Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc červenec 2019

13. 8. 2019

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc červenec 2019

 

Dotaz:
Ve smyslu Zákona č. 106/1999, O svobodném přístupu k informacím žádám schéma organizační struktury vašeho úřadu s uvedením jmen a příjmení vedoucích zaměstnanců.

Odpověď:
Na základě Vaši žádosti o informace ze dne 5. července 2019 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám organizační schéma Ministerstva zemědělství se jmény vedoucích zaměstnanců.
(Přílohy: 1. Jmenovitý seznam; 2. Organizační schéma)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Žádám Vás touto cestou o poskytnutí těchto informací:
- materiál označený jako Záměr realizace dotačního programu na podporu vlastníků nestátních lesů pro zvládnutí následků kůrovcové kalamity a jeho rozpočtové dopady čj. 583/19 ve znění, ve kterém byl zařazen na jednání vlády konané dne 08.07.2019;
- dokumenty zaslané Komisi v rámci procesu notifikace tohoto dotační programu (vyplněný notifikační formulář, doplnění dle požadavků Komise apod.).

Odpověď:
Obdržel jsem Vaši žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, kterou jste žádal o poskytnutí následujících dokumentů:
I.) Materiál označený jako Záměr realizace dotačního programu na podporu vlastníků nestátních lesů pro zvládnutí následků kůrovcové kalamity a jeho rozpočtové dopady čj. 583/19 ve znění, ve kterém byl zařazen na jednání vlády konané dne 8. července 2019;
II.) dokumenty zaslané Komisi v rámci procesu notifikace tohoto dotační programu (vyplněný notifikační formulář, doplnění podle požadavků Komise, apod.).
K bodu I. sděluji, že materiál „Záměr realizace dotačního programu na podporu vlastníků nestátních lesů pro zvládnutí následků kůrovcové kalamity a jeho rozpočtové dopady“, ve verzi zařazené na jednání vlády ČR dne 8. července 2019, Vám zasílám v příloze tohoto dopisu. Materiál tvoří pět dokumentů.
K bodu II. sděluji, že vzhledem k dosud neukončenému notifikačnímu řízení uvedené veřejné podpory a dalšímu doplňování podkladů na žádost Evropské komise Vám požadované dokumenty (notifikační formuláře a odpovědi na žádosti Evropské komise o doplňující informace) budou poskytnuty, jakmile bude ukončeno notifikační řízení a vydáno schvalující rozhodnutí Evropské komise k režimu veřejné podpory.
(Přílohy: 1. Obálka.doc; 2. I. Návrh usnesení.doc; 3. II. Předkládací zpráva.docx; 4. III. Vlastní materiál.docx; 5. IV. Vyhodnocení meziresortního připomínkového řízení.docx)

 

Dotaz:
Žádost o podání informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
Obracím se na Vás jako právní zástupce Biskupství českobudějovického, se sídlem Biskupská 132/4, 370 01 České Budějovice, IČO 004 45 118. Dne 9. července t. r. mi Krajský soud v Plzni zaslal Vaše rozhodnutí ze dne 26. června 2019, sp. zn. 9RM12063/2018-12142, čj. 33651/2018-MZE-12142, kterým Ministerstvo zemědělství rozhodovalo jako věcně příslušný orgán ve smyslu § 17 odst. 4 zákona č. 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku.
V odůvodnění tohoto rozhodnutí odkazujete na
❖ dopis Městského úřadu Sušice, Odboru životního prostředí, ze dne 13. listopadu 2019
❖ a dopis Městského úřadu Sušice ze dne 6. května 2019.
S odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, Vás tedy tímto žádám o kopie těchto dopisů vč. jejich případných příloh a dále o kopie dalších relevantních listin, které jste v souvislosti s předmětným řízením od Městského úřadu Sušice, popř. dalších institucí, obdrželi.
Vyžádané listiny mi prosím zašlete v elektronické podobě do mé datové schránky, když v případě, že bude za poskytnutí kopií požadovat náhradu, Vás žádám o sdělení této informace. Předem pak souhlasím s anonymizací citlivých dat a informací. Děkuji Vám za Vaši součinnost a vyřízení mé žádosti.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 11. července 2019, zn. 15-BČB-19, o poskytnutí informací - kopií dokladů, které byly podkladem pro vydání rozhodnutí Ministerstva zemědělství, odboru právního, ze dne 26. června 2019, č. j. 33651/2018-MZE-12142, Vám v příloze zasílám požadované listiny.
(Přílohy: 1. Žádost o informaci - Hospodářská smlouva ze dne 20. 11. 1969.pdf; 2. Žádost o informaci - Hospodářská smlouva 1.pdf; 3. Žádost o informaci - Dopis ze dne 7. 1. 1970 a příděl.pdf; 4. Žádost o informaci - Dopis ze dne 20. 11. 1969.pdf; 5. Žádost o informaci - MěÚ Sušice ze dne 6. 5. 2019.pdf; 6. Žádost o informaci - MěÚ Sušice ze dne 13. 11. 2018.pdf)

 

Dotaz:
Děkuji za odpověď, ale neposkytli jste mi všechny informace, které jsem žádal. NEžádal jsem o průměrný počet zaměstnanců, ale výslovně jsem uvedl, že pokud v průběhu roku 2018 došlo ke změně tabulkových míst nebo počtu zaměstnanců, ať mi poskytnete informace o těchto změnách.
Dále mi ani nebylo sděleno, jaká část prostředků na neobsazená místa tedy byla použita na jednotlivé účely:
přesčasy, mimořádné odměny, navýšení platových tarifů, vrácení do rozpočtu. Prosím sdělte mi tedy i to, jak velká část prostředků byla použita na jednotlivé účely, které jste uvedly, jak jsem žádal již v žádosti.

Odpověď:
V návaznosti na Vaši žádost o doplnění informací poskytovaných podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 11. července 2019, Vám sděluji, že Ministerstvo zemědělství mělo po celý kalendářní rok 2018 celkem 800 systemizovaných míst. Tento počet zůstal v průběhu celého roku neměnný, jak jsem již zmiňoval ve své předchozí odpovědi. S ohledem na obsáhlost Vámi dotazované agendy (konkrétně počtu zaměstnanců) Vám není možné sdělit pro každý kalendářní den v roce 2018 přesný počet zaměstnanců ministerstva, jelikož by se jednalo o 365 údajů, které by bylo nutné jednotlivě ručně zpracovat. Data v jednodenní evidenci nejsou automaticky personálním systémem zpracovávána a archivována. Pro standardní personální práci vycházíme zpětně vždy z měsíčních výkazů. Níže Vám uvádím požadovaná data v měsíčním členění, a to vždy k prvnímu dni v kalendářním měsíci v roce 2018.
Dne 1. 1. 2018 mělo ministerstvo celkem 753 zaměstnanců.
Dne 1. 2. 2018 mělo ministerstvo celkem 753 zaměstnanců.
Dne 1. 3. 2018 mělo ministerstvo celkem 756 zaměstnanců.
Dne 1. 4. 2018 mělo ministerstvo celkem 754 zaměstnanců.
Dne 1. 5. 2018 mělo ministerstvo celkem 747 zaměstnanců.
Dne 1. 6. 2018 mělo ministerstvo celkem 746 zaměstnanců.
Dne 1. 7. 2018 mělo ministerstvo celkem 746 zaměstnanců.
Dne 1. 8. 2018 mělo ministerstvo celkem 742 zaměstnanců.
Dne 1. 9. 2018 mělo ministerstvo celkem 739 zaměstnanců.
Dne 1. 10. 2018 mělo ministerstvo celkem 732 zaměstnanců.
Dne 1. 11. 2018 mělo ministerstvo celkem 727 zaměstnanců.
Dne 1. 12. 2018 mělo ministerstvo celkem 722 zaměstnanců.
Finanční prostředky rozpočtované na neobsazená systemizovaná místa jsou vždy součástí celkových rozpočtových položek určených na platy zaměstnanců a státních zaměstnanců, ze kterých jsou následně hrazeny veškeré zmíněné výdaje související s odměňováním zaměstnanců, a není účetně rozlišováno, o jaké finanční prostředky v rámci rozpočtové položky se jedná. Z tohoto důvodu není možné přesně určit, v jaké výši byly jednotlivé úhrady hrazeny konkrétně z těchto finančních prostředků rozpočtovaných na neobsazená systemizovaná místa a v jaké výši ze „standardních“ prostředků z dané rozpočtové položky.

 

Dotaz:
Žádost o informaci dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Vzhledem k tomu, že MZe řádně nereaguje na urgenční žádost s žádostí o informaci ze dne 3.6.2019 ve věci zahájení správního řízení dle rozsudku MS Praha čj: 9A 226/2016-70, ze dne 20.12.2018, podávám nyní žádost o informaci dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v předmětné věci, jelikož je MZe od doručení výše uvedeného rozsudku ze dne 20.12.2018 stále nečinné a dotčeného účastníka řízení ani řádně neinformuje, přestože bylo řádně vyzváno.
Na základě uvedeného žádám o podrobnou informaci o stavu v předmětné věci s odůvodněním, proč do této doby nezahájil správní řízení a neřídil se právním názorem soudu.
Požaduji, aby veškerá korespondence v dané věci byla vedena i do mého e-mailu.

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 16. července 2019 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žádáte o podrobnou informaci o stavu ve věci zahájení řízení podle rozsudku MS Praha č.j. 9A 226/2016-70, ze dne 20. prosince 2018, s odůvodněním, proč do této doby správní orgán nezahájil správní řízení a neřídil se právním názorem soudu, sděluji následující.
Řízení bylo zahájeno a ve věci bylo dne 29. července 2019 rozhodnuto, a to v souladu s rozhodnutím Městského soudu v Praze. Soud dospěl k závěru, že rozhodnutí trpí vadou neúplnosti a nepřezkoumatelnosti, v části týkající se argumentace ohledně LPIS (konkrétně výměry 7,44 ha, které nebyly vedeny v LPIS na žadatele o dotaci).

 

Dotaz:
Poskytnutí informace na žádost podle Zákona o svobodném přístupu k informacím (106/1999 Sb.)
Obracím se na Vás s laskavou žádostí o poskytnutí informace, kterou jsem neměla možnost dohledat na webových stránkách úřadu.
Žádám tímto o poskytnutí aktuálně platného přehledu jatek v České republice, kterým byla udělena výjimka ze zákona na ochranu před týráním pro porážku zvířete bez předchozího omráčení, resp. dle potřeb náboženských společností a obřadů, tzv. porážky „halal“ a „košer“, a to s uvedením platnosti vydaného rozhodnutí.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo Vaši žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a to o poskytnutí aktuálně platného přehledu jatek v ČR, kterým byla udělena výjimka ze zákona na ochranu zvířat před týráním pro porážku zvířete bez předchozího omráčení, resp. dle potřeb náboženských společností a obřadů, tzv. porážky „halal“ a „košer“, a to s uvedením platnosti vydaného rozhodnutí.
Dovoluji si Vás informovat, že se nejedná o výjimku ze zákona pro jatka, jedná se o povolení k porážce zvířat pro potřeby církví a náboženských společností, jejichž náboženské obřady stanovují zvláštní metody porážky zvířat (§ 5f zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů), o které žádají církve a náboženské společnosti. Níže naleznete seznam žadatelů, kterým byla tato povolení pro rok 2019 Ministerstvem zemědělství vydána, i s příslušnými jatkami, kde mohou být tyto porážky prováděny.
Žadatel: Muslimská obec v Praze
Jatka určená v rozhodnutí: VAIGL A SYN spol. s r.o.
Žadatel: Židovská obec Brno
Jatka určená v rozhodnutí: CHOVSERVIS a.s
Žadatel: Muslimská obec v Praze
Jatka určená v rozhodnutí: ZVOZD "Horácko", družstvo

 

Dotaz:
Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím.
Dle výše uvedeného zákona žádám o zaslání následující informace:
V roce 2018 jsem začal připravovat zalesnění zemědělské půdy dle Nařízení vlády č. 185/2015 Sb. Dle změny vyhlášky jsem musel od 1.1.2019 přepracovat projekt zalesnění a navrhovanou jedli obrovskou snížit na povolených max 15 %. Na základě platných právních předpisů jsem projekt přepracoval a dne 28.3.2019 podal ohlášení vstupu do opatření ZZP 2019. Naštěstí jsem nestihl připravit pozemek k jarní výsadbě ale závazně jsem objednal stromky k podzimní výsadbě.
Jaké bylo mém překvapení, když jsem včera zjistil informaci, že Vaše ministerstvo připravilo návrh novely NV č. 185/2015 Sb. kde již JDO není a mění se i jiné dřevin, např. u BO, DBZ a další dřeviny. Dostal jsem informaci, že žadatelé mají dvě možnosti:
1/ okamžitě podat žádost o dotaci na založení lesního porostu.
2/ pokud nemohou, protože např. nemají celou plochu zalesněnu, ale vysázeli již např. na část JDO tak tuto zlikvidovat nebo na ni nežádat dotaci nebo vysázeli jiné počty např. o DBZ tak nějak počty změnit. / např. u DBZ dosázet chybějící počty mezi již vysázení / potom bude ale vzdálenost stromků v řádku šířky 1 m ne jak uvádí NV např. 1 m ale 50 cm na části plochy.
V novele NV prý nebude přechodné ustanovení platnosti od 1.12.2019
Rekapitulace:
V dosud platném znění NV č. 185/2015 Sb. v § 4 je uvedeno, že žadatel je povinen podat ohlášení vstupu do 15.5. kalendářního roku, ve kterém hodlá podat žádost o poskytnutí dotace na založení lesního porostu.
V § 5 je uvedeno, že žádost o dotaci musí být doručena do 30.11. kalendářního roku, ve kterém byl porost založen.
Na základě výše uvedeného mám dotaz.
1/ Předpokládám, že novela odpovídá právním předpisům ČR. Který právní předpis použil autor této novely tak, že mu umožnil připravit novelu, aby zpětně měnila podmínky pro již ohlášené vstupy pro rok 2019. 2
2/ Bude MZ řešit případné škody, které vzniknou žadatelům v důsledku zpětné platnosti této novely, pokud již postupovali dle platných zákonů, ale žádost nemohli podat.

Odpověď:
K Vašemu dotazu, který byl doručen na Ministerstvo zemědělství Vaším dopisem ze dne 26. července 2019 jako žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, sděluji následující.
Váš dotaz se týká novelizace nařízení vlády č. 185/2015 Sb., o podmínkách poskytování dotací v rámci opatření Zalesňování zemědělské půdy a o změně některých souvisejících nařízení vlády, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 185/2015 Sb.“). Hlavním cílem novelizace tohoto právního předpisu je aktualizace tabulky přílohy č. 1 nařízení vlády, která vyjmenovává jednotlivé druhy lesních dřevin, stanovuje příslušné cílové hospodářské soubory a minimální počet jejich jedinců na 1 hektar při poskytování dotace na zalesňování zemědělské půdy.
Potřeba aktualizace tabulky přílohy č. 1 nařízení vlády vznikla v důsledku nabytí účinnosti vyhlášky č. 298/2018 Sb. o zpracování oblastních plánů rozvoje lesů a o vymezení hospodářských souborů (dále jen „vyhláška č. 298/2018 Sb.“). Vzhledem k tomu, že vyhláška č. 298/2018 Sb. je účinná k 1. ledna 2019, a to bez přechodného období, je nezbytné pro nařízení vlády č. 185/2015 Sb. nastavit účinnost též bez možnosti využití přechodného období proto, aby nedocházelo k podpoře zakládání lesního porostu na zemědělské půdě v rozporu se zákonem č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „lesní zákon“) a jeho prováděcími předpisy, resp. vyhláškou č. 298/2018 Sb., a dotace podle nařízení vlády č. 185/2015 Sb. nebyly poskytovány na dřeviny, které jsou národními právními předpisy z výsadby vyloučeny.
Znění novelizované tabulky bylo zpracováno odborným útvarem MZe (odbor hospodářské úpravy a ochrany lesů) ve spolupráci s Výzkumným ústavem lesního hospodářství a myslivosti a plně respektuje stávající právní předpisy (zejména vyhlášku č. 298/2018 Sb. a vyhlášku č. 139/2004 Sb.).
V reakci na Vaše dotazy uvádím, že:
1) Novela nařízení vlády č. 185/2015 Sb. plně odpovídá právním předpisům České republiky a nabytím její účinnosti se uvádí do souladu tabulka v příloze č. 1 s platným zněním lesního zákona tak, aby nebyly dotace poskytovány na dřeviny, které jsou z výsadby vyloučeny národními legislativními předpisy, a to již od 1. ledna 2019.
2) Žadatel při podávání Ohlášení vstupu do opatření zalesňování zemědělské půdy podle § 4 nařízení vlády č. 185/2015 Sb. ohlašuje platební agentuře (SZIF) pouze svůj úmysl zalesnit zemědělskou půdu, resp. podat žádost o poskytnutí dotace na založení lesního porostu v daném roce. Do formuláře, který podává do 15. května, žadatel uvede pouze nejvyšší předpokládanou výměru zemědělské půdy, na kterou hodlá podat žádost o poskytnutí dotace na založení lesního porostu v příslušném kalendářním roce, bez uvedení dalších podrobností, jako je např. výčet konkrétních lesních dřevin. Vzhledem k tomu, že žádosti o poskytnutí dotace na založení lesního porostu je možno podat až do 30. listopadu 2019, tedy až po předpokládaném nabytí účinnosti novelizovaného znění nařízení vlády č. 185/2015 Sb., nevzniká tak žádná retroaktivita ve vztahu k deklaraci konkrétních podporovaných dřevin a jejich výměr do žádosti o poskytnutí dotace. Není tedy důvod řešit ze strany MZe ve vztahu k žadateli jakoukoli náhradu škody.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Obracím se na Vás coby žadatelka ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím s žádostí o poskytnutí následujících informací:
1. V rámci Vašeho stanoviska „Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. – za měsíc květen 2019" ze dne    11. 6. 2019 uvádíte, že cit. „Pro potravinářské účely lze použít ty části rostliny, které nejsou v rozporu s definicí konopí podle zákona č. 167/1998 o návykových látkách, tzn., že nelze použít květ nebo rostlinu s květem“. Platí takový zákaz použití květů konopí pro potravinářské účely absolutně, včetně konopí obsahujícího méně než 0,3% THC (konkrétně se jedná o odrůdy Shantica a Futura) (dále též jen jako „Technické konopí“), či existují nějaké výjimky (např. na základě povolení Ministerstva zdravotnictví)? V případě, že existují takové výjimky, uveďte jaké. Uplatní se stejný režim i pro použití substance vyrobené z květu Technického konopí do potravinářských výrobků?
2. Lze květ Technického konopí použít pro jiné průmyslové účely než potravinářské? Lze za podmínek stanovených ust. § 4 a ust. § 8 a násl. zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů získat povolení Ministerstva zdravotnictví k zacházení (konkrétně ke koupi a prodeji, dopravě, dovozu a vývozu) s květem Technického konopí pro jiné průmyslové účely než potravinářské?
3. Lze zacházet (tj. koupě a prodej, doprava, dovoz a vývoz) s čistým extraktem vyrobeným z květu Technického konopí bez zvláštního povolení? Je-li takové povolení potřeba, za jakých podmínek jej lze získat, tj. uplatní se režim § 4 a ust. § 8 a násl. zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, případně jiný zvláštní režim?
4. Lze zacházet (tj. koupě a prodej, doprava, dovoz a vývoz) se substancemi (např. na bázi olejů) s různým obsahem CBD a CBG (většinou v koncentraci od 3% - 12%) vyrobenými z květu Technického konopí bez zvláštního povolení? Je-li takové povolení potřeba, za jakých podmínek jej lze získat, tj. uplatní se režim § 4 a ust. § 8 a násl. zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, případně jiný zvláštní režim?
5. Je potřeba zvláštní povolení k zacházení se semeny Technického konopí (tj. k jejich koupi a uzavření smlouvy s třetím subjektem, který se na vlastní odpovědnost zaváže z nich vypěstovat rostliny a dále je zpracovat), tj. uplatní se režim § 4 a ust. § 8 a násl. zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, případně jiný zvláštní režim?
Předem děkuji za kladné vyřízení.

Odpověď:
K Vaší žádosti o informace ze dne 27. července 2019 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, která se týkala produktů z rostlin konopí, uvádím následující:
1. Konopí, ve smyslu § 2 zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), je považováno za návykovou látku. Zákon nerozlišuje mezi druhy a odrůdami rostlin konopí, tzn., že uvedený zákaz použití konopí (ve smyslu § 2 zákona) se vztahuje na všechny druhy a odrůdy rostlin konopí, které mohou být legálně pěstovány (tedy pouze druhy a odrůdy rostliny konopí, které obsahují méně než 0,3 % látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů). Pro potravinářské účely žádné výjimky neexistují.
2. Používat lze ty části rostliny konopí, které nejsou v rozporu s definicí konopí podle § 2 zákona, tzn., že nelze používat květ nebo rostlinu s květem. S dotazy k povolení Ministerstva zdravotnictví k zacházení s konopím Vám doporučuji obrátit se na Ministerstvo zdravotnictví, které příslušné povolení vydává.
3. Problematika není v kompetenci Ministerstva zemědělství, doporučujeme obrátit se na Ministerstvo zdravotnictví, které je gestorem zákona.
4. Problematika není v kompetenci Ministerstva zemědělství, doporučujeme obrátit se na Ministerstvo zdravotnictví, které je gestorem zákona.
5. Semena druhů a odrůd rostlin konopí, které mohou být legálně pěstovány, nejsou považována za konopí ve smyslu § 2 zákona a povolení Ministerstva zdravotnictví k zacházení proto není potřeba.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.