Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc březen 2017

13. 4. 2017

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc březen 2017

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tímto Vaší instituci zdvořile žádám o poskytnutí následujících informací:
DOTAZY:  
Jaký je roční rozpočet odboru kanceláře ministra?
Co všechno se z tohoto rozpočtu hradí? Prosím o vypsání jednotlivých položek a služeb.
Jakých pět položek/služeb bylo v uplynulém roce nejnákladnějších? Prosím i o uvedení konkrétních částek.
Má ministr ještě reprefond? Pokud ano, v jaké výši a co se z něho platí?

Odpověď:
K Vaší žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji následující:
K dotazu „Jaký je roční rozpočet odboru kanceláře ministra?“, sděluji, že v roce 2016 byl rozpočet Odboru kanceláře ministra 42 899 372,16 Kč.
K dotazu „Co všechno se z tohoto rozpočtu hradí? Prosím o vypsání jednotlivých položek a služeb“, sděluji, že z rozpočtu Odboru kanceláře ministra se hradí realizace výstavních expozic MZe v zahraničí a tuzemsku, projekt Farmářské slavnosti, tiskové služby, pohoštění (pracovní obědy, večeře), pronájem prostor při pracovních setkáních a jednáních pana ministra, poradenství, nákup materiálu určeného k prezentaci, věcné dary (diplomy, dárkové koše), cestovné (ubytování při pracovních výjezdech pana ministra a jeho delegace), komunikační služby, služby spojené se zabezpečením akcí pana ministra a další služby (vypracování studií, školení).
K dotazu „Jakých pět položek/služeb bylo v uplynulém roce nejnákladnějších? Prosím i o uvedení konkrétních částek?, sděluji, že nejnákladnější byly v roce 2016 položky týkající se realizace zahraničních veletrhů a výstav, a to
- SIAL CHINA 2016 - 3 844 325,- Kč
- China Food and Catering Expo 2016 - 3 230 210,- Kč
- Internationale Grune Woche 2016 - 2 219 831,- Kč
- Foodex Japan 2016 - 1 711 046,- Kč
- Gulfood 2016 - 1 629 131,- Kč .
Celkové náklady na veletrh zahrnují realizaci stánku, pronájem výstavní plochy, dopravu, ubytování delegace, grafické práce, tlumočení, tištěné materiály, architektonické práce, náklady na doprovodný program, výzdoba, apod.
K dotazu „Má ministr ještě reprefond? Pokud ano, v jaké výši a co se z něho platí?“ sděluji, že sekretariát pana ministra má nárok na reprefond ve výši do 10 000,- Kč měsíčně. Reprefond slouží k úhradě nákladů spojených s občerstvením a pohoštěním při pracovních jednáních pana ministra.

 

Dotaz:
Žádám o informaci, jaké zaměstnance a v jakých pozicích v organizační struktuře vaše ministerstvo zaměstnává. Žádám tedy o seznam zaměstnanců (jméno, příjmení, pracovní zařazení ve struktuře) ve strojově čitelném formátu dle 106/99 Sb.
Seznam zaměstnanců určitě máte nejen například z důvodů vyplácení mzdy/platu. Organizační strukturu byste měli míz zveřejněni podle 106/99 Sb. také.

Odpověď:
V návaznosti na Vaši žádost ze dne 8. března 2017 ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, o poskytnutí seznamu zaměstnanců s uvedením pracovního zařazení v souvislosti s Organizační strukturou, Vám sděluji, že požadovaná informace je uveřejněna způsobem umožňujícím dálkový přístup na webové adrese portálu eAGRI:
http://eagri.cz/public/web/mze/kontakty/organizace/prehled-organizacni-struktury/.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Žádám kopii Přílohy č. 1, část II., tabulka č. 1 k vyhlášce č. 416/2004 Sb. pokud je součástí aktuální Zprávy o výsledcích finančních kontrol ve veřejné správě vytvořené podle § 22 Zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě. Jestliže získání informace vyžaduje mimořádně rozsáhlé vyhledávání ve smyslu Zákona 106/99 sb., netrvám na jejím poskytnutí v tomto, ale i omezeném rozsahu to znamená minimálně v rozsahu informací podle § 22 odstavce (6) Zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o informaci ze dne 8. března 2017 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji, že v roce 2016 nebyly vnitřním kontrolním systémem orgánu veřejné správy zjištěny skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin, viz příloha č. 1, část II. tab. 1 dle vyhlášky č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole). Vzhledem k výše uvedenému předmětnou přílohu nepřikládám.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zák. č. 106/1999 Sb. v platném znění o svobodném přístupu k informacím
Dotaz na způsob zabíjení drůbeže VLP T161 v rámci likvidace nákazy ptačí chřipky -podezření na porušení zák.č. 246/1992 Sb.
Reaguji na Váš dopis ze dne 15. 2.2017 ve výše uvedené věci.
S odvoláním na zák. č. 106/1999 Sb. mi nebyly předloženy, ani případně doporučeny, odkazy k jejich získání v el. podobě, následující:
1) Akční plán
2) Pohotovostní plán
Dále v textu uvádíte : " v jen přesně definovaných situacích, použit přípravek T61 podávaný trénovanými veterinárními lékaři". Proto
3) žádám o jmenný seznam trénovaných veterinárních lékařů, kteří osobně prováděli podání T61 a jakým způsobem a kdy byli trénováni.
4) Žádám o poskytnutí podkladu, kterým byl zvolen způsob zabíjení drůbeže v jednotlivých lokalitách s odůvodněním použití metod buď „Jiných metod" nebo „Metod využívající plyn", pokud toto neobsahují Akční nebo Pohotovostní plán.
Pro poskytnutí všech požadovaných dokumentů postačí uvést odkaz k jeho el. formě.

Odpověď:
K Vaší žádosti o podání doplňující informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, která byl na Ministerstvu zemědělství zaregistrována dne 9. března 2017, mi dovolte sdělit následující.
Jak již bylo uvedeno v  odpovědi ze dne 17. února 2017  (č.j.: 19000/2017-MZE.17212), je likvidace ohniska nebezpečné nákazy a případně i ochranného pásma kolem ohniska prováděna v souladu se zákonem č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších přepisů, kde je v § 5 odst. 2 písm. e) uvedeno, že jedním z důvodů usmrcení zvířat je mimořádné veterinární nebo hygienické nařízení prováděné při ochraně před nákazami se zákonem 166/1999 Sb. „veterinární zákon“ a s Nařízením Rady (ES) č. 1099/2009 „o ochraně zvířat při usmrcování“. Podle čl. 18 tohoto nařízení příslušný orgán musí před zahájením úkonů spojených s depopulací sestavit akční plán, podle kterého určí postupy a nejvhodnější metodu. Ten je, stejně jako standardní operační postupy k zajištění souladu s pravidly stanovenými v nařízení, součástí pohotovostních plánů.
V případě ohnisek HPAI na našem území byla zvolena metoda za použití CO2 v kontejnerech, a to v chovech, kde byla vzdálenost a tudíž délka doby, po kterou se manipulovalo s drůbeží, nejkratší. U malých chovů, které byly rozptýleny na větším území obce, se používala metoda injekčního utracení k tomu určenými přípravky. Na základě zkušeností s řadou preparátů určených k usmrcování zvířat a stanoviska ÚSKVBL (Ústav pro státní kontrolu veterinárních biopreparátů a léčiv) byl zvolen veterinární léčivý přípravek T61 s vědomím, že v naléhavém případě může příslušný orgán povolit odchylky od jednoho nebo více ustanovení uvedených zákonů a nařízení pokud se domnívá, že dodržování předepsaných postupů může mít závažný nepříznivý dopad na lidské zdraví nebo výrazně zpomalit celý proces eradikace určité nákazy a tím způsobit možnost jejího dalšího šíření.
Příslušný orgán zajišťuje, aby dané úkony byly prováděny odborně způsobilými veterinárními pracovníky (§ 59 zákona 166/199 sb. „ o veterinární péči“), a přijímá veškerá vhodná opatření k zajištění řádného zacházení se zvířaty. Tito pracovníci jsou držiteli osvědčení o způsobilosti podle § 26 zákona ČNR č. 246/1992 Sb. na ochranu zvířat proti týrání a nejméně jedenkrát ročně absolvují školení, kde se učí potřebné dovednosti při zacházení se zvířaty, používání a bezpečnou manipulaci s technickými prostředky.
K jednotlivým bodům Vaší žádosti ze dne 9. března 2017.
Ad 1) Akční plán je součástí příručky standartních operačních postupů a je v Příloze 1.
Ad 2) Pohotovostní plán je v Příloze 2. Tyto dokumenty jsou dostupné pouze na vnitřním portálu SVS https://portal.svscr.cz.
Ad 3) Vlastního utrácení se zúčastnila cca stovka veterinárních lékařů, kteří za „normálních okolností“ pracují na odborech ochrany zdraví a pohody zvířat příslušné krajské veterinární správy. V jednotlivých ohniscích a pásmech se pravidelně střídali. Jejich jmenný seznam je dostupný na stránkách státní veterinární správy. https://www.svscr.cz/statni-veterinarni-sprava/organizacni-struktura. Pro tyto pracovníky zajišťuje Odbor ochrany zdraví a pohody zvířat Ústřední veterinární správa Státní veterinární správy dvakrát ročně proškolování a jedenkrát ročně se účastní, společně s veterinární službou Armády České republiky, simulačního cvičení zaměřeného na provádění praktických činností k eradikaci nebezpečných nákaz.
Ad 4) podkladem je NAŘÍZENÍ RADY (ES) č. 1099/2009 o ochraně zvířat při usmrcování,
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32009R1099&qid=1490112657762&from=CS.
(Přílohy: 1. Příloha 1.pdf; 2. Příloha 2.doc)

 

Dotaz:
Na základě zákona o svobodném přístupu k informacím se obracím na věcně a místně příslušný správní orgán se žádostí o poskytnutí informace týkající se množství odváděných odpadních vod.
Ustanovení § 19 odst. 5 zákona o vodovodech a kanalizacích řeší problematiku, kdy je nutné připočítat množství odebrané vody z jiného zdroje (např. studny, potoka apod.) k naměřenému množství odebrané vody z vodovodu. Ustanovení § 30 odst. 1 vyhlášky č. 428/2001 Sb., kterou se provádí zákon o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů stanoví, že není-li prováděno měření množství vypouštěných odpadních vod do kanalizace ani měření odebrané vody, pak se učí množství vypouštěných odpadních vod podle směrných čísel roční spotřeby vody. V případě, kdy dochází k měřenému množství odebrané vody z jiného zdroje tj. vlastní studny, lze stanovit množství vypouštěných odpadních vod podle směrných čísel roční spotřeby vody či nikoli.  
Požadovaná informace není výkladem zákona, ale v rámci metodického vedení (poučování) podřízených správních orgánů, vykonávajících výkon státní správy v přenesené působnosti, je tato informace zcela jistě uvedena v nějakém dokumentu (např. důvodová zpráva k zákonu, metodika, interní informace).
Podle rozsudku Nejvyššího správního soud ze dne 19.10.2011, č. j. 1 As 107/2011-70: "Nejvyšší správní soud je toho názoru, že výluka z práva na informace obsažená v § 2 odst. 4 zákona o svobodném přístupu k informacím se týká pouze těch názorů povinného subjektu, které dosud nebyly formálně zaujaty. Slovem formálně přitom není myšlen žádný formalizovaný postup utváření názoru uvnitř povinného subjektu, nýbrž zachycení názoru (tedy informace) na jakýkoliv nosič (k tomu srov. § 3 odst. 3 zákona o svobodném přístupu k informacím obsahující definici informace). Nedopadá tak na případy, kdy názory povinného subjektu byly zachyceny např. na list papíru, v elektronickém dokumentu atp."

Odpověď:
K Vaší žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji, že měření resp. určování množství odpadních vod vypouštěných do kanalizace pro veřejnou potřebu upravuje zákon č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), který sice upřednostňuje měření před jakýmkoliv jiným způsobem zjišťování množství odpadních vod vypouštěných
do kanalizace, přímé měření odpadních vod je však možné jen v určitých případech.
Pokud není množství vypouštěných odpadních vod měřeno, předpokládá se podle ustanovení § 19 odst. 5 zákona, že odběratel, který odebírá vodu z vodovodu, vypouští do kanalizace takové množství vody, které odpovídá zjištění na vodoměru (nebo směrným číslům roční potřeby vody, pokud nejsou instalovány vodoměry). V případě, kdy je měřen odběr z vodovodu, ale je také možnost odběru z jiných zdrojů, použijí se ke zjištění spotřeby vody směrná čísla roční potřeby vody nebo se k naměřenému odběru z vodovodu připočte množství vody získané z jiných, provozovatelem měřených zdrojů.
Ustanovení § 30 odst. 1 vyhlášky č. 428/2001 Sb., kterou se provádí zákon (dále jen „vyhláška“), stanoví, že není-li prováděno měření množství vypouštěných odpadních vod do kanalizace ani měření odebrané vody, určí se množství vypouštěných odpadních vod podle směrných čísel roční potřeby vody uvedených v příloze č. 12. Směrná čísla pro bytový fond se člení dle vybavenosti a nelze tedy stanovit stejná směrná čísla plošně pro všechny odběratele, ale vždy s ohledem na vybavenost tak, jak je uvedeno v  příloze. Směrná čísla pokrývají celkové množství vypouštěných odpadních vod v případě, že nedochází k měření množství odebraných nebo vypouštěných vod. Způsob stanovení množství odpadních vod odváděných kanalizací pro veřejnou potřebu musí být mimo jiného uveden ve smlouvě o odvádění odpadních vod, viz podle ustanovení 8 odst. 6 zákona.
Pokud dochází k měření odebrané vody, nelze množství vypouštěných odpadních vod stanovit podle směrných čísel (ale podle množství zjištěného na vodoměru).

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, vás tímto žádám o
1. poskytnutí úplného seznamu vydaných rozhodnutí o povolení k porážce zvířat pro potřeby církví a náboženských společností, jejichž náboženské obřady stanovují zvláštní metody porážky zvířat (§ 5f zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů) vydaných od 1. dubna 2016 včetně změn rozhodnutí.
Požadovaná struktura informací:
(1) Spisová značka - číslo jednací,
(2) Datum vydaného rozhodnutí,
(3) Platnost rozhodnutí, od - do.,
(4) Žadatel,
(5) Jatka určená v rozhodnutí,
(6) Jméno osoby odborně způsobilé k porážce,
(7) Způsob prokázání odborné způsobilosti
2. sdělení informace o množství zvířat poražených na základě povolení pro potřeby církví a náboženských společností dle § 5f zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů, v období 1.1.2016 - 31.12.2016 s uvedením množství a druhovou skladbou usmrcených zvířat (skot, ovce, drůbež atd.) a jednotlivých jatek kde se porážka uskutečnila.
Ve smyslu § 17 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. žádám o potvrzení předpokládané výše úhrady nákladů, budou-li účtovány.
Informace žádám poskytnout v elektronické formě do datové schránky.

Odpověď:
K Vaší žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, kterou Ministerstvo zemědělství (dále jen „MZe“) obdrželo dne 12. března 2017, sděluji následující:
K dotazu č. 1) „ohledně rozhodnutí o povolení k porážce zvířat pro potřeby církví a náboženských společností, jejichž náboženské obřady stanoví zvláštní metody porážky zvířat, podle § 5f zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů, vydaných od 1. 4. 2016 včetně změn rozhodnutí“- Vám v  příloze zasílám přehled údajů z rozhodnutí MZe vydaných po 1. dubnu 2016 dodnes.
K dotazu č. 2) ohledně množství zvířat poražených na základě povolení pro potřeby církví a náboženských společností dle § 5f zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů, v období 1. 1. 2016 - 31. 12. 2016 s uvedením množství a druhové skladby usmrcených zvířat a jednotlivých jatek, kde se porážka uskutečnila“- sděluji, že MZe Vámi požadované údaje neeviduje, neboť v rámci povolení k porážce zvířat ministerstvo stanoví maximální počet kusů zvířat. Pro získání informací týkajících se konečného počtu poražených zvířat se můžete obrátit na jatka, na kterých povolené porážky probíhaly.
(Přílohy: 1. Přehled požadovaných údajů)

 

Dotaz:
Podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádám o poskytnutí informace počtu prodaných povolenek k rybolovu za rok 2016 a také o počtu zadržených povolenek a rybářských lístků za rok 2016.

Odpověď:
K Vaší žádosti podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ohledně „počtu prodaných povolenek k rybolovu za rok 2016 a také o počtu zadržených povolenek a rybářských lístků za rok 2016“, sděluji, že Ministerstvo zemědělství ve smyslu zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rybářství“), disponuje v oblasti rybářství pouze těmi kompetencemi, které jsou mu svěřeny zákonem o rybářství.
Rybářské lístky vydávají obecní úřady obce s pověřeným obecním úřadem nebo obecní úřady obce s rozšířenou působností. V zákoně o rybářství, v § 13 odst. 11 písm. b), je uvedeno zmocnění, že prováděcí předpis stanoví důvody odepření vydání rybářského lístku a jeho odebrání. Zadržení rybářského lístku zde není uvedeno, z čehož vyplývá, že zadržení rybářského lístku je právně nepřípustné. S ohledem na skutečnost, že k zákonu o rybářství vydaná prováděcí vyhláška v § 10 nestanoví žádné důvody odebrání rybářského lístku, a pro úplnost ani důvody k odepření vydání rybářského lístku, nelze již jednou vydaný rybářský lístek odebrat. Jedinou výjimkou je případ, kdy úřad, který rybářský lístek vydal, zjistí, že jej vydal neoprávněně, když zjistí, že žadatel nesplnil podmínky pro jeho vydání.
Počty zadržených rybářských lístků nejsou z výše zmíněných objektivních důvodů zjistitelné a tudíž Vám údaje, které nejsou k dispozici, nelze sdělit.
Povolenky k rybolovu jsou vydávány uživateli rybářských revírů za ceny, které jsou jimi kalkulovány. Zákon o rybářství v § 16 odst. c) svěřuje do pravomoci rybářské stráže v rybářském revíru, pro který je ustanovena možnost zadržet povolenky k lovu ryb osobě, která se dopustila porušení povinností stanovených v zákoně o rybářství, a tuto povolenku doručit nejpozději do 5 ti dnů tomu, kdo povolenku vydal. Rybářská stráž nemá žádnou povinnost hlásit počty zadržených povolenek Ministerstvu zemědělství. Povolenka k lovu je dokument, který je osobě, která chce lovit v rybářském revíru vydáván subjektem, kterému povolil výkon rybářského práva příslušný orgán státní správy rybářství (krajské úřady, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo životního prostředí nebo Ministerstvo obrany). V současnosti neexistuje žádný právní důvod, aby Ministerstvu zemědělství byly sděleny počty prodaných povolenek nebo počty zadržených povolenek od uživatelů všech rybářských revírů existujících v České republice.
Z výše uvedeného jednoznačně vyplývá, že Vámi požadovanými údaji Ministerstvo zemědělství nedisponuje nejen za rok 2016, ale ani za celé období platnosti stávající právní úpravy, nehledě na skutečnost, že ani podle předchozích zákonů na úseku rybářství (nejméně do šedesátých let minulého století) orgány státní správy rybářství Vámi požadovanými údaji nedisponovaly.
(Přílohy: Zákon o rybářství č. 99/2004 Sb.; Prováděcí vyhláška č. 197/2004 Sb.)

 

Dotaz:
Žádost o informaci ve smyslu zák. č. 106/1999 Sb.
Na základě jakého právního předpisu se stanovuje u nezajištěných lesních pozemků lhůta pro zajištění lesního porostu u nově vzniklých lesních pozemků schválenými pozemkovými úpravami v daném katastrálním území? Dle § 17 odst. 4) vyhlášky č. 358/2013 Sb. se srovnávací sestavení parcel neprovádí v katastrálních územích, ve kterých je zcela odstraněno evidování zjednodušeným způsobem, což je případ schválení pozemkových úprav pro dané katastrální území.
U plochy nově označené po schválení pozemkových úprav jako parcelní číslo o určité výměře a kultuře lesní pozemek s nezajištěným lesním porostem mohlo dojít ke sloučení několika pozemků ve zjednodušené evidenci s vydaným rozdílně datovaným rozhodnutím o prohlášení pozemků za PUPFL a také sloučení pozemků s náletovými dřevinami, které byly do tohoto pozemku zařazeny z rozhodnutí projektanta, které bylo schváleno při schvalování celé pozemkové úpravy. Z uvedeného vyplývá, že u nově vzniklého lesního pozemku s nezajištěným lesním porostem má majitel resp. uživatel pozemku lhůtu pro zajištění lesního porostu počínající od doby vzniku lesního pozemku tj. od nabytí právní moci rozhodnutí o pozemkových úpravách v daném katastrálním území.

Odpověď:
K Vaší žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, která byla Ministerstvu zemědělství doručena dne 14. března 2017, Vám předkládám následující informaci:
K dotazu „na základě jakého právního předpisu se stanovuje u nezajištěných lesních pozemků lhůta pro zajištění lesního porostu u nově vzniklých lesních pozemků schválenými pozemkovými úpravami v daném katastrálním území“ sděluji, že zákonem č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů, stanovené lhůty pro zalesnění pozemku a pro zajištění založeného lesního porostu na pozemku (§ 31 odst. 6 lesního zákona) počínají v případě pozemků prohlášených za pozemky určené k plnění funkcí lesa a dotčených pozemkovými úpravami, v jejichž rámci došlo např. ke sloučení nebo změnám hranic a výměry pozemků, vedených dosud ve zjednodušené evidenci, běžet ode dne, kdy nabude právní moci rozhodnutí příslušného pozemkového úřadu o pozemkových úpravách, kterými byly takové pozemky dotčeny.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací (podle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím)
Dovoluji si Vás požádat o poskytnutí informací podle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, a to:
Informaci o všech platbách, úhradách a dalších plněních, které Ing. Bc. J. B., zaměstnankyně Ministerstva zemědělství, inkasovala z veřejných rozpočtů (zejm. z rozpočtu státního) v období od 1. 1. 2016 do 28. 2. 2017 (celkem tedy 14 měsíců).
Jedná se tedy zejména o:
- Plat (základní plat, odměny, příplatky, doplatky) – rozlišení hrubý a čistý
- Náhrady (paušální, cestovné, stravné)
- Veškeré další platby a příspěvky (konferenční poplatky, příspěvek na stravování)
- Naturální požitky (např. stravenky)
Odděleně prosím uveďte:
(a) Výši daňových bonusů,
(b) Výši cestovních náhrad,
(c) Výši vrácených záloh na daň z příjmů fyzických osob.
Oddělené platby uveďte prosím tak, aby bylo naprosto a zcela zřejmé, zda tyto oddělené platby jsou zahrnuty do celkových čísel či nikoli.
Uvedená plnění můžete uvést souhrnně za celý rok 2016, v roce 2017 pak po jednotlivých měsících (leden, únor).

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v přílohách zasílám mzdové listy zaměstnance Ministerstva zemědělství paní Ing. Bc. J. B. za období od 1. ledna 2016 do 31. prosince 2016 a od 1. ledna 2017 do 28. února 2017.
S ohledem na specifikaci Vašeho požadavku je předkládán mzdový list, který obsahuje veškeré položky související s příjmem zaměstnance.
(Přílohy: 1. Mzdový list 2017; 2. Mzdový list 2016)

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vás co nejzdvořileji žádám o poskytnutí informace, zda Ministerstvo zemědělství vydalo jakýkoli metodický pokyn, či obdobný podzákonný právní předpis, týkající se hospodaření a nakládání s majetkem státu, zavazující či směrodatný pro jím založené státní podniky. Konkrétně například metodický pokyn ohledně povinnosti státních podniků při pronájmu určeného majetku, upravující způsob či postup státních podniků při pronajímání určeného majetku, metodický pokyn týkající se povinností státních podniků při hospodaření s určeným majetkem, a obdobné. V případě existence takovýchto či obdobných metodických pokynů, či jiných podzákonných právních předpisů, zároveň žádám o jejich zaslání.
Konkrétně tedy žádám o:
- informace o vydaných metodických pokynech, či obdobných podzákonných právních předpisů, týkajících se hospodaření státních podniků s určeným majetkem,
- zaslání výše zmíněných metodických pokynů, či jiných podzákonných předpisů, v případě jejich existence.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám požadované kopie aktuálního metodického pokynu čj.10147/2017-MZE-13221 ze dne 27. února 2017 „Náležitosti žádostí státních podniků Povodí o vydání souhlasu zakladatele k nakládání s určeným majetkem, ke kterému mají státní podniky Povodí právo hospodařit“, pracovního pokynu čj. 4920/2017-MZE-13221 ze dne 26. ledna 2017 „k vyřizování žádostí státního podniku Lesy České republiky, s.p. o udělení souhlasu k nakládání s určeným majetkem tohoto státního podniku podle zákona o státním podniku a předběžného souhlasu k nakládání se státními lesy, k nimž má právo hospodařit“ a metodického pokynu „k postupu státních podniků při převodech nemovitých věcí na základě ustanovení § 16 odst. 9 zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku, ve znění pozdějších předpisů“ čj. 23882/2010-12000 ze dne 9. srpna 2010, který bude v brzké  době s ohledem na novelu zákona o státním podniku aktualizován.
(Přílohy: dle textu)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.
Dle uvedeného zákona Vás žádám o informace vztahující se k místnímu šetření dne 10.8.2016 RD čp. xx na st.p. xxx v k.ú. Pařezská Lhota čj: 40501/2016 - MZV -15110, sp.značka 59VH3695/2016-15110 a to k neexistenci vodního toku na p.č. xxx a xxx  v k.ú. Pařezská Lhota.
Žádám o poskytnutí vyjádření těchto institucí (doslovné znění).
1) vyjádření Obce Holin
2) vyjádření Povodí Labe
3) vyjádření Vodoprávního úřadu v Jičíně
Současně dávám na vědomí, že od 14.2.2017 jsem vlastníkem RD čp.xx a pare. č. xxx a xxx.

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 17. března 2017 ohledně poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci rozhodnutí v pochybnostech o tom, zda jde na pozemcích parc. č. xxx a xxx v k.ú. Pařezská Lhota o vodní tok, sděluji, že kopie požadovaných dokumentů Vám v příloze zasílám. Jedná se o vyjádření (doslovné znění) účastníků řízení, konkrétně obce Holín, Povodí Labe, státní podnik a Městského úřadu v Jičíně, vodoprávní úřad, které vydaly v předmětné věci na ústním jednání spojeném s místním šetřením dne 10. srpna 2016.
(Příloha: dle textu)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Dovolte mi se na Vás obrátit s žádostí o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, která je uvedena níže. Rád bych Vás požádal o poskytnutí v podobě, která umožňuje přiřazení informací k jednotlivé osobě, kde to jejich povaha umožňuje, nicméně tato osoba nemusí být identifikována jménem nebo pozicí na Vašem úřadu (s výjimkou ot. č. 9, kdy jde o pozici). Prosím o rozvedení a poskytnutí plnohodnotných odpovědí.
Požadované informace:
1) Prosím, uveďte seznam legislativních odborů Vašeho úřadu
2) Jakou roli hraje legislativní odbor(y) na Vašem úřadu – např. roli koordinace vznikající legislativy; roli tvorby prvních návrhů legislativy; roli kontroly legislativně-technické kvality předpisů vzniklých na jiných odborech úřadu; roli kontroly právní správnosti předpisů vzniklých na ostatních odborech. Prosím, rozveďte.
3) Jaké je členění a dělba práce legislativního/ch odbor/ů – jakým způsobem se člení legislativní odbor(y) a podle jakého klíče např. dělení podle obsahové náplně legislativy; dělení na oddělení pro připomínkové řízení a oddělení pro tvorbu/kontrolu vlastní tvorby
4) Popište zapojení ostatních odborů a oddělení do tvorby legislativy – tvorba prvních návrhů; konzultace legislativního odboru, který návrh tvoří;
5) Kolik zaměstnanců (dále též „legislativci“) působí na legislativním odboru Vašeho úřadu (podle jednotlivých oddělení)? Jaký je počet legislativců při naplnění celého útvaru?
6) Připouští Váš úřad stáže na legislativním odboru? Prosím uveďte počet stážistů za uplynulý rok a přibližnou časovou náročnosti stáže v odpracovaných hodinách. Jsou stážisté placeni např. formou DPP nebo DPČ?
7) Jak dlouho působí Vaši legislativci na současné pozici? Jak dlouho působí celkem na legislativním odboru Vašeho úřadu?
8) Jaký je věk jednotlivých legislativců?
9) Jaké jsou předchozí zkušenosti Vašich legislativců v legislativní oblasti? Prosím, uveďte délku působení a o jaké ministerstvo/jiný správní úřad se jednalo. V případě zkušeností z územně samosprávných celků uveďte, o jaký kraj nebo obec se jednalo. Prosím, vyznačte pozici daného pracovníka (ředitel, vedoucí, zástupce ředitele/vedoucího) a uveďte informace do souvislosti s odpovědí na otázku č. 8. 2
10) Je vyžadováno pro působení na legislativním odboru magisterské právnické vzdělání? Kolik pozic je obsazeno zaměstnanci bez magisterského právnického vzdělání?
11) Kolik a jaká školení nebo kurzy dalšího rozvoje jednotliví členové legislativního odboru absolvovali v roce 2016. Šlo o vzdělávací akce organizované jiným správním úřadem nebo šlo o třetí stranu? Prosím, uveďte seznam akcí a účast podle jednotlivých zaměstnanců (bez uvedení jména).

Odpověď:
Dne 21. března 2017 jste požádal o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
K jednotlivým bodům Vaší žádosti Vám sděluji následující:
1.Na Ministerstvu zemědělství zajišťuje legislativní činnost odbor legislativní a právní, který se skládá z jednotlivých oddělení. Oddělení, která se věnují legislativní činnosti, jsou:
a. Oddělení vnitřní legislativy,
b. Oddělení vnější legislativy,
c. Oddělení aproximace a dotační legislativy.
2. Legislativní a právní odbor zajišťuje pro ostatní útvary ministerstva komplexní právní činnosti, zejména na úseku aplikace resortních právních předpisů a na úseku správního rozhodování. V oblasti vnitřní legislativy odbor zajišťuje přípravu všech návrhů zákonů, návrhů nařízení vlády a návrhů vyhlášek předkládaných resortem. V oblasti vnější legislativy zajišťuje vypracování připomínek k legislativním návrhům ostatních resortů v rámci připomínkového řízení. Zajišťuje adaptaci a implementaci předpisů EU do právních předpisů České republiky prostřednictvím Informačního systému pro aproximaci práva - databáze č. 6b - Sledování legislativního procesu. Rovněž se zaměřuje na relevantní unijní předpisy pro resort zemědělství, a to již v době legislativního procesu. Dále odpovídá za vydávání Věstníku Ministerstva zemědělství.
Oddělení vnitřní legislativy
-vypracovává návrhy právních předpisů (návrh věcného záměru zákona, návrh paragrafového znění zákona, návrh nařízení vlády a návrh vyhlášky) na základě podkladů dodaných věcně příslušným útvarem, včetně tvorby návrhů nejsložitějších systémů právních úprav včetně systémů práva EU a nejsložitějších zákonných úprav s nejširšími dopady na právní poměry ČR,
- kontroluje, zda návrh nařízení vlády a návrh vyhlášky odpovídá zákonnému zmocnění,
- zabezpečuje vnitřní a vnější připomínkové řízení k předloženým návrhům právních předpisů a projednávání připomínek podle Legislativních pravidel vlády,
- vypracovává návrh právního předpisu pro jednání na schůzi vlády a na jednání Legislativní rady vlády (LRV),
- projednává návrh právního předpisu v pracovních komisích LRV a spolu s věcně příslušným útvarem obhajuje návrh před jednotlivými komisemi,
- po ukončení projednávání návrhu v komisích projednává návrh zákona, návrh věcného záměru zákona a návrh nařízení vlády na odboru vládní legislativy Úřadu vlády ČR a účastní se přípravy stanoviska předsedy LRV,
- účastní se projednávání návrhu zákona v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR, v průběhu projednávání zákona v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR upravuje znění pozměňovacích návrhů s cílem zabránit nežádoucím a nesystémovým zásahům do textu zákona,
- připravuje stanoviska k pozměňovacím návrhům Poslanecké sněmovny a Senátu Parlamentu ČR,
- účastní se projednávání návrhu zákona v Senátu Parlamentu ČR s cílem zabránit nežádoucím a nesystémovým zásahům do textu zákona,
- ve spolupráci s Úřadem vlády ČR a Kanceláří Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR připravuje konečné znění textu zákona a účastní se korektury zákona ve Sbírce zákonů,
- pro Úřad vlády ČR vypracovává úplné znění zákona pro jeho vyhlášení ve Sbírce zákonů,
- ve spolupráci s Úřadem vlády ČR připravuje konečné znění textu nařízení vlády a účastní se korektury nařízení vlády ve Sbírce zákonů,
- zapracovává do návrhu vyhlášky stanoviska jednotlivých komisí LRV a takto upravený text vyhlášky předkládá k podpisu ministrovi, konečné znění vyhlášky zasílá do Sbírky zákonů k publikaci a zajišťuje korekturu ve Sbírce zákonů.
Oddělení vnější legislativy
- zajišťuje posuzování nejsložitějších systémů právních úprav v rámci legislativní činnosti na úrovni vlády a zajišťuje komplexní koordinaci zpracovávání stanovisek k těmto předpisům pro člena vlády,
- vypracovává komplexní připomínky k legislativním návrhům ostatních resortů (návrhům zákonů, návrhům nařízení vlády, návrhům vyhlášek) a zajišťuje zapracování připomínek věcně příslušných odborů - vnější legislativa, včetně zpracování komplexních připomínek v rámci resortu ministerstva,
- účastní se meziresortních porad k vypořádání připomínek k legislativním návrhům ostatních resortů,
- připravuje podklady a účastní se jednání k odstranění rozporů vzniklých v připomínkovém řízení,
- vypracovává komplexní stanoviska k materiálům pro jednání vlády včetně návrhů na vystoupení ministra ve vládě, včetně posouzení, zda byly připomínky ministerstva zohledněny nebo zda trvají,
- sleduje legislativní návrhy ostatních resortů s přímým dopadem na ministerstvo, včetně projednávání v orgánech Parlamentu ČR s tím, že připomínky mající zásadní dopad na působnost resortu ministerstva koncipuje do jednotlivých pozměňovacích návrhů,
- vypracovává komplexní stanoviska k poslaneckým návrhům zákonných úprav pro jednání ve vládě, včetně návrhů na vystoupení ministra ve vládě.
Oddělení aproximace a dotační legislativy
- zajišťuje a provádí kontrolu adaptace a implementace předpisů EU do právních předpisů ČR prováděnou prostřednictvím celého legislativního procesu, včetně tvorby návrhů nejsložitějších systémů právních úprav včetně systémů práva EU a nejsložitějších zákonných úprav s nejširšími dopady na právní poměry ČR, a to se zaměřením na právní úpravu zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, zákona č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu, a jejich prováděcích právních předpisů, 
- vyhodnocuje návrhy příslušných útvarů MZe a institucí resortu na provedení adaptace a implementace předpisů EU do právních předpisů ČR v kontextu právního řádu ČR, zejména se specializací na adaptaci k nařízením EU v právním řádu ČR v oblastech Společné zemědělské a rybářské politiky EU (přímé podpory, národních doplňkové platby k přímým podporám, společné organizace trhů, podpory rozvoje venkova a podpory rybářství),
- zaměřuje se na relevantní unijní předpisy pro resort zemědělství, a to již v době legislativního procesu,
- spolupracuje se zástupci resortu v orgánech EU při adaptaci a implementaci předpisů EU do právních předpisů ČR, prováděné prostřednictvím legislativního procesu,
- zajišťuje za MZe podklady do Plánu legislativních prací vlády a do Plánu vyhlášek pro Úřad vlády, kontroluje plnění těchto plánů a vede evidenci legislativních úkolů MZe,
- zajišťuje za resort plnění úkolů uložených vládou a Úřadem vlády ČR v oblasti evidence průběhu legislativního procesu prostřednictvím Informačního systému pro aproximaci práva - databáze č. 6b - Sledování legislativního procesu, a vyhodnocování stanovisek odboru kompatibility Úřadu vlády ČR k návrhům právních předpisů ČR.
3. Viz odpověď k otázce č. 2.
4. Návrhy právních předpisů jsou zpracovávány na základě materiálů a podkladů dodaných věcně příslušnými odbory ministerstva. V průběhu přípravy legislativního materiálu probíhají konzultace a pracovní jednání, na kterých se podílí nejen věcně příslušný útvar, ale také nevládní organizace.
5. Oddělení vnitřní legislativy – 6 státních zaměstnanců
    Oddělení vnější legislativy – 5 státních zaměstnanců
    Oddělení aproximace a dotační legislativy – 4 státní zaměstnanci
V současné době nejsou v těchto odděleních volná pracovní místa.
6. Ano, na odboru legislativním a právním je studentům umožněno absolvovat stáž. Odbor legislativní a právní dlouhodobě spolupracuje s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy v Praze v rámci výuky studentů volitelného předmětu Katedry práva životního prostředí – „Praxe na orgánech státní správy ochrany životního prostředí“.
Vždy v zimním semestru je na stáži na Ministerstvu zemědělství cca do 5 studentů v rozsahu cca 30 hodin – bezplatně. V roce 2016 se takové stáže zúčastnili 4 studenti.
Ostatní stáže na odboru legislativním a právním jsou možné v rozsahu cca do 200 hodin prostřednictvím dohody o provedení práce v paušální částce 100 Kč za celou stáž. V roce 2016 takto absolvovali stáž 2 stážisté.
7. Viz příloha.
8. Viz příloha.
9. Viz příloha.
10. Podle zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, se požadavek na vzdělání vymezuje služebním předpisem státního tajemníka, tzn. Ministerstvo zemědělství nemůže požadovat zaměření vzdělání bez jeho vymezení ve služebním předpise státního tajemníka. Na služební/pracovní místa není explicitně vyžadováno vzdělání v magisterském studijním programu v oboru právo, s výjimkou míst představených, tj. ředitele odboru a vedoucí jednotlivých oddělení – v souladu se služebním předpisem evidenční číslo 13/2016, kterým státní tajemník v Ministerstvu zemědělství stanoví další požadavky pro služební místa představených v Ministerstvu zemědělství. Dále je také na jedno služební místo v oddělení vnitřní legislativy stanoven tento požadavek podle služebního předpisu evidenční číslo 9/2015, kterým státní tajemník v Ministerstvu zemědělství stanoví další požadavky pro některá služební místa v Ministerstvu zemědělství.
Před platností a účinností zákona o státní službě byl pro volná pracovní místa legislativců v odboru legislativním a právním stanoven požadavek magisterského studijního programu v oboru právo.
Všichni státní zaměstnanci, kteří se podílejí na legislativní činnosti odboru legislativního a právního, mají vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu, obor právo.
11. Viz příloha.
(Přílohy: Příloha k čj. 18959-2017 – tabulka)

 

Dotaz:
Žádost o informaci dle zákona č. 106/1999 Sb. + podnět
Žádám o informaci v následující věci. Ke dni 1.10.2014 byly na mě převedeny formou rozhodnutí č. j. SZIF/2016/0171811, sp. zn. 15/109/EPU/1/1046740 o aktualizaci evidence půdy v LPIS, pozemky v mém vlastnictví. Jedná se mj. o pozemky v katastrálním území Mníšek pod Brdy: xxxx
Výše uvedené pozemky měly být od 1.10. 2016 řádně vyklizeny. Jiná dohoda či výjimka učiněna nebyla. Místo toho tzv. zemědělec - Farma K. zde opět zasela. Firma Farma K. a ZS Dobříš byly účastníky předmětného správního řízení RO SZIF o aktualizaci v evidenci půdy v LPIS a nelze přijmout jakoukoli výmluvu, že např. o převodu těchto pozemků nevěděly, atd. Farmu K. jsem několikrát osobně oslovil jak telefonicky, tak e-mailem opatřeným el. podpisem (mohu doložit), ale do této doby účelově kompetentní osoby nereagovaly. Ani jedna z uvedených firem nemá se mnou uzavřenou jakoukoli smlouvu. Nicméně bych s nimi, především po předchozích zkušenostech, již nechtěl mít co dočinění. V této lokalitě tento případ není ojedinělý, jelikož vím o dalších pozemcích, na kterých tito tzv. zemědělci resp. zeměděl. firmy nepovoleně hospodaří bez řádných majetkoprávních dohod a pobírají neoprávněně dotace. Toto má primárně kontrolovat RO SZIF, což s největší pravděpodobností nečiní, když k výše uvedenému dochází. Je třeba vyvodit důsledky i zde a provést na tomto pracovišti hloubkovou kontrolu.
Předmětná věc se kterou se na Vás obracím je, že na svých pozemcích chci v souladu s jednotnou žádostí na r. 2017 řádně hospodařit. Místo toho zde tento nezodpovědný zemědělec - Farma K.(možná z části i ZS Dobříš) nerespektuje základní právní předpisy a jak jsem uvedl výše, úmyslně neopustila mé pozemky (nadstandardní vazby na SZIF-údajně dle jeho slov jednatele toto konzultoval s tímto úřadem, což považuji za trestuhodné), které stále užívá, přestože ví, že na nich hospodařit nemá od 1.10.2014 (nicméně pro rok 2016 byla uzavřena ústní dohoda o službě v souvislosti na chybný úřední postup RO SZIF v rámci aktualizace evidence půdy v LPIS), přesto v rozporu s domluveným na nich po 1.10.2016 opět zasela. Drzost těchto zemědělců nezná mezí! Jelikož dochází opakovaně k porušování právních předpisů a vlastnických vztahů, jsem připraven zaseté pozemky, které jsou v mém vlastnictví vč. řádné aktualizace evidence půdy v LPIS, zavláčet či zaorat, popř. sklidit zasetou kulturu. Tímto Vám to také oznamuji.
Můj dotaz na právní odbor je tedy ten, zda tento úkon (nápravu stavu věci) dle právních předpisů pro zemědělce a jiných, mohu na svých pozemcích učinit a zda MZE dovolí v rámci své legislativy nadále těmto nemorálním a zcela nezodpovědným zemědělcům takto na cizím majetku neoprávněně konat a zda dokáže ochránit vlastnická práva k pozemkům vč. jejich užívání. V případě, že tomu tak nebude, jsem připraven se obrátit na EK (problematika dotací) a příslušný soud.


Odpověď:
Obdržel jsem Vaši žádost o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 29. března 2017 ve věci „aktualizace evidence půdy v LPIS“.
K Vašemu přípisu a zároveň žádosti sděluji, že je třeba důsledně odlišit veřejnoprávní a soukromoprávní rovinu předmětné záležitosti. Veřejnoprávní rovinu představuje evidence využití půdy LPIS. Soukromoprávní rovinu pak představuje Váš vztah vlastníka pozemku k dosavadním nájemcům /pachtýřům.
Pro vysvětlení uvádím, že evidence LPIS slouží toliko k osvědčení toho, že uživatel půdního bloku disponuje právním důvodem užívání k pozemkům, které tvoří daný půdní blok, či jeho díl. Z evidence LPIS se vychází při vyplácení dotací, např. jednotné platby na zemědělskou půdu. Je však třeba zdůraznit, že žadatel o poskytnutí dotace musí zemědělskou půdu rovněž skutečně obhospodařovat (viz např. § 7 odst. 2 nařízení vlády č. 50/2015 Sb., o stanovení některých podmínek poskytování přímých plateb zemědělcům a o změně některých souvisejících nařízení vlády, ve znění pozdějších předpisů).
K Vašemu konkrétnímu dotazu, zda můžete řešit svůj spor s Farmou K. tím způsobem, že oseté pozemky, které jsou ve Vašem vlastnictví, zavláčíte či zaoráte, popř. sklidíte zasetou kulturu, sděluji, že Ministerstvo zemědělství ani Státní zemědělský a intervenční fond (SZIF) nejsou oprávněni řešit soukromoprávní spory ohledně užívání zemědělské půdy. Váš spor lze klasifikovat jako spor o ochranu držby, kterou zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, upravuje v § 987 a násl. Pokud Vaše pozemky neoprávněně obhospodařuje třetí osoba, je třeba, pokud s rušitelem nedospějete k dohodě, řešit věc soudní cestou (např. žalobou na ochranu rušené držby, zdržení se zásahu do vlastnického práva apod.). Možné varianty postupu doporučuji předem konzultovat s Vaším právním zástupcem.

 

Dotaz:
Žádost o informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Rád bych Vás požádal o poskytnutí informací blíže specifikovaných níže ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím. Věřím, že Vám jsme schopni zajistit lepší služby monitoringu médií, a to za výhodnějších podmínek. Na základě požadovaných informací, bychom se rádi účastnili výběrového řízení na další období, až Vám skončí smlouva či objednávka se stávajícím dodavatelem.
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, bych Vás rád tímto požádal o poskytnutí následujících informací:
1) Kdo je Vaším dodavatelem monitoringu médií, pokud Váš subjekt využívá služeb monitoringu médií.
2) Termín, kdy Vám končí platná smlouva či objednávka se stávajícím dodavatelem monitoringu médií, pokud Váš subjekt využívá služeb monitoringu médií.
3) Předmět plnění a finanční objem monitoringu médií, pokud Váš subjekt využívá služeb monitoringu médií.
4) Kopii všech aktuálně platných smluv a objednávek uzavřených se společností NEWTON Media, a.s. (ADRESA: Na Pankráci 1683/127, 14000, Praha 4, IČ: 28168356, Městský soud v Praze, odd. B vložka 12446).
5) Kopii všech aktuálně platných smluv a objednávek uzavřených se společností Anopress IT, a.s. (ADRESA: Prvního pluku 347/12a, 18600, Praha 8, IČ: 26694484, DIČ: CZ26694484 DS: qdmcuj3 Městský soud v Praze, odd. B vložka 7642).
6) Kopii všech aktuálně platných smluv a objednávek uzavřených se společností Media Tenor, spol. s r.o. (ADRESA: Nádražní 923/118, 702 00 Ostrava, IČ: 25901800, DIČ: CZ25901800).

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 30. března 2017 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „MZe“) s požadavkem o sdělení následujících informací:
„1) Kdo je Vaším dodavatelem monitoringu médií, pokud Váš subjekt využívá služeb monitoringu médií.
2) Termín, kdy Vám končí platná smlouva či objednávka se stávajícím dodavatelem monitoringu médií, pokud Váš subjekt využívá služeb monitoringu médií.
3) Předmět plnění a finanční objem monitoringu médií, pokud Váš subjekt využívá služeb monitoringu médií.
4) Kopii všech aktuálně platných smluv a objednávek uzavřených se společností NEWTON Media, a.s. (ADRESA: Na Pankráci 1683/127, 14000, Praha 4, IČ: 28168356, Městský soud v Praze, odd. B vložka 12446).
5) Kopii všech aktuálně platných smluv a objednávek uzavřených se společností Anopress IT, a.s. (ADRESA: Prvního pluku 347/12a, 18600, Praha 8, IČ: 26694484, DIČ: CZ26694484 DS: qdmcuj3 Městský soud v Praze, odd. B vložka 7642).
6) Kopii všech aktuálně platných smluv a objednávek uzavřených se společností Media Tenor spol. s r.o. (ADRESA: Nádražní 923/118, 702 00 Ostrava, IČ: 25901800, DIČ: CZ25901800).“
K výše uvedeným dotazům sděluji následující:
Ad 1) MZe má v současné době uzavřenou spolupráci se společností NEWTON Media, a.s., na základě „Smlouvy o poskytování a využívání informací“, kterou Vám, včetně platného dodatku, zasílám v příloze.
Ad 2) Smlouva mezi MZe a společností NEWTON Media, a.s. je uzavřena na dobu neurčitou.
Ad 3) Předmětem plnění je monitoring médií, zálohovaní výsledků, uchovávání podkladů a technické zajištění předávání výsledků. MZe za výše uvedené služby hradí 25 351,- Kč měsíčně.
Ad 5) MZe nemá, ani nemělo v minulosti uzavřenou spolupráci se společností Anopress IT, a.s.
Ad 6) MZe nemá v současné době uzavřenou spolupráci se společností Media Tenor, spol. s r.o.  
(Přílohy: 1. Newton IT s.r.o._2001.pdf; 2. Newton Media, a.s._dodatek.pdf)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/99 Sb.
Žádám o přehled finančních prostředků, které vaše ministerstvo vynakládá na prezentaci resortu (případně ministra/ministryně) na sociálních sítích za roky 2016, 2015, 2014. Žádám, aby přehled obsahoval: rok, výši částky v Kč, zdůvodnění a informaci, kdo správu sítí zajišťuje. Žádám o tyto informace v elektronické podobě podle § 4 odst. 2 zákona č. 106/99.

Odpověď:
K Vaší žádosti podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 31. března 2017, Vám sděluji následující:
Pro komunikaci s veřejností využívá Ministerstvo zemědělství Facebook, Twitter, YouTube. Komunikaci na těchto sociálních sítích za resort spravuje pracovník tiskového oddělení, tedy zaměstnanec Ministerstva zemědělství. Žádná pozice pro tuto agendu nebyla zřízena, ani nebyla najata externí firma.  Ministr Marian Jurečka má Facebook (dva profily – osobní a profesní) a Twitter. Tyto sociální sítě si spravuje sám spolu se svou poslaneckou asistentkou.
Přehled finančních prostředků, které jsou vynakládány na prezentaci resortu na sociálních sítích: za rok 2014: 0 Kč, za rok 2015: 47 426 Kč a za rok 2016: 141 405 Kč.
Inzerování na Facebooku je ve srovnání s inzercí v tištěných médiích levnější (srovnání níže), je přesně zacílené, okamžitě dostupné a efektivní. Lze vytipovat s velkou přesností cílové skupiny, které mají potenciál se zajímat o naše posty. Na začátku roku 2017 jsme vykázali celkově přes dva miliony zobrazení za měsíc. Informace o zemědělství se tak dostanou k těm, které zajímají, případně k těm, kteří se jím živí a tímto způsobem mohou snadno zjistit novinky z oboru. Je nutno připomenout, že na Facebooku jsou 4 miliony Čechů, a to nejen doma na počítačích, ale i na tabletech a mobilních telefonech.  Pro porovnání uvádím, kolik stojí inzerce v některých tištěných mediích (1/1 strana):
Lidové noviny: 307 000 Kč, Metro: 350 000 Kč, 5plus2: 480 000 Kč, MF DNES: 720 000 Kč.

 

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.