Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc duben 2017

11. 5. 2017

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc duben 2017

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
Dovoluji si obrátit se na Váš úřad se žádostí o poskytnutí informací v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Jedná se o problematiku lesů v souvislosti s jejich možným ohrožením v důsledku působení imisí.
Protože se mi nepodařilo z dostupných prostředků získat potřebné údaje a informace, obracím se na Vás s následujícími dotazy:
a) U kterého orgánu státní správy, samosprávy či jiného subjektu jsou uloženy lesnické mapy v analogové podobě, na jejichž existenci odkazuje vyhláška č. 78/1996 Sb., o stanovení pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí?
b) V jakých časových úsecích dochází k obnově a aktualizací údajů, jež jsou v lesnických mapách zaneseny?
c) Všichni členové našeho svazu provedli koncem devadesátých let minulého století odsíření svých zdrojů, čímž došlo k razantnímu snížení celkových emisních hodnot, a to až o 90 %. Jakým způsobem se tato relevantní událost zaznamenala a odrazila v obsahu lesnických map?
d) Korespondují záznamy zachycené v lesnických mapách se skutečným současným stavem lesních porostů?
e) Na základě jakého postupu, metodiky či jiného vnitřního dokumentu zajišťuje Váš úřad naplnění vyhlášky č. 78/1996 Sb., o stanovení pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí a vyhlášky č. 55/1999 Sb., o způsobu výpočtu výše újmy nebo škody způsobené na lesích, tak aby byl obsah lesnických map (reflektující skutečný současný stav) uveden do souladu s těmito právními předpisy?
f) Provádí Váš úřad šetření na místě samém, tj. přímo v konkrétním lesním terénu, pro účely stanovení pásem ohrožení pod vlivem imisí? Jestliže ano, žádám Vás o poskytnutí kopie zápisů z těchto šetření.
g) Jakým způsobem probíhá takové šetření na místě a jak se provádí zjišťování skutečného stavu lesních porostů v případě, kdy by mělo jít o poškození konkrétního porostu imisemi, a to jak v obecné rovině, tak i v případě konkrétních látek (oxidy dusíky a oxidy síry)?
h) Na základě jakého kritéria a podle jakých konkrétních postupů zařazuje správní orgán lesní porosty do pásem ohrožení imisemi?
i) Jakým způsobem dochází k přeměně porostů náhradních dřevin na porosty klimaxových dřevin?
j) Disponuje Ministerstvo zemědělství vnitřními metodickými pokyny k postupům výše dotazovaným. Jestliže ano, dovoluji si požádat o poskytnutí jejich kopií.
k)  Dovoluji si Vás požádat o předložení lesnických map ve smyslu vyhlášky č. 78/1996 Sb., o stanovení pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí, vypracovaných pro všechna území v České republice, kde jsou zachycena pásma ohrožení vlivem imisí, a to z období od roku 2000 až do současnosti.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo žádost Českého svazu zaměstnavatelů v energetice, se sídlem Partyzánská 7, 170 00 Praha 7, (dále jen „žadatel“) o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), jejímž obsahem byly dotazy  následujícího znění:
a) U kterého orgánu státní správy, samosprávy či jiného subjektu jsou uloženy lesnické mapy v analogové podobě, na jejichž existenci odkazuje vyhláška č. 78/1996 Sb., o stanovení pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí?
b) V jakých časových úsecích dochází k obnově a aktualizací údajů, jež jsou v lesnických mapách zaneseny?
c) Všichni členové našeho svazu provedli koncem devadesátých let minulého století odsíření svých zdrojů, čímž došlo k razantnímu snížení celkových emisních hodnot, a to až o 90 %. Jakým způsobem se tato relevantní událost zaznamenala a odrazila v obsahu lesnických map?
d) Korespondují záznamy zachycené v lesnických mapách se skutečným současným stavem lesních porostů?
e) Na základě jakého postupu, metodiky či jiného vnitřního dokumentu zajišťuje Váš úřad naplnění vyhlášky č. 78/1996 Sb., o stanovení pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí a vyhlášky č. 55/1999 Sb., o způsobu výpočtu výše újmy nebo škody způsobené na lesích, tak aby byl obsah lesnických map (reflektující skutečný současný stav) uveden do souladu s těmito právními předpisy?
f) Provádí Váš úřad šetření na místě samém, tj. přímo v konkrétním lesním terénu, pro účely stanovení pásem ohrožení pod vlivem imisí? Jestliže ano, žádám Vás o poskytnutí kopie zápisů z těchto šetření.
g) Jakým způsobem probíhá takové šetření na místě a jak se provádí zjišťování skutečného stavu lesních porostů v případě, kdy by mělo jít o poškození konkrétního porostu imisemi, a to jak v obecné rovině, tak i v případě konkrétních látek (oxidy dusíky a oxidy síry)?
h) Na základě jakého kritéria a podle jakých konkrétních postupů zařazuje správní orgán lesní porosty do pásem ohrožení imisemi?
i) Jakým způsobem dochází k přeměně porostů náhradních dřevin na porosty klimaxových dřevin?
j) Disponuje Ministerstvo zemědělství vnitřními metodickými pokyny k postupům výše dotazovaným? Jestliže ano, dovoluji si požádat o poskytnutí jejich kopií.
k) Dovoluji si Vás požádat o předložení lesnických map ve smyslu vyhlášky č. 78/1996 Sb., o stanovení pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí, vypracovaných pro všechna území v České republice, kde jsou zachycena pásma ohrožení vlivem imisí, a to z období od roku 2000 až do současnosti.
K výše uvedeným dotazům Vám sděluji následující:
Ad a)
Po zániku okresních úřadů (zákon č. 320/2002 Sb., o změně a zrušení některých zákonů v souvislosti s ukončením činnosti okresních úřadů) ke dni 31. 12. 2002 byly lesnické mapy se zákresem pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí (dále jen „pásma ohrožení imisemi“) ve smyslu ustanovení § 2 odst. 2 vyhlášky č. 78/1996 Sb., o stanovení pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí (dále jen „vyhláška č. 78/1996 Sb.“) postupně zveřejněny na internetové adrese: http://geoportal.uhul.cz/mapy/MapyOprl.html . Pro jejich zobrazení je nutné v aplikaci „mapový server OPRL“ nejprve vybrat zájmové území, navolit příslušné měřítko mapy (alespoň 1 : 50 000), otevřít vlevo dole mapovou legendu, vybrat kartu ÚHÚL, zobrazit vrstvu - „Mapa dlouhodobých opatření ochrany lesa“ a v ní zaškrtnout „pásmo ohrožení imisemi“. Žadatel si může vybrat z více druhů podkladových map, do nichž jsou pásma ohrožení imisemi zakreslena a tyto mapy může i vytisknout. Pro přehlednost jsou prezentovány vždy pouze platné údaje bez možnosti historického pohledu na vývoj pásem ohrožení imisemi pro danou oblast. Obecní úřady obcí s rozšířenou působností ani krajské úřady předmětnými mapami nedisponují, a to z důvodu jejich zveřejnění na výše uvedeném veřejném mapovém serveru OPRL. Ve smyslu ustanovení § 6 odst. 1 InfZ jsou Vámi požadované mapy pásem ohrožení imisemi považovány za zveřejněnou informaci. Zdrojové výchozí podklady (digitalizovaná vrstva hranic pásem ohrožení imisemi) určené pro tvorbu map jsou uloženy u pořizovatele těchto dat – Ústavu pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem, o. s. s. (dále jen Ústav).
Ad b)
Po nabytí účinnosti vyhlášky č. 78/1996 Sb. a prvotním vymapování pásem ohrožení imisemi docházelo již pouze k částečným lokálním aktualizacím pásem ohrožení formou zpřesnění, objektivizace a ujednocení vymezení jednotlivých hranic. Tato aktualizace probíhala v rámci zpracování a provádění tzv. změn oblastních plánů rozvoje lesů zejména v letech 2001, 2003, 2004 a 2008 (viz předávané mapy). V těchto letech došlo k plošně nevýznamným úpravám vymezených pásem (převážně redukci pásma C) na základě podnětů vlastníků nebo správců lesa, orgánů státní správy lesů, případně pracovníků taxačních kanceláří a Ústavu. Během roku 2003 došlo v souvislosti s požadavkem Ministerstva financí na vznik soupisu parcel zařazených do pásem A a B k drobným úpravám ve vymapování, kdy byly hranice pásem přizpůsobeny katastrálním mapám tak, aby se zabránilo vzniku nelogických drobných plošek. Od roku 2008 již žádná celoplošná aktualizace ani lokální zpřesnění neproběhla.
Ad c)
Je pravdou, že emise oxidů síry v poslední době značně poklesly, ovšem imisní zatížení půdy způsobené v nedávné minulosti emisemi z energetického průmyslu stále přetrvává. Okamžitý zdravotní stav porostů vyhodnocený pouze po několika letech od předpokládaného snížení imisní zátěže nemůže být průkazným důvodem ke změně pásma ohrožení imisemi. Pásma ohrožení imisemi nevyjadřují okamžitou imisní zátěž, ale reakci porostů na dlouhodobý vliv imisí.
Skutečnosti podstatné pro vytyčení pásma A/B/C a D jsou uvedeny v § 1 vyhl. č. 78/1996 Sb. Zde se uvádí, že lesy se zařazují do pásem ohrožení podle dynamiky zhoršování zdravotního stavu porostů (§ 1 odst. (3) vyhl. č. 78/1996 Sb.) reprezentovaného stupněm poškození porostu určeného na základě podílu středně a silně poškozených stromů. „Celková kyselá depozice“ (její aktuální zvýšení či snížení) je hlavním činitelem ovlivňujícím „skutečný stav porostu“ (stupeň poškození), nicméně pro vylišení pásem ohrožení je určující historická časová řada poškození, tedy dynamika zhoršování zdravotního stavu porostů. Vzhledem k tomu, že v nejvíce postižených oblastech došlo již v průběhu minulých let vrcholící exhalační kalamity k odstranění téměř všech původních porostů, je sledování aktuálního vývoje jejich zdravotního stavu velmi obtížné, nicméně současný zdravotní stav porostů tzv. náhradních dřevin nelze přes veškeré Vámi uváděné snížení emisí charakterizovat jako uspokojivý a dostatečný pro následné zdárné odrůstání původních klimaxových dřevin.
Ad d)
Obsah lesnických map zveřejněných v souladu s vyhláškou č. 78/1996 Sb. odpovídá současnému stavu vývoje zdravotního stavu lesních porostů. Reakce porostů na vliv imisí (snížení celkové depozice) se ovšem může dostavit v pozdějším věku, proto jsou pásma ohrožení imisemi vymezena podle trvale plošně převažujících příznaků na věkově rozrůzněných porostech a zpravidla tak, aby jejich výměra činila nejméně desítky hektarů. Dle převládajícího odborného názoru by mělo být ve velmi silně zatížených oblastech a v oblastech, kde byly porosty imisemi v minulosti zcela zničeny, pásmo ohrožení A a B zachováno až do úspěšné přeměny porostů náhradních dřevin na porosty dřevin klimaxových.
Ad e) až h)
V souvislosti s vyhl. č. 55/1999 Sb. a stanovením pásem ohrožení nedisponuje zdejší úřad žádnou schválenou metodikou.
Ústav při zjišťování pásem ohrožení postupuje dle vyhl. č. 78/1996 Sb. Základním podkladem pro vylišení pásem ohrožení imisemi byla v minulosti provedená celoplošná klasifikace poškození porostů zpracovaná firmou „STOKLASA Tech. Praha“ (vyhodnocení časových řad od roku 1984 do roku 1997). Tato klasifikace probíhala na podkladě snímků dálkového průzkumu země družice Landsat TM-5 (spojené scény, v nichž bylo poškození lesních porostů klasifikováno podle stupnice poškození porostu v následných časových řadách). Poté bylo pro objektivizaci a zpřesnění průběhu hranic pásem ohrožení provedeno terénní šetření a sledování na vzorových plochách. Toto terénní šetření probíhalo na základě Ústavem revidované „Metodiky vylišování pásem ohrožení lesních porostů v oblastech zatížení imisemi“. Za hlavní určující znak pro zařazení stromu potažmo porostu do stupně poškození imisemi je považována defoliace koruny stromu, jejíž příčinou nebyli biotičtí škůdci (např. hmyz, houby) nebo klimatické faktory (např. námraza, vítr). Imisím je přičítána ztráta jehličí počínající od nejstarších ročníků (ztráty způsobené škůdci i klimatem začínají od ročníků nejmladších). Dalším znakem jsou předčasné změny zabarvení, odumírání a opad listí, pozorovatelné obvykle už v srpnu a začátkem září a také prosychání korun. Stupeň poškození jednoho stromu (smrku ztepilého) v terénu se určoval podle relativní míry úbytku jehličí ve srovnání s olistěním, které by bylo po plném vyzrání letošních asimilačních orgánů v dané lokalitě a u dané stromové třídy „normální“ (tj. s plně olistěnou stávající korunou). Tato šetření probíhala v terénu na tzv. trvalých zkusných plochách a za účelem dosažení jednotného hodnocení na celém území ČR byla na závěr validována jedním odborným garantem. V současné době se nová terénní šetření porostů neprovádí a vychází se z platného stavu vymapovaného do roku 2008. Záznamy z místních šetření již bohužel s ohledem na časový odstup těchto šetření nejsou dostupné.
Ad i)
Žádná metodika pro přeměny porostů náhradních dřevin na porosty dřevin klimaxových nebyla Ministerstvem zemědělství v minulosti závazně schválena. Provádění přeměn porostů tzv. náhradních dřevin na porosty klimaxových dřevin jsou plně v kompetenci jednotlivých vlastníků a správců lesních majetků. Ministerstvo zemědělství pouze přispívá k jejich odbornému provádění formou specializovaných programů (např. aktuální „Program revitalizace Krušných hor do r. 2030“), metodických doporučení a vyhlašovaných dotačních podpor (např. nařízení vlády č. 30/2014 Sb., o stanovení závazných pravidel poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích a na vybrané myslivecké činnosti nebo opatření 8.5.3 „Přeměna porostů náhradních dřevin“ dotované z „Programu rozvoje venkova ČR na období 2014-2020“). Mezi doporučené odborné metodiky lze zařadit recenzovanou „Metodiku postupů přeměn porostů náhradních dřevin v imisních oblastech“ Výzkumného ústavu lesního hospodářství a myslivosti, v. v. i. z roku 2007 (zpracováno v rámci řešení výzkumného záměru MZe ČR č. 0002070201 „Stabilizace funkcí lesa v biotopech narušených antropogenní činností v měnících se podmínkách prostředí“). Dále jsou v rámci schválených oblastních plánů rozvoje lesů (vyhl. č. 83/1996 Sb.) v relevantních případech v kapitolách „ochrana lesa“ a „hospodářské soubory, základní hospodářská doporučení a rámcové směrnice hospodaření“ uvedeny informace o výchozím zdravotním stavu porostů a nejvhodnějších pěstebních, výchovných a těžebních postupech eliminujících škody způsobené imisním zatížením, včetně obnovních postupů porostů náhradních dřevin.
Ad j)
Níže je uveden seznam Ministerstvu zemědělství dostupných metodik užívaných pro identifikaci zdravotního stavu lesních porostů (stupňů poškození), pásem ohrožení imisemi, případně pro volbu vhodných pěstebních opatření:
Podrobný metodický postup provádění terénního šetření „Revize pásem ohrožení lesních porostů imisemi v České republice k 1. 1. 1997“ - viz příloha č. 1.
Metodika vyhodnocení satelitních snímků firmou STOKLASA Tech. Praha byla uveřejněna formou článku v odborném lesnickém časopise - „Lesnická práce“, ročník 10/98 - viz příloha č. 2.
Metodika postupů přeměn porostů náhradních dřevin v imisních oblastech (Výzkumný ústav lesního hospodářství a myslivosti, v. v. i.) – viz příloha č. 3
Ad k)
Vámi požadované lesnické mapy se zákresem pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí jsou přiloženy na datových nosičích (DVD). Jedná se o digitalizované mapy ve formátu TIF uzpůsobené pro tisk v měřítku 1:50 000, přehledně uvedené dle jednotlivých ročníků. Každý ročník obsahuje 202 mapových listů o tiskovém rozměru 50 x 70 cm. Na každém mapovém listu je název listu včetně lokalizace na schématu kladu listů základních map ČR.(Přílohy: 1. Podrobný metodický postup provádění terénního šetření „Revize pásem ohrožení lesních porostů imisemi v České republice k 1. 1. 1997“ - viz příloha č. 1.; 2. Metodika vyhodnocení satelitních snímků firmou STOKLASA Tech. Praha byla uveřejněna formou článku v odborném lesnickém časopise - „Lesnická práce“, ročník 10/98 - viz příloha č. 2.; 3. Metodika postupů přeměn porostů náhradních dřevin v imisních oblastech (Výzkumný ústav lesního hospodářství a myslivosti, v. v. i.) – viz příloha č. 3. Přílohy č. 1-3  jsou na jednom DVD; 4. Lesnické mapy se zákresem pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí – 5 x DVD označené „POIM_1998 až 2008“. Heslo pro rozbalení archivů je: luhu_miop.)

 

Dotaz:
Žádost o informaci podle zákona č. 106/199 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve věci poskytnutí informací týkajících se přezkumného řízení vedeného odborem státní správy ve vodním hospodářství a správy povodí Ministerstva zemědělství pod spisovou značkou č. 57VH1785/2017-15111.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 3. dubna 2017 Vaši žádost o informaci podle zákona č. 106/199 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), ve věci poskytnutí informací týkajících se přezkumného řízení vedeného odborem státní správy ve vodním hospodářství a správy povodí Ministerstva zemědělství pod spisovou značkou č. 57VH1785/2017-15111.
Předmětné přezkumné řízení, jehož se Vaše žádost o informace týká, bylo zahájeno výše uvedeným odborem Ministerstva zemědělství usnesením čj.: 5266/2017-MZE-15111 ze dne 30. ledna 2017 a dosud nebylo pravomocně ukončeno.
K Vaší samotné žádosti sděluji následující:
V bodech 1 až 5 Vaší žádosti požadujete, aby Ministerstvo zemědělství jako povinný subjekt potvrdilo nebo souhlasilo s Vámi uváděnými tvrzeními na podání Vámi učiněná vůči různým institucím včetně Ministerstva zemědělství ve výše uvedené věci a týkajících se podkladů pro vydání rozhodnutí v předmětném přezkumném řízení. K této části Vaší žádosti sděluji, že účelem informačního zákona není prohlašovat určité skutečnosti za pravdivé, ale informovat o skutečnostech, které nastaly. Přesto sděluji, že dle dostupných materiálů se Vámi uváděné skutečnosti v bodech 1 až 5 žádosti zřejmě udály.
V bodech 6 až 11 žádáte o informace týkající se správních úvah ministerstva v případě jednotlivých postupů účastníků řízení a správních orgánů v řízení o nařízení odstranění stavby, předcházející rozhodnutí, které je předmětem přezkumného řízení. Bohužel ani této části nelze Vaší žádosti vyhovět vzhledem k tomu, že v předmětném přezkumném řízení nebylo do dnešního dne rozhodnuto.
K Vaší žádosti o zaslání všech podkladů, které byly a budou v předmětném přezkumném řízení předloženy, Vám poskytuji v příloze tohoto dopisu písemnosti, které byly v průběhu přezkumného řízení předloženy ostatními účastníky řízení. S ohledem na velikost příloh zasílám požadované dokumenty na Vaši doručovací adresu, nikoliv na mailovou adresu, jak jste požadovala.
(Přílohy: 1. Žádost o zaslání kopie ze spisu ze dne 2.2.2017; 2. Předání Vašeho dopisu podaného odboru vnitra Krajského úřadu Královéhradeckého kraje ze dne 22.2.2017 (bez příloh); 3. Žádost o zaslání kopie ze spisu ze dne 24.3.2017;  4. Vyjádření účastníka řízení S. H. ze dne 8.2.2017)

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů Vás žádám o poskytnutí rozhodnutí Ministerstva zemědělství, kterým se mění správce některých vodních toků a vodních děl (Padrťské rybníky) v CHKO Brdy z Vojenských lesů a statků, s.p. na Povodí Vltavy, a zároveň o poskytnutí rozkladu, který byl podán Vojenskými lesy a statky, s.p. proti výše uvedenému rozhodnutí.

Odpověď:
Dne 4. dubna 2017 jsem obdržel Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve kterém žádáte o poskytnutí rozhodnutí Ministerstva zemědělství, kterým se mění správce některých vodních toků a vodních děl v CHKO Brdy z Vojenských lesů a statků, s. p., na Povodí Vltavy, s. p., a zároveň o poskytnutí rozkladu, který byl podán Vojenskými lesy a statky, s. p. proti výše uvedenému rozhodnutí.
K Vaší žádosti Vám v příloze zasílám požadovaná rozhodnutí, tj. rozhodnutí Ministerstva zemědělství č. j. 68942/2015-MZE-15112 ze dne 22. prosince 2015, kterým se mění správce sedmi drobných vodních toků v CHKO Brdy tak, že se určuje správcem Povodí Vltavy, s. p., a neurčuje se správcem s. p. Vojenské lesy a statky, a rozklad Vojenských lesů a statků, s. p., ze dne 07. ledna 2016 proti výše uvedenému rozhodnutí, který je vedený u Ministerstva zemědělství pod č. j. 897/2016-MZE.
(Přílohy: 1. Rozhodnutí Ministerstva zemědělství č. j. 98942/2015-MZE-15112; 2. Rozklad VLS, s. p. proti rozhodnutí Ministerstva zemědělství č. j. 98942/2016-MZE-15112)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Žádám o seznam prodaných bytových jednotek od r. 1990. Ze seznamu prodaných bytových jednotek musí být patrno:
a)         datum prodeje;  
b)         místo, kde se bytová jednotka nachází (městská část či katastrální území);
c)         obytná plocha bytové jednotky v m2;
d)         kupní cena prodávané nemovitosti.

Odpověď:
V souvislosti s Vaší žádostí o informaci ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žádáte zaslání seznamu prodaných bytových jednotek Českou republikou - Ministerstvem zemědělství od roku 1990 a v členění uvedeném ve Vaší žádosti, Vám sděluji následující.
V roce 2002 byla budova Ministerstva zemědělství zasažena povodní, která způsobila znehodnocení převážné většiny dokumentů. Zaměstnanci Ministerstva zemědělství prověřili v našem správním archivu všechny dokumenty týkající se bytů ve vlastnictví státu, ke kterým má příslušnost hospodaření Ministerstvo zemědělství. Dostupné dokumenty byly prověřeny do roku 2002 bez jakýchkoli relevantních stop o prodejích bytů. Dále naši zaměstnanci prověřili dostupné údaje i v externích archivech, ve kterých má Ministerstvo zemědělství uloženy dokumenty zachráněné po povodni v roce 2002, se stejným výsledkem.
Z výše uvedeného tedy vyplývá, že Ministerstvo zemědělství dle dostupných informací neprodalo ve Vámi uvedeném období žádné bytové jednotky. 

 

Dotaz:
Žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „InfZ“), si dovolujeme požádat o poskytnutí:
1. Kopií smluv uzavřených od roku 2007 do současnosti mezi Ministerstvem zemědělství a JUDr. V. V., advokátkou se sídlem Vodičkova 792/40, 110 00 Praha 1, IČ: 44313811, ev. č. ČAK 09569
2. Kopií faktur vystavených JUDr. V. V. Ministerstvu zemědělství od roku 2007 do současnosti.
3. Poskytnutí informace o vyplacených odměnách JUDr. V. V. Ministerstvem zemědělství od roku 2007 do současnosti.

Odpověď:
Podáním ze dne 6. dubna 2017 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství se „Žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb.“, ve kterém požadujete poskytnutí:
„1. Kopií smluv uzavřených od roku 2007 do současnosti mezi Ministerstvem zemědělství
a JUDr. V. V., advokátkou se sídlem Vodičkova 792/40, 110 00 Praha 1, IČ: 44313811, ev. č. ČAK 09569.
2. Kopií faktur vystavených JUDr. V. V. Ministerstvu zemědělství od roku 2007 do současnosti.
3. Poskytnutí informace o vyplacených odměnách JUDr. V. V.  Ministerstvem zemědělství od roku 2007 do současnosti.“
K výše uvedenému sděluji následující:
Ad 1. Ministerstvo zemědělství uzavřelo s JUDr. V. V. v požadovaném období jednu mandátní smlouvu o poskytování právních služeb, kterou Vám zasílám v příloze č. 1 a fakturu k této smlouvě v příloze č. 2. Ostatní právní služby byly poskytovány na základě objednávek.
Ad 2. Kopie faktur – k mandátní smlouvě a daňových dokladů odměny a výloh právních služeb Vám zasílám v příloze č. 2.
Ad 3. Ministerstvo zemědělství vyplatilo JUDr. V. V. odměny za právní služby na základě tarifní položky § 3 vyhlášky Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb., o odměnách advokátů a náhradách advokátů za poskytování právních služeb (advokátní tarif), v platném znění, v požadovaném období v celkové výši 2 981 474,50 Kč (viz faktury v bodě 2.).
(Přílohy: 1. příloha 1 - mandátní smlouva VV.pdf; 2. příloha 2 - faktury VV.pdf)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Jako spoluvlastník pozemků č. parc. xxxxxx v katastrálním území Voděrady u Rychnova nad Kněžnou a pozemku č. parc. xx - orná půda v katastrálním území Nová Ves u Voděrad,  žádám o poskytnutí informace:
1. Označení zemědělského podnikatele identifikačními údaji, který v roce 2015, 2016 podle evidence Ministerstva zemědělství hospodařil na výše uvedených pozemcích a to v případě fyzické osoby podnikající: jméno, příjmení, IČ sídlo, v případě právnické osoby název, IČ a sídlo.
2. Výši dotací z veřejných prostředků, které jsou poskytovány osobám uvedených v bodu č. 1 v přímé souvislosti s hospodařením na výše uvedených pozemcích, a to souhrnně za každý subjekt v členění za rok 2015 a 2016 zvlášť.
3. Označení zemědělského podnikatele identifikačními údaji, který v roce 2017 který podle evidence Ministerstva zemědělství hospodaří na výše uvedených pozemcích a to v případě fyzické osoby podnikající: jméno, příjmení, IČ sídlo, v případě právnické osoby název, IČ a sídlo.
4. Výši dotací z veřejných prostředků, které jsou poskytovány osobám uvedených v bodu č. 3 v přímé souvislosti s hospodařením na výše uvedených pozemcích, a to souhrnně za každý subjekt na rok 2017.

Odpověď:
Podáním ze dne 6. dubna 2017 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství se „Žádostí o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím“, ve které požadujete následující informace:
„1. Označení zemědělského podnikatele identifikačními údaji, který v roce 2015, 2016 podle evidence Ministerstva zemědělství hospodařil na výše uvedených pozemcích a to v případě fyzické osoby podnikající: jméno, příjmení, IČ sídlo, v případě právnické osoby název, IČ a sídlo.
2. Výši dotací z veřejných prostředků, které jsou poskytovány osobám uvedených v bodu č. 1 v přímé souvislosti s hospodařením na výše uvedených pozemcích, a to souhrnně za každý subjekt v členění za rok 2015 a 2016 zvlášť.
3. Označení zemědělského podnikatele identifikačními údaji, který v roce 2017 který podle evidence Ministerstva zemědělství hospodaří na výše uvedených pozemcích a to v případě fyzické osoby podnikající: jméno, příjmení, IČ sídlo, v případě právnické osoby název, IČ a sídlo.
4. Výši dotací z veřejných prostředků, které jsou poskytovány osobám uvedených v bodu č. 3 v přímé souvislosti s hospodařením na výše uvedených pozemcích, a to souhrnně za každý subjekt na rok 2017.“.
K výše uvedené žádosti sděluji, že požadované informace zpracované v tabulce na základě podkladů Státního zemědělského intervenčního fondu Vám zasílám v příloze.
(Přílohy: 1. 22878_2017_ LPIS_dotace.xls)

 

Dotaz:
Žádám o informace dle zákona č.106/99 Sb. O svobodném přístupu k informacím a to:
Porovnání všech položek výpočtu ceny pro vodné a stočné podle cenových předpisů pro vodné a stočné od roku 2004 do roku 2016.
Příjemce vodného a stočného: Moravská vodárenská, a.s.  (IČO 61859575) a jeho předchůdce Zlínská vodárenská a.s.  (IČO 27076288)
Oblast: Zlínsko
V případě, že není za rok 2016 porovnání k dispozici, tak plán výpočtu ceny pro rok 2016 a pro rok 2017

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 8. dubna 2017 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci zaslání kopie listin Porovnání všech položek výpočtu ceny podle cenových předpisů pro vodné a stočné a dosažené skutečnosti za kalendářní roky 2004 - 2016 předaných příjemcem vodného a stočného Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) a jeho předchůdcem Zlínská vodárenská a.s. (IČO 27076288).
Předmětnou dokumentaci za společnost Moravská vodárenská, a.s. za roky 2006 až 2015 a dokumentaci za společnost Zlínská vodárenská a.s. za rok 2006 Vám v příloze tohoto dopisu zasílám v kompletním rozsahu, jak byla na Ministerstvo zemědělství předána. Požadovaná dokumentace za kalendářní rok 2016 ještě není k dispozici, a za roky 2004 a 2005 se tato dokumentace ještě ministerstvu nepředávala. Plány výpočtu, respektive Výpočet (kalkulace) cen pro vodné a stočné pro kalendářní rok (dle přílohy č. 19 k vyhlášce č. 428/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů) se na Ministerstvo zemědělství nepředávají, proto je ministerstvo nemá k dispozici.
(Přílohy: 1. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2006.pdf; 2. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2007.pdf; 3. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2008.pdf; 4. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2009.pdf; 5. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2010.pdf; 6. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2011.pdf; 7. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2012.pdf; 8. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2013.pdf; 9. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2014.pdf; 10. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2015.pdf; 11. Zlínská vodárenská, a.s. (IČO 27076288) za 2006.pdf)

 

Dotaz:
Žádám o informace dle zákona č.106/99 Sb. O svobodném přístupu k informacím a to:
Porovnání všech položek výpočtu ceny pro vodné a stočné podle cenových předpisů pro vodné a stočné od roku 2010 do roku 2016.
Příjemce vodného a stočného: Moravská vodárenská, a.s.  (IČO 61859575)
Oblast: Olomoucko a Přerovsko (každé zvlášť)
V případě, že není za rok 2016 porovnání k dispozici, tak plán výpočtu ceny pro rok 2016 a pro rok 2017

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 8. dubna 2017 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci zaslání kopie listin Porovnání všech položek výpočtu ceny podle cenových předpisů
pro vodné a stočné a dosažené skutečnosti za kalendářní roky 2010 - 2016 předaných příjemcem vodného a stočného Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575).
Předmětnou dokumentaci Vám v příloze tohoto dopisu zasílám v kompletním rozsahu za roky 2010 až 2015, jak byla na Ministerstvo zemědělství předána. Požadovaná dokumentace za kalendářní rok 2016 ještě není k dispozici. Plány výpočtu, respektive Výpočet (kalkulace) cen pro vodné a stočné pro kalendářní rok (dle přílohy č. 19 k vyhlášce č. 428/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů) se na Ministerstvo zemědělství nepředávají, proto je ministerstvo nemá k dispozici.
(Přílohy: 1. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2010.pdf; 2. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2011.pdf; 3. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2012.pdf; 4. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2013.pdf; 5. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2014.pdf; 6. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za 2015.pdf)

 

Dotaz:
Žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
Dle ust. § 13 zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím žádáme o poskytnutí těchto informací:
1. Zápis ze zasedání komise, na kterém bylo rozhodnuto o definitivní volbě varianty protipovodňové ochrany na horní Opavě.
2. Prezenční listinu z tohoto zasedání.
3. Seznam kriterií, na základě kterých bylo rozhodnuto.
4. Seznam podkladů, na základě kterých bylo rozhodnuto.
Žadatel je územně samosprávný celek, kterého se bezprostředně týká akce pod názvem „Opatření na horní Opavě“, která představují soubor opatření na snížení povodňových rizik v povodí horního toku řeky Opavy, která byla schválena usnesením Vlády ČR č. 444 ze dne 21.dubna 2008.
V zákonem stanovené lhůtě očekáváme informaci buď v písemné nebo elektronické podobě nebo správní rozhodnutí o této žádosti. V případě nedodržení zákonem stanovené lhůty pro poskytnutí informace bude bez dalšího přistoupeno k uplatnění ochrany před nečinností.
Toto podání je žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Jakákoliv jiná účelová interpretace tohoto podání je nepřípustná.

Odpověď:
K Vaší žádosti o informace ze dne 13. dubna 2017 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v přílohách zasílám požadované informace. Dále sděluji, že o definitivní volbě varianty ochrany před povodněmi bylo rozhodnuto na úrovni Vlády České republiky v roce 2008, nikoliv blíže nespecifikované komise, jak uvádíte ve své žádosti. Bylo přijato usnesení vlády č. 444 z 21. dubna 2008 ke konečné variantě opatření na snížení povodňových rizik v povodí horního toku řeky Opavy s využitím přírodě blízkých povodňových opatření.
(Přílohy: 1. Návrh konečné varianty opatření na horním toku Opavy; 2. Příloha A - Současný stav ochrany před povodněmi v povodí horní Opavy; 3. Příloha B - Nulová varianta; 4. Příloha C - Varianta s menší nádrží Nové Heřminovy v kombinaci s dalšími opatřeními; 5. Příloha D - Varianta s větší nádrží Nové Heřminovy v kombinaci s dalšími opatřeními; 6. Příloha E - Porovnání variant menší a větší nádrže Nové Heřminovy; 7. Příloha F - Seznam nejdůležitějších podkladů v rámci řešení ochrany obcí před povodněmi v povodí horní Opavy)

 

Dotaz:
Žádám o kompletní seznam průzkumů veřejného mínění a dalších podobných zakázek, objednaných ministerstvem v roce 2017. Prosím, uveďte také konečnou cenu zakázky. 
Uveďte především průzkumy, objednané u agentur, které provádějí průzkumy trhu a veřejného mínění a u dalších podobných subjektů. Příklady těchto agentur jsou: STEM, STEM/MARK, SANEP, SC&C a CVVM, CONFESS Research, GfK Czech, Ipsos, Median, Millward Brown, Nielsen Admosphere, NMS Market Research, Opinion Window, TNS Aisa, Perfect Crowd.
Informace poskytněte ve formátu: Agentura, Název průzkumu, Datum objednávky, Celkové náklady.
Údaje prosím poskytněte ve strojově čitelném formátu. (Např.: CSV, atd.)

Odpověď:
K Vaší „Žádosti o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím“, ze dne 18. dubna 2017, ve které žádáte „kompletní seznam průzkumů veřejného mínění a dalších podobných zakázek, objednaných ministerstvem v roce 2017“, sděluji, že Ministerstvo zemědělství si v roce 2017 ke dni podání žádosti neobjednalo žádný průzkum veřejného mínění ani další podobné zakázky.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací
Obracíme se na Vás ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. se žádostí o poskytnutí informací, a to:
kopie rozhodnutí pana ministra ze dne 12.6.2015 (č.j. 9745/2015-MZE-12151), kterým bylo rozhodnuto o našem rozkladu proti usnesení Ministerstva zemědělství o nepodjatosti, kterým pan ministr toto usnesení potvrdil.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 12. dubna 2017 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám požadované rozhodnutí o rozkladu čj. 9745/2015-MZE-12151. Pro úplnost uvádím, že toto rozhodnutí čj. 9745/2015-MZE-12151 Vám již bylo řádně doručeno na Vámi uvedenou adresu.
(Přílohy: 1. Rozhodnutí o rozkladu - Ing. Palán.docx)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Děkuji Vám za odpovědi na mé dosavadní dotazy, které, jak se domnívám, vás patrně poněkud zdržovaly v plnění z vašeho pohledu důležitějších úkolů. Přesto mi dovolte podat dotazy další.
Žádám tedy Vaším prostřednictvím Ministerstvo zemědělství České republiky podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím o následující informace:
1. Jaká byla skutečná celková výše příspěvku na hlavní Činnost pro Zemské hřebčince. státní příspěvkové organizace (dále jen ZH s.p.o.) Písek a Tlumačov v roce 2016?
2. Bylo pro účel vyplacení výše uvedeného příspěvku provedeno vyhodnocení míry zajištění jednotlivých Činností uvedených v hlavní Činnosti ZH s.p.o. Písek a Tlumačov nebo plnění úkolu z těchto činností vyplývajících?
3. Jaká byla v roce 2016 skutečná celková výše dotace na systémové investice pro ZH s.p.o. Písek a ZH s.p.o Tlumačov a konkrétně, na které investice.
4. Čerpaly v roce 2016 ZH s.p.o. Písek a ZH s.p.o. Tlumačov finanční prostředky i z jiných státních či evropských zdrojů, například z dotačních programů 2.A.e.2.d), 2.A.e.3.d), 9.A.a.2.a). 9.A.a.2.b) či jiných?
5. Jaká je pro rok 2017 plánována výše příspěvku na hlavní činnost a výše dotace na systémové investice pro oba ZH s.p.o. Písek a Tlumačov a je podpora na hlavní činnost těchto organizací směrována na jednotlivé Činnosti a podmíněna plněním konkrétních úkolů?
6. Jaké systémové investice se pro rok 2017 v obou ZH s.p.o. Písek a Tlumačov předpokládají?
7. Byl pro účel stanovení výše příspěvku na hlavní činnost a výše dotace na systémové investice pro ZH s.p.o. Písek a ZH s.p.o. Tlumačov pro rok 2017 sestaven a použit plánovaný rozpočet na jednotlivé činnosti a jednotlivé systémové investice? Pokud ano, žádám o poskytnutí plného znění těchto rozpočtů.

Odpověď:
Dne 19. dubna 2017 jste se v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, obrátil na Ministerstvo zemědělství se žádostí o sdělení informací týkajících se státních příspěvkových organizací Zemský hřebčinec Písek s.p.o (dále jen v odpovědích „ZH Písek“) a Zemský hřebčinec Tlumačov s.p.o. (dále jen v odpovědích „ZH Tlumačov“). K jednotlivým dotazům Vám sděluji následující:
K dotazu 1) „Jaká byla skutečná celková výše příspěvku na hlavní činnost pro Zemské hřebčince, státní příspěvkové organizace (dále jen ZH s.p.o.) Písek a Tlumačov v roce 2016?“
Skutečná celková výše příspěvku na provoz ze státního rozpočtu za rok 2016 u ZH Písek činila 20 180 692 Kč a u ZH Tlumačov 29 521 918 Kč.
K dotazu 2) „Bylo pro účel vyplacení výše uvedeného příspěvku provedeno vyhodnocení míry zajištění jednotlivých činností uvedených v hlavní činnosti ZH s.p.o. Písek a Tlumačov nebo plnění úkolů z těchto činností vyplývajících?“
Pro účel vyplacení výše uvedeného příspěvku na provoz ze státního rozpočtu u ZH Písek a ZH Tlumačov nebylo provedeno vyhodnocení míry zajištění jednotlivých činností uvedených v hlavní činnosti a plnění úkolů z těchto činností vyplývajících.
K dotazu 3) „Jaká byla v roce 2016 skutečná celková výše dotace na systémové investice pro ZH s.p.o. Písek a ZH s.p.o. Tlumačov a konktrétně, na které investice.“
V roce 2016 ZH Písek čerpal dotace na systémové investice v celkové výši 974 311 Kč. Z toho bylo 820 501 Kč použito na rekonstrukci cesty v areálu organizace. Zbylých 153 810 Kč použil ZH Písek na nákup čelního nakladače. ZH Tlumačov v roce 2016 vyčerpal z  dotace na systémové investice částku 1 028 500 Kč na nákup lisu a obraceče.
K dotazu 4) „Čerpaly v roce 2016 ZH s.p.o. Písek a ZH s.p.o. Tlumačov finanční prostředky i z jiných státních či evropských zdrojů, například z dotačních programů 2.A.e.2.d), 2.A.e.3.d), 9.A.a.2.a), 9.A.a.2.b) či jiných?“
ZH Písek a ZH Tlumačov v roce 2016 nečerpaly finanční prostředky z dotačních programů, které jsou uvedeny v Zásadách, kterými se stanovují podmínky pro poskytování dotace pro rok 2016 na základě § 1 § 2 a § 2d zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů. Organizacím byly vyplaceny dotace poskytované prostřednictvím Státního zemědělského intervenčního fondu, opatření SAPS.
K dotazu 5) „Jaká je pro rok 2017 plánována výše příspěvku na hlavní činnost a výše dotace na systémové investice pro oba ZH s.p.o. Písek a Tlumačov a je podpora na hlavní činnost těchto organizací směrována na jednotlivé činnosti a podmíněna plněním konkrétních úkolů?“
Dle Rozpisu ukazatelů schváleného rozpočtu kapitoly 329 – MZe na rok 2017 je stanovena výše příspěvku na provoz ze státního rozpočtu 20 100 000 Kč pro ZH Písek a 20 100 000 Kč pro ZH Tlumačov.  Výše systémových dotací na investice je schválena pro ZH Písek 5 000 000 Kč a pro ZH Tlumačov 5 000 000 Kč. Podpora na hlavní činnost výše uvedených organizací není směrována na jednotlivé činnosti a není podmíněna plněním konkrétních úkolů.
K dotazu 6) „Jaké systémové investice se pro rok 2017 v obou ZH s.p.o. Písek a Tlumačov předpokládají?“
Schválený rozpočet na systémové dotace na investice pro rok 2017 činí jak u ZH Písek, tak u ZH Tlumačov 5 000 000 Kč. Tyto prostředky příspěvkové organizace plánují využít na nákup strojní zemědělské techniky a k nákupu pozemků.
K dotazu 7) „Byl pro účel stanovení výše příspěvku na hlavní činnost a výše dotace na systémové investice pro ZH s.p.o. Písek a ZH s.p.o. Tlumačov pro rok 2017 sestaven a použit plánovaný rozpočet na jednotlivé činnosti a jednotlivé systémové investice? Pokud ano, žádám o poskytnutí plného znění těchto rozpočtů.“
Pro účel stanovení výše příspěvku na provoz na hlavní činnost a výše dotace na systémové investice pro ZH Písek a ZH Tlumačov nebyl použit plánovaný rozpočet na jednotlivé činnosti a jednotlivé systémové investice.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Žádám kopii materiálu Návrh na majetkoprávní vypořádání práv k nemovitým věcem dotčeným plánovanou realizací vodního díla Skalička – I. a II. etapa

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o informace ze dne 19. dubna 2017 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám vládní materiál týkající se I. a II. etapy majetkoprávního vypořádání práv k nemovitým věcem dotčeným plánovanou realizací vodního díla Skalička.
(Přílohy: 1. Košilka; 2. Usnesení vlády č. 274; 3. Příloha č. 1 k usnesení vlády; 4. Příloha č. 2 k usnesení vlády; 5. Předkládací zpráva; 6. Materiál; 7. Příloha k materiálu)

 

Dotaz:
Na základě: 106/1999 Sb. Zákon o svobodném přístupu k informacím a inforamci o nové rámcové smlouvě na poskytování mobilních tarifů volání a dat se Vás dotazuji, zda jsou dané tarify určeny jen a výhradně pro zaměstnance ministerstva zemědělství, či je-li možné, že k nim mají přístup například i rodinní příslušníci apod.
není-li můj dotaz zřejmý uvedu ještě vzorec:
a)1 zaměstnanec = maximálně jedna simkarta
b)1 zaměstnanec = více simkaret
c)1 zaměstnanec = 1 služební telefon o max 2 pozicích na sim kartu a více než 2simkarty
byl-li by možný příklad c) tak by bylo zřejmé, že může danou simkartu používat i někdo jiný než přímo daný zaměstnanec (nepředpokládám, že by služební telefony měli více než 2 pozice na sim)

Odpověď:
„Na základě 106/1999 Sb. Zákon o svobodném přístupu k informacím a informaci o nové rámcové smlouvě na poskytování mobilních tarifů volání a dat“ jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s dotazem, zda jsou dané tarify určeny jen a výhradně pro zaměstnance Ministerstva zemědělství nebo i rodinné příslušníky.
Vzhledem k tomu, že smlouvu o poskytování služeb blíže nespecifikujete a uvádíte pouze „novou rámcovou smlouvu na poskytování mobilních tarifů volání a dat“, raději upřesňuji, že Ministerstvo zemědělství (dále je „MZe“) uzavřelo smlouvu o poskytování služeb č. 685-2016-12133 s Vodafone Czech Republic, a.s. Smlouva byla uzavřena dne 12. 8. 2016 a zveřejněna v registru smluv dne 17. 8. 2016. 
Na tarif mají nárok zaměstnanci MZe. MZe má s Vodafone Czech Republic, a.s. uzavřenu rovněž smlouvu o zaměstnaneckém programu prostřednictvím dodatku ke smlouvě o poskytování služeb č. 685-2016-12133, ale tarify zaměstnaneckého programu nejsou shodné s tarifem Ministerstva zemědělství. 
Dodatek upravující zaměstnanecký program byl zveřejněn v registru smluv dne 25. 8. 2016. Každý zaměstnanec je oprávněn pod svou smlouvou, jež je uzavírána na 24 měsíců, aktivovat max. 5 SIM karet hlasových a 5 SIM karet datových.
Nabízeny jsou dvě varianty volání:
-          Tarif za cenu 60,- Kč za měsíc – obsahuje neomezené volání a SMS v síti našeho mobilního operátora volání do ostatních sítí za 1,19 Kč /minutu a za 1,51 Kč/SMS
-          Tarif za cenu 369,- Kč za měsíc – obsahuje neomezené volání a SMS do všech sítí + 1,5 GB pro datové služby.
K těmto tarifům lze dokoupit službu Připojení pro mobil ve dvou variantách:
-          300 MB za 101,- Kč za měsíc
-          10 GB za 500,- Kč za měsíc
A dále službu Připojení pro tablet a notebook  opět ve dvou variantách
-          4 GB za 260,- Kč za měsíc
-          10 GB za 500,- Kč za měsíc.
Veškeré ceny jsou uvedeny s DPH.
Detailní podmínky jsou uvedeny v dodatku ke smlouvě.

 

Dotaz:
Moc děkuji za velmi rychlou a fundovanou odpoved, ale ještě bych požádal o upřesnění:
u tohoto tarifu (zaměstnaneckého benefitu) - zvolen jako zástupce z daných možných: Tarif za cenu 369,- Kč za měsíc – obsahuje neomezené volání a SMS do všech sítí + 1,5 GB pro datové služby.
- tento tarif danému zaměstnanci přeúčtováváte tzn. že on ho zaplatí Vám a vy platbu převedete poskytovateli? je to cena s nebo bez DPH?
- jestliže tento tarif nepřeúčtováváte tzn. že ho platíte za zaměstnance vy jako účetní jednotka, jak se to zúčtovává, když jde výhradně o soukromé používání?

Odpověď:
V návaznosti na Váš doplňující dotaz, který jste podal na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji, že Ministerstvo zemědělství nijak neadministruje zaměstnanecký program Vodafone Czech Republic, a.s., ani se nepodílí na vyúčtování či úhradě služeb čerpaných v rámci tohoto programu. Jedná se pouze o možnost, kterou svým zaměstnancům nabízí k využití.
Rozhodne-li se zaměstnanec ministerstva této nabídky využít, uzavírá se společností Vodafone Czech Republic, a.s. vlastní smlouvu o poskytování služeb a platby za čerpané služby hradí přímo společnosti Vodafone Czech Republic, a.s.
Kompletní podmínky zaměstnaneckého programu naleznete v dodatku, který byl zveřejněn v registru smluv dne 25. 8. 2016. Dodatek je dostupný na adrese: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/144873 .

 

Dotaz:
Z elektronické databáze Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV) k označení původu č. zápisu 1 a 2 ve znění "PLZEŇ" a "PLZEŇSKÉ PIVO" (viz PDF přílohy k této žádosti) vyplývá existence právních předpisů (pravděpodobně výnosů) Ministerstva zemědělství (resp. jeho právního předchůdce) ze dne 3. 11. 1966 č. (i) 12.594/66-01/31 a (ii) 12.594/66-01/32. Uvedené právní předpisy (pravděpodobně výnosy) však nejsou přístupné z veřejně dostupných zdrojů. Z toho důvodu Vás v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, žádám o:
1/ poskytnutí právních předpisů (pravděpodobně výnosů) Ministerstva zemědělství (resp. jeho právního předchůdce) ze dne 3. 11. 1966 (i) č. 12.594/66-01/31 a (ii) č. 12.594/66-01/32, jejichž existence vyplývá z elektronické databáze ÚPV k označení původu č. zápisu 1 a 2 ve znění "PLZEŇ" a "PLZEŇSKÉ PIVO";
2/ v případě, že mi nebudou poskytnuty dokumenty pod bodem 1/ této žádosti, žádám o poskytnutí veškerých právních předpisů Ministerstva zemědělství (resp. jeho právního předchůdce) přijatých a/nebo schválených v roce 1966, popřípadě o jejich seznam s uvedením plného názvu, čísla a data přijetí;
3/ sdělení informace o tom, jakým právním předpisem byla ukončena platnost právních předpisů (pravděpodobně výnosů) Ministerstva zemědělství (resp. jeho právního předchůdce) dle bodu 1/ této žádosti.
Podotýkám, že o informace (dokumenty) dle bodu 2/ této žádosti žádám pouze za předpokladu, že mi nebudou poskytnuty dokumenty dle bodu 1/ této žádosti.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací ze dne 20. dubna 2017 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám zasílám v příloze oba požadované dokumenty, tj. výměry o označení původu z 3. listopadu 1966 vydané Ministerstvem potravinářského průmyslu pod č.j. 12.594/66-01/31 a č.j. 12.594/66-01/32.
(Přílohy: 1. 1966 Ministerstvo potravinářského průmyslu čj 12 594 666 01 32 Plzeňské pivo 3.11.2017.pdf; 2. 1966 Ministerstvo potravinářského průmyslu čj 12 594 66 01 Plzeň 31 3.11.1966.pdf)

 

Dotaz:
Žiadosť o poskytnutie informácií podľa zákona zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Touto cestou Vás podľa zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žiadame o poskytnutie informácie, či právny poriadok Českej republiky obsahuje ustanovenia o tolerovanom obsahu návykových látok v potravinách a doplnkoch stravy, a to najmä omamných látok zo skupiny alkaloidov ópia a psychotropných látok zo skupiny THC.
Naša druhá otázka smeruje na problematiku karboxylovej kyseliny THC-COOH, ktorá sa nenachádza v prílohách NAŘÍZENÍ VLÁDY č. 463/2013 Sb. ze dne 18. prosince 2013 o seznamech návykových látek. Ako sa tvrdí v EFSA Journal 2015;13(6):4141, strana 1: „In fresh plant material, up to 90 % of total Δ9-THC is present as the non-psychoactive precursor Δ9-THC acid.” Teda ak v Českej Republike existuje tolerovaná úroveň THC v potravinách a doplnkoch stravy, táto sa počíta ako obsah aktívneho (neutrálneho THC) alebo celkového THC (THC+THCCOOH)?

Odpověď:
V souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, jste se na Ministerstvo zemědělství ČR obrátil ve věci poskytnutí informace, zda legislativa České republiky obsahuje ustanovení o tolerovaném obsahu návykových látek v potravinách a doplňcích stravy a to zejména omamných látek ze skupiny opiových alkaloidů a psychotropních látek ze skupiny THC.
K Vašemu prvnímu dotazu sděluji, že vyhláška Ministerstva zemědělství č. 329/1997 Sb., kterou se provádí §18 písm. a), d), h), i), j) a k) zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících  zákonů, pro škrob a výrobky ze škrobu, luštěniny a olejnatá semena, ve znění pozdějších předpisů, uvádí v  § 12 (4) požadavky na jakost olejnatých semen: Pro použití v potravinářství lze použít pouze semeno máku setého (Papaver somniferum L.) semenného, olejného typu pocházející z odrůd, které obsahují max. 0,8 % morfinových alkaloidů v sušině tobolky (makovici) a na povrchu makového semene není obsah morfinových alkaloidů vyšší než 25 mg/kg. 
Vyhláška Ministerstva zdravotnictví č. 225/2008 Sb., kterou se stanoví požadavky na doplňky stravy a na obohacování potravin, ve znění pozdějších předpisů, v § 2 uvádí požadavky na složení doplňků stravy; v § 2 (2) je uvedeno: Do doplňků stravy nelze přidat jednotlivě nebo ve směsi omamné nebo psychotropní látky (Zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů), prekursory kategorie 1 přílohy I přímo použitelného předpisu Evropských společenství (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 273/2004 ze dne 11. února 2004 o prekursorech drog), další látky, u nichž byl prokázán toxický, genotoxický, teratogenní, halucinogenní, omamný či jiný nepříznivý účinek na lidský organismus.
Vyhláška Ministerstva zdravotnictví č. 225/2008 Sb., kterou se stanoví požadavky na doplňky stravy a na obohacování potravin, ve znění pozdějších předpisů, v § 5 uvádí podmínky přidávání dalších látek do potravin; v § 5 (1) je uvedeno: Do potravin nelze přidávat jednotlivě nebo jejich směsi omamné nebo psychotropní látky (Zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů), prekursory kategorie I přímo použitelného předpisu Evropských společenství (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 273/2004 ze dne 11. února 2004
o prekursorech drog), další látky, u nichž byl prokázán toxický, genotoxický, teratogenní, halucinogenní, omamný či jiný nepříznivý účinek na lidský organismus.
K Vašemu druhému dotazu ohledně problematiky karboxylové kyseliny THC-COOH, kdy uvádíte, že tato karboxylová kyselina se nenachází v přílohách Nařízení vlády č. 463/2013 Sb. ze dne 18. prosince 2013 o seznamech návykových látek. V EFSA Journal 2015;13(6):4141, na straně 1 je uvedeno: „In fresh plant material, up to 90 % of total Δ9-THC is present as the non-psychoactive precursor Δ9-THC acid.”, sděluji, že z výše uvedené legislativy vyplývá, že v České republice neexistuje tolerovaná úroveň THC v potravinách
a doplňcích stravy.

 

Dotaz:
Za rok 2016 jsem dosud nedostal žádné dotace. Žádám o vysvětlení a zaslání fotokopií celé mojí dokumentace k čerpání dotací za rok 2016 (s odkazem na znění příslušných ustanovení Zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím).

Odpověď:
K Vašemu podání ze dne 18. dubna 2017, ve kterém „s odkazem na znění příslušných ustanovení Zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím“ žádáte vysvětlení a zaslání fotokopií Vaši dokumentace k čerpání dotací za rok 2016, sděluji, že Ministerstvo zemědělství neobdrželo žádnou Vaši žádost o dotaci za rok 2016 a tudíž nedisponuje ani žádnou dokumentací.

Vzhledem k tomu, že jste totožnou žádost o poskytnutí výše uvedených informací zaslal také na Státní zemědělský intervenční fond (Regionální odbor Brno) a ten Vám požadované dokumenty a vysvětlení zaslal podáním ze dne 4. května 2017 pod č.j. SZIF/2017/0352463, Vám již tyto podklady, které bychom si museli také vyžádat od SZIF, nezasílám.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Žádáme Vás tímto o zaslání informací, zda a případně kolik činily přidělené dotace v roce 2015 a v roce 2016 v rámci Národních dotací na základě dotačního programu č. 13 – Podpora zpracování zemědělských produktů pro společnost Penam, a.s. (IČ 46967851). Především pak žádáme také o informaci, za jakým konkrétním účelem byly právě touto společností čerpány?

Odpověď:
Obdržel jsem Vaší žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ohledně čerpání podpory společností Penam, a.s. z národního dotačního programu 13. „Podpora zpracování zemědělských produktů a zvyšování konkurenceschopnosti potravinářského průmyslu“. Společnost Penam v rámci DP 13 čerpala v roce 2015 podporu ve výši 5 309 403 Kč a v roce 2016 finanční částku 18 363 330 Kč. Podpora byla čerpána pouze na modernizaci mlýnské výroby.     

 

Dotaz:
Podle zákona č. 106/1996, o svobodném přístupu k informacím, žádáme o zaslání elektronické kopie smlouvy, podle které se Česká republika - Ministerstvo zemědělství stala přihlašovatelem/vlastníkem práva k ochranné známce číslo zápisu 345107 od původního přihlašovatele/vlastníka Národní vinařské centrum, o.p.s. včetně všech případných příloh, dodatků a dalších k uvedené ochranné známce se vztahujících ujednání.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací ze dne 26. dubna 2017 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám zasílám v příloze tohoto dopisu požadovanou kopii smlouvy o převodu ochranné známky O-515224, včetně jejích příloh.
(Přílohy: 1. Smlouva o převodu ochranné známky O-515224 (včetně přílohy č. 1 smlouvy); 2. Příloha č. 2 smlouvy)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
Žádáme tímto Ministerstvo zemědělství jakožto povinný subjekt dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen „InfZ“), o poskytnutí informací podle InfZ, konkrétně požadujeme zaslat pravomocná rozhodnutí povinného subjektu, a to:
1.Rozhodnutí ministerstva zemědělství ze dne 7. 6. 2015, č.j. 21754/2016-MZE-12142 ve věci Rozhodnutí Ústředí SPÚ č.j. 0659945/2016/39 ze dne 10. 2. 2016 – k. ú. Ďáblice,
2. Rozhodnutí ministerstva zemědělství ze dne 10. 6. 2015, č.j. 21755/2016-MZE-12142 ve věci Rozhodnutí Ústředí SPÚ č.j. 0659945/2016/40 ze dne 10. 2. 2016 – k. ú. Březiněves,
3. Rozhodnutí ministerstva zemědělství ze dne 10. 6. 2015, č.j. 21756/2016-MZE-12142 ve věci Rozhodnutí Ústředí SPÚ č.j. 0659945/2016/41 ze dne 10. 2. 2016 – k. ú. Březiněves,
4. Rozhodnutí ministerstva zemědělství ze dne 10. 6. 2015, č.j. 21757/2016-MZE-12142 ve věci Rozhodnutí Ústředí SPÚ č.j. 0659945/2016/42 ze dne 11. 2. 2016 – k. ú. Březiněves,
5. Rozhodnutí ministerstva zemědělství ze dne 10. 6. 2015, č.j. 21759/2016-MZE-12142 ve věci Rozhodnutí Ústředí SPÚ č.j. 0659945/2016/43 ze dne 11. 2. 2016 – k. ú. Březiněves,
6. Rozhodnutí ministerstva zemědělství ze dne 10. 6. 2015, č.j. 21760/2016-MZE-12142 ve věci Rozhodnutí Ústředí SPÚ č.j. 0659945/2016/44 ze dne 10. 2. 2016 – k. ú. Ďáblice,
7. Rozhodnutí ministerstva zemědělství ze dne 10. 6. 2015, č.j. 21761/2016-MZE-12142 ve věci Rozhodnutí Ústředí SPÚ č.j. 0659945/2016/45 ze dne 10. 2. 2016 – k. ú. Březiněves,
8. Rozhodnutí ministerstva zemědělství ze dne 10. 6. 2015, č.j. 21763/2016-MZE-12142 ve věci Rozhodnutí Ústředí SPÚ č.j. 0659945/2016/46 ze dne 10. 2. 2016 – k. ú. Březiněves.
V daném případě je zcela nesporné, že povinný subjekt, který požadovanou informací disponuje, je povinen poskytovat veřejnosti informace vztahující se k jeho působnosti, přičemž takovými informacemi jsou rovněž správní rozhodnutí povinného subjektu, zde Ministerstva zemědělství, vydávaná při výkonu jeho působnosti.
Žádáme proto Ministerstvo zemědělství o poskytnutí shora specifikovaných pravomocných správních rozhodnutí, a to v zákonné lhůtě.
Požadované údaje dle InfZ prosíme zaslat prostřednictvím datové schránky.
Dále Ministerstvo zemědělství žádáme dle InfZ o poskytnutí shora specifikovaných rozhodnutí SPÚ č. 1 – č. 8; rovněž i tyto údaje žádáme zaslat prostřednictvím datové schránky.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 28. dubna 2017 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám požadovaná rozhodnutí.
(Přílohy: 1. rozhodnutí č.j. 21761-2016.pdf; 2. rozhodnutí č.j. 21763-2016.pdf; 3. rozhodnutí č.j.21755-2016.pdf; 4. rozhodnutí č.j. 21754-2016.pdf; 5. rozhodnutí č.j. 21756-2016.pdf; 6. rozhodnutí č.j. 21757-2016.pdf; 7. rozhodnutí č.j. 21759-2016.pdf; 8. rozhodnutí č.j. 21760-2016.pdf; 9. rozhodnutí čj. spu_cr_065945_2016_39 V. z 10_02.pdf; 10. rozhodnutí čj. spu_cr_065945_2016_40 L. z 10_02.pdf; 11. rozhodnutí čj. spu_cr_065945_2016_41 L. z 10_02.pdf; 12. rozhodnutí čj. spu_cr_065945_2016_42 L. z 11_02.pdf; 13. rozhodnutí čj. spu_cr_065945_2016_43 L. z 11_02.pdf; 14. rozhodnutí čj. spu_cr_065945_2016_44 V. z 10_02.pdf; 15. rozhodnutí čj. spu_cr_065945_2016_45 L. z 10_02.pdf; 16. rozhodnutí čj. spu_cr_065945_2016_46 L. z 10_02.pdf)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.
U obce Partutovice nedaleko Hranic na Moravě nachází se úhledná cedule oznamující kolemjdoucím, že „zde byl realizován projekt spolufinancovaný Evropskou unií“ – viz příloha č.1.
Když se však poznánímilovný turista rozhlédne okolo sebe, spatří pouze nepořádek, poražené stromy a rozježděné cesty – viz přílohy 2 – 5.
Uprostřed volné plochy je zapíchnutá tyčka s fáborkem a u ní umělohmotný lavórek, v němž se koupe (nebo topí?) hmyz – viz přílohy 6 - 8.
Že by toto byla ta akce spolufinancovaná Evropskou unií?
Přiznávám, že má inteligence nepostačuje na to, abych pochopil, co zde bylo za peníze daňových poplatníků realizováno.
A proto se na vás obracím se žádostí o sdělení jaký projekt zde byl realizován, jaké byly finanční náklady na jeho realizaci, jakou část uhradila dotace z EU a kdo hradil zbývající část nákladů.

Odpověď:
Dne 2. května 2017 jsem obdržel Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se projektu u obce Partutovice. K Vaší žádosti sděluji, že tento projekt byl realizován v rámci Operačního programu Zemědělství v letech 2004 – 2006 s reg. č. CZ04.1.04/2.1.00.1/0088 a názvem „Vyměřování lesních pozemků v k. ú. Partutovice, lokalita Dvořiska a Bejchlovec, Olomoucký kraj, dle §21 a) zák. č. 229/1991 Sb.“, kde žadatelem byl Pozemkový úřad Přerov. Jednalo se o projekt, který souvisel s geodetickým zaměřením hranic pozemků v uvedených lesích pro nové majitele. Výše požadovaná dotace byla 526 646 Kč, z toho příspěvek z Evropské unie byl 421 316 Kč a příspěvek ze státního rozpočtu 105 330 Kč.
V současné době se v této lokalitě nachází kůrovcová kalamita. Z tohoto důvodu zde probíhá intenzivní těžba, která má za následek stávající stav lesa, tj. existence velkého množství poražených stromů a v tomto ročním období podmáčené cesty.

 

Dotaz:
Žádám o informace dle zákona č.106/99 Sb. O svobodném přístupu k informacím a to:
Porovnání všech položek výpočtu ceny pro vodné a stočné podle cenových předpisů pro vodné a stočné roku 2016.
Příjemce vodného a stočného: Moravská vodárenská, a.s.  (IČO 61859575) Oblast: Zlínsko, Olomoucko a Přerovsko

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 29. dubna 2017 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci zaslání kopie listin Porovnání všech položek výpočtu ceny podle cenových předpisů pro vodné a stočné a dosažené skutečnosti za kalendářní rok 2016 předaných příjemcem vodného a stočného Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575).
Předmětnou dokumentaci Vám v příloze tohoto dopisu zasílám v kompletním rozsahu za rok 2016, jak byla na Ministerstvo zemědělství předána.
(Přílohy: 1. Moravská vodárenská, a.s. (IČO 61859575) za rok 2016.pdf)

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.