Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc duben 2014

13. 5. 2014

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc duben 2014.

Dotaz:
Ve smyslu ustanovení § 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, bych se na Vás ráda touto cestou obrátila s žádostí o odpověď k otázkám (v příloze) týkajících se výzkumu k mé diplomové práci na téma „Aktuální problémy odpovědnosti za průtahy ve správním řízení“.

Výzkum

1) Kolik Váš úřad obdržel žádostí podle § 14 zákona č. 82/1998 Sb. za roky 2012 a 2013? (prosím rozlišit všechny odpovědi podle let)
Kolik z nich se týkalo výlučně nepřiměřené délky řízení?
V kolika z nich byla nepřiměřená délka řízení uplatněna jako jeden z více nároků?

2) Jaká je celková částka požadovaná po Vašem úřadě ve výše uvedených žádostech?
Jaká částka byla požadována jako přiměřené zadostiučinění za nepřiměřenou délku řízení?
Byla požadována i náhrada škody z titulu nesprávného úředního postupu spočívajícího v nepřiměřené délce řízení a v jaké výši?
Pokud jsou v průběhu řízení účastníkovi zadrženy finanční prostředky (např. uložena pokuta), které jsou později vráceny, je na žádost účastníka uhrazována škoda ve výši prokázaného ušlého zisku nebo ve výši zákonných úroků z prodlení?

3) Kolik peněz uhradil Váš úřad jako přiměřené zadostiučinění za nepřiměřenou délku řízení?
Jaká část z nich byla uhrazena dobrovolně? Jak vysoká je tato částka přepočtená na jeden odškodňovaný rok?
Jaká část byla uhrazena na základě soudního rozsudku? Jak vysoká je tato částka přepočtená na jeden odškodňovaný rok?

4) Kolik Váš úřad uplatnil celkem regresních nároků podle zákona č. 82/1998 Sb.?
Kolik z nich se týkalo přiměřeného zadostiučinění za nepřiměřenou délku řízení?
Kolik regresů bylo třeba uplatňovat cestou soudního řízení?
Prosím o sdělení hlavních a nejčastějších důvodů, které vedly Váš úřad
k neuplatnění regresních nároků.

5) Pokud již Váš úřad obdržel nějaké žádosti o informace týkající se zákona č. 82/1998 Sb., prosím o sdělení přesných odkazů na odpovědi zveřejněné v souladu s ustanovením §5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v přiložené tabulce zasílám informace na téma „Aktuální problémy odpovědnosti za průtahy ve správním řízení“.
(Příloha: Odpovědi na položené otázky)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím.
Žádám o poskytnutí platné organizační struktury vašeho úřadu a seznamu služebních kontaktů, (pevná telefonní linka, mobilní telefon, email), které jsou na jednotlivých služebních pozicích v rámci organizace vašeho úřadu používána. Organizační strukturu prosím v grafické podobě, adresář kontaktů ve formátu, se kterým lze pracovat v aplikaci Excell .  

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí platné organizační struktury a seznamu služebních kontaktů Vám sděluji, že veškeré Vámi požadované informace se nacházejí na webu eAGRI: http://eagri.cz/public/web/mze/ministerstvo-zemedelstvi/o-ministerstvu/organizacni-struktura/.

Dotaz:
Děkuji, nicméně odpověď není úplná, protože poskytnutá data nejsou
v požadovaném formátu xls či csv tzn. strukturovaná data, která lze zpracovávat v tabulkovém editoru. Vaše informace zároveň neobsahuje služební mobily na vedoucí pracovníky úřadu.
Prosím tedy o doplnění informace.

Odpověď:
K Vaší žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), ve které žádáte o doplnění informací k Vaší předchozí žádosti,  sděluji následující informace.
Informační zákon v § 4 odst. 3, věta druhá stanoví, že „povinné subjekty nejsou povinny měnit formát nebo jazyk informace, pokud by taková změna byla pro povinný subjekt nepřiměřenou zátěží; v tomto případě vyhoví povinný subjekt žádosti tím, že poskytne informaci ve formátu nebo jazyce, ve kterých byla vytvořena“. S ohledem na Vaší předchozí žádost, Vám v příloze zasíláme schéma organizační struktury.
K Vaší připomínce, že odpověď č.j. 26920/2014-MZE-11130 neobsahuje služební mobily na vedoucí pracovníky úřadu, sděluji, že tyto údaje naleznete po rozkliknutí konkrétního jména na našich webových stránkách www.eagri.cz na již dříve uvedeném odkazu nebo v záložce Kontakty:(např. http://eagri.cz/public/web/mze/kontakty/organizace/101268192.html).

 

Dotaz:
Dovolte mi prosím se na Vás v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, obrátit s žádostí o poskytnutí následujících informací:
Kolik zaměstnanců Ministerstva zemědělství ČR ukončilo, nebo byl ukončen, v období od 29. 1. 2014 do dnešního dne pracovní poměr vůči Ministerstvu zemědělství ČR?
Jaké bylo pracovní zařazení těchto zaměstnanců na Ministerstvu zemědělství ČR?
S kolika novými zaměstnanci naopak Ministerstvo zemědělství ČR ve shora uvedeném období uzavřelo pracovní poměr a na jaké pozice?
Jaké je mzdové ohodnocení nově, tzn. ve shora uvedeném období, přijatých zaměstnanců na Ministerstvo zemědělství ČR?

Odpověď:
K Vaší žádosti o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ke změnám v počtu a zařazení zaměstnanců od 29. 1. 2014 Vám zasílám následující odpovědi na Vaše dotazy:

1. Kolik zaměstnanců Ministerstva zemědělství ukončilo, nebo byl ukončen, v období od 29. 1. 2014 do dnešního dne, pracovní poměr vůči Ministerstvu zemědělství?
Za uvedené období do dnešního dne ukončilo pracovní poměr na Ministerstvu zemědělství 22 zaměstnanců.

2. Jaké bylo pracovní zařazení těchto zaměstnanců na Ministerstvu zemědělství?
Pracovní zařazení výše uvedených odešlých zaměstnanců bylo následující: ředitel odboru - 2, vedoucí oddělení - 3, odborný referent  - 16, asistent náměstka  - 1.

3. S kolika novými zaměstnanci naopak Ministerstvo zemědělství ve shora uvedeném období uzavřelo pracovní poměr a na jaké pozice?
V uvedeném období uzavřelo ministerstvo pracovní poměr s 29 novými zaměstnanci na tyto pozice: náměstek ministra - 3, vrchní ředitel - 2, ředitel odboru - 5, vedoucí oddělení - 2, odborný referent  - 12, tajemník - 3, asistentka - 2.

4. Jaké je mzdové ohodnocení nově, tzn. ve shora uvedeném období, přijatých zaměstnanců na Ministerstvo zemědělství?
Platové ohodnocení nově přijatých zaměstnanců vychází ze zařazení zaměstnance do platové třídy a platového stupně, a dále z jejich funkčního zařazení. Zaměstnanci byli zařazování v souladu se systemizací ministerstva do platových tříd, ve kterých je v katalogu prací (nařízení vlády č. 222/2010 Sb., kterým se stanoví katalog prací ve veřejných službách a správě) zařazena nejnáročnější práce, kterou vykonávají. Ostatní příplatky (osobní příplatek, příplatek za vedení) jsou stanoveny podle schopností a výkonnosti zaměstnance, a podle náročnosti řídící práce u vedoucích zaměstnanců, v rámci rozpětí stanoveného zákoníkem práce a prováděcími nařízeními vlády. Dle těchto kritérií byli 2 zaměstnanci zařazení do 9. platové třídy, 1 do 10. platové třídy, 2 do 11. platové třídy, 1 do 12. platové třídy, 12 do 13. platové třídy, 1 do 14. platové třídy, 7 do 15. platové třídy a 3 zaměstnanci do 16. platové třídy.

 

Dotaz:
Žádost o informaci v režimu zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím žádám o poskytnutí této informace: Jaké výši dosáhly dotace Ministerstva zemědělství, které byly poskytnuty chovatelům kladrubských koní v rámci ČR v roce 2013. Dále žádám o informaci, jakým způsobem Ministerstvo zemědělství kontroluje čerpání těchto dotací.


Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji, že Ministerstvo zemědělství (dále jen „MZe“) poskytlo v rámci dotačního programu 6. Genetické zdroje chovatelům starokladrubských koní, prostřednictvím příslušného uznaného chovatelského sdružení, za rok 2013 finanční podporu v celkové výši 435.000,-Kč.
Dále Vám sděluji, že dodržování podmínek stanovených pro poskytování či čerpání dotace je kontrolováno jednak dle „Zásad, kterými se na základě § 2 a § 2d zákona č. 252/1997 Sb.,o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů, stanovují podmínky pro poskytování dotací na udržování a využívání genetických zdrojů pro výživu a zemědělství pro daný rok“, a rovněž na základě podmínek stanovených v Rozhodnutí o poskytnutí dotace.
MZe prověřuje plnění podmínek čerpání dotací pomocí kontrol, které probíhají přímo na místě u jednotlivých chovatelů. Kontrolu mohou provést orgány MZe, popř. Ministerstva financí, místně příslušný finanční úřad, Nejvyšší kontrolní úřad a další subjekty oprávněné provádět kontroly. Kontrolu může provádět z titulu určené osoby Národního programu konzervace a využívání genetických zdrojů rostlin, zvířat a mikroorganismů významných pro výživu a zemědělství také Výzkumný ústav živočišné výroby, v. v. i., dále také příslušné orgány Evropské unie, zejména Evropská komise, Evropský úřad pro boj proti podvodům a Evropský účetní dvůr.

 

Dotaz:
Žádám o kopie smluv, které pan ministr Miroslav Toman podepsal od 29. října do 29. ledna 2014. Upřesňuji, že žádám kopie smluv, které se týkají nákupu či prodeje movitého majetku a nemovitého majetku a nákupu služeb. Dále upřesňuji, že kvůli úspoře nákladů na kopírování preferuji zaslání těchto informací elektronickou cestou.

Odpověď:
K Vaší žádosti podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, o poskytnutí kopií smluv, sděluji, že v období od 29. října 2013 do 29. ledna 2014 pan ministr Miroslav Toman nepodepsal žádné smlouvy týkající se nákupu či prodeje movitého majetku a nemovitého majetku a nákupu služeb.

 

Dotaz:
Věc: Smlouvy na právní služby
Žadatel tímto smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím,
v platném znění (dále jen InfZ), žádá o:

a) všechny smlouvy, dodatky, specifikace díla a další ujednání, které ministerstvo uzavřelo v letech 2011, 2012 a 2013 s advokátní kanceláří ROWAN Legal,

b) všechny smlouvy, dodatky, specifikace díla a další ujednání, které ministerstvo uzavřelo v letech 2011, 2012 a 2013 s advokátní kanceláří, Havel, Holásek & Partners,

c) všechny smlouvy, dodatky, specifikace díla a další ujednání, které ministerstvo uzavřelo v letech 2011, 2012 a 2013 s advokátní kanceláří MT Legal.


Odpověď:
K Vaší “žádosti ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění“, ve věci poskytnutí smluv na právní služby, uzavřených Ministerstvem zemědělství (dále jen „MZe“) v letech 2011 – 2013, sděluji následující:

a) s advokátní kanceláří ROWAN Legal uzavřelo MZe v požadovaném období 5 smluv, jejichž kopie Vám zasílám v příloze 1 - 5;

b) s advokátní kanceláří Havel, Holásek & Partners uzavřelo MZe v požadovaném období jednu smlouvu, jejíž kopii zasílám v příloze 6;

c) s advokátní kanceláří MT Legal neuzavřelo MZe v požadovaném období žádnou smlouvu.
(Přílohy:  1. Smlouva S2011-0035; 2. Smlouva S2012-0022; 3. Smlouva S2013-0020; 4. Mandátní smlouva 957-2013; 5. Mandátní smlouva 958-2013; 6. Smlouva mandátní 1410-2011).

 

Dotaz:
Dovoluji si Vás požádat ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. o poskytnutí informace, zda ze strany Ministerstva zemědělství představuje "Zápis
o změně příslušnosti hospodařit" ze dne 29.10.2003 neplatný právní úkon?

Odpověď:
Dopisem adresovaným panu ministrovi jste se dne 28. 4. 2014 opakovaně obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen MZe) ve věci zápisu o změně příslušnosti hospodařit s  pozemky parc. č. XX, vše ostatní komunikace v k. ú. Hošťálkovice, obec Ostrava, uzavřeného mezi MZe a Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových (dále jen ÚZSVM) dne 29. 10. 2003.
Během posledních let se jedná již o Vaše osmé podání v téže věci, na něž Vám vždy bylo odpovězeno formou poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a to dopisem ministra zemědělství nebo vrchního ředitele kabinetu či sekce ministra.
MZe nezměnilo své konečné stanovisko, které Vám bylo z pověření vrchního ředitele kabinetu ministra s konečnou platností sděleno dopisem ředitele odboru vnitřní správy MZe ze dne 20. 11. 2012 čj. 203572/2012-MZE-12130.
K Vašemu upozornění, že „MZe nedisponovalo právy, které zápisem ze dne 29. 10. 2003 převedlo“, uvádím, že zákon č. 219/2000 Sb.,
o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, hovoří pouze o příslušnosti hospodařit s majetkem České republiky. K existenci příslušnosti hospodařit lze uvést na základě dostupných listin, že tato příslušnost hospodařit s předmětnými pozemky byla MZe obnovena na základě rozhodnutí Ústředního pozemkového úřadu (dále jen ÚPÚ) č.j. 27464/02-5010 ze dne 11. 9. 2002. Toto rozhodnutí bylo vydáno na základě žádosti Pozemkového fondu ČR (dále jen PF) o vydání rozhodnutí v pochybnostech dle ust. zákona č. 229/1991 Sb. (zákon o půdě) s ohledem na to, že se nejedná o zemědělskou půdu, ale o veřejně přístupné místní komunikace.
Změna zápisu v katastru nemovitostí ohledně tehdy dosavadní, neodůvodněně evidované správy PF nastala na základě zápisu
o změně příslušnosti hospodařit s předmětnými pozemky z MZe na ÚZSVM, který za MZe podepsal tehdejší ředitel odboru vnitřní správy MZe. Ačkoliv zpětný zápis v katastru nemovitostí z PF na MZe před podpisem zápisu o změně příslušnosti hospodařit nebyl na základě výše zmíněného rozhodnutí ÚPÚ č.j. 27464/02-5010 ze dne 11. 9. 2002 proveden, jak je uvedeno v poslední odpovědi vrchního ředitele kabinetu ministra zemědělství zaslané Vám dne 23. 10. 2012, příslušnost hospodařit MZe s předmětnými pozemky existovala, konstituována byla výše citovaným rozhodnutím ÚPÚ, pouze nebyla deklarována zápisem v katastru nemovitostí. Vzhledem k tomu, že pozemky byly stále ve vlastnictví České republiky, nedošlo k žádné škodě, pouze k  administrativnímu pochybení, které nemělo žádné další důsledky. Důvody, které v této fázi vedly k podepsání zápisu, nelze zpětně po 11 letech zjistit i proto, že zaměstnanci podílející se na tomto úkonu, nejsou již na MZe dlouhou dobu zaměstnáni.
Jak jste byl již informován mými předchůdci, nepovažuje v tomto smyslu MZe Vámi uváděné argumenty za skutečnosti, které by měly vést k obnovování původního (navíc pouze evidenčního) stavu v jakémkoliv řízení.
Bylo zjištěno, že v rámci obsáhlé korespondence jste se obracel i na ÚZSVM a Ministerstvo financí. Na základě Vašeho podnětu jako fyzické osoby bylo po prošetření nakládání s předmětnými pozemky podle příslušných ustanovení zákona č. 219/2000 Sb. vydáno Opatření
o příslušnosti hospodařit s majetkem státu ze dne 4. 11. 2009
č.j. 0382182/2009-223, kterým byl určen příslušným hospodařit s těmito pozemky s konečnou platností ÚZSVM. Tato skutečnost byla zohledněna v katastru nemovitostí tím, že příslušnost hospodařit s předmětnými pozemky pro ÚZSVM byla zapsána v příslušném katastru nemovitostí na základě této listiny. Tyto informace Vám byly v minulých letech několikrát sdělovány.
Za podstatnou skutečnost považuji, že pozemky byly následně zákonně převedeny z vlastnictví České republiky a příslušnosti hospodařit ÚZSVM do vlastnictví Statutárního města Ostrava, což bylo mimo jiné konečným požadavkem všech Vašich předchozích podání.
Závěrem uvádím, že zápis podepsaný v roce 2003 mezi MZe a ÚZSVM představoval právní úkon pouze v rámci organizačních složek státu, jež byl formálně napraven zmíněným Opatřením Ministerstva financí z roku 2009, kterým Ministerstvo financí potvrdilo tehdejší příslušnost ÚZSVM hospodařit s předmětnými pozemky.
Považujte, prosím, můj dopis za konečné vyjádření MZe v této věci.

 

Dotaz:
Dobrý den, chtěl bych Vás na základě zákona 106/99 Sb. o volném přístupu k informacím poprosit o zaslání seznamu lidí, kteří byli na vašem ministerstvu přijati od 29. ledna 2014 na DPČ nebo DPP.


Odpověď:
Ministerstvo zemědělství zaměstnalo od uvedeného data 22 osob na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, z toho 11 z nich tvoří oficiální poradní sbor pana ministra. V příloze Vám zasílám seznam osob, se kterými byly uzavřeny od 29. ledna 2014 dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce.
(Příloha: seznam osob)

 

Dotaz:
Současně žádám dle zákona č. 106/1999 Sb. o sdělení informace ve výše uvedené věci v tomto formátu:
a) název předmětné písemnosti, její číslo jednací a datum jejího vyhotovení
b) který odbor ministerstva písemnost vyhotovil.

Odpověď:
Na základě Vašeho požadavku podle zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji, že písemnost - Rozhodnutí o odvolání čj. 20201/2014-MZE-15111 ze dne 31. 3. 2014 byla vypracována odborem státní správy ve vodním hospodářství a správy povodí a opakovaně doručována bez zbytečného odkladu poté, co byla Českou poštou s. p. vrácena na Ministerstvo zemědělství.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.