Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc září 2014

13. 10. 2014

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc září 2014

 

Dotaz:
Obracím se na Vás na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon o svobodném přístupu k informacím"), jakožto spolumajitelka níže uvedených pozemků o poskytnutí informace komu byla poskytnuta dotace k těmto pozemkům za poslední tři roky.
Konkrétně se jedná o nemovité věci zapsány na listu vlastnictví číslo xxxx vedeném pro obec Praha, katastrální území Horní Počernice u Katastrálního úřadu pro Hlavní město Praha, Katastrální pracoviště Praha, Parcelní číslo xxxxxx.
Dále se jedná o nemovité věci zapsány na listu vlastnictví číslo xxxx vedeném pro obec Praha, katastrální území Horní Počernice u Katastrálního úřadu pro Hlavní město Praha, Katastrální pracoviště Praha, Parcelní číslo xxxxxx.

Nemovité věci zapsány na listu vlastnictví číslo xxxx vedeném pro obec Praha, katastrální území Horní Počernice u Katastrálního úřadu pro Hlavní město Praha, Katastrální pracoviště Praha, Parcelní číslo xxxxxx.
Nemovité věci zapsány na listu vlastnictví číslo xxxx vedeném pro obec Praha, katastrální území Horní Počernice u Katastrálního úřadu pro Hlavní město Praha, Katastrální pracoviště Praha, Parcelní číslo xxxxxx.
Nemovité věci zapsány na listu vlastnictví číslo xxxx vedeném pro obec Praha, katastrální území Horní Počernice u Katastrálního úřadu pro Hlavní město Praha, Katastrální pracoviště Praha, Parcelní číslo xxxxxx.
Nemovité věci zapsány na listu vlastnictví číslo xxx vedeném pro obec Radonice, katastrální území Radonice u Prahy u Katastrálního úřadu pro Středočeský kraj, Katastrální pracoviště Praha -východ, Parcelní číslo xxxxxx.
Ministerstvo zemědělství, jakožto povinný subjekt je povinen poskytnout žadateli informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím, kdy povinný subjekt poskytne základní osobní údaje o osobě, které poskytl veřejné prostředky. Odůvodnění žádosti je na základě neoprávněného hospodaření na shora uvedených pozemcích, kdy nikdo z vlastníků neměl dát souhlas k hospodaření, přesto na nich mne neznámý subjekt hospodaří.

Odpověď:
K Vaší žádosti o poskytnutí informace ze dne 15. 8. 2014, doručené Ministerstvu zemědělství 1. 9. 2014, Vám v příloze zasílám přehled příjemců dotací čerpajících dotace za poslední tři roky k pozemkům v k.ú. Horní Počernice a k.ú. Radonice u Prahy, jichž jste spolumajitelka. Dále uvádím, že na žádost Vašeho bratra pana Ing. T. C., doručenou dne 21. 7. 2014, jsem odeslala odpověď dne 29. 7. 2014 pod č.j. 54152/2014-MZE-11102. Avšak zásilka byla 14. 8. 2014 Českou poštou vrácena jako nevyzvednutá. Odpověď mu byla znovu odeslána dne 22. 8. 2014.
(Příloha: 1. Přehled žadatelů o dotace)

 

Dotaz:
V souvislosti s prošetřováním škodní události ze dne 2.5.2014 (požár hospodářské budovy - stodoly v objektu Kuksovského mlýna), se na Vás obracím v souladu s poskytováním informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve věci poskytnutí dotací od SZIF z Program rozvoje venkova - opatření III.1.3. Podpora cest. ruchu v rámci 17. kola příjmu žádostí na opatření III.1.3. záměr b) Ubytování, sport a to konkrétně na rekonstrukci Kuksovského mlýna, vedeno pod p.č. 152, žadatel M. J., kdy tímto žádám o poskytnutí těchto údajů:
- jaký konkrétní rozsah rekonstrukce uvedeného objektu (jedná se o komplex 3 budov, z toho 1x rodinný dům a 2x hospodářská budova) je uváděn v žádosti žadatele o dotaci a zda se rekonstrukce měla týkat i hospodářských budov
- zda žádost o dotaci obsahuje i výkresovou dokumentaci změn rekonstruovaného objektu, pokud ano, poskytnutí kopie výkresu změn u hospodářských objektů
- sdělení, v jaké výši byla dotace poskytnuta

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 4. září 2014 o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, k projektu s reg. č. 12/017/3130b/452/001600 s názvem Rekonstrukce Kuksovského mlýna, který podal J. M. v 17. kole příjmu žádostí v opatření III.1.3 Podpora cestovního ruchu, záměru
b) Ubytování, sport v rámci Programu rozvoje venkova ČR na období 2007 – 2013, sděluji následující.
K prvnímu bodu Vaší žádosti uvádím, že předmětem výše uvedeného projektu je rekonstrukce stávajících nemovitostí Kuksovského mlýna s č. p. 16, které leží na stavební parcele č. xxx v k. ú. Choustníkovo Hradiště. V technické zprávě je uvedeno, že areál se skládá ze 3 stavebních objektů SO 01 UBYTOVÁNÍ, SO 02 UBYTOVÁNÍ + ZÁZEMÍ a SO 03 RESTAURACE. Ve formuláři Žádosti o dotaci, na jehož základě je posuzován předmět dotace, je uvedeno, že v budově SO 01, která dříve sloužila jako mlýn, bude z dotace část prostor přestavěna na ubytovací zařízení včetně administrativního a technického zázemí. Konkrétně se jedná o drobné opravy fasády, výměnu oken a renovaci střechy. Veškerá stavební činnost bude probíhat uvnitř objektu v obytné části. Neobytná část objektu, kde je mlýnice, se nebude využívat a nebudou zde prováděny žádné stavební úpravy. V žádosti o dotaci je dále uvedeno, že budova SO 03, která dříve sloužila jako stodola, bude z dotace přestavěna na restaurační zařízení. Konkrétně se jedná o zateplení fasády, výměnu oken a střešní krytiny. Vnitřní část bude přestavěna dle nového dispozičního řešení. V Žádosti o dotaci je dále uvedeno, že budova SO 02 nebude předmětem dotace.
K druhému bodu uvádím, že k Žádosti o dotaci byla příjemcem dotace předložena výkresová část technické dokumentace, kde je zachycena změna budov, které jsou předmětem dotace a náhled katastrální mapy s označením lokalizace předmětu dotace. Pro přehlednost přikládám k dopisu kopie obou dokumentů.
K poslednímu bodu Vaší žádosti uvádím, že na předmětný projekt je schválena dotace ve výši 4 500 000 Kč. Dotace dosud nebyla proplacena, neboť stále probíhá realizace projektu. V této souvislosti uvádím, že dotační prostředky z Programu rozvoje venkova jsou vypláceny zpětně po realizaci projektu a za předpokladu, že příjemce dotace splní všechny podmínky stanovené Dohodou o poskytnutí dotace a Pravidly, kterými se stanovují podmínky pro poskytování dotace na projekty Programu rozvoje venkova ČR na období 2007 – 2013.
(Přílohy: 1. Kopie - katastrální mapa.pdf,  2. Kopie - výkresová dokumentace.pdf)

 

Dotaz:
Žadatelka tímto žádá shora uvedený povinný subjekt – Ministerstvo zemědělství ČR o poskytnutí informací v souladu s ust. § 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Žadatelka tímto podáním žádá poskytnutí těchto konkrétních informací, resp. zodpovězení těchto otázek:
1. Kolik pracovníků zabezpečuje na Ministerstvu zemědělství ČR od 1.6.2014 protokolární agendu a v jakých útvarech jsou tito pracovníci zařazení?
2. Kdo byl protokolárně zodpovědný za níže uvedené akce a zabezpečoval je (jmenovitě)?
- přijetí čínské delegace na Ministerstvu zemědělství ČR dne 25.6.2014
- Wine Party Brusel dne 9.7.2014 a 10.7.2014
- rada ministrů zemědělství EU dne 14.7.2014 v Bruselu
- účast ministra a dalších význačných představitelů Ministerstva zemědělství ČR na výstavě Země živitelka 2014
- gratulační dopisy ministra význačným představitelům v měsíci červenci 2014 a v měsíci srpnu 2014
3. Z jakého důvodu nejsou pracovníci, kteří převážně vykonávají protokolární činnost, tabulkově zařazeni v odboru kanceláře ministra a protokolu, kam tato agenda podle organizačního řádu Ministerstva zemědělství ČR spadá?
4. Kolik bylo odvoláno vedoucích pracovníků na úseku Kabinetu ministra za období od 30.1.2014 do 31.8.2014 a kolik procent toto číslo představuje z celkového počtu zaměstnanců na úseku Kabinetu ministra?
5. Kolik vedoucích pracovníků bylo ve stejném období, tj. v období od 30.1.2014 do 31.8.2014 v Kabinetu ministra jmenováno a již také odvoláno?
6. Kolik vedoucích pracovníků v Kabinetu ministra za stejné období, tj. období od 30.1.2014 do 31.8.2014 vzdalo svého pracovního místa?
7. Kolik bylo uskutečněno výběrových řízení na obsazení míst po pracovnících odvolaných z Kabinetu ministra?
8. Jak probíhá výběr pracovníků na obsazení vedoucích míst na úseku Kabinetu ministra v případech, kdy se neuskutečňují výběrová řízení?
9. Jak vysoká finanční částka byla souhrnem vyplacena Ministerstvem zemědělství ČR všem pracovníkům, kteří se vzdali svého pracovního místa a pracovníkům odvolaným z důvodu překážky v práci na straně zaměstnavatele za období od 30.1.2014 do 31.8.2014?

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 1. září 2014 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, sděluji následující:
K dotazu č. 1 uvádím, že protokolární agendu na Ministerstvu zemědělství (dále jen „ministerstvo“) zabezpečují 4 zaměstnanci. Jsou zařazeni v těchto útvarech: 11100 Kabinet ministra, 11105 – Samostatné oddělení analýz a strategie a 11120 – Odbor kanceláře ministra a protokolu.
K dotazu č. 2 uvádím, že protokolárně zodpovědná za Vámi uváděné akce byla ředitelka Odboru kanceláře ministra a protokolu A. N. a zabezpečovali je Š. H. a na pokyn ministra
R. W. a S. T.
K dotazu č. 3 uvádím, že zaměstnanci, kteří podle pracovní náplně převážně vykonávají protokolární činnost, jsou tabulkově zařazeni do Odboru kanceláře ministra a protokolu. Výše uvedené zaměstnankyně, paní R. W. a paní S. T., které se podílely na přípravě některých akcí uvedených v dotazu č. 2, tak činily na pokyn ministra, a mimo jiné také za účelem zajištění účasti svých přímých nadřízených na uvedených akcích.
K dotazu č. 4 uvádím, že v období od 30. ledna 2014 do 31. srpna 2014 byli odvoláni 4 vedoucí zaměstnanci v sekci Kabinet ministra, tj. 6,78 % celkového počtu zaměstnanců sekce Kabinet ministra.
K dotazu č. 5 uvádím, že v období od 30. ledna 2014 do 31. srpna 2014 byl v Kabinetu ministra jmenován jeden zaměstnanec, který byl v tomto období následně také odvolán.
K dotazu č. 6 uvádím, že v období od 30. ledna 2014 do 31. srpna 2014 v Kabinetu ministra rezignoval na svou funkci jeden zaměstnanec.
K dotazu č. 7 uvádím, že se neuskutečnilo žádné výběrové řízení na obsazení míst po zaměstnancích odvolaných z Kabinetu ministra (viz vysvětlení k odpovědi na dotaz č. 8).
K dotazu č. 8 uvádím, že vedoucí zaměstnanci Kabinetu ministra jsou vybíráni na základě svého vzdělání a zkušeností a s přihlédnutím k požadavkům pana ministra. Dovoluji si upozornit na skutečnost, že Kabinet ministra byl vyňat i z poslanci schváleného služebního zákona, což znamená, že i v budoucnu bude výběr zaměstnanců Kabinetu ministra záviset na ministrovi samotném a pracovněprávní vztahy zaměstnanců Kabinetu ministra bude i nadále upravovat zákoník práce, kde není stanovena povinnost výběrového řízení.
K dotazu č. 9 uvádím, že všem zaměstnancům ministerstva, kteří se vzdali svého pracovního místa a zaměstnancům odvolaným z vedoucí funkce, byla za období od 30. ledna 2014 do 31. srpna 2014 vyplacena souhrnná částka 591.360,- Kč.

 

Dotaz:
Ve sdělovacích prostředcích proběhla zpráva, že nedávno byla uskutečněna kontrola čerpání dotací poskytnutých ministerstvem Českomoravské myslivecké jednotě. Podle zákona č. 106/1999 Sb. žádám o poskytnutí informace, a to závěrečné zprávy z této kontroly.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo Vaši žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které požadujete poskytnutí informace, a to závěrečné zprávy ke kontrole čerpání dotací poskytnutých ministerstvem Českomoravské myslivecké jednotě z. s.
Sdělujeme Vám, že ministerstvo provedlo kontrolu čerpání dotací v roce 2013 u výše jmenované organizace v termínu od 5. května 2014 do 30. června 2014 a kopii závěrečného „Protokolu o kontrole“ Vám zasíláme v příloze.
(Příloha: Protokol o kontrole)

 

Dotaz:
Žádost o informace dle zákona č. 106 o svobodném přístupu k informacím
Žádám vás o kopii dokumentu vypracovaného p. Pečinkou, který se týká § 29, 30, 31 zákona o myslivosti č.449/2001 sb., který jste v tomto roce poskytli Krajskému úřadu ústeckého kraje - odboru životního prostředí.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 18. 9. 2014 Vám v příloze tohoto dopisu zasíláme kopii požadovaného dokumentu.
(Příloha: Stanovisko (č. j. 4547/2014-MZE-16231 ze dne 29. 1. 2014))

 

Dotaz:
Jménem Centra pro výzkum informačních systémů - odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci provádíme výzkum využívaní informačních systémů ve státní správě a samosprávě Jedná se o vypracování uceleného přehledu českého a slovenského trhu informačních systémů pro veřejnou správu.
Pro zahrnutí Vaší organizace do přehledu Vás žádáme o poskytnutí informaci podle zákona č 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zejména s ohledem na § 8b zákona v následující struktuře
1) Jaké informační systémy používáte v oblasti zpracováni ekonomických informaci (účetnictví, evidence majetku, atd)? Uveďte název produktu a dodavatele
2) Jaké informační systémy využíváte pro oblast řízení lidských zdrojů (zpracovaní mezd, personální oblast, docházkový systém, další oblasti HR)? Uveďte název produktu a dodavatele
3) Jaký informační systém využíváte pro spisovou službu? Uveďte název produktu a dodavatele
4) Využíváte nějaký manažersky informační systém? Pokud ano, uveďte jeho název a dodavatele
5) Pro které další oblasti činnosti používáte informační systémy a jaké? Uveďte název produktu a dodavatele.

Odpověď:
Podáním ze dne 19. září 2014 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s žádostí o informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci sdělení informací k informačním systémům Ministerstva zemědělství. Pro účely Vašeho průzkumu Vám poskytujeme požadované informace dle Vámi uvedené struktury:
1) Jaké informační systémy používáte v oblasti zpracováni ekonomických informací (účetnictví, evidence majetku, atd.) Uveďte název produktu a dodavatele – jednotlivé moduly produktu SAP Business Suite Professional; poskytovatel licencí SAP ČR spol. s r.o., přes smluvního dodavatele O2 Czech Republic a.s.
2) Jaké informační systémy využíváte pro oblast řízení lidských zdrojů (zpracovaní mezd, personální oblast, docházkový systém, další oblasti HR)? Uveďte název produktu a dodavatele – viz bod 1).
3) Jaký informační systém využíváte pro spisovou službu? Uveďte název produktu a dodavatele – Dokument management systém (DMS) -spisová služba MZe; dodavatel T‑SOFT a.s.
4) Využíváte nějaký manažerský informační systém? Pokud ano, uveďte jeho název a dodavatele – Nevyužíváme.
5) Pro které další oblasti činnosti používáte informační systémy a jaké? Uveďte název produktu a dodavatele – viz samostatná příloha.
(Přílohy: 1. Příloha k bodu 5))

 

Dotaz:
Podle zákona č 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádám o poskytnutí následujících informací
1.     
 Kolik vozidel vlastnil váš úřad - Ministerstvo zemědělství k 1 1 2014?
2.     
 Kolik vozidel najímal váš úřad k 1 1 2014?
3. Kolik vozidel vlastnily vašemu úřadu podřízené organizace a organizace v rámci rozpočtových položek vašeho úřadu k 1 1 2014?
4. Kolik vozidel najímaly organizace, které jsou podřízené vašemu úřadu, a organizace
v rámci rozpočtových položek vašeho úřadu k 1 1 2014?
5. Kolik „ekologicky přátelských" vozidel vlastnil váš úřad podle bodu II Usnesení vlády č 1592 z 16 12 2008 k datu 1. 1. 2014?
6. Kolik „ekologicky přátelských" vozidel najímal váš úřad podle bodu II Usnesení vlády č 1592 z 16 12 2008 k datu 1. 1. 2014?
7. Kolik „ekologicky přátelských" vozidel vlastnily vašemu úřadu podřízené organizace a organizace v rámci rozpočtových položek vašeho úřadu k 1. 1. 2014?
8. Kolik „ekologicky přátelských" vozidel najímaly organizace, které jsou podřízené vašemu úřadu, a organizace v rámci rozpočtových položek vašeho úřadu k 1. 1. 2014?

Odpověď:
K Vaší žádosti o poskytnutí informace o počtu vozidel vlastněných či najímaných Ministerstvem zemědělství a jeho resortními organizacemi mi dovolte Vám sdělit následující.
Ministerstvo zemědělství ke dni 1. ledna 2014 vlastnilo 69 vozidel a další jedno vozidlo bylo najato. Z tohoto počtu bylo 31 vozidel ekologicky přátelských.
Informace týkající se vozidel resortních organizací Vám bohužel nemohu poskytnout. Ministerstvo zemědělství nemá pravomoc s jejich jměním hospodařit, a tudíž ani nedisponuje komplexní škálou Vámi požadovaných údajů. Jedná se zpravidla o samostatné právní subjekty, které řídí jejich statutární zástupce a které se svým majetkem hospodaří samostatně a zároveň jsou samostatnými povinnými subjekty ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

 

Dotaz:
V souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, pro právnickou osobu, žádáme o poskytnutí Kasační stížnosti podané Komoditní burzou Praha IČ 26728087 proti rozsudku Městského soudu v Praze ve věci odnětí státního povolení Ministerstvem zemědělství.

Odpověď:
V návaznosti na Vaši žádost podanou Ministerstvu zemědělství dne 22. září 2014 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám kasační stížnost podanou Komoditní burzou Praha.
(Přílohy: 1. KBP_NSS_Kasační stížnost.pdf)

 

Dotaz:
V souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů žádám o poskytnutí následujících informací:
-      částka, v jaké výši byla ministerstvem ročně vyplacena na náhradě škody podle zákona č. 82/1998 v letech 2000 - 2013
-      částka, v jaké výši byla v jednotlivé roky za období 2000 - 2013 ministerstvem vyplacena na náhradě škody podle zákona č. 82/1998 „dobrovolně“ (ve lhůtě dle § 15 citovaného zákona) a v jaké výši až po rozhodnutí soudu

Odpověď:
Dne 29. 9. 2014 jsme obdrželi Vaši „Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím“, ve které požadujete následující informace:
„- částka, v jaké výši byla ministerstvem ročně vyplacena na náhradě škody podle zákona č. 82/1998 v letech 2000 – 2013,
- částka, v jaké výši byla v jednotlivé roky za období 2000 - 2013 ministerstvem vyplacena na náhradě škody podle zákona č. 82/1998 „dobrovolně“ (ve lhůtě dle § 15 citovaného zákona) a v jaké výši až po rozhodnutí soudu.“.
K výše uvedenému sděluji následující informace:
Ministerstvo zemědělství vede evidenci týkající se náhrady škody od roku 2011. Údaje z předchozích let by musely být jednotlivě vyhledávány v archivovaných listinných spisech, což by si vyžádalo i úhradu za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací (odhadem
cca 60 hodin, á 200 Kč/hodina).
Údaje za rok 2003 a roky předcházející jsou již vzhledem k uplynutí skartačních lhůt a povodním z roku 2002 nedostupné.

Rok Náhrada škody celkem* Ve lhůtě podle § 15 ZOVM Na základě rozsudku
2011 582.483,56 Kč 0,- Kč 582 483,56 Kč
2012 1.003.578,62 Kč 1.463,62 Kč 979.000,- Kč
2013 11.870.623,23 Kč 9.873.276,83 Kč 1.997.346,40 Kč

K celkové výši jsou rovněž připočítány částky vyplacené na základě smírů uzavřených v průběhu řízení, proto je celková výše vyplaceného zadostiučinění vyšší než součet částek vyplacených ve lhůtě podle § 15 ZOVM a částek vyplacených na základě rozsudku.

* V částce je zahrnuto rovněž zadostiučinění za nemajetkovou újmu a případných úroků z prodlení, bez nákladů řízení

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.