Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc srpen 2019

11. 9. 2019

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc srpen 2019

 

Dotaz:
V souladu se zákonem o svobodném přístupu k informacím se obracím na shora uvedený povinný subjekt se žádostí o poskytnutí informací (kopie) týkající se výsledků šetření, které provedl jak Krajský úřad Středočeského kraje, tak Městský úřad Příbram, a to shodně na základě podnětu povinného subjektu ze dne 5. 4. 2019, č. j. 10KC20877/2018-15162, neboť oba správní orgány měly vůči povinný subjektu zpětnou infomační povinnost. A dále o poskytnutí informací ve věci jaká opatření přijal povinný subjekt k výsledkům z těchto šetření včetně k vyjádření právního zástupce společnosti POLDER NL s. r. o. ze dne 2. 5. 2019 k výzvě MZe č. j. 17760/2019-MZE-15162 ze dne 15.4.2019.

Odpověď:
Dne 5. srpna 2019 obdrželo Ministerstvo zemědělství (dále jen „MZe“) Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, v níž žádáte o poskytnutí informací týkajících se výsledku šetření, které provedl Krajský úřad Středočeského kraje a Městský úřad Příbram na základě podnětu MZe ze dne 5. dubna 2019, a o poskytnutí informací, jaká opatření povinný subjekt přijal na základě výše uvedených šetření. Dále v rámci žádosti o poskytnutí informace žádáte o zaslání kopie vyjádření právního zástupce společnosti POLDER NL s.r.o. ze dne 2. května 2019, které MZe obdrželo na základě výzvy č. j. 17760/2019-MZE-15162 ze dne 15. dubna 2019.
K Vaší žádosti MZe sděluje, že podnět, který MZe zaslalo Krajskému úřadu Středočeského kraje, byl tímto správním úřadem v celém rozsahu postoupen Městskému úřadu Příbram. Kopii usnesení vydaného Krajským úřadem Středočeského kraje Vám zasílám v příloze.
K Vaší žádosti dále uvádím, že MZe neobdrželo žádné doklady týkající se výsledku šetření Městského úřadu Příbram na základě výše citovaného usnesení Krajského úřadu Středočeského kraje, ani nemá k dispozici informaci, zda takové šetření již vodoprávní úřad provedl. Proto Vás v této části odkazuji na uvedený vodoprávní úřad.
Vámi vyžádanou informaci v části spočívající v poskytnutí kopie vyjádření právního zástupce společnosti POLDER NL s.r.o. ze dne 2. května 2019 Vám zasílám v příloze tohoto dopisu včetně fotodokumentace, na kterou se toto vyjádření odkazuje.
(Přílohy: 1. usnesení KÚSK.pdf; 2. vyjadreni.pdf; 3. 01_snimky.pdf)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
V souvislosti s přípravou výstavby kanalizace v obci Lukovany(odkanalizace obce Lukovany) vás žádám o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Zda obec, nebo někdo v jejím zastoupení, pověření a pod. jednal s ministerstvem o poskytnutí dotace na výstavbu kanalizace a čistírny odpadních vod a s jakým výsledkem.
Zda seznámil ministerstvo vnitra s tím, že existují ekonomicky a ekologicky výhodnější varianty než varianta kterou prosazuje Svak Ivančice s obcí.
Že změna v územním plánu byla prosazena způsobem, kdy textová část byla odlišná od grafické a že jde proti krajskému územnímu plánování.
Zda byla doložena studie proveditelnosti k této investiční akci.
Jakým způsobem budou chráněny zdroje pitné vody, které se nacházejí v blízkosti pod plánovanou čističkou odpadních vod.
Obec tvrdí že má všechny potřebné studie, odmítá je vydat i na základě dotazu ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a odvolává se na SVAK Ivančice, který odmítá zodpovědět všechny dotazy, protože podle jeho vyjádření je soukromá společnost(byť se stoprocentní účastí veřejných peněz).
Především proto se obracím na vás, protože zástupce SVAKu Ivančice prohlásil že je v jednání s vaším ministerstvem.
Navíc přicházejí protichůdné informace z této soukromé firmy(vlastněné obcemi), kdy předseda správní rady ing. Hájek prohlásil že na tuto investici patrně nebudou poskytnuty dotace, zatímco při veřejném zasedání obce zástupce SVAKu Ivančice p. Koch prohlásil, že máme poslední možnost jak získat dotaci jinak ji již nevybudujeme.
Navíc se s neochotou dodat potřebné informace ještě více rýsuje podezření nad předraženou zakázkou, kdy rozpočteno na jeden dům tato akce podle jedněch informací SVAKu Ivančice dosáhne na dům 480 tisíc kč, minimálně.
Proto vás žádám o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů,

Odpověď:
K Vaší žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji, že Ministerstvo zemědělství nemá Vámi požadované informace a neeviduje žádost o poskytnutí dotace týkající se financování výstavby kanalizace obce Lukovany. Dále Ministerstvu zemědělství není známo, že by na toto téma proběhla jakákoliv schůzka s obcí Lukovany nebo jinou pověřenou osobou.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve věci trávení hrabošů
Obracím se na Vás v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, s žádostí o informace.
V souvislosti s dnes avizovaným pozastavením nařízení Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského o povolení přípravku na ochranu rostlin pro omezené a kontrolované použití (toto nařízení je vedeno pod č. j. UKZUZ 132247/2019) vás žádám o následující informace:
1. Kdo vydal příkaz toto nařízení vydat?
2. S kterými dalšími orgány státní správy bylo vydání konzultováno?


Odpověď:
Vaší žádostí ze dne 9. srpna 2019 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s následujícími dotazy:
1. Kdo vydal příkaz vydat nařízení č. j. UKZUZ 132247/2019 o povolení přípravku Stutox II pro omezené a kontrolované použití?
2. S kterými dalšími orgány státní správy bylo vydání konzultováno?
K dotazu 1. uvádím, že na základě monitoringu prováděném Ústředním kontrolním a zkušebním ústavem zemědělským a podnětů jednotlivých zemědělců hospodařících v místech kalamity, projednávalo Ministerstvo zemědělství společně se zemědělskými nevládními organizacemi a Ústředním kontrolním a zkušebním ústavem zemědělským (ÚKZÚZ) vážnost situace vyvolanou přemnožením hraboše polního. ÚKZÚZ následně povolil aplikaci přípravku Stutox II rozhozem v kalamitních okresech ČR. Tuto aplikaci je možné vydat pouze na základě povolení podle § 37a odst. 1 zákona č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „rostlinolékařský zákon“) v návaznosti na čl. 53 nařízení Evropského Parlamentu a Rady (ES) č. 1107/2009 ze dne 21. října 2009 o uvádění přípravků na ochranu rostlin na trh a o zrušení směrnic Rady 79/117/EHS a 91/414/EHS pro omezené a kontrolované použití. Toto povolení je vydáváno na dobu nepřesahující 120 dní a je povoleno pouze při mimořádných stavech v ochraně rostlin.
K dotazu 2. sděluji, že podle § 37a odst. 2 rostlinolékařského zákona je ÚKZÚZ před vydáním takovýchto povolení povinen zaslat žádost o závazné stanovisko na Ministerstvo zdravotnictví, které provádí posouzení vlivu přípravku na ochranu rostlin na zdraví lidí. Posouzení vlivu na životní prostředí včetně ekotoxikologie provádí ÚKZÚZ. Ministerstvo zemědělství požádalo dopisem č. j. 39060/2019-MZE-18144  Ministerstvo životního prostředí a dopisem č. j. 39164/2019-MZE-18144 Ministerstvo zdravotnictví o stanovisko ve věci návrhu možného řešení kalamitní situace způsobené přemnožením hraboše polního aplikací přípravkem Stutox II rozhozem, v termínu do 31. července 2019. Tento termín byl stanoven s ohledem na blížící se termíny setí ozimých plodin na území Moravy.

 

Dotaz:
Připomínky k poskytnutí informace č.j. 40054/2019-MZE-14131
Ve vaší odpovědi souhlasím pouze s částí bodu 2 první dvě věty.
Ostatní údaje jsou dle mého názoru zkreslené nebo neopravdivé.
1. U vyhlášky č. 298/2018 Sb. nebylo nutné přechodné období, protože vyhláška nabyla platnosti 20.12.2018 ale byla účinná až od 1.1.2019, tj v době, kdy nejsou prováděny žádné pěstění práce a bylo možné se řádně připravit na postup v roce 2019. Jsem přesvědčen, že u této vyhlášky by si nikdo nedovolil navrhnout vyhlášení 15.3.2018 a její platnost např. od 1.4.2018 v době vrcholících pěstebních prací.
2. K zakládání lesních porostů na zemědělské půdě v rozporu se zákony dochází již od samého vzniku této vyhlášky. Jako důkaz přikládám informace SZIF, kde je přímo uvedeno, že příloha č. 1 není zcela shodná s vyhláškou č. 139/2004 Sb.
3. Dále není pravda, že dle současné legislativy není možné sázet některé dřeviny. V omezené míře lze sázet např. JDO s povolením orgánu ochrany přírody, což v případě zalesnění zemědělské půdy musí být vždy povoleno. Důkaz v příloze dopis č.j. 9475/2019-MZE-14131
4. V odpovědi je tvrzením cituji: „Potřeba aktualizace příloha č. 1 vznikla v důsledku nabytí účinnosti vyhlášky č. 298/2018 Sb. …….“ Je zarážející a hodné prověření, proč nebyla novelizace připravována současně s vyhláškou č. 298/2018 Sb. a účinná např. od 1.2.2019. Protože vše připravuje MZ museli být o tom odpovědní pracovníci informovány. Jsem přesvědčen, že odpovědní pracovníci neplnili své povinnosti a nyní se snaží urychleně svoje pochybení napravit.
5. V odpovědi je uvedeno cituji: „ … je nezbytné pro nařízení vlády č. 185/2015 Sb. nastavit účinnost též bez možnosti…… nebyly poskytovány na dřeviny, které jsou národními právními předpisy z výsadby vyloučeny.“ Zde se ptám, kdo bude odpovědný na poskytnutí dotace na výsadbu dle žádostí podaných do účinnosti této novely přílohy č. 1. Tyto budou v rozporu v národnímu předpisy od 1.1.2019. Za toto není nikdo odpovědný?
6. Dále je uvedeno, že novela plně respektuje stávající právní předpisy. Proč předchozí novela tyto předpisy nemusela respektovat, viz bod 2.
7. K bodu 2 předposlední věta. Toto je pouze zdůvodnění polovičaté. K tomuto jsem v žádosti uvedl řadu argumentů, že okamžitá účinnost mění zpětně podmínky nařízení vlády. Je sice pravda, že do 15.5. se podává pouze výměra, ale kdo toto oznámení podal, musel mít připravený projekt zalesnění schválený všemi příslušnými státními orgány, dle NV č. 185/2015 Sb. a dle informace SZIF v příloze. Určitě nikdo z žadatelů nebyl takový věštec, aby předpokládal, že odpovědní pracovníci MZ nevěděli o změně legislativy od 1.1.2019 a po jejich probuzení budou pravidla měněna již v průběhu probíhající výsadby. Vzhledem ke kritickému nedostatku stromků na jaře 2019 jsem přesvědčen, že celá řada žadatelů provedla jen část výsadby a je přepravena k výsadbě na podzim. Na jaře postupovali dle platného nařízení v době výsadby a nyní jim MZ mění pravidla v průběhu zalesnění a nyní zjišťují, že nebudou splňovat nové nařízení u výsadba na jaře 2019. Pokud vysázely JDO dle informací SZIF nedostanou nic. Toto není retroaktivita? Právě tím, že bude novela NV účinná ještě před 30.11.2019 musí žádosti podané po účinnosti novely již podmínky této novely splňovat.
O tom, že mám pravdu, svědčí i telefonát pracovníka SZIF. Volal mi a informoval o připravované novele a doporučil urychleně žádost podat ještě do novely.
8. K bodu 2 poslední věta. Může být žadatel, který dle informací SZIF vysázel na jaře JDO, ale nemohl zalesnit celou plochu již na jaře, protože nesehnal dost sazenic ostatních dřevin. Musí tedy podat žádost až po účinnosti novely NV. Dle vás tedy nebude mít škody tím, že nedostane dotaci, protože byl na jaře mylně informován SZIF, že JDO může sázet? Opravdu?
Stále mi není jasné, proč u vyhlášky 298/2018 Sb. mohla být účinnost od 1.1.2019, tj po období výsadby a u nařízení vlády musí být prováděny změna v průběhu vegetačního období. Nikomu nevadilo, že 8 měsíců může platit NV 185/2015 Sb. v původním znění, ale nyní vadí 3 měsíce, které zbývají do ukončení výsadby v roce 2019. Nevím, kdo má zájem na urychlené změně.
Dle mého názoru je možné nejjednodušší řešení, které zabránění retroaktivitě: účinnost novely NV č. 185/2015 Sb. bude až od 3.12.2019, tj po termínu pro podání žádostí za rok 2019
Pokud je vysvětlení pro někoho složité, mám jedno zlehčené.
V roce 2015 se vláda svým nařízením č, 185/2015 Sb. rozhodla, že podpoří zalesnění zemědělské půdy a mimo jiné podpoří výsadbu např. BO, pokud se bude sázet v množství 9 000 ks na ha. Také v ostatních nařízeních, vyhláškách mohla být BO takto vysazována nebo i jinak, ale pro dotaci je rozhodující nařízení vlády. Vše probíhalo normálně, až do roku 2018, kdy bylo rozhodnuto jinými právními předpisy, že se nemůže sázet BO v počtu 9 000 Ks, ale 10 000 ks a to od 1.1.2019. Bohužel toto někdo zapomněl zapracovat do NV č. 185/2015 Sb. Žadatel, který prováděl zalesnění v březnu 2019, se musel držet NV č. 185/2015 Sb. a vysázet 9 000 Ks/ha Jaké je jeho radostné zjištění, že v srpnu 2019 vláda rozhodla, že poskytne dotaci jen tomu, kdo v roce 2019 vysází 10 000 Ks/ha. Ale má radost, že toto není retroaktivita. Vezme rýč, vše přesází a dosází 1 000 ks nebo vezme 1 000 ks a tyto dosází jak ho napadne/ tj, vyhodí je defakto z okna/
Ještě lepší to má ten co dal na informaci SZIF a vysázel JDO. Tento má dvě možnosti: vše vytrhat nebo oželet dotaci. Ještě větší je jeho radost, že toto není retroaktivita.
Veškeré podklady postupuji k vyjádření úřadu vlády a Ministru zemědělství k vyjádření. 

Odpověď:
K Vašemu dotazu, který byl doručen na Ministerstvo zemědělství Vaším dopisem ze dne 26. července 2019 jako žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, sděluji následující.
Váš dotaz se týká novelizace nařízení vlády č. 185/2015 Sb., o podmínkách poskytování dotací v rámci opatření Zalesňování zemědělské půdy a o změně některých souvisejících nařízení vlády, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 185/2015 Sb.“). Hlavním cílem novelizace tohoto právního předpisu je aktualizace tabulky přílohy č. 1 nařízení vlády, která vyjmenovává jednotlivé druhy lesních dřevin, stanovuje příslušné cílové hospodářské soubory a minimální počet jejich jedinců na 1 hektar při poskytování dotace na zalesňování zemědělské půdy.
Potřeba aktualizace tabulky přílohy č. 1 nařízení vlády vznikla v důsledku nabytí účinnosti vyhlášky č. 298/2018 Sb. o zpracování oblastních plánů rozvoje lesů a o vymezení hospodářských souborů (dále jen „vyhláška č. 298/2018 Sb.“). Vzhledem k tomu, že vyhláška č. 298/2018 Sb. je účinná k 1. ledna 2019, a to bez přechodného období, je nezbytné pro nařízení vlády č. 185/2015 Sb. nastavit účinnost též bez možnosti využití přechodného období proto, aby nedocházelo k podpoře zakládání lesního porostu na zemědělské půdě v rozporu se zákonem č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „lesní zákon“) a jeho prováděcími předpisy, resp. vyhláškou č. 298/2018 Sb., a dotace podle nařízení vlády č. 185/2015 Sb. nebyly poskytovány na dřeviny, které jsou národními právními předpisy z výsadby vyloučeny.
Znění novelizované tabulky bylo zpracováno odborným útvarem MZe (odbor hospodářské úpravy a ochrany lesů) ve spolupráci s Výzkumným ústavem lesního hospodářství a myslivosti a plně respektuje stávající právní předpisy (zejména vyhlášku č. 298/2018 Sb. a vyhlášku č. 139/2004 Sb.).
V reakci na Vaše dotazy uvádím, že:
1) Novela nařízení vlády č. 185/2015 Sb. plně odpovídá právním předpisům České republiky a nabytím její účinnosti se uvádí do souladu tabulka v příloze č. 1 s platným zněním lesního zákona tak, aby nebyly dotace poskytovány na dřeviny, které jsou z výsadby vyloučeny národními legislativními předpisy, a to již od 1. ledna 2019.
2) Žadatel při podávání Ohlášení vstupu do opatření zalesňování zemědělské půdy podle § 4 nařízení vlády č. 185/2015 Sb. ohlašuje platební agentuře (SZIF) pouze svůj úmysl zalesnit zemědělskou půdu, resp. podat žádost o poskytnutí dotace na založení lesního porostu v daném roce. Do formuláře, který podává do 15. května, žadatel uvede pouze nejvyšší předpokládanou výměru zemědělské půdy, na kterou hodlá podat žádost o poskytnutí dotace na založení lesního porostu v příslušném kalendářním roce, bez uvedení dalších podrobností, jako je např. výčet konkrétních lesních dřevin. Vzhledem k tomu, že žádosti o poskytnutí dotace na založení lesního porostu je možno podat až do 30. listopadu 2019, tedy až po předpokládaném nabytí účinnosti novelizovaného znění nařízení vlády č. 185/2015 Sb., nevzniká tak žádná retroaktivita ve vztahu k deklaraci konkrétních podporovaných dřevin a jejich výměr do žádosti o poskytnutí dotace. Není tedy důvod řešit ze strany MZe ve vztahu k žadateli jakoukoli náhradu škody.

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím bych Vás chtěla požádat o poskytnutí auditu, jenž proběhl na Státním pozemkovém úřadu minulý rok. Nařídil jej bývalý ministr zemědělství Jiří Milek. Pro upřesnění posílám odkaz:
https://www.e15.cz/byznys/potraviny/milek-naridil-audit-pozemkoveho-uradu-jeho-sefka-pry-precenuje-svou-funkci-1344739
§ 11 odst. 1 písm. a InfZ stanovuje, že k odmítnutí podobné žádosti musí povinný subjekt vyložit, že se jedná o informaci, která se vztahuje výlučně k vnitřnímu pokynu či personálnímu předpisu. 
Je zřejmé, že audit není ani vnitřním pokynem, což je řídící individuální akt řešící situaci ad hoc (příkaz pracovníkovi) ani pracovním předpise, tedy abstraktní řídící akt obecné povahy (např. organizační řád). 
Dále bych chtěla požádat o dopis, který jste zmínili v odpovědi k mému dotazu, který se také týkal SPU.
MZe v rámci své kontroly uložilo doporučení, aby SPÚ při nákupu OOPP dbal na dodržování pravidel efektivnosti a hospodárnosti při zachování účelovosti jednotlivých ochranných prostředků. SPÚ zaslal MZe dne 18. 1. 2019 informaci, ve které uvedl, že bylo doporučení MZe přijato.
Informace žádám poskytnout v písemné formě a zaslat elektronickou poštou na níže uvedenou adresu.

Odpověď:
K Vašemu požadavku ze dne 12. srpna 2019 o vysvětlení nákupu osobních ochranných pracovních pomůcek (dále jen „OOPP“) Státním pozemkovým úřadem (dále jen „SPÚ“) a následně Vaší žádosti o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1099 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, doručené dne 15. srpna 2019, k auditu, jenž proběhl na SPÚ minulý rok a k tomu vyjádření SPÚ ze dne 18. ledna 2019, Vám v přílohách zasílám následující:
Protokol o kontrole č.j. 35449/2018-MZe-10011 ze dne 18. června 2018 k OOPP
Informaci o plnění nápravných opatření k odstranění nedostatků, které přijal SPÚ k výše uvedenému protokolu. 
(Přílohy: dle textu)

 

Dotaz:
Obracím se na Vás na základě zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k
informacím ve věci subjektů
Domistav CZ a.s., se sídlem Foersterova 897, 500 02 Hradec Králové, IČO: 27481107
a
DOMISTAV HK s.r.o., se sídlem Foersterova 897, 500 02 Hradec Králové, IČO: 26007177.
Ke shora uvedeným subjektům Vás žádám o poskytnutí informace, zda uvedený subjekt v minulosti podal vůči Vašemu orgánu veřejné moci nabídku ve smyslu veřejných zakázek, případně Vás žádám o poskytnutí této nabídky.
Ke všem uvedeným písemnostem mi postačí anonymizovaná podoba.

Odpověď:
Dne 17. srpna 2019 obdrželo Ministerstvo zemědělství (dále jen ministerstvo) Vaši žádost, č. j. 8811/2019 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
K Vašemu dotazu, zda subjekty Domistav CZ a. s. a DOMISTAV HK s. r. o. podaly nabídku ve smyslu veřejných zakázek ministerstvu, Vám sděluji, že ministerstvo zveřejňuje své zakázky na profilu zadavatele. Konkrétně se jedná o elektronické nástroje E-ZAK a elektronické tržiště Gemin. Viz odkaz: http://portal.mze.cz/public/web/mze/verejne-zakazky/.
Na výše uvedených elektronických nástrojích nebyly dohledány žádné nabídky pro zadavatele Ministerstvo zemědělství od subjektů Domistav CZ a. s. a DOMISTAV HK ve smyslu veřejných zakázek.
Informace na profilu zadavatele o veřejných zakázkách ministerstva jsou veřejně dostupné, viz odkaz výše a v současné době ministerstvo jinou možností vyhledání Vámi požadovaných informací nedisponuje.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle příslušných ustanovení zák. č. 106/1999 Sb.
Tímto Vás na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, žádám o poskytnutí informací k níže položeným otázkám:
1) V roce 2018 byla Česká republika zasažena nebývalým suchem, které se Vláda ČR rozhodla zemědělským subjektům kompenzovat subvencemi. Byl žadatelem o uvedené kompenzace za sucho AGRO Staňkov a.s., IČ 001 15 746, se sídlem Plzeňská 350, Staňkov I, 345 61 Staňkov?
2) Pokud výše uvedený subjekt o kompenzace za sucho žádal, jaká byla celková výše požadovaných kompenzací?
3) Pokud výše uvedený subjekt o kompenzace za sucho žádal, na kterých jím obhospodařovaných polích v katastrálním území 716391 Osvračín identifikoval škodu, kterou požadoval kompenzovat?
4) Pokud výše uvedený subjekt o kompenzace žádal, vyčísloval škody vzniklé suchem v katastrálním území 716391 Osvračín na polích, která byla v roce 2018 oseta kukuřicí? Která pole to byla konkrétně a v jaké výši na nich byla vyčíslená škoda?
Odpovědi na výše položené otázky prosím zašlete elektronicky, a to do datové schránky.

Odpověď:
Žádostí o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 21. srpna 2019, jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s níže položenými otázkami:
„1) V roce 2018 byla Česká republika zasažena nebývalým suchem, které se Vláda ČR rozhodla zemědělským subjektům kompenzovat subvencemi. Byl žadatelem o uvedené kompenzace za sucho AGRO Staňkov a.s., IČ 001 15 746, se sídlem Plzeňská 350, Staňkov I, 345 61 Staňkov?
2) Pokud výše uvedený subjekt o kompenzace za sucho žádal, jaká byla celková výše požadovaných kompenzací?
3) Pokud výše uvedený subjekt o kompenzace za sucho žádal, na kterých jím obhospodařovaných polích v katastrálním území 716391 Osvračín identifikoval škodu, kterou požadoval kompenzovat?
4) Pokud výše uvedený subjekt o kompenzace žádal, vyčísloval škody vzniklé suchem v katastrálním území 716391 Osvračín na polích, která byla v roce 2018 oseta kukuřicí? Která pole to byla konkrétně a v jaké výši na nich byla vyčíslená škoda?“.
K otázce č. 1) sděluji, že společnost AGRO Staňkov a.s., IČ 00115746 dle „Zásad, kterými se stanovují podmínky pro poskytování dotací na zmírnění škod způsobených suchem na krmných plodinách v roce 2018“ podala na Ministerstvo zemědělství žádost o  poskytnutí dotace.
K otázce č. 2) sděluji, že společnost AGRO Staňkov a.s., IČ 00115746 v rámci dotačního programu S.1.2. „Zmírnění škod způsobených suchem na zemědělských plodinách ke krmným účelům v roce 2018“ žádala o dotaci ve výši 845 387,- Kč.
K otázce č. 3) uvádím, že společnost AGRO Staňkov a.s., IČ 00115746 identifikovala škodu způsobenou suchem na krmných plodinách v roce 2018 dle evidence půdy (ELPIS) na níže uvedených pozemcích orné půdy katastrálního území 716391 Osvračín:
K. území     Čtverec          Kód dílu půdního bloku
716391       850-1090       0301/22
716391       850-1090       0301/26
716391       840-1090       9002/2
716391       840-1090       9002/3
Dále pak v rámci katastrálního území 716391 Osvračín byla společností AGRO Staňkov a.s., IČ 00115746 identifikována škoda způsobená suchem na krmných plodinách v roce 2018 na pozemcích s kulturou trvalý travní porost, ovšem bez identifikace konkrétních pozemků. Identifikace pozemků u trvalých travních porostů nebyla dle „Zásad, kterými se stanovují podmínky pro poskytování dotací na zmírnění škod způsobených suchem na krmných plodinách v roce 2018“ požadována.
K otázce č. 4) sděluji, že společnost AGRO Staňkov a.s., IČ 00115746 v rámci katastrálního území 716391 Osvračín nežádala o dotaci na zmírnění škod způsobených suchem na krmných plodinách v roce 2018 na plodinu kukuřice.

 

Dotaz:
Žádám vás tímto o písemnou odpověď na dotaz dle zákona o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb. Zda v letech 2017-2018 bylo MZv ČR vydáno povolení k dovozu osiva obilnin a travin a v jakém množství ze zemí mimo EU na území ČR.

Odpověď:
Žádostí o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 18. srpna 2019, jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s dotazem, „zda v letech 2017-2018 bylo vydáno povolení k dovozu osiva obilnin a travin a v jakém množství ze zemí mimo EU na území ČR“.
K Vašemu dotazu sděluji, že Ústředním kontrolním a zkušebním ústavem zemědělským (dále jen „ÚKZÚZ“) bylo v roce 2017 vydáno povolení na dovoz kostřavy drsnolisté (Festuca trachyphylla), kategorie šlechtitelský rozmnožovací materiál, odr. PPG-FL 102 v množství 224 kg. V roce 2018 nebylo vydáno žádné povolení.
V případě dalších dotazů k této problematice se obracejte přímo na ÚKZÚZ, který je samostatným povinným subjektem ve smyslu výše uvedeného zákona.

 

Dotaz:
Dobrý den, na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, Vás žádám o zaslání Spisového a skartačního řádu Ministerstva zemědělství, stačí emailem nebo o informaci, kde můžu daný dokument najít online.

Odpověď:
Obdržel jsem Vaši žádost o poskytnutí informací v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které požadujete zaslání Spisového a skartačního řádu Ministerstva zemědělství.
Po posouzení žádosti Vám poskytuji Příkaz č. 23/2013 Spisový a skartační řád Ministerstva zemědělství, jehož součástí jsou přílohy č. 1 - 6, a to včetně Dodatku č. 1 Spisového a skartačního řádu.
(Přílohy: Příkaz č. 23/2013; Spisový a skartační řád; Příloha č. 1; Příloha č. 2; Příloha č. 3; Příloha č. 4; Příloha č. 5; Příloha č. 6; Příkaz č. 7/2016; Dodatek č. 1 Spisového a skartačního řádu)

 

Dotaz:
Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informací - stížnost k č.j. 42779/2019-MZE-14131
Děkuji za odpověd, ale jsou zde dvě jednoduše doložitelné pravděpodobné nepravdy.
Cituji Vaši odpověď:
Vzhledem k tomu, že vyhláška č. 298/2018 Sb., o zpracování oblastních plánů rozvoje lesů a o vymezení hospodářských souborů (dále jen „vyhláška č. 298/2018 Sb.“) je účinná již od 1. ledna 2019, je nastavena povinnost zakládat či obnovovat lesní porost podle této vyhlášky již od tohoto data bez ohledu na možnost podání žádosti o poskytnutí dotace podle nařízení vlády č. 185/2015 Sb. K nabytí účinnosti vyhlášky č. 298/2018 Sb. došlo před konečným datem podávání Ohlášení vstupu do opatření zalesňování zemědělské půdy podle § 4 nařízení vlády č. 185/2015 Sb. (15. 5. 2019), a proto žadatelé, kteří se chystali zalesnit pozemky v roce 2019, již byli povinni se řídit legislativou platnou pro zakládání lesních porostů, tzn. v souladu s lesním zákonem a jeho příslušnými vyhláškami. Tabulka přílohy č. 1 nařízení vlády č. 185/2015 Sb. byla aktualizována na základě změny vyhlášky č. 298/2018 Sb., a to pouze tak, aby v rámci nařízení vlády č. 185/2015 Sb. nebyly poskytovány dotace v rozporu s národní legislativou.
Žádosti o poskytnutí dotace na založení lesního porostu podle nařízení vlády č. 185/2015 Sb. se pro rok 2019 podávají do 30. listopadu. Subjekt, který zakládá lesní porost v tomto roce má možnost požádat o dotaci na lesní dřeviny, které jsou vysázeny v příslušném cílovém hospodářském souboru a v minimálním počtu jedinců na 1 hektar v souladu s národní legislativou, resp. s vyhláškou 298/2018 Sb., která je účinná již  od 1. ledna 2019.
1/Dle informace SZIF ze dne 11.3.2019, 16.5.2019 a 18.5.2017 se žadatelé jednoznačně musí držet nařízení vlády a ne vyhlášky. V příloze DS 3 x. Na základě jaké právní normy toto dle MZE neplatí.
2/Jak je možné, že odpovědní pracovníci MZE, kteří úzce spolupracují se SZIF již od vydání vyhlášky/ rok 2015/ neinformovali žadatele, že se musí držet platných zákonů již od roku 2015 a příloha č. 1. tedy není závazná/platná/ – viz Vaše odpověď výše.
3/Jak je možné, že SZIF dosud trval na dodržování přílohy č. 1 bez ohledu na zákonné předpisy dle Vaší odpovědi. 2
4/ Proč Vaši odborní pracovníci při konzultacích nad informací vydanou SZIF dne 11.3.2019 nezabránili vydání informace, že se v roce 2019 mohou použít pro výsadbu i dřeviny, které nejsou přímo uvedeny v příloze č. 2 vyhlášky č. 298/2018 Sb. a to do novelizace NV. SZIF uvedl, že se musí dodržet minimální počty dřevin a jejich zařazení do CHS dle přílohy č. 1 NV. Již ale neuvedl zásadní informaci, že do novelizace musí být žádost podána, jinak na dotaci není nárok, i když v NV je termín podání žádosti až do konce listopadu 2019.
Z důvodu, že poskytnutí informace není, dle mého názoru správné, žádám o doplnění k bodu 1 až 3
Pouze v případě, že k dotazům 1 až 3 nemáte odpověd, žádám o zaslání podkladů z konzultací, které Vaši odborníci poskytly SZIF k „ informacím SZIF ze dne 11.3.2019, 16.5.2019 a 18.5.2017/ viz příloha DS/“

Odpověď:
K Vašemu podání „Věc: poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
O svobodném přístupu k informací - stížnost k č.j. 42779/2019-MZE-14131“, ze dne 13. srpna 2019 Vám sděluji následující:
ad 1) Podpora podle nařízení vlády č. 185/2015 Sb., o podmínkách poskytování dotací v rámci opatření zalesňování zemědělské půdy a o změně některých souvisejících nařízení vlády (dále jen „nařízení vlády č. 185/2015 Sb.) má formu kompenzace dodatečných nákladů a ušlých příjmů, které vznikají při plnění dotačních podmínek nad rámec stanovený platnou národní a evropskou legislativou. Znění tabulky přílohy č. 1 nařízení vlády č. 185/2015 Sb. je proto zpracováno tak, aby na základě národní legislativy splňovalo vyšší environmentální požadavky na zakládání lesního porostu, než stanoví národní legislativa. To znamená, že pro podporu jsou nastaveny přísnější požadavky na výběr, vhodné stanoviště a minimální počty jednotlivých druhů podporovaných lesních dřevin. Nedochází tedy, a ani v minulosti nedocházelo, k podpoře zakládání lesních porostů v rozporu s národní legislativou.
ad 2) V návaznosti na odpověď k bodu 1) žadatelé, kteří žádají o dotace podle nařízení vlády č. 185/2015 Sb., musí splňovat národní a evropskou legislativu, a nad to ještě vyšší environmentální požadavky na založení lesního porostu stanovené v dotačním nařízení.
ad 3) V informaci ze dne 11. března 2019 SZIF již přímo upozorňuje na účinnost vyhlášky č. 298/2018 Sb., o zpracování oblastních plánů rozvoje lesů a o vymezení hospodářských souborů, od 1. ledna 2019 s tím, že dřeviny, které nejsou uvedeny v příloze č. 2 vyhlášky, mohou být podporovány v rámci nařízení vlády č. 185/2015 Sb. pouze v zastoupení, které odpovídá zákonu č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon) a jeho prováděcím předpisům. Tímto způsobem bylo překlenuto období v průběhu legislativního postupu schvalování novely nařízení vlády č.185/2015 Sb.
Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 185/2015 Sb. bylo schváleno na jednání vlády dne 26. srpna 2019 a nabytí jeho účinnosti se předpokládá v první polovině září 2019. 

 

Dotaz:
Obracíme se na Vás na základě zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve věci subjektu
Spolek pro odhalování a medializaci korupce – UPLACENI.CZ, IČ 08374694, Duškova 1041/20, 150 00 Praha 5, ID datové schránky: 9knaqqz.
Ke shora uvedenému subjektu Vás žádáme o poskytnutí informace, zda uvedený subjekt v roce 2019 podal vůči Vašemu orgánu žádost o dotaci.

Odpověď:
K Vaší žádosti na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žádáte o poskytnutí informace, zda Spolek pro odhalování a medializaci korupce – UPLACENI.CZ podal v roce 2019 žádost o dotaci, sděluji, že Ministerstvo zemědělství neobdrželo od výše uvedeného subjektu žádnou žádost o dotaci.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Dovoluji si Vás tímto ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s přihlédnutím k právnímu názoru Nejvyššího správního soudu, vyjádřenému v rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 28. 3. 2006, sp.zn. 8 As 34/2005, požádat o poskytnutí následujících informací:
1.    1. Počet služebních cest státních úředníků vašeho ministerstva a pracovních cest zaměstnanců vašeho ministerstva do Belgického království, nastoupených v období od 1. ledna 2019 do 30. června 2019.
2.   2. Rozdělení celkového počtu služebních a pracovních cest do Belgického království podle bodu 1. do jednotlivých dnů podle dne nástupu pracovní cesty. Pokud by toto rozdělení bylo nemožné nebo nepřiměřeně náročné, postačí mi poskytnutí anonymizovaného seznamu pracovních cest uskutečněných v uvedeném rozmezí, v rozsahu: cíl cesty (stát), datum nástupu cesty.
Upřednostňuji, pokud nám předmětné informace budou poskytnuty ve smyslu § 4 odst. 5 citovaného zákona v elektronické podobě na e-mailovou adresu.

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 30. srpna 2019 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, sděluji, že v přiložené tabulce zasílám požadovaný přehled služebních cest do zahraničí, které podnikli zaměstnanci Ministerstva zemědělství v předmětném období od 1. ledna 2019 do 30. června 2019.(Příloha:  dle textu)

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.