třetímu dotazu sděluji, že pan ministr má k dispozici dva vozy s řidičem, konkrétně Škoda Superb a Škoda Kodiaq. Dále má k dispozici jeden vůz bez řidiče, a to vůz značky Škoda Enyaq.

(Příloha: 1. Program PM - vybrané dny.pdf)

 

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

V souladu s ustanovením § 13 odst. 1 a § 14 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádám Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) o poskytnutí následující informace:

Údaje o žadateli, kterému byla na základě jeho žádosti o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, doručené ministerstvu dne 14.4.2024, poskytnuta informace v následujícím znění: „K Vašemu požadavku seznamu členů mezirezortní Komise k návrhu zákona č. 26/2017 Sb. sděluji, že taková komise nebyla za tímto účelem zřízena. Návrh zákona byl podle Jednacího řádu vlády a Legislativních pravidel vlády rozeslán do mezirezortního připomínkového řízení dne 8. července 2015, seznam jednotlivých připomínkových míst je uveden v odkazu uvedeném v odpovědi k bodu 1.“ (Citovaná informace byla ministerstvem zveřejněna na této internetové stránce). Požadovanými údaji o žadateli jsou jméno, příjmení a adresa místa trvalého pobytu nebo adresa bydliště, byla-li žadatelem fyzická osoba, popřípadě název, identifikační číslo osoby a adresa sídla, byla-li žadatelem právnická osoba (viz § 14 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb.).

Předem děkuji za bezodkladné vyřízení této žádosti.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 14. května 2024 jste se podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), obrátil na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí údajů o žadateli, kterému byla na základě jeho žádosti
o poskytnutí informace ve smyslu InfZ, doručené dne 14. 4. 2024, poskytnuta informace ohledně seznamu členů mezirezortní Komise k návrhu zákona č. 26/2017 Sb.

K výše uvedenému podání uvádím, že zmiňovanou žádost podala společnost Vinostrada s.r.o., IČO: 02967375, se sídlem Korunní 588/4, 120 00 Praha 2, které zároveň toto sdělení zasílám na vědomí.

 

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

V souladu s ustanovením § 13 odst. 1 a § 14 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádám Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) o poskytnutí dokumentu, který ministerstvo zaslalo žadateli, jenž se žádostí o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. doručenou ministerstvu dne 14.4.2024 domáhal - kromě jiného - „zaslání seznamu osob jednajících za společnost Bohemia sekt a.s., které se účastnily připomínkového řízení k tomuto zákonu a dokumentů a návrhů, které tato společnost uplatnila“. Mnou požadovaný dokument byl v odpovědi ministerstva na citovanou žádost označen jako „dokument obsahující stanovisko a připomínky společnosti Bohemia sekt a.s., které společnost k návrhu zákona č. 321/2004 Sb. uplatnila“ a mělo se jednat o přílohu č. 1 uvedené odpovědi (viz informace zveřejněná ministerstvem na této internetové stránce).

Předem děkuji za bezodkladné vyřízení této žádosti.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 15. května 2024 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o poskytnutí přílohy č. 1, která byla součástí odpovědi na žádost o poskytnutí informace ze dne 14. 4. 2024, zveřejněné na webových stránkách ministerstva.

V příloze Vám zasílám požadovaný dokument.

(Příloha: 1. Bohemia sekt as_Stanovisko a pripominky k navrhu zakona 321_2004.pdf)

 

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace na základě zákona č. 106/1990 Sb. o svobodném přístupu k informacím

Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádám o poskytnutí těchto informací:

1) Anonymizovanou kopii rozhodnutí Evropské komise ohledně neslučitelnosti podpor poskytnutých v letech 2016-2017 velkým podnikům v rámci investičních dotačním programů MZ ze dne 5. dubna 2024,

2) případně další anonymizované kopie dalších dokumentů týkající se tohoto auditu - finální zprávu apod., které obsahují odůvodnění tohoto rozhodnutí.

Informaci žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat prostřednictvím datové schránky. Za její poskytnutí předem děkuji.

 

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 16. května 2024 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám níže zasílám odkaz na registr státních podpor Evropské komise. Evropská komise zde zveřejnila dne 6. května 2024 Vámi požadované rozhodnutí ze dne 5. dubna 2024 týkající se podpor na výsadbu ovocných sadů a vybudování kapkové závlahy včetně souvisejících informací. 
SA.50787 - Aid for restructuring of orchards (europa.eu)
SA.50837 - Aid for the construction of drip irrigation in orchards, hop fields, vineyards and nurseries (europa.eu) .

 

 

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Dobry den, musim mit jakekoliv schvaleni pokud chci cvicit LUP v honitbe?

Pokud ano, jakou oporu to ma v zakone?

Informaci poskytněte elektronicky na e-mail: foi+request-9747-7b6fab8d@infoprovsechny.cz

Tato elektronická adresa je adresou pro doručování ve smyslu § 14 odst. 2 Zákona o svobodném přístupu k informacím. Na tuto adresu žádám i o doručení do vlastních rukou (případně rozhodnutí o odmítnutí žádosti) postupem podle § 19 odst. 8 Správního řádu. Řádným a včasným zpřístupněním informace na základě této žádosti beru na vědomí, že jste splnili svou povinnost podle Zákona 106/1999 Sb.

Vámi poskytnutá informace bude automaticky zveřejněna na stránkách www.informaceprovsechny.cz. Použitím této služby žadatel s takovým zveřejněním vyjádřil souhlas. Tím také splníte povinnost zveřejnit informace způsobem umožňující dálkový přístup (§ 5, odst. 3 Zákona 106/1999 Sb.).

 

Odpověď:
Podáním ze dne 16. května 2024 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o poskytnutí informace, zda musíte mít jakékoliv schválení, pokud chcete cvičit LUP v honitbě? Pokud ano, jakou oporu to má v zákoně?

K výše uvedené žádosti uvádím, že osoba, která chce cvičit loveckého psa v honitbě, musí mít souhlas uživatele honitby. U členů uživatele honitby může být tato záležitost upravena ve vnitřním předpisu uživatele honitby nebo ve stanovách.

Výcvik loveckého psa probíhá v kontaktu se zvěří a za existence souhlasu uživatele honitby, jde teoreticky o oprávněné lovení zvěře. Myslivecká stráž ustanovená pro danou honitbu je seznámena s osobou, která má tento souhlas. Jiné osobě přistižené v honitbě s loveckým psem může myslivecká stráž podle § 14 odst. 1 písm. d) zákona o myslivosti loveckého psa proti potvrzení odebrat a osobu může vykázat z honitby. O této skutečnosti je sepsán úřední záznam, který je následně předán orgánu policie nebo orgánu státní správy myslivosti k dalšímu řízení o přestupku, popřípadě trestném činu.

Zákaz volného pobíhání psů podle § 10 odst. 1 zákona o myslivosti se vztahuje i na loveckého psa. Opak volného pobíhání psů se dá definovat tak, že pes musí být veden na vodítku nebo tak, aby byl pes veden pod vlivem svého vůdce. 

Podle § 63 zákona o myslivosti může orgán státní správy myslivosti za volné pobíhání psů v honitbě, za které lze považovat i neodsouhlasený výcvik, uložit pokutu až 30 000 Kč. Pokud by osoba byla držitelem loveckého lístku, bylo by možné i jeho odnětí, dále pak i propadnutí věci, v tomto případě odnětí loveckého psa.

Ministerstvo upozorňuje, že každý, kdo chce cvičit plemeno loveckého psa v honitbě, by měl mít povolení uživatele příslušné honitby.

Výše uvedené stanovisko ministerstva není právně závazné, jelikož k poskytnutí závazného výkladu právního předpisu je v právním prostředí České republiky oprávněný pouze soud.

 

 

Dotaz:
Dne 18.3.2024 jsem Vás dopisem poslaným datovou zprávou upozornil na rozpory a chybné nestavení Nařízení Vlády České republiky č. 73/2023 Sb. a to §15 a §5. V návaznosti na to a také proto, že jsem dosud od Vás neobdržel vyjádření, jsem Vás dne 6.5.2024 vyzval na odstranění nesmyslného omezování zemědělce v §15 opět dopisem přes datovou schránku. Žádám o sdělení informací:

1. jak bylo naloženo s mým dopisem ze dne 18.3.2024? Kdo konkrétně, a zda-li vůbec, se jim zabývá a jaké ma přidělené číslo jednací? Kdy mohu očekávat reakci?

2. jak bylo naloženo s mým dopisem ze dne 6.5.2024? Kdo konkrétně, a zda-li vůbec, se jim zabývá a jaké ma přidělené číslo jednací? Kdy mohu očekávat reakci?

 

Odpověď:
Podáním ze dne 25. května 2024 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o poskytnutí informací k podáním, která jste uskutečnil datovou zprávou ve dnech 18. března a 6. května 2024 a ve kterých jste upozornil na rozpory a chybné nastavení § 5 a 15 nařízení vlády České republiky č. 73/2023 Sb., o stanovení pravidel podmíněnosti plateb zemědělcům, ve znění pozdějších předpisů, a to:

„1. Jak bylo naloženo s mým dopisem ze dne 18.3.2024? Kdo konkrétně, a zda-li vůbec, se jim zabývá a jaké má přidělené číslo jednací? Kdy mohu očekávat reakci?

2. Jak bylo naloženo s mým dopisem ze dne 6.5.2024? Kdo konkrétně, a zda-li vůbec, se jim zabývá a jaké ma přidělené číslo jednací? Kdy mohu očekávat reakci?“.

K výše uvedené žádosti Vám sděluji, že obě Vaše podání jsou zaevidována v systému došlé pošty ministerstva a vedena pod spisovou značkou MZE-22540/2024.

Problematikou, které se Vaše podání týkají, tj. požadavků podmíněnosti a podmínek standardů dobrého zemědělského environmentálního stavu půdy stanovených ve výše uvedených ustanoveních nařízením vlády č. 73/2023 Sb., se konkrétně zabývá odbor přímých plateb ministerstva.

V současné době probíhají jednání k možným úpravám dotačních podmínek v souvislosti s nově vydaným nařízením Evropského parlamentu a Rady, které poskytuje možnosti členským státům upravit a zjednodušit podmínky některých standardů. Tyto možnosti však nadále projednáváme spolu s Ministerstvem životního prostředí. Z tohoto důvodu Vám prozatím nebylo možné k Vašim dopisům zaslat finální informace.

V okamžiku, kdy se podaří najít řešení, které usnadní podmínky hospodaření v těchto oblastech a úprava projde schvalovacím procesem na evropské úrovni a bude možné sdělit již konkrétní úpravy podmínek, bude Vám neprodleně zasláno vyjádření. Zároveň budou tyto informace předány na jednáních se zástupci zemědělské veřejnosti i prostřednictvím portálu eAGRI.

Děkuji Vám za pochopení.

 

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace

Žádám tímto podle zákona č. 106/1999 Sb., zákona o svobodném přístupu k informací, o poskytnutí následujících informací:

1. V jakém stavu je moje „Žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti ve smyslu § 80 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu“ ze dne 10.03.2024.

2. Proč nebyla žádost vyřízená v zákonem stanovené lhůtě?

3. Jméno a kontakt na osobu, která byla pověřená na vyřízení mé žádosti.

Přílohou posílám žádost ze dne 10.03.2024. Dále posílám stížnost na nevyřízení žádosti ze dne 27.05.2024.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 27. května 2024 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o poskytnutí následujících informací:

„1. V jakém stavu je moje „Žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti ve smyslu § 80 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu“ ze dne 10.03.2024

2. Proč nebyla žádost vyřízená v zákonem stanovené lhůtě?

3. Jméno a kontakt na osobu, která byla pověřená na vyřízení mé žádosti.“.

K Vaší žádosti sděluji, že Odbor přímých plateb, který v rámci ministerstva převzal žádost k řešení, se v prvé řadě zabýval tím, zda správní orgán, tj. Státní zemědělský intervenční fond (dále jen „SZIF“), konal v zákonné lhůtě, jak je stanoveno v § 80 odst. 1 správního řádu. Ministerstvo shledalo, že byly ze strany SZIF dodrženy zákonné lhůty správního řízení, a dospělo k závěru, že nebyly nalezeny důvody k uplatnění ustanovení § 80 odst. 4 písm. a) správního řádu.

Dále k Vašemu požadavku o uplatnění autoremedury podle § 87 správního řádu sděluji, že tento postup nebylo možné uplatnit, jelikož SZIF dne 12. 3. 2024, tj. ve lhůtě 30 dnů podle § 88 odst. 1 správního řádu předal spis s odvoláním na ministerstvo, jelikož nebylo možné vyhovět ve všech bodech odvolání podle § 87 správního řádu.

Ve věci tak rozhodovalo ministerstvo a dne 5. června 2024 bylo vydáno rozhodnutí č. j. MZE-33699/2024-14141, ve kterém ministerstvo potvrdilo svůj právní názor uvedený již v předešlém rozhodnutí a uložilo SZIF, aby v novém řízení díly půdních bloků, původně posouzené jako s neidentifikovatelnými hranicemi, nově vyhodnotil jako způsobilé pro platbu SAPS v roce 2022.

 

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.