Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. – za měsíc červenec 2016

12. 8. 2016

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. – za měsíc červenec 2016

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
Státní pozemkový úřad – Krajské pracoviště pro hl. m. Prahu (dále jen „Pozemkový úřad") vydal dne 27.11.2015 rozhodnutí č. j. SPU 621396/2015 (dále jen „Rozhodnutí"), na základě něhož byly vydány Suverénnímu řádu Maltézských rytířů – Českému velkopřevorství (dále jen „Řád") dle zákona č. 428/2012 Sb., o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi, tyto nemovitosti ležící v katastrálním území Březiněves:
pozemek parc. č. xxxx, druh orná půda, o výměře 194 545 m2, využití podle územního plánu k. ú. Březiněves, stávající komunikace, pokračování ul. Nad Hřištěm, škola, školka, občanská vybavenost, obytné stavby, zeleň, les;
pozemek parc. č. xxxx, druh orná půda, o výměře 547 m2, využití podle územního plánu k.ú. Březiněves škola, školka, občanská vybavenost, obytné stavby, zeleň, les.
Dle sdělení Pozemkového úřadu ze dne 4.5.2016 na žádost Městské části Praha Březiněves jí bylo sděleno, že ústředí Státního pozemkového úřadu zrušilo Rozhodnutí Pozemkového úřadu ve zkráceném přezkumném řízení ve smyslu ustanovení § 97 odst. 3, resp. § 98, správního řádu a věc vrátilo Pozemkovému úřadu k novému projednání. Následně se Městská část Praha Březiněves z veřejných sdělovacích prostředků dozvěděla, že proti zrušovacímu rozhodnutí ústředí Státního pozemkového úřadu podal Řád odvolání, kterému Ministerstvo zemědělství vyhovělo a vrátilo věc zpět ústředí Státnímu pozemkovému úřadu k novému posouzení.
Městská část Praha Březiněves má oprávněný zájem, aby své občany, kteří nabyli pozemky s rodinnými domy v tomto katastrálním území v dobré víře, že Městská část Praha Březiněves, resp. Hlavní město Praha, zajistí všestranný rozvoj k. ú. Březiněves a potřeby občanů, jak jim ukládá ustanovení § 2 odst. 2 zákona o hlavním městě Praze, mohla informovat o stavu probíhajících řízení týkajících se předmětných pozemků.
V zastoupení Městské části Praha Březiněves si proto dovoluji požádat o poskytnutí kopie rozhodnutí Vašeho ministerstva, kterým bylo rozhodnuto o odvolání Řádu proti zrušovacímu rozhodnutí ústředí Státního pozemkového úřadu.

Odpověď:
Na základě  Vaší žádosti ze dne 7. července 2016 o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve  znění pozdějších předpisů, ve které v zastoupení svého klienta Městské části Praha – Březiněves žádáte o poskytnutí kopie rozhodnutí Ministerstva zemědělství, odboru majetkového vyrovnání, kterým bylo rozhodnuto o odvolání Suverénního řádu Maltézských rytířů – Českého velkopřevorství proti rozhodnutí Ústředí Státního pozemkového úřadu č.j. SPU 065945/2016/46 ze dne 10. února 2016, Vám požadované rozhodnutí v kopii zasílám.
(Přílohy: 1. rozhodnutí č.j. 21763-2016.pdf)

 

Dotaz:
Transparency International – Česká republika, o.p.s (dále jen „TI“ nebo „žadatelka“), žádá na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), poskytnutí níže specifikovaných informací. Požadované informace se týkají výběrových řízení dle zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZSS“), konaných Státním pozemkovým úřadem (dále jen „úřad“) a změny systemizace v resortu zemědělství.
Konkrétně žadatelka požaduje poskytnutí následujících informací:
1) Pokud došlo ke změně pravidel systemizace, žádá TI o zaslání kopie nového znění pravidel, především ve vztahu k úřadu.
2) Pokud již bylo rozhodnuto ve věci, ohledně níž TI zasílala dne 10. května 2016 podnět a na niž ministerstvo reagovalo vyrozuměním Čj. 28533/2016-MZE-11000, žádá TI o zaslání kopie rozhodnutí.

Odpověď:
K Vaší žádosti podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 11. července 2016, kterou požadujete zaslání dokumentu upravujícího novou systemizaci služebního úřadu Státní pozemkový úřad, sděluji, že  souvislosti s tímto bodem žádosti Vám zasílám služební předpis, kterým ústřední ředitelka Státního pozemkového úřadu stanoví systemizaci pracovních a služebních míst s účinností ke dni 1. června 2016, včetně příloh. Zároveň Vám zasílám i nařízení vlády č. 462 ze dne 23. května 2016, kterým byla uvedená změna systemizace schválena.
K Vaší druhé žádosti ohledně zaslání kopie rozhodnutí, které bylo vydáno v rámci přezkumného řízení ve věci výběrového řízení na obsazení služebního místa představeného – ředitele Odboru právního Státního pozemkového úřadu, zasílám v příloze příslušné rozhodnutí v anonymizované verzi.
(Přílohy: 1. Služební předpis, kterým ústřední ředitelka Státního pozemkového úřadu stanoví systemizaci pracovních a služebních míst s účinností ke dni 01.6.2016, včetně příloh; 2. Nařízení vlády č. 462 ze dne 23.5.2016, včetně příloh; 3. Anonymizovaná verze rozhodnutí č.j. 37076/2016-MZE-11131 ze dne 24.06.2016)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Tímto Vás žádám o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., a odeslání odpovědi na datovou schránku, z které Vám tato žádost přišla. Dle informací od Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Vám bylo jako ministerstvu předáno odvolání Hory Svaté Kateřiny proti nařízení vrácení dotace městu Hora Svaté Kateřiny.
Prosím tedy o tyto informace:
Dne 9.7.2015 došlo u projektu reg. č. 09/008/41200/130/001525 „Rekonstrukce a výstavba autobusových zastávek – turistických odpočívadel v Hoře Svaté Kateřiny“ k zahájení řízení o vrácení dotace. Žádám o informaci, v jakém je řízení stavu ze strany Ministerstva zemědělství a k jakým došlo krokům ze strany ministerstva.
Až bude vydáno rozhodnutí v dané věci, prosím o zaslání na moji datovou schránku.
Pokud bude vyměřeno penále, prosím o uvedení, v jaké výši bude a jak bylo vypočítáno.
SZIF nebyl schopen vysvětlit, jak je možné, že téměř 1 rok nedošlo k vyřízení k ukončení řízení, kdy samo ředitelství SZIF slíbilo toto nestandardní řízení prošetřit, zda nedošlo k úmyslnému zdržování SZIF v Ústí nad Labem
V odpovědi na žádost o poskytnutí informací jiného občana Hory Svaté Kateřiny, kterou SZIF zaslal, bylo dokonce uvedeno, že pokuta byla již vyměřena a zaplacena a v druhé odpovědi SZIF uvedl, že se omlouvá (SZIF), že se „spletl“. Pokud bychom se nedoptávali dále na ředitelství SZIF v Praze, mohlo totiž dojít k uplynutí lhůty ve správním řízení a nebylo by rozhodnuto.

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 15. července 2016 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkajících se projektu s reg. č. 09/008/41200/130/001525 Města Hora Svaté Kateřiny, sděluji následující.
K bodu 1) sděluji, že dne 13. července 2016 obdrželo Ministerstvo zemědělství (dále jen „MZe“) odvolání k výše uvedenému projektu s názvem „Rekonstrukce a výstavba autobusových zastávek – turistických odpočívadel v Hoře Svaté Kateřiny“, a proto je řízení zatím v počáteční fázi. Žádné jiné kroky MZe zatím neprovedlo.
K bodu 2) sděluji, že budoucí rozhodnutí ve výše uvedené věci (zasílá se účastníkům řízení, tj. Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu (dále jen „SZIF“) a odvolateli) Vám bude zasláno do Vámi uváděné datové schránky.
K bodu 3) sděluji, že MZe žádné penále svým rozhodnutím v odvolacím řízení nevyměřuje. V odvolacím řízení jde o to, že rozhodnutí SZIF je buď potvrzeno, tedy MZe odvolání zamítne, nebo je rozhodnutí SZIF zrušeno a řízení se zastavuje.
K bodu 4) týkajícího se stížnosti na délku řízení sděluji, že je třeba se obrátit v tomto případě na SZIF, který výše uvedené řízení doposud vedl. Sám uvádíte, že jste se již obrátil na ředitelství SZIF, který Vám slíbil délku řízení prošetřit, a proto vyčkejte na jejich odpověď.
K bodu 5) sděluji, že v případě rozhodnutí o povinnosti vrátit finanční prostředky se nejedná o pokutu, ale o penále. Penále vyměřuje SZIF v případě, že příjemce dotace nevrátí finanční prostředky ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí. V této věci se tedy musíte rovněž obrátit na SZIF.

 

Dotaz:
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb.
Obracíme se na Vás jako spolek, který se podílí na boji s korupcí a klientelismem ve veřejné správě, přičemž poskytnuté informace potřebujeme pro naši činnost dle stanov, kterou je činnost směřující k podpoře rozvoje etických hodnot v demokratické společnosti, odhalování korupční činnosti ve veřejné správě, podpoře projektů odhalujících korupci ve veřejné správě.
Z úřední desky obce Borová Lada http://www.borovalada.cz/ouborovalada/urednideska.asp jsme zjistili, že Krajský úřad Jihočeského kraje konstatoval v rámci provedeného přezkoumání hospodaření obce Borová Lada za rok 2015 porušování zákona o veřejných zakázkách ze strany obce.
Dohledáním na webu www.uohs.cz jsme zjistili, že porušení zákona zjistil rovněž Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém rozhodnutí č.j. ÚOHS-S0250, 0251/2015/VZ-16704/2015/511/Kvá z 3. července 2015 (viz. https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-12667.html).
Jak jsme zjistili z veřejných zdrojů, je obec Borová Lada rovněž nyní zadavatelem veřejné zakázky na výstavbu kanalizace a ČOV Borová Lada v objemu 42 013 040 CZK, kde se předpokládá čerpání podpory z Operačního programu životního prostředí. Porušování zákona o veřejných zakázkách vyvolává proto důvodné obavy, aby byly veřejné prostředky, kterými obec Borová Lada disponuje, využity ve veřejném zájmu a způsobem souladným se zákonem.
Žádáme proto podle ust. § 13 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb. o poskytnutí informací – produktů veřejné správy:
a) Žádáme o informaci, zda Obec Borová Lada, IČ 00250341, Borová Lada 38, Borová Lada („obec“) podala žádost v rámci III. výzvy poskytnutí podpory v rámci programu 129 250 "Výstavba a technické zhodnocení infrastruktury vodovodů a kanalizací" a žádáme o její kopii.
b) Žádáme o sdělení, o jaké jiné dotace či veřejné podpory požádala ministerstvo Obec Borová Lada v souvislosti se stavbou kanalizace a ČOV Borová Lada.
c) Žádáme o kopie korespondence, které obdrželo ministerstvo od obce, popř. jejích zástupců a zmocněnců od 1.1.2015 – dosud v souvislosti s financováním stavby kanalizace a ČOV v obci Borová Lada.
d) Žádáme o kopie písemných úkonů v rámci úřední činnosti, které ministerstvo vydalo v souvislosti s projektem stavby kanalizace a ČOV obce Borová Lada.
Žádáme o dodržení zákonné lhůty pro vyřízení informace podle ust. § 14 odst. 5) písmeno d) zákona č. 106/1999 Sb., tj. 15 dnů od podání žádosti.
Žadatel odkazuje na judikát NSS č.j. 1 As 29/2009, podle kterého se k působnosti povinného subjektu se tedy vztahují zpravidla všechny informace, které má objektivně k dispozici. Tento závěr logicky plyne ze zásady zákonnosti výkonu veřejné moci. Podání proto směřuje bezprostředně k výkonu působnosti povinného.
Podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, konkrétně Přílohy č.1, Položka 3, jsou občanská sdružení osvobozena od poplatků za vydání stejnopisu, opisu, nebo kopie.

Odpověď:
K Vaší žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji, že Ministerstvo zemědělství do dnešního dne neobdrželo žádost v rámci III. výzvy poskytnutí podpory v rámci programu 129 250 „Výstavba a technické zhodnocení infrastruktury vodovodů a kanalizací“ na výstavbu kanalizace a ČOV v obci Borová Lada a v souvislosti se stavbou kanalizace a ČOV Borová Lada neevidujeme ani žádnou jinou žádost.

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů.
Kde je možno se seznámit s celým textem rozhodnutí Ministerstva zemědělství ze dne 30.9.2014 a ze dne 25.5.2016 včetně příloh, týkající se změny správce drobných vodních toků.

Odpověď:
Dopisem ze dne 15. července 2016 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ohledně možnosti seznámit se s plným zněním rozhodnutí Ministerstva zemědělství ze dne 30. září 2014 a ze dne 25. května 2016, včetně příloh, týkajících se změny správce drobných vodních toků.
K Vaší žádosti sděluji, že požadovaná rozhodnutí Ministerstva zemědělství (dále jen „MZe“) jsou přílohou tohoto dopisu. Jedná se o rozhodnutí MZe č. j. 58196/2014-MZE-15112 ze dne 30. září 2014, kterým byla zrušena správa pro Povodí Vltavy, s. p., a nově určeným správcem je Hlavní město Praha, se sídlem Mariánské náměstí 2, 110 00 Praha 1, u následujících drobných vodních toků:

1. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT 10271646, v celé délce toku,

2. Pitkovický potok (Vinný), IDVT 10261965, v ř.km 0,000 – 7,427,

3. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT10261629, v celé délce toku,

4. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT 10260264, v celé délce toku,

5. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT 10252186, v celé délce toku.

Rozhodnutím MZe č. j. 30009/2016-MZE-15112 ze dne 25. května 2016, byla taktéž zrušena správa pro státní podnik Povodí Vltavy a nově určeným správcem je Hlavní město Praha, se sídlem Mariánské náměstí 2, 110 00 Praha 1, u následujících drobných vodních toků:

1. Říčanský potok, IDVT 10100298, od ř. km 0,00 – na hranici hlavního m. Prahy,

2. Běchovický potok, IDVT 10102790, v celé délce toku,

3. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT10277675, v celé délce toku,

4. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT 10285366, v celé délce toku,

5. Rokytka, IDVT 10100106, úsek od rozdělovacího objektu Počernického rybníka po lávku Radošovice pod hrází nádrže Interiér,

6. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT 10268028, v celé délce toku,

7. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT 10253544, v celé délce toku,

8. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT 10249575, v celé délce toku,

9. bezejmenný drobný vodní tok (paralelní koryto Říčanky), IDVT 12001903, v celé délce toku,

10. bezejmenný drobný vodní tok, IDVT 10259745, v celé délce toku.

(Přílohy: 1. Rozhodnutí č. j. 58196/2014-MZE-15112 ze dne 30.09.2014
 2. Rozhodnutí č. j. 30009/2016-MZE-15112 ze dne 25.05.2016; 2. Rozhodnutí č. j. 30009/2016-MZE-15112 ze dne 25.05.2016)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Děkuji za odpověď (Čj. 38028/2016-MZE-13222 ze dne 8. července 2016) na mé dotazy týkající se podpory Zemských hřebčinců Písek a Tlumačov. Vzhledem k tomu, že některé mé dotazy byly podle mého názoru zodpovězeny pouze částečně, případně zodpovězeny nebyly, dovoluji si některé dotazy předložit v rozvedené formě, abychom se tak vyhnuli dalšímu nedorozumění nebo nepochopení smyslu mého dotazu.
Žádám Vaším prostřednictvím Ministerstvo zemědělství ČR podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, o zodpovězení následujících dotazů.
1. V předmětu dotace dotačního programu 5. je stanovena mimo jiné podmínka, cituji:
„zajištění plnění úkolů státní péče o rozvoj plemenářství v chovu koní v ČR". Žádám o sdělení, jaké byly konkrétní úkoly státní péče o rozvoj plemenářství v chovu koní pro Zemské hřebčince Písek a Tlumačov (dále jen ZH) v letech 2014 a 2015, jaké cíle byly pro jejich plnění stanoveny a jaký byl výsledek vyhodnocení plnění těchto konkrétních úkolů pro účely vyplacení dotace?
Žádám o sdělení, jaké byly konkrétní úkoly státní péče o rozvoj plemenářství v chovu koní pro Zemské hřebčince Písek a Tlumačov (dále jen ZH) v letech 2014 a 2015 a jaké cíle byly pro jejich plnění stanoveny, nikoliv o stále opakované fráze o nepostradatelné úloze ZH v zastřešení plemenářských činností, garancí čistokrevné plemenitby, zvyšování podílu koní s plemennou příslušností, promítnutí požadavků trhu koní do šlechtitelských programů, zvyšování kvality šlechtitelské práce a mezinárodní konkurenceschopnosti atd. Činnosti spojené se šlechtěním populace koní ZH řešily a zodpovídaly za ně v době, kdy řídily zemský chov koní. V současné době však tyto pravomoci a povinnosti jsou na jednotlivých Uznaných chovatelských sdruženích a ZH vykonávají činnosti dané statutem Pověřené organizace stejně tak, jako ostatní Pověřené organizace viz. zákon 154/2000 Sb.
Koncepce chovu koní 2014 pokud pro ZH stanoví úkoly, tak pouze nekonkrétně a velmi obecně (viz např. bod 4. III. či 5.2.3.). Můj dotaz směřuje k tomu, zda byly pro ZH pro daný rok pro účely vyplacení finanční podpory stanoveny konkrétní úkoly s daným cílem a zda bylo provedeno vyhodnocení plnění těchto úkolů.
Str. 2, MZe ČR, Mgr. V. D., 18. července 2016
Z vaší odpovědi jsem učinil závěr, že konkrétní úkoly pro ZH pro účel vyplacení podpory v daném roce stanoveny nebyly, a tedy nebylo ani provedeno vyhodnocení jejich plnění. Finanční prostředky byly uvolňovány jako zúčtovatelná záloha na základě zjištění, že nebylo shledáno neplnění těchto úkolů. Žádám o sdělení, zda tento můj závěr je správný, pokud ne, vznáším svůj dotaz ve smyslu výše uvedeného tak, jak je i výše formulován.
2. Rozvoj plemenářství plní na základě zákona 154/2000 Sb. pro všechny druhy hospodářských zvířat včetně koní jednotlivá Uznaná chovatelská sdružení. Úkoly státní péče o rozvoj plemenářství jsou specifikem pouze chovu koní. Žádám o sdělení, jaké byly důvody ke stanovení úkolů státní péče o rozvoj plemenářství v chovu koní v ČR, a zda stále tyto důvody trvají.
3. Žádám o poskytnutí plného znění zúčtování dotace a rovněž analýzy čerpání použitých prostředků za rok 2015, viz. bod 6.c) Zásad MZe ČR, kterými se pro ZH stanovují podmínky pro poskytování dotací z dotačního programu č. 5 pro rok 2015.
4. Žádám o poskytnutí plného znění zakládacích listin státních příspěvkových organizací Zemské hřebčince Písek a Tlumačov, dále jejich statutu, koncepčních plánů a rozpočtů těchto příspěvkových organizací na rok 2016.
5. Žádám o sdělení, zda je výše příspěvku na provoz Zemských hřebčinců s.p.o. Písek a Tlumačov a jeho čerpání pro rok 2016 vázána na stanovené ukazatele a jaké ukazatele byly stanoveny. Rovněž žádám o sdělení, jak byla zřizovatelem (předpokládám MZe ČR) stanovena výše příspěvku pro Zemské hřebčince s.p.o. Písek a Tlumačov na rok 2016 ve výši 20 055 456 Kč a 20 046 212 Kč na provoz a 5 000 000 Kč a 5 000 000 Kč na investice (viz. par. 43, odst. 2 zákona 218/2000 Sb.).

Odpověď:
Dne 18. července 2016 jste se v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, obrátil na Ministerstvo zemědělství se žádostí o sdělení informace týkající se podpory zemských hřebčinců v Písku a Tlumačově. K jednotlivým dotazům Vám sděluji následující:
K dotazu 1) „V předmětu dotace dotačního programu 5. je stanovena mimo jiné podmínka, cituji: „zajištění plnění úkolů státní péče o rozvoj plemenářství v chovu koní v ČR“. Žádám o sdělení, jaké byly konkrétní úkoly státní péče o rozvoje plemenářství v chovu koní pro Zemské hřebčince Písek a Tlumačov v letech 2014 a 2015, jaké cíle byly pro jejich plnění stanoveny a jaký byl výsledek vyhodnocení plnění těchto konkrétních úkolů pro účely vyplacení dotace? … “
Informace se neposkytuje – viz dopisy č.j. 38028/2016-MZE-13222 a č.j. 18018/2016-MZE-13222 a rozhodnutí č.j. 42441/2016-MZE-13222.
K dotazu 2) „Rozvoj plemenářství plní na základě zákona č. 154/2000 Sb. pro všechny druhy hospodářských zvířat včetně koní jednotlivá Uznaná chovatelská sdružení. Úkoly státní péče o rozvoj plemenářství jsou specifikem pouze chovu koní. Žádám o sdělení, jaké byly důvody ke stanovení úkolů státní péče o rozvoj plemenářství v chovu koní v ČR, a zda stále tyto důvody trvají.“
Podle zákona č. 154/2000 Sb., o šlechtění, plemenitbě a evidenci hospodářských zvířat a o změně některých souvisejících zákonů (plemenářský zákon), ve znění pozdějších předpisů, se starají o rozvoj plemenářství v ČR nejen uznaná chovatelská sdružení, ale i oprávněné osoby, pověřené osoby a osoby určené. Těmto subjektům Ministerstvo zemědělství udělilo souhlas k odborným činnostem v rámci šlechtění a plemenitby v chovu koní.
Vzhledem k tomu, že Zemský hřebčinec Písek a Zemský hřebčinec Tlumačov jako státní podniky, resp. v současné době státní příspěvkové organizace, hospodaří s majetkem České republiky, vykonávají z pozice oprávněné osoby podle plemenářského zákona úkoly státní péče o plemenářství v chovu koní.
Odborné činnosti vykonávají na základě souhlasu České republiky – Ministerstva zemědělství v rozsahu uděleného oprávnění. Tudíž oba zemské hřebčince plní funkci státních chovatelských zařízení, nikoliv chovatelských zařízení privátních.
Stanovení úkolů státní péče o plemenářství v chovu koní plynulo z právního postavení státních podniků a specifik chovu koní zejména většinou zájmového a sportovního zaměření chovu, respektive potřeby pečovat o zachování genových zdrojů. Tyto důvody nadále trvají, protože i stávající příspěvkové organizace jsou státní.
K dotazu 3) „Žádám o poskytnutí plného znění zúčtování dotace a rovněž analýzy čerpání použitých prostředků za rok 2015, viz bod 6.c) Zásad MZe ČR, kterými se stanovují podmínky pro poskytování dotací z dotačního programu č. 5 pro rok 2015.“
Dotace byla poskytována zálohově (dotace do hospodářského výsledku) na základě Zásad Ministerstva zemědělství, kterými se stanovují podmínky pro poskytování dotací z dotačního programu č. 5 (zmiňované Zásady Vám byly zaslány v příloze k č.j. 18018/2016-MZE-13222), které konkrétně stanoví, k jakému účelu lze dotaci použít. Příjemce dotace je povinen poskytovat požadované informace, dokladovat činnost, použití dotace a umožňovat vstup kontrolou pověřeným pracovníkům Ministerstva zemědělství, případně Ministerstva financí, územním finančním orgánům a dalším subjektům, oprávněným provádět kontroly, do svých objektů a na pozemky k ověřování plnění podmínek rozhodnutí, jímž se dotace poskytuje. Konkrétní specifikace uznatelných nákladů je uvedena v příloze Zásad na str. 11.
Ve smyslu Zásad oba hřebčince předkládají Ministerstvu zemědělství jednak přehled čerpání dotací a jednak analýzu čerpání dotací. Pokud nebylo čerpání dotace v souladu s předmětem dotace (konkrétně stanovují Zásady), nebo bylo zjištěno, že na základě uvedení neúplných nebo nepravdivých údajů byla poskytnuta dotace, vrátí příjemce dotace neoprávněně použité prostředky na příslušný účet Ministerstva zemědělství a může být zahájeno řízení podle § 15 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů. V případě zjištění porušení rozpočtové kázně podle § 44 rozpočtových pravidel, vrátí příjemce dotace neoprávněně použité nebo zadržené prostředky včetně penále na účet uvedený v rozhodnutí finančního úřadu.
Požadované informace týkající se čerpání dotací a jejich analýzy Vám zasílám v příloze 1 až 4.
K dotazu 4) „Žádám o poskytnutí plného znění zakládacích listin státních příspěvkových organizací Zemské hřebčince Písek a Tlumačov, dále jejich statutu, koncepčních plánů a rozpočtů těchto příspěvkových organizací na rok 2016.“
Požadované zakladatelské listiny a rozpočty na rok 2016 Vám zasílám v příloze č. 5 – 8.
K dotazu 5) „Žádám o sdělení, zda je výše příspěvku na provoz Zemských hřebčinců s.p.o. Písek a Tlumačov a jeho čerpání pro rok 2016 vázána na stanovené ukazatele a jaké ukazatele byly stanoveny. Rovněž žádám o sdělení, jak byla zřizovatelem (předpokládám MZe ČR) stanovena výše příspěvku pro Zemské hřebčince s.p.o. Písek a Tlumačov na rok 2016 ve výši 20 055 456 Kč a 20 046 212 Kč na provoz a 5 000 000 Kč a 5 000 000 Kč na investice (viz. par. 43, odst. 2 zákona 218/2000 Sb.).“
V souladu s § 53 odst. 2 rozpočtových pravidel může rozpočet příspěvkové organizace zahrnovat pouze náklady a výnosy související jen s jí poskytovanými službami, které jsou předmětem její hlavní činnosti. Návrh výše příspěvku na provoz i systémová dotace na investice v rámci programu Rozvoj a obnova MTZ (materiálně technické zabezpečení) Ministerstva zemědělství vycházel z vyhodnocení ekonomických ukazatelů státních podniků – Zemského hřebčince Písek, státní podnik a Zemského hřebčince Tlumačov, státní podnik – v předcházejících deseti letech.
V souladu s § 54 odst. 2 rozpočtových pravidel může zřizovatel vázat výši příspěvku na provoz a jeho čerpání během roku na předem stanovené ukazatele, a to zpravidla na jednotku výkonů zabezpečovaných příspěvkovou organizací. V § 54 odst. 2 rozpočtových pravidel je dále uvedeno, že příspěvková organizace je oprávněna čerpat příspěvek na činnost do výše závazně stanovené zřizovatelem, pokud není příspěvek vázán předem stanovenými ukazateli.
Ministerstvo zemědělství jako zřizovatel Zemských hřebčinců Písek a Tlumačov sleduje průběžně plnění všech činností, zejména 11 úkolů hlavní činnosti státní příspěvkové organizace Zemský hřebčinec Písek a 10 úkolů hlavní činnosti státní příspěvkové organizace Zemský hřebčinec Tlumačov. Ministerstvo zemědělství nevyužilo pro zahájení existence státních příspěvkových organizací a zajištění kontinuity běžného chodu obou zemských hřebčinců možnost danou § 54 odst. 2 rozpočtových pravidel stanovit ukazatele vztažené na jednotky výkonů zabezpečovaných zemskými hřebčinci jako příspěvkovými organizacemi.
Zemské hřebčince jsou v roce 2016 oprávněny čerpat příspěvek na činnost v souladu s § 54 odst. 2 rozpočtových pravidel.
(Přílohy: 1. Čerpání dotace za rok 2015 - Zemský hřebčinec Písek státní podnik; 2. Čerpání dotace za rok 2015 - Zemský hřebčinec Tlumačov, státní podnik; 3. Analýza čerpání dotace za rok 2015 - Zemský hřebčinec Písek státní podnik; 4. Analýza čerpání dotace za rok 2015 - Zemský hřebčinec Tlumačov, státní podnik; 5. Zřizovací listina - Zemský hřebčinec Písek s.p.o.; 6. Zřizovací listina - Zemský hřebčinec Tlumačov s.p.o.; 7. Rozpočet na rok 2016 - Zemský hřebčinec Písek s.p.o.; 8. Rozpočet na rok 2016 - Zemský hřebčinec Tlumačov s.p.o.)

 

Dotaz:
Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádám o sdělení výsledku sporného řízení vedeného mezi Rakovnicko o. p. s. a Státním zemědělským intervenčním fondem ve věci projektu s reg. č. 13/019/4210a/120/000032 – pokud již bylo rozhodnuto.

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 21. července 2016 o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se výsledku sporného řízení v rámci projektu s reg. č. 13/019/4210a/120/000032 vedeného mezi Rakovnickem o.p.s. a Státním zemědělským intervenčním fondem, sděluji, že dne 4. července 2016 bylo vydáno Rozhodnutí ve sporu, kde je konstatováno, že sankce „C“ ve výši 100 % byla navrhovateli, tj. Rakovnicku o.p.s., udělena oprávněně.

 

Dotaz:
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.
Žádám kopii materiálu Informace o stavu v zásobování pitnou vodou a jakosti dodávané vody pro jednání Vlády ČR dne 20.7.2016.

Odpověď:
Na základě Vašich podání ze dne 22. července 2016, kterými jste se obrátil
na Ministerstvo zemědělství v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o kopii materiálu Informace o stavu v zásobování pitnou vodou a jakosti dodávané vody, která byla předložena pro informaci do Vlády ČR dne 20.7.2016, Vám v příloze tohoto dopisu požadovaný materiál zasílám.
(Přílohy: dle textu)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Žádám kopie všech ročních zpráv o výsledcích finančních kontrol vytvořených podle § 22 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě k datu podání této žádosti. Jestliže získání informace vyžaduje mimořádně rozsáhlé vyhledávání ve smyslu Zákona 106/99 sb., netrvám na jejím poskytnutí v tomto, ale minimálně v rozsahu informací podle § 22 odstavce (6) Zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o informaci ze dne 28. července 2016 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám požadované kopie ročních Zpráv o výsledcích finančních kontrol vytvořených podle § 22 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě.
Vzhledem k tomu, že časový úsek ročních zpráv nebyl konkrétně stanoven, zasílám roční zprávy za období let 2011–2015.
(Přílohy: 1. Zpráva o výsledcích finančních kontrol za rok 2011; 2. Zpráva o výsledcích finančních kontrol za rok 2012; 3. Zpráva o výsledcích finančních kontrol za rok 2013; 4. Zpráva o výsledcích finančních kontrol za rok 2014; 5. Zpráva o výsledcích finančních kontrol za rok 2015)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací
Transparency International – Česká republika, o.p.s., se sídlem Sokolovská 260/143, Praha 8, IČO 27215814 (dále jen „TI“) žádá na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „InfZ“), o poskytnutí níže specifikovaných informací. Požadované informace se týkají smluv mezi v hlavičce identifikovaným povinným subjektem a poskytovatelem právních informačních systémů (dále jen „informační systémy“). Konkrétně žadatelka žádá o poskytnutí následujících informací:
1. Kopie dvou posledních smluv, jež povinný subjekt uzavřel s poskytovateli/poskytovatelem informačních systémů.
2. Sdělení:
a. Jaké formální kroky přecházely uzavření smlouvy s poskytovatelem informačního systému, tedy informaci, zda bylo realizováno zadávací řízení nebo učinil povinný subjekt přímou objednávku ke konkrétnímu poskytovateli?
b. Jakou formou byly zjišťovány preference a požadavky zaměstnanců využívajících tyto konkrétní informační systémy (např. byl zaměstnancům rozeslán dotazník, nebo jim byla umožněna jiná forma hlasování) před uzavřením smlouvy, na jejímž základě jsou aktuálně povinnému subjektu informační systémy poskytovány.
3. Kompletní text výzvy k podání nabídky či přímé objednávky k poskytnutí informačních systémů, které byly před uzavřením výše požadovaných smluv vypracovány.
4. Seznam subjektů, které byly v rámci výzvy k podání nabídky osloveny či kterým subjektům byla přímá objednávka zaslána.

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 29. července 2016 o poskytnutí informací podle zákona
č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zasílám v příloze požadované informace týkající se formálních kroků, které předcházely uzavření smlouvy, dále forma zjišťování preference zaměstnanců při využívání právním informačním systémům, text výzvy k podání cenových nabídek a seznam objednávek a oslovených uchazečů.
(Přílohy:  Příloha č. 1 – Odpovědi na žádost o poskytnutí informací; Příloha č. 2 – Přímá objednávka_Wolters Kluwer; Příloha č. 3 – Přímá objednávka_Beck online; Příloha č. 4 – Výzva k podání nabídky; Příloha č. 5 – Cenová nabídka – Wolters Kluwer; Příloha č. 6 – Cenová nabídka nakladatelství C.H. Beck, s.r.o.)

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.