Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc červen 2014

9. 7. 2014

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona  č. 106/1999 Sb. - za měsíc červen 2014

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu  k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Dovoluji si tímto Ministerstvo zemědělství České republiky (dále jen „ministerstvo") v souladu s ustanovením § 13 a násl. zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZSPI") jako povinný subjekt ve smyslu ustanovení § 2 odst. 1 ZSPI požádat o poskytnutí následujících informací vztahujících se
k veřejným zakázkám na provoz a správu informačního portálu eAgri.

Z veřejně dostupných zdrojů vyplývá, že ministerstvo v současné době v otevřeném řízení dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ") zadává veřejnou zakázku „Provoz eAgri a související aplikační infrastruktury" zveřejněnou ve věstníku veřejných zakázek pod číslem 363689 (dále jen „veřejná zakázka").

Předmětem veřejné zakázky je provoz a správa informačního portálu eAgri a související aplikační infrastruktury ministerstva v letech 2014 až 2016. Ze zadávacích podmínek veřejné zakázky vyplývá, že součástí předmětu veřejné zakázky je mj. správa a provoz aplikací uvedených v matici přiřazující platnou legislativu k jednotlivým provozovaným registrům tvořící součást přílohy č. 2 závazného návrhu smlouvy na plnění veřejné zakázky, viz příloha č. 1 této žádosti (dále jen „aplikační vybavení").

S ohledem na skutečnost, že ze zadávacích podmínek veřejné zakázky nevyplývá, že jejím předmětem je rovněž poskytnutí licencí k aplikačnímu vybavení, předpokládám, že ministerstvo v současné době disponuje potřebnými licenčními oprávněními ve smyslu ustanovení § 2358 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

V návaznosti na shora uvedené si Vás tedy dovoluji požádat o poskytnutí informací, od jakého subjektu, na základě jakého právního titulu, v jakém rozsahu, jakým způsobem a za jakou částku nabylo ministerstvo licenční oprávnění k aplikačnímu vybavení, a to ve vztahu ke každé jednotlivé aplikaci uvedené v příloze č. 1 této žádosti.

Pro přehlednost si dovoluji požádat o poskytnutí informací v následujícím členění:
a) identifikační údaje ve smyslu ustanovení § 17 al. 1 písm. d) poskytovatele licence, tj. subjektu, od kterého ministerstvo nabylo licenční oprávnění;
b) úplný název aplikace a verzi, k níž se licenční oprávnění vztahuje;
c) identifikaci smluvního vztahu/smluvních vztahů, tj. název, číslo a datum uzavření,
na základě kterého/kterých ministerstvo licenční oprávnění nabylo;
d) rozsah licenčního oprávnění, tj. k jakému způsobu užití autorského díla byla licence udělena, na jakou dobu a zda zahrnuje i oprávnění ministerstva poskytovat podlicence;
e) za jakou částku, či jiné protiplnění bylo licenční oprávnění poskytnuto.

Výše uvedené informace žádáme ve vztahu ke každé jednotlivé aplikaci uvedené v přiloženém seznamu a v případě, že seznam obsahuje pouze identifikaci jádra daného software, prosíme o poskytnutí požadovaných informací i ke každému aplikačnímu modulu vztahujícímu se, či tvořícímu součást daného software.

Pokud by mělo být v souvislosti s vyřízením této žádosti problematické, či jinak obtížné vyhledání a sběr informací o cenách, za které byly licenční oprávnění k aplikačnímu vybavení pořízeny ve smyslu ustanovení § 14 odst. 7 písm. b) ZSPI, žádám o přednostní poskytnutí informací uvedených výše pod písm. a) až d)této žádosti.

Z oznámení o zadání zakázky zveřejněném ve věstníku veřejných zakázek pod číslem 7203011004927 zároveň vyplývá, že zakázka s obdobným předmětem plnění byla ministerstvem zadána naposledy dne 9. 5. 2012, a to společnosti Telefonica Czech Republic, a.s. na dobu 24 kalendářních měsíců.

V této souvislosti se Vás chci zároveň dotázat na následující informace:

a) k jakému dni dojde, či došlo k ukončení smlouvy se společností Telefonica Czech Republic, a.s. na plnění veřejné zakázky „Provoz a rozvoj eAGRI a související aplikační infrastruktury" zveřejněné ve věstníku veřejných zakázek pod číslem 104927 (dále jen „předchozí veřejná zakázka");

b) jakým způsobem, tj. na základě jakého smluvního vztahu, s jakým dodavatelem a jakým postupem dle ZVZ, hodlá ministerstvo zajistit poskytování plnění, které je předmětem předchozí veřejné zakázky po ukončení smluvního vztahu se společností Telefonica Czech Republic, a.s., do uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky s vybraným uchazečem v aktuálně probíhajícím zadávacím řízení;

c) bude-li poskytování plnění, které je předmětem předchozí veřejné zakázky, ve smyslu předchozího dotazu ministerstvem zajištěno na základě zadávacího řízení dle ustanovení § 21 odst. 1 ZVZ, žádám zároveň o informaci o datu zahájení zadávacího řízení a zaslání kompletní zadávací a kvalifikační dokumentace a/nebo výzvy k jednání v jednacím řízení bez uveřejnění vztahující se k takto zadávané veřejné zakázce.

Odpověď:
Vaším podáním jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s žádostí o informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci sdělení informací vztahujících se k veřejným zakázkám na provoz a správu informačního portálu eAgri.

Součástí Vaší žádosti je i požadavek na poskytnutí informací o licenčních oprávněních pro jednotlivé aplikace specifikované v příloze žádosti.

Ministerstvo zemědělství však nemá Vámi požadované podklady
(v uvedeném formátu) v elektronické databázi a bude je nutné dohledat v archivech. Pokud jde o požadované údaje, týkající se jednotlivých aplikací, bude nutno identifikovat přesný název (ne pouze „jádro“) daného softwaru, vytvořit seznam aplikačních modulů a prověřit přibližně sto dvacet smluv a dodatků.
S ohledem na výše uvedené lze jednoznačně konstatovat, že
v základní zákonné a ani prodloužené lhůtě není možno požadované informace vyhledat, resp. poskytnout.
Rovněž podle předběžných časových kalkulací je nutno počítat s průběhem vyhledání a zpracování požadovaných informací v rozsahu na cca 90 - 100 hodin práce, což představuje podle platného sazebníku úhrad Ministerstva zemědělství kalkulaci nákladů v celkovém rozsahu 18 - 20 tisíc Kč.
V souvislosti s výše uvedeným Vás, žádám o zvážení rozsahu požadovaných informací a podání zprávy o Vašem rozhodnutí.

K druhé části žádosti Vám poskytujeme informace k plnění veřejné zakázky s názvem „Provoz a rozvoj eAgri a související aplikační infrastruktury“.

Plnění Smlouvy o poskytování služeb provozu a rozvoje e-Agri a související aplikační infrastruktury se společností Telefónica Czech Republic, a.s. bylo prodlouženo Dodatkem č. 2 o jeden rok tj. do 31. 5. 2015 nebo do uzavření smlouvy s vybraným uchazečem na plnění veřejné zakázky „Provoz eAgri a související aplikační infrastruktury“ (evidenční číslo VZ 363689).
Ministerstvo zemědělství zajistilo poskytování služeb provozu a rozvoje eAgri a související aplikační infrastruktury dle zákona o veřejných zakázkách 137/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, jednacím řízením bez uveřejnění. Zadávací řízení bylo zahájeno Výzvou dne 26. 5. 2014. Dodatek č. 2 ke Smlouvě o poskytování služeb provozu a rozvoje e-Agri a související aplikační infrastruktury byl podepsán oběma stranami dne 30. 5. 2014.
(Přílohy: 1. Výzva; 2. Příloha č. 2 k Výzvě - Závazný vzor Dodatku; 3. Žádost)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací na základě zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů Vás tímto žádám o poskytnutí následujících informací, případně dokumentů:

61. Jaký SW nástroj/informační systém využívá shora jmenovaný úřad pro řízení lidských zdrojů - systemizace, personalistika; mzdy?

62. Jaký- SW nástroj/informační systém využívá shora jmenovaný úřad pro řízení ekonomických procesů - rozpočet, účetnictví, platební styk, majetek?

63. Jaký SW nástroj/informační systém využívá shora jmenovaný úřad pro výkon spisové služby?

64. Uveďte odkaz na profil úřadu, kde je v souladu se zněním zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění, zveřejněno celé znění smluv (včetně všech jejích změn a dodatků), které se vztahují k veřejným zakázkám na nákup licencí a služeb podpory pro výše dotazované SW nástroje/informační systémy v roce 2013 a 2014.

65. V případě že tuto povinnost neřešíte, žádám o zaslání celého znění smluv (včetně všech jejích změn a dodatků) pro výše dotazované SW nástroje/informační systémy v elektronické podobě na datovém nosiči (CD/DVD) ve formátu PDF/T1FF/JPG, nebo ve formě písemné černobílé kopie.

Odpověď:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám tímto poskytujeme požadované informace:

61. Jaký SW nástroj/informační systém využívá shora jmenovaný úřad pro řízení lidských zdrojů, systemizace, personalistika, mzdy?Organizace užívá pouze jediný systém: „ERP/SAP“.

62. Jaký SW nástroj/informační systém využívá shora jmenovaný úřad pro řízení ekonomických procesů – rozpočet, účetnictví, platební styk, majetek?
Organizace užívá pouze jediný systém: „ERP/SAP“.

63. Jaký SW nástroj/informační systém využívá shora jmenovaný úřad pro výkon spisové služby?
Organizace užívá pouze jediný systém: „DMS“.

64. Uveďte odkaz na profil úřadu, kde je v souladu se zněním zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění, zveřejněno celé znění smluv (včetně všech jejích změn a dodatků), které se vztahují k veřejným zakázkám na nákup licencí a služeb podpory pro výše dotazované SW nástroje/informační systémy v roce 2013 a 2014. http://portal.mze.cz/public/app/eagriapp/VZ/Prehled/Default.aspx? theme=MINISTRY&stamp=635381662302442584

65. V případě že tuto povinnost neřešíte, žádám o zaslání celého znění smluv (včetně všech jejích změn a dodatků) pro výše dotazované SW nástroje/informační systémy v elektronické podobě na datovém nosiči (CD/DVD) ve formátu PDF/T1FF/JPG, nebo ve formě písemné černobílé kopie.
Na portálu eagri.cz / veřejné zakázky je vše k dispozici.

 

Dotaz:
Transparency International – Česká republika, o. p. s. (dále jen „žadatelka”) žádá na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, ve znění pozdějších předpisů, poskytnutí níže specifikovaných informací. Požadované informace se týkají veřejné zakázky „Systémová centralizace v rámci rezortu MZe“, jejíž oznámení o zadání v jednacím řízení bez uveřejnění bylo uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 7. 5. 2009 pod evidenčním číslem zakázky 60031045, a souvisejících informací.
Konkrétně žadatelka žádá o poskytnutí následujících informací:

1. Výzvu k jednání o veřejné zakázce „Systémová centralizace v rámci rezortu MZe“, včetně zadávací dokumentace, informace o předmětu plnění a požadavků na kvalifikaci;

2. Smlouvu na tuto zakázku uzavřenou s vítězným uchazečem - společností Telefónica O2 Czech Republic, a.s.;

3. Smlouva na plnění předchozí veřejné zakázky z oblasti IT, která této zakázce „Systémová centralizace v rámci rezortu MZe“ předcházela a která založila výhradní práva, jejichž existencí Mze opravňovalo zadání veřejné zakázky „Systémová centralizace v rámci rezortu MZe“ v jednacím řízení bez uveřejnění;

4. Posudek týkající existence výhradních práv v souvislosti s veřejnou zakázkou dle bodu 3 této žádosti, který odůvodňoval použití jednacího řízení bez uveřejnění v případě veřejné zakázky „Systémová centralizace v rámci rezortu MZe“ a který si nechalo zpracovat Mze.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství jako povinný subjekt ve smyslu § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám ve věci Vaší žádosti o poskytnutí informací k veřejné zakázce s názvem „Systémová centralizace v rámci rezortu MZe“ zasílá požadované informace na CD.
(Přílohy na CD: Výzva; Zadávací dokumentace; Znalecký posudek; Smlouva o poskytování správy a provozu serverové a aplikační infrastruktury; Smlouva o dílo: Systémová centralizace; Dodatek č. 1 ke Smlouvě o dílo: Systémová centralizace)

 

Dotaz:
Prosím o poskytnutí informací na základě zákona o svobodném přístupu
k informacím, ohledně vyjímky MZe pro lov 24 hodin na ÚN Lipno č.revíru 421200 a ÚN Hněvkovice č. revíru 421073, na základě žádosti Jč.ÚS.

1) Prosím o zaslání zdůvodnění povolené vyjímky Vaším ministerstvem na dobu od 16.6 do 31.8. pro roky 2014 a 2015. Ze zdůvodnění povoleného lovu na Labi před cca 7 lety, bylo tehdy jasně ve zdůvodnění uvedeno, že důvodem povolení vyjímky není to, že v noci ryby lépe berou, nebo zatraktivnění rybolovu. Proč tedy bylo vyhověno a pokud šlo o chyby hospodaření, pro které bylo nutné vyjímku udělit, jaké opatření MZe přijalo, vč. personálních.

2) Proč obdrženou žádost o vyjímku MZe na území Jihočeského kraje, nevrátilo místně příslušnému rybářskému orgánu v Českých Budějovicích.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo Vaši žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se poskytnutí informací o udělování výjimek ze zákazu lovu ryb mimo denní dobu lovu pro vodní nádrže Lipno a Hněvkovice.
K Vaší žádosti sděluji následující:

1) K Vaší žádosti o poskytnutí zdůvodnění udělených výjimek zasíláme kopie rozhodnutí Ministerstva zemědělství, kterými byly tyto výjimky uděleny. V odůvodnění rozhodnutí č.j. 26764/2014-MZE-16231 ze dne 15. 4. 2014 a rozhodnutí č.j. 26778/2014-MZE-16231 ze dne 23. 4. 2014 naleznete veškeré Vámi požadované informace.
Výjimky nebyly uděleny z důvodu zatraktivnění rybolovu, ale především z důvodu tlumení zvyšující se populace sumce velkého. Zvýšený výskyt sumce měl za následek snížení množství ostatních druhů ryb. Porušení právních předpisů na úseku rybářství nebylo zjištěno, a proto nebyla správními orgány uložena žádná sankce ani jiné opatření.

2) Dle ustanovení § 22 odst. 4 písm. b) zákona č. 99/2004 Sb.,
o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon
o rybářství), uděluje výjimky z denní doby lovu Ministerstvo zemědělství. Krajské úřady k udělení takovéto výjimky nemají zákonem stanovenou kompetenci.
(Přílohy: 1. rozhodnutí č.j. 26764/2014-MZE-16231 ze dne 15. 4. 2014; 2. rozhodnutí č.j. 26778/2014-MZE-16231 ze dne 23. 4. 2014)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím.
Žádám o životopisy vedoucích zaměstnanců úřadu do úrovně ředitel/ředitelka odboru

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství ČR (dále jen MZe) obdrželo Vaši žádost
o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci životopisů vedoucích zaměstnanců úřadu do úrovně ředitel/ředitelka odboru.

Ve věci poskytnutí životopisů vedoucích zaměstnanců úřadu na úrovni ministr zemědělství a náměstků ministra si Vás dovoluji odkázat na webové stránky MZe, kde naleznete Vámi požadované informace:http://eagri.cz/public/web/mze/ministerstvo-zemedelstvi/ministr/http://eagri.cz/public/web/mze/ministerstvo-zemedelstvi/ministr/ namestci-ministra/

Ve věci poskytnutí životopisů jednotlivých vedoucích zaměstnanců úřadu na úrovni vrchní ředitelka/ředitel sekce a ředitelka/ředitel odboru bude MZe vydáno rozhodnutí, které Vám bude zasláno v zákonné lhůtě.

 

Dotaz:
V souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, Vás tímto žádám o poskytnutí níže uvedených informací, které se týkají využívání a financování facility managementu v rámci správy Vašich budov a objektů.

1. Používali jste v rámci správy Vašich budov a objektů v letech 2011, 2012, 2013 a v současnosti firmy poskytující outsourcing služeb týkajících se správy objektů a péče o zaměstnance? Jaká firma to byla/je a kolik jste v jednotlivých letech takové firmě, pokud jste využili jejich služeb, zaplatili?

2. Jakou částku jste v jednotlivých letech 2011, 2012 a 2013 zaplatili za provozní náklady vašeho rezortu?

3. Jakou částku jste v jednotlivých letech 2011, 2012 a 2013 platili za služby související se správou Vašich budov a objektů a jakou částku měsíčně platíte v průměru v letošním roce? (Prosím rozepsat služby související s úklidem, ostrahou objektů, elektrickou energií, vodným, výdaji za opravu objektů a údržbu zeleně.)

4. Na kolik a jak konkrétně využíváte při správě Vašich objektů KPI ukazatele?

5. Kolik máte v současnosti zaměstnanců a jaká průměrná plocha je na jednoho Vašeho zaměstnance?

6. Jaký software používáte při sledování nákladů na správu Vašich budov a objektů, na kolik Vás přišlo pořízení tohoto softwaru?

7. Jaké údaje uvádíte do Centrálního registru administrativních budov?

8. Aplikovali jste do běžného provozu normu ČSN EN 15221 – Facility management?

Odpověď:
V souvislosti s Vaší žádostí o informaci, dle zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 17. června 2014 Vám podávám informaci k jednotlivým bodům Vašeho dotazu následovně.
Ministerstvo zemědělství má zajištěnou správu svých budov, které se nacházejí v Praze, prostřednictvím společnosti AB Facility a.s., která je poskytovatelem služeb od roku 2012. V roce 2012 bylo zaplaceno výše uvedené společnosti za správu budov 2 548 200 Kč a v roce 2013 bylo zaplaceno 3 431 700 Kč.

K bodům 2 až 8 dotazu uvádím následující:

Ad 2) V roce 2011 činily provozní náklady Ministerstva zemědělství ke všem budovám v České republice 138 705 000 Kč,
v roce 2012 činily provozní náklady Ministerstva zemědělství ke všem budovám v České republice 140 963 000 Kč,
v roce 2013 činily provozní náklady Ministerstva zemědělství ke všem budovám v České republice 86 451 000 Kč.

Ad 3)  Část dotazu je zodpovězena ve druhém odstavci tohoto dopisu, v Praze platí Ministerstvo měsíčně za správu budov 303 209 Kč, v roce 2013 činily náklady na elektrickou energii 8 726 000 Kč, náklady na vodné činily 2 800 000 Kč, výdaje na opravy budov činily 4 563 000 Kč a náklady na údržbu zeleně činily 80 000 Kč.

Ad 4)  Ministerstvo zemědělství při správě svých objektů ukazatele KPI zatím nevyužívá.

Ad 5) Ústředí ministerstva zemědělství má v současné době 625 zaměstnanců a průměrná kancelářská plocha na jednoho zaměstnance činí 16,64 m2.

Ad 6)  Sledování nákladů na správu budov v Praze je realizováno prostřednictvím společnosti AB Facility a.s.

Ad 7)  Do systému CRAB zadává Ministerstvo zemědělství všechny povinné
i nepovinné údaje (například – právní vztahy, plochy budov, plochy kanceláří, všechny ekonomické údaje k budovám a další).

Ad 8) Do běžného provozu nebyla Vámi uváděná norma aplikována.

 

Dotaz:
Žádost o informace dle zákona č. 106 o svobodném přístupu k informacím
Žádám vás o kopie všech metodických pokynů, které se týkají § 30, 31/normovaných stavů zvěře a sčítání zvěře, které jste v tomto a minulém roce poskytli Krajskému úřadu ústeckého kraje - odboru životního prostředí.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo Vaši žádost dle zákona č. 106/1999., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se poskytnutí informací o metodických pokynech souvisejících s § 30 a § 31 zákona č. 449/2001 Sb., o myslivosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o myslivosti) a o normovaných stavech zvěře a sčítání zvěře, vydaných Ministerstvem zemědělství v roce 2013 a 2014.

1)  Ministerstvo zemědělství nevydalo v roce 2013 a 2014 žádný metodický pokyn, v kterém by byla řešena problematika § 30 a § 31 zákona o myslivosti.

2)  Pokud se jedná o Vaši žádost ve vztahu k normovaným stavům zvěře a sčítání zvěře, je tato problematika částečně řešena v dokumentu „Metodický pokyn orgánům státní správy pro redukci početních stavů spárkaté zvěře pro období 2013 – 2018“
č. j. 30998/2013 – MZE – 16232 ze dne 11. 6. 2013, který obdržely všechny krajské úřady. Tento dokument, který je též volně přístupný na www.eagri.cz, Vám zasíláme v příloze.
(Přílohy: Metodický pokyn orgánům státní správy pro redukci početních stavů spárkaté zvěře pro období 2013 – 2018)

 

Dotaz:
Z mých dopisů ze dne 23.4.2014 a ze dne 20.5.2014 je zcela zřejmé, že podpisem Ing. F. K. ředitele odboru vnitřní správy MZe, ze dne 10.10.2003 na "Zápisu p změně příslušnosti hospodařit" byly vědomě porušeny vnitřní předpisy zaměstnavatele a právní předpisy pro hospodaření s majetkem státu. Na základě výše uvedeného, a pro řádnou přípravu žaloby si Vás dovoluji, vážený pane ministře, požádat ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. o poskytnutí následujících informací:

1. V dopise ze dne 12.5.2014 uvádíte:„..., nedošlo k žádné škodě, pouze k administrativnímu pochybení,..."
Jaké konkrétní úkony (které měly být provedeny a provedeny nebyly) představuje Vámi citované „administrativní pochybení"?

2. Došlo k porušení -spisového a archivní řádu MZe", když na ministerstvu k předmětným pozemkům nebyl vytvořen spis?

3. Došlo k porušení ustanovení §14 odst. (2) zákona č. 219/2000 Sb., když předmětné pozemky nebyly předmětem účetnictví MZe ani předmětem inventarizace k 31.12.2002?

4. Došlo k porušení ustanovení § 14 odst. (7) zákona ä 219/2000 Sb., když nebylo rozhodnuto o nepotřebnosti předmětných pozemků?

5. Došlo k porušení ustanovení § 15 odst. (1) Vyhlášky MF č. 62/2001 Sb., když bylo zcela zřejmé, že na všech předmětných pozemcích se nacházejí místní komunikace ve vlastnictví Statutárního města Ostravy a
z tohoto titulu nemohl „přejímající" (ÚZSVM) předmětné pozemky potřebovat k plnění svých úkolů ani předmětnou změnu příslušnosti hospodařit nevyžadoval veřejný zájem?

Odpověď:
Obdržel jsem Váš dopis ze dne 17. června 2014, kterým žádáte poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“) ve věci „Zápisu o změně příslušnosti hospodařit“ s pozemky parc.č. xx, vše ostatní komunikace v k.ú. Hošťálkovice, obec Ostrava, uzavřený mezi Ministerstvem zemědělství a Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových ze dne 29. října 2003.

Vyřízením Vašich opakovaných žádostí jsem pověřil vrchní ředitelku Kabinetu ministra a s jejími odpověďmi se plně ztotožňuji.

Dále si Vás dovoluji informovat, že s ohledem na časový posun 11 let od domnělého pochybení, neexistenci spisového materiálu a nemožnost získat odpovědi na konkrétní otázky od tehdy odpovědných pracovníků Ministerstva zemědělství, nelze konkretizovat jednotlivá administrativní pochybení, ani z nich následně vyplývající důsledky (např. účetní).

Vzhledem k výše uvedenému a i s ohledem na korespondenci vedenou v průběhu posledních několika let mými předchůdci, nezbývá mi tedy než Vás  odkázat s Vašimi pochybnostmi na nezávislý soud, který jediný může rozhodnout o platnosti či neplatnosti právního úkonu.

Na základě všech dostupných informací v dané věci a Vašeho podnětu jako fyzické osoby bylo po prošetření vydáno Opatření o příslušnosti hospodařit s majetkem státu ze dne 4. listopadu 2009, kterým byl určen příslušným hospodařit s těmito pozemky Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, aby následně byly pozemky převedeny do vlastnictví Statutárního města Ostrava. Neshledávám tak další možnosti, jak nadále získávat odpovědi na Vaše žádosti podle informačního zákona, neboť by se v tomto případě jednalo pouze
o dotaz na názor, na který se podle § 2 odst. 4 informačního zákona nevztahuje povinnost poskytovat informace.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.