Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc únor 2014

10. 3. 2014

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. za měsíc únor 2014

Dotaz:
Podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím tímto žádám o poskytnutí následujících informací:

  1. Dále uvedené statistické údaje evidované k žádostem dle zákona č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti státu za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem a o změně zákona České národní rady č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich činnosti (notářský řád) („zákon“) za rok 2012 a 2013 („rozhodné období“).
    1. Počet žádostí dle zákona, které adresovaný správní orgán eviduje za rozhodné období.
    2. Počet žádostí dle zákona za rozhodné období, kterým
      i.  bylo zcela vyhověno.
      ii.  bylo částečně vyhověno.
    3. Počet žádostí dle zákona za rozhodné období, kterým nebylo vyhověno.
    4. Počet žádostí dle zákona za rozhodné období, které jsou v řízení.
    5. Výše náhrady škody požadované v žádostech dle zákona za rozhodné období.
    6. Výše náhrady škody vyplacené bez soudního rozhodnutí dle zákona za rozhodné období.
    7. Výše náhrady škody vyplacené na základě rozsudku soudu o žalobě podané dle zákona.
    8. Převažující oblast (působnost správního orgánu), do které směřuje žádost dle zákona za rozhodné období.
  2. Existuje návod/manuál či jiný zveřejněný postup („návod“) pro uplatnění nároku dle zákona vypracovaný či převzatý správním orgánem.
    a. pokud takový návod, v jaké podobě – elektronické/tištěné/obou.
    b. pokud takový návod existuje v elektronické podobě, uveďte prosím elektronický odkaz.
  3. Je možné se ve věcech nároků dle zákona obrátit na konkrétního kompetentního pracovníka správního orgánu.
  4. Kdo posuzuje žádosti dle zákona (např. jednotlivec či konkrétní oddělení).
  5. Je řízení o žádostech dle zákona posuzováno dle správního řádu.

Odpověď:
K Vaší žádosti označené pod čísly 1 – 5 sdělujeme následující:

  1. Statistické údaje evidované k žádostem podle zákona č. 82/1998 Sb. (dále jen „zákon“)
    1. Za rok 2012 a 2013 (dále jen „rozhodné období“) eviduje Ministerstvo zemědělství celkem 48 žádostí.
      i) Za rozhodné období nebylo zcela vyhověno žádné žádosti.
      ii) Za rozhodné období bylo částečně vyhověno 4 žádostem. Není započítáván případ, v němž došlo ke smírnému řešení věci po podání žaloby.
    2. Za rozhodné období nebylo vyhověno 44 žádostem.
    3. Za rozhodné období je v řízení pouze jedna žádost. Jedná se o případ, který nebyl Ministerstvem zemědělství ještě vyhodnocen.
    4. V žádostech byla za rozhodné období požadována náhrada škody v celkové výši 465 548 681,42 Kč
    5. Za rozhodné období byla vyplacena bez soudního řízení náhrada škody ve výši 184 643,45 Kč. V částce je zahrnut případ, kdy došlo ke smírnému řešení až po podání žaloby.
    6. Na základě rozsudku soudu o žalobě podané dle zákona byla za rozhodné období vyplacena náhrada škody ve výši 400 000,00 Kč.
    7. Nejčastějším titulem pro uplatnění žádosti v rezortu zemědělství je nepřiměřená délka správního řízení před bývalými okresními úřady (zejména se jedná o bývalé pozemkové úřady) a úřady územních samosprávních celků, a to bez ohledu na oblast působnosti správních orgánů.
  2. Existuje tzv. „Desatero dobré praxe pro posouzení žádostí o odškodnění“, vydané veřejným ochráncem práv, které je v souladu s usnesením vlády č. 593 z roku 2012 zveřejněno formou odkazu na webových stránkách MZe: http://eagri.cz/public/web/mze/ministerstvo-zemedelstvi/o-ministerstvu/ostatni-informace/zadost-o-nahradu-skody.html
  3. Žádosti na Ministerstvu zemědělství vyhodnocuje a zpracovává odbor zakladatelské činnosti a odbor legislativní a právní.
  4. Žádosti se vyřizují standardní cestou v souladu s Organizačním řádem Ministerstva zemědělství, tzn. posuzuje je a následně zpracovává odbor legislativní a právní v kooperaci s odpovídajícím věcným útvarem Ministerstva zemědělství, zejména odborem zakladatelské činnosti.
  5. Řízení o žádostech podle zákona není posuzováno podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, neboť z povahy věci se jedná o náhradu škody posuzovanou podle soukromoprávních předpisů. Správní orgán nemá zákonem danou pravomoc vést o takové žádosti správní řízení.

 

Dotaz:
Žádám o informaci, kdo v lednu inkasoval odměnu 250 tisíc korun.
Prosím o rozepsání ve formátu: Jméno - funkce - plat - zdůvodnění mimořádné odměny - datum schválení odměny - počet odpracovaných měsíců na ministerstvu zemědělství.
Současně žádám o přehled odměn, které v lednu 2014 udělilo ministerstvo náměstkům a ředitelům odborů.

Odpověď:
V části poskytnutí jména bylo vydáno rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti.
K Vaší žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., Vám podáváme následující informace:

  1. Odměna ve výši 250.000 Kč (schválena dne 22. 1. 2014) byla poskytnuta 1 osobě zařazené ve funkci ředitele odboru po dobu 7 měsíců, s platem 76.000 Kč měsíčně. Odměna byla poskytnuta za splnění mimořádných a zvlášť významných pracovních úkolů.
  2. Ke druhé části Vaší žádosti sdělujeme, že ministerstvo v lednu 2014 neudělilo, kromě výše uvedené odměny ve výši 250.000 Kč, žádnou jinou odměnu.

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vás žádáme o zpřístupnění následujících informací:

  • zda Ministerstvo zemědělství obdrželo dotační prostředky na odstranění  povodňových škod povodně 06/2013, v jaké výši? (Ministerstvo financí, EU fondy ), případně zda Ministerstvo zemědělství uvolnilo nějaké prostředky a v jaké výši z vlastních zdrojů
  • jak a v jaké výši byly tyto prostředky rozděleny  a nebo je plánováno je rozdělit
  • byly již všechny finanční prostředky vyčerpány a rozděleny?

Odpověď:
Obrátil jste se na Ministerstvo zemědělství s žádostí o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s dotazy k poskytování finančních prostředků Ministerstvem zemědělství (dále jen „MZe“) na odstraňování povodňových škod z května a června 2013.

Na podkladě vládních dokumentů, kterými byly schváleny finanční prostředky na odstranění povodňových škod na části poškozeného území České republiky v květnu a červnu 2013, jsou poskytovány MZe finanční prostředky takto:

  • Usnesením vlády z 3. července 2013 č. 531 byly poskytnuty finanční prostředky ve výši 200 mil. Kč pro rok 2013 na zvýšení kapitoly MZe na posílení programu „Odstraňování povodňových škod na státním vodohospodářském majetku II“ č. 129 270.
  • Usnesením vlády z 31. července 2013 č. 580, upraveným usnesením vlády ze dne 6. listopadu 2013 č. 845, jsou z celkové výše povodňových škod 4 505,12 mil. Kč poskytovány finanční prostředky na realizaci programů v letech 2013 - 2016 v gesci MZe ve výši 2 949,3 mil. Kč.
    Podporované programy MZe jsou tyto:
    • Program „Podpora odstraňování povodňových škod na infrastruktuře vodovodů a kanalizací“ č. 129 140
    • Program „Odstraňování povodňových škod na státním vodohospodářském majetku II“ č. 129 270
    • Odstraňování a kompenzace povodňových škod na zemědělském majetku
    • Kompenzace povodňových škod na rybách
    • Odstraňování a kompenzace povodňových škod na lesním majetku
    • Podpora prostřednictvím PGRLF na obnovu podniků zemědělských prvovýrobců a zpracovatelů zemědělské produkce zasažených povodněmi formou úročené půjčky

Podpory na odstraňování povodňových škod z května a června 2013 v gesci MZe nejsou financovány z fondů EU. MZe nedisponuje vlastními finančními prostředky, a proto je nemohlo uvolnit na výše vyjmenované podpory. Rozdělení finančních prostředků do jednotlivých programů MZe v letech 2013 - 2016 naleznete v příloze usnesení vlády ze dne 6. listopadu 2013 č. 845. Čerpání finančních prostředků bude probíhat v souladu s příslušnými usneseními vlády a budou uvolňovány postupně na základě administrativních postupů v souladu s ustanoveními zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, na základě úplných žádostí, které splňují podmínky programů
a platných pravidel. Příslušná platná pravidla jsou přístupná veřejnosti na internetových stránkách MZe www.eagri.cz.
(Přílohy: 1. Kopie usnesení vlády ze dne 3. července 2013 č. 531; 2. Kopie usnesení vlády ze dne 31. července 2013 č. 580, vč. přílohy; 3. Kopie usnesení vlády ze dne 6. listopadu 2013 č. 845, vč. přílohy)

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, požaduji kompletní informace

  1. k provozním nákladům jednotlivých odborů úřadu zabývajících se informačními technologiemi, komunikací, správou dat, spisovou službou apod. (komplexní evidenci smluv s čísly daňového dokladu, cenou a dodavatelem),
  2. k platům jednotlivých odborů úřadu zabývajících se informačními technologiemi, komunikací, správou dat, spisovou službou apod. Žádám sdělit jméno zaměstnance, evidenční číslo zaměstnance, funkcionáře nebo externího pracovníka, brigádníka, jeho pracovní zařazení, pozici, případně funkci, délku pracovního poměru, výši platu a mimořádných odměn.

Odpověď:
K Vaší žádosti o poskytnutí informací k platům a ostatním finančním nákladům úřadu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám s ohledem na Rozhodnutí čj. 9037/2014-MZe-13010 (Žádost o poskytnutí informace se podle § 15 odst. 1 a § 8b informačního zákona v bodu 2) odmítá v části týkající se jména osoby a evidenčního čísla zaměstnance.) v příloze zasíláme předmětné informace.
Dále Vám sděluji, že provozní náklady Odboru informačních a komunikačních technologií jsou vedeny ve vlastní evidenci, kterou Vám tímto také poskytujeme.
(Přílohy: 1. Evidence mzdových a ostatních finančních nákladů za rok 2013; 2. Evidence smluv)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/99 Sb.
Žádám o poskytnutí dokumentace k projektu „Ryba sladkovodní“, který zmiňuje ministr zemědělství jako příklad zrušeného zadávacího řízení vypsaného Ministerstvem zemědělství v tiskové zprávě ministerstva ze dne 11. 2. 2014 (Ministr zastavil výběrová řízení za stovky milionů). Prosím zejména o dokumentaci zaměřenou na specifikaci cílů projektu a prostředků, kterými je měl dosáhnout.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze tohoto dopisu zasílám požadované dokumenty k  veřejné zakázce s názvem „Realizace dlouhodobé komunikační strategie na podporu spotřeby sladkovodních ryb a výrobků z nich v období 2013-2015“.
(Přílohy: 1. Zadávací dokumentace; 2. Rámcová smlouva; 3. Příloha č. 2 k rámcové smlouvě; 4. Dodatečné informace k zadávacím podmínkám č. 1; 5. Dodatečné informace k zadávacím podmínkám č. 2; 6. Dodatečné informace k zadávacím podmínkám č. 3; 7. Dodatečné informace k zadávacím podmínkám č. 4; 8. Dodatečné informace k zadávacím podmínkám č. 5; 9. Dodatečné informace k zadávacím podmínkám č. 6; 10. Dodatečné informace k zadávacím podmínkám č. 7; 11. MZe_Ryba_2013-2015_OVZ.pdf)

 

Dotaz:
Žádáme Vás ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, o zaslání organizační struktury Ministerstva zemědělství od úrovně ministra až do úrovně vedoucího odboru (dále jen vedoucí pracovníci). Pokud v období od 1. 1. 2009 do 31. 12. 2013 došlo ke změnám v organizační struktuře nebo systemizaci vedoucích pracovníků (jejich počet, pracovní zařazení atp.), žádáme vás o zaslání všech těchto změn za výše uvedené období včetně informaci o délce jejich platnosti (od - do).

Odpověď:
K Vaší žádosti o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám organizační struktury Ministerstva zemědělství za období od 1. 1. 2009 do 31. 12. 2013.
(Příloha: 1. struktura 2009, 2. struktura 2010, 3. struktura 2011, 4. struktura 2012, 5. struktura 2013)

 

Dotaz:
Dobrý den, žádám o informaci, zda ten super úředník soudruh P. má i jinou kvalifikaci, než chodit nakupovat k….. do Cartiera??

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti Vám sděluji, že pan L. P. má vysokoškolské vzdělání, v roce 1993 úspěšně dokončil své studium na Vysokém učení technickém v Brně, posléze studoval Boston Language Institute ve státě Massachusetts v USA.
Pan Ing. L. P. od ukončení studií dlouhá léta působil na Ministerstvu průmyslu a obchodu a Úřadu vlády ČR.

 

Dotaz:
Obec Želechovice potvrzuje, že přijala Váš dopis ze dne 12. února 2014 čj., kterým MZe obec Želechovice informovalo o propočtu nákladů na řešení odkanalizování obce Želechovice – splašková kanalizace a vlastní ČOV.
Obec Želechovice učinila stejný závěr jako MZe v tom smyslu, že je třeba respektovat zásady udržitelného rozvoje, který je možné zajistit jen pokud na něj bude možné generovat dostatečné finanční prostředky, a sice na obnovu vodohospodářské soustavy v reálných sociálně únosných cenách pro stočné.
Zejména je třeba zdůraznit, že technické řešení odkanalizování obce Želechovice musí splňovat zásadu efektivnosti, hospodárnosti a že výše stočného nesmí finančně zatížit občany nad míru jejich finančních možností.
Obec Želechovice se navíc nachází v regionu, jenž je postižen jednou z nejvyšších nezaměstnaností v ČR (Uničovsko), proto obec Želechovice ve svých přípravách na programovací období 2014-2020, ve kterém by chtěla usilovat o získání dotace na výstavbu kanalizace a ČOV, musí důrazně zvažovat i ministerstvem zemědělství zmíněnou míru únosnosti stočného.
Z výše uvedeného žádáme MZe o sdělení, zda-li budou v programovém období 2014-2020 podporovány z dotačních titulů i projekty řešící vyústění splaškové kanalizace do vegetační kořenové ČOV, jejíž náklady na provoz jsou několikrát nižší, než-li náklady na provoz klasické ČOV. 

Odpověď:
Odpovídám na Vaši žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, které se týkají podpory projektů řešících vyústění splaškové kanalizace do vegetační kořenové čistírny odpadních vod v programovacím období 2014 – 2020.
V této souvislosti Vám sděluji, že Ministerstvo zemědělství neplánuje podporovat v rámci Programu rozvoje venkova výstavbu infrastruktury vodovodů a kanalizací ve zmíněném programovacím období.
Ministerstvo zemědělství v současnosti disponuje národním dotačním programem 129 250 „Výstavba a technické zhodnocení infrastruktury vodovodů a kanalizací“, ve kterém jsou stanoveny podmínky pro zařazení akce do programu. Čistírny odpadních vod musí po realizaci splňovat ukazatele jakosti vypouštěné vyčištěné vody stanovené příslušným vodoprávním úřadem, přičemž na vybudovanou novou čistírnu odpadních vod musí být v rámci akce zajištěno napojení minimálně 50% obyvatel obce.
Technické řešení s vlastní čistírnou odpadních vod je nutné doložit souhlasnými stanovisky územně příslušného vodoprávního úřadu a správce toku s vypouštěním odpadních vod z navrhované čistírny odpadních vod do vodního toku, ve Vašem případě toku Hlavnice, případně do toku Oskava.
Další z podmínek pro zařazení akce do uvedeného programu je soulad navrhovaného řešení odkanalizování a čištění odpadních vod ve Vaší obci s Plánem rozvoje vodovodů a kanalizací Olomouckého kraje.
Investiční náklady na vybudování vegetační kořenové čistírny odpadních vod mohou být nižší než investiční náklady na jiný typ čistírny odpadních vod, ale zkušenosti z provozu obdobných čistíren odpadních vod (zejména provoz v zimním období, nízká účinnost čištění odpadních vod, častá kolmatace filtrační vrstvy vyžadující její výměnu) nedávají záruku ekonomičtějšího řešení odkanalizování a čištění odpadních vod.
V současné době se připravuje nový Operační program Životní prostředí (OPŽP) na programovací období 2014-2020 financovaný z prostředků Evropské unie, který je v gesci Ministerstva životního prostředí. Doporučuji Vám obrátit se s Vaší žádostí o informace k podmínkám připravovaného programu OPŽP na období 2014 - 2020 přímo na pracovníky Ministerstva životního prostředí.

 

Dotaz:
Dovoluji se na Vás obrátit s žádostí o následující informaci.
Dle informací od zemědělské veřejnosti se údajně chystá omezení funkčnosti portálu farmáře. Naše firma se zabývá vývojem zemědělského software od roku 1990. Jedním z hlavních našich produktů je program Agronom. V současné době uživatelé našeho software hospodaří na více než 2/3 zemědělské půdy v ČR a to i přes to, že nám stát v minulosti vytvořil konkurenci v podobě EPH (i přes to, že na trhu existovalo více komerčních produktů).
Obracím se na Vás proto, že se obávám dvou věcí. Jedna z nich je zablokování webových služeb portálu farmáře, které využívají naši zákazníci prostřednictvím software. Dále se pak obávám „předání“ uživatelů EPH a celého projektu soukromé firmě.
Možná, že jsou mé obavy zcela liché, ale odstavení jakékoliv části portálu farmáře nebo omezení funkčnosti může mít dopady na náš software a tím i na uživatele software. Ukončení provozování EPH pak určitě bude mít vliv na komerční sféru.
Doufám, že se jedná o mylnou informaci a že nedojde k žádným omezením nebo ke konkurenčnímu zvýhodnění při případném ukončení EPH.

Odpověď:
Dne 18. 2. 2014 jste požádal o informaci, zda je pravdou, že Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) chystá omezení funkčnosti Portálu farmáře, přesněji zablokování webových služeb portálu farmáře či ukončení provozu EPH na tomto portálu.
K uvedené žádosti si dovoluji sdělit, že ministerstvo chápe Portál farmáře jako jeden z důležitých nástrojů společné zemědělské politiky. Webové služby jsou nezbytné pro předávání dat ze zemědělských registrů pro správný chod softwarových aplikací na straně zemědělské veřejnosti. Jejich zrušení by vážným způsobem ohrozilo realizaci společné zemědělské politiky, a proto Vás mohu ujistit, že předmětné webové služby zablokovány nebudou. Evidence přípravků a hnojiv (EPH) napomáhá menším zemědělským subjektům vést tuto evidenci místo v papírové formě ve formě digitální, což omezuje vznik zbytečných chyb, snižuje pracnost vedení této evidence, ale i zjednodušuje administraci kontrol. Ani zde na půdě ministerstva nepadlo žádné rozhodnutí o ukončení provozu této softwarové aplikace.

 

Dotaz:
Žádám o přehled ředitelů odborů, kteří v loňském roce působili ve své funkci šest měsíců.
Prosím o rozepsání ve formátu: jméno - název odboru - datum nástupu do funkce - odchod funkce, nastal-li.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1991 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám přehled ředitelů odborů, kteří v loňském roce působili ve své funkci šest měsíců, a to ve formátu: název odboru – jméno – datum nástupu do funkce – datum odchodu z funkce.
(Přílohy: Přehled ředitelů odborů v roce 2013)

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vás žádáme o zpřístupnění následujících informaci: - doplnění
Obdrželi jsme vaši odpověď  č.j. 8738/2014-MZE-15151 – děkujeme a prosíme ještě o upřesnění :

  • Jaká výše finančních prostředků z prostředků poskytnutých MZ na základě vládních usnesení č. 531,580 a 845 je alokována pro odstranění povodňových škod na vodních cestách ČR, v jakém časovém horizontu je plánována aplikace těchto prostředků a kolik prostředků již bylo vyplaceno na vodní cesty ČR?

Odpověď:
Obrátil jste se na Ministerstvo zemědělství s žádostí o doplnění informací, které jste obdržel dopisem č.j. 8738/2017-MZE-15151 ze dne 20. února 2014, podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, k poskytování finančních prostředků Ministerstvem zemědělství (dále jen „MZe“) na odstraňování povodňových škod z května a června 2013.
Finanční prostředky na odstraňování povodňových škod byly MZe schváleny na základě usnesení vlády č. 531/2013, 580/2013 a 845/2013 v celkové výši 1 550 000 tis. Kč. Tyto finanční prostředky nejsou v rámci programu 129 272 „Odstraňování následků povodní roku 2013“ předem rozděleny, proto nelze v současné době určit, kolik z této částky připadne na odstranění povodňových škod na vodních cestách ČR. Celkové náklady bude možno stanovit až po ukončení výběrových řízení a následně bude stanoven podíl státního rozpočtu (dotace).
Poskytování finančních prostředků pro realizaci akcí podprogramu 129 272 „Odstraňování následků povodní roku 2013“ bylo zahájeno v roce 2013 a bude pokračovat v následujících letech.
Ke konci roku 2013 bylo vyplaceno na realizaci akcí podprogramu 129 272 celkem 63,5 mil. Kč, z toho na odstranění povodňových škod na vodních cestách ČR 47,6 mil. Kč.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.