Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. za měsíc březen 2013

11. 4. 2013

Dotaz:
Žádáme tímto podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, o sdělení, v jaké výši a z jakých dotačních podprogramů čerpala Česká klusácká asociace (Radotínská 69, 159 00 Praha 5) v roce 2012 finanční prostředky z rozpočtu Ministerstva zemědělství.

Odpověď:

v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji požadované informace.

Česká klusácká asociace čerpala v roce 2012 v rámci „Zásad, kterými se stanovují podmínky pro poskytování dotací pro rok 2012 na základě § 2 a § 2d zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství“ finanční prostředky z následujících dotačních podprogramů:

-2.A.b) podpora zavádění a vedení plemenných knih (dále jen „PK“) dle plemen vyjmenovaných hospodářských zvířat. Jedná se o podporu uznanému chovatelskému sdružení na zavádění a vedení PK podle plemen - do 50 Kč na kus koní (hřebců a klisen) vedených v PK anglického plnokrevníka a klusáka ve výši 278 550,- Kč,

-2.A.e.2.b) podpora příslušnému uznanému chovatelskému sdružení na zajištění kontroly užitkovosti a kontroly dědičnosti anglického plnokrevníka a klusáka - do 70% nákladů na testy vykonávané třetí stranou nebo jejich jménem s cílem určení genetické jakosti nebo užitkovosti hospodářských zvířat ve výši 1 200 000,- Kč,

-9.A.a.2.a) zveřejňování výsledků plemenářské práce ve výši 400 000,- Kč, kde výše dotace je fixní částka dle rozhodnutí MZe,

-9.A.a.2.b) zabezpečování pořádání výstav a přehlídek hospodářských zvířat ve výši 300 000,- Kč, kde výše dotace je fixní částka dle rozhodnutí MZe, podle významu pořádané akce. 

Dotaz:
Žádám touto cestou Ministerstvo zemědělství ČR (dále jen MZE), jako povinný subjekt dle odstavce 1 § 2 zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, o poskytnutí vyhodnocených dat z hodnotících dotazníků Místních akčních skupin (dále jen MAS) za rok 2012. Vyhodnocená data budou sloužit k vypracování magisterské diplomové práce s problematikou lokální a regionální politiky se zaměřením právě na MAS. Jsem si vědom, že mi MZE nezašle celé dotazníky, neboť tyto mohou obsahovat některé citlivé údaje (např. jména některých zainteresovaných osob atd.). Vycházím však z předpokladu, že MZE výsledky dotazníků zpracovává za účelem zařazení jednotlivých MAS na škále A až D a takováto ministerstvem zpracovaná data lze poskytnout veřejnosti i bez oněch citlivých údajů. 

Odpověď:
reaguji na Vaši žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zaslanou Ministerstvu zemědělství dne 5. 3. 2013. Ve svém dopise žádáte o poskytnutí vyhodnocených dat z hodnotících dotazníků místních akčních skupin (MAS) za rok 2012.

Ohledně poskytnutí dat k MAS jste s Ministerstvem zemědělství již komunikoval a dne 16. 1. 2013 Vám byl zaslán přehled vyplacených částek na režijní výdaje MAS a přehled projektů konečných žadatelů schválených v rámci osy IV LEADER. Dne 11. 2. 2013 Vám byl také poskytnut nevyplněný dotazník, který byl využíván při hodnocení MAS 2012.

Ministerstvo zemědělství v rámci hodnocení MAS připravuje hodnotící tabulku, do které zaznamenává body získané za jednotlivé otázky, které jsou v rámci hodnocení bodovány. Pracovníci Ministerstva zemědělství dále pro interní potřebu zpracovali souhrn dat do tabulkové formy, jedná se však pouze o některé vybrané otázky, nikoliv o celý přepis dotazníků.

Vážený pane, na základě Vaší žádosti Vám budou poskytnuta bodová hodnocení jednotlivých MAS a vybraná data z dotazníků k hodnocení MAS v roce 2012, která byla zpracována do tabulkové podoby. 

(přílohy: 1. bodové hodnocení MAS,  2. data z dotazníků k hodnocení MAS) 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Žádám tímto o poskytnutí informací vztahujících se k výkazu zisku a ztráty Ministerstva zemědělství, a to k syntetickým účtům 518 (ostatní služby), 521 (mzdové náklady) a 549 (ostatní náklady z činnosti). Informace prosím poskytněte za roky 2010 až 2012 v milionech korun, a to do přiložené tabulky viz. příloha 2.

Závěrem žádám o informace, jaký byl celkový počet zaměstnanců Ministerstva zemědělství ke konci roku 2012 a jaká byla k tomuto datu celková výše vlastního kapitálu.

Odpověď:

k Vaší žádosti čj. 250/2013/INFO ve věci poskytnutí informací vztahujících se k výkazu zisku a ztráty Ministerstva zemědělství za roky 2010 až 2012 Vám v přiložené tabulce zasílám požadované údaje. Současně sděluji, že celkový počet zaměstnanců Ministerstva zemědělství k 31. 12. 2012 (fyzický nepřepočtený stav) činil 1 827 osob a vlastní kapitál k tomuto datu činil 3 553 mil. Kč.

(Příloha: 1. vybrané náklady 2010 – 2012)

Dotaz:
na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, si Vás dovolujeme požádat o níže specifikované informace, týkající se projektu e-tržiště. Konkrétně žádáme o poskytnutí těchto informací: Vaše organizační složka státu (popřípadě i vám podřízené příspěvkové organizace)

a) užívá služeb pouze jednoho provozovatele e-tržiště nebo vícero provozovatelů e-tržišť nasmlouvané a hrazené z prostředků Ministerstva pro místní rozvoj a kterého z nich (název, IČ) anebo užíváte služeb tzv. resortního e-tržitě a poplatky za e-tržiště si hradíte z vlastního rozpočtu? V případě, že hradíte poplatky za e-tržiště sami, uveďte prosím dosud uhrazené poplatky za užívání e-tržiště (měsíční částky za období červenec 2012 až leden 2013 včetně).

b) užívá pouze základní nebo i aditivní služby e-tržiště?

c) zadává pomocí e-tržiště pouze komodity, které jsou uvedeny v seznamu komodit, který tvoří Přílohu č. 1 usnesení vlády č. 451/2011 (tzv. povinné zadávání pomocí e-tržiště), nebo i jiné komodity (tzv. dobrovolné zadávání pomocí e-tržiště)? V případě, že pomocí e-tržiště zadáváte i jiné než povinné komodity, uveďte prosím které.

d) zadává pomocí e-tržiště i zakázky, jejichž předpokládaná hodnota nepřesáhne částku 50.000,- Kč bez DPH, popřípadě od jaké částky zadává Vaše organizační složka (příspěvkové organizace) povinně přes e-tržiště?

e) pro případ, že zadáváte přes e-tržiště i zakázky, jejichž předpokládaná hodnota sice přesahuje 5.000,- Kč ale zároveň nedosahuje částky 50.000,- Kč bez DPH, uveďte prosím měsíční objemy (v Kč) takto zadaných veřejných zakázek za období červenec 2012 až leden 2013 včetně, a dále informaci v jakém řízení byly tyto zakázky zadávány (přímé zadání, uzavřená výzva, otevřená výzva, zadáno formou e-aukce, minitendr)

f) existuje vnitřní předpis, který upravuje povinnost zadávání veřejných zakázek přes e-tržiště? V případě jeho existence žádáme o poskytnutí tohoto předpisu.

Odpověď:

Na základě žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů Vám poskytujeme následující informace, přičemž Ministerstvo zemědělství (dále jen „MZe“) uvádí, že:

a) užívá služeb jednoho resortního e – tržiště a poplatky za využívání jsou hrazené
z prostředků Ministerstva pro místní rozvoj;

b) užívá základní a jednu aditivní službu;

c) zadává prostřednictvím e – tržiště komodity, které jsou uvedeny v seznamu komodit, který tvoří Přílohu č. 1 usnesení vlády č. 451/2011, jakožto i jiné než povinné komodity, zejména pak právní služby;

d) respektuje povinnost zadávat prostřednictvím e – tržiště komodity, které jsou uvedeny v seznamu komodit, který tvoří Přílohu č. 1 usnesení vlády č. 451/2011, a které jsou zadávány jako veřejná zakázka malého rozsahu, veřejná zakázka ve zjednodušeném podlimitním řízení či zakázka na základě rámcové smlouvy dle ust. § 92 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů a jejichž předpokládaná hodnota dosahuje alespoň 50.000,- Kč bez DPH; fakultativně je zadavatelský útvar oprávněn zadávat i veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou nižší než 50.000,- Kč bez DPH;

e) vzhledem k tomu, že zakázky s předpokládanou hodnotou, která přesahuje částku 5.000,- Kč bez DPH a nedosahuje částky 50.000,- Kč bez DPH nejsou zadávány obligatorně prostřednictvím elektronického tržiště, nemáme v danou chvíli k dispozici přesné měsíční objemy těchto zakázek;

f) v plném rozsahu respektuje všechna ustanovení Pravidel systému používání elektronických tržišť subjekty veřejné správy při pořizování a obměně určených komodit, která jsou Přílohou usnesení vlády ČR č. 343/2010 ve znění usnesení vlády č. 451/2011 a usnesení vlády ČR
č. 933/2011. 

Dotaz:
Ve smyslu § 14 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, si Vás dovolujeme požádat o poskytnutí informací týkajících se přivaděčů odpadních vod (štol) a čistírny odpadních vod v Českém Krumlově, a to o

1)     výpočty ceny 1 m3 převzaté vody odpadní (kalkulace) a

2)     úplné informace o celkovém vyúčtování všech položek výpočtu ceny podle cenových předpisů obojí za období let 2006 až 2012.

Odpověď:

k Vašemu dopisu čj.: 13258/2013-MZe ze dne 6. 3. 2013 ve věci poskytnutí informací týkajících se přivaděčů odpadních vod a čistírny odpadních vod v Českém Krumlově (dříve vlastníka a provozovatele JIP - Papírny Větřní, a.s.), Vám k jednotlivým bodům sdělujeme, že:

1) výpočty ceny 1m3 převzaté vody odpadní (kalkulace) nejsou předávány na Ministerstvo zemědělství,

2) na základě ustanovení § 36 odst. 5 zákona 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vodovodech a kanalizacích“), a přílohy č. 19 k vyhlášce č. 428/2001 Sb., kterou se provádí zákon o vodovodech a kanalizacích, „Celkové vyúčtování všech položek výpočtu ceny podle cenových předpisů pro vodné a stočné“, bylo za vlastníka a provozovatele JIP – Papírny Větřní, a.s. (IČ 45022526) předáno jediné, a to za rok 2008, které Vám již bylo zasláno naším dopisem čj. 3246/2013-MZe-15132, a je přílohou i tohoto dopisu. Za roky 2006, 2007, 2009, 2010 a 2011 JIP – Papírny Větřní, a.s. vyúčtování nepředal. Seznam vlastníků vodovodů nebo kanalizací, kteří vyúčtování nepředali, byl za rok 2009 a 2010 zaslán Krajskému úřadu Jihočeského kraje, který jediný může zahájit řízení o správním deliktu, kterým je nepředané vyúčtování.

Předávání předmětného vyúčtování za kalendářní rok 2012 je zákonem stanoveno do termínu 30. 6. 2013. Vlastník a provozovatel ČOV v Českém Krumlově k dnešnímu dni toto hlášení za rok 2012 ještě nepředal Ministerstvu zemědělství.

Dotaz:
obracíme se na Vás se žádostí ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím, č. 106/1999 Sb., a tímto Vás žádáme o sdělení následujících informací:

- Způsob, jakým Váš úřad zajišťuje nakládání s použitými elektrozařízeními/ elektroodpadem skupiny 5 - osvětlovací zařízení (dle přílohy č. 1 k vyhlášce č. 352/2005 Sb.}, jichž je Váš úřad konečný uživatel/původce.

- V případě, že toto nakládání zajišťuje Váš úřad prostřednictvím dodavatele/ dodavatelů služeb, žádáme o sdělení jeho/jejich názvu a identifikačních údajů.

Odpověď:

v souvislosti s Vaší žádostí o informaci ze dne 6. března 2013 a na základě skutečností Vám sděluji, že Ministerstvo zemědělství zajišťuje nakládání s použitými elektrozařízeními (elektroodpadem) skupiny 5 v souladu s vyhláškou č. 352/2005 Sb. Vzhledem k tomu, že Ministerstvo zemědělství má příslušnost hospodařit s budovami umístěných po celé republice, jsou bližší specifikace požadovaných informací uvedeny v příloze tohoto dopisu.

(Příloha: 1. Nakládání s použitým elektroodpadem)

 

Dotaz:
na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, si Vás dovolujeme požádat o níže specifikované informace, týkající se dotačního programu rozvoje venkova, opatření IV.1.2., realizace místní rozvojové strategie NUTS II Severovýchod – 11. Kolo, Název projektu SPORTOVNÍ SÁL LOVČICE, dále jen „Projekt“.

Konkrétně žádáme o poskytnutí těchto informací:

a) Jakým způsobem byl vyřízen náš podnět ke kontrole ze dne 14. 11. 2012?

b) Která osoba na Ministerstvu podnět vyřizovala (jméno, příjmení, pracovní zařazení)?

c) Jaká byla učiněna nápravná opatření?

 

Odpověď:

reaguji tímto na Vaši žádost o poskytnutí informací dle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zaslanou na Ministerstvo zemědělství dne 8. 3. 2013. Ve svém dopise žádáte o poskytnutí informací k projektu s názvem „Sportovní sál Lovčice“ reg.č. (xxx), zaregistrovaný v rámci 11. kola příjmu žádostí Programu rozvoje venkova ČR 2007 – 2013. Projekt byl zaregistrován prostřednictvím místní akční skupiny Společná Cidlina, o.s. Konkrétně žádáte o poskytnutí informací ke způsobu vyřízení Vašeho podnětu zaslaného na Ministerstvo zemědělství dne 14. 11. 2012, který poukazoval na nesrovnalosti u tohoto projektu.

Ministerstvo zemědělství prověřilo Váš podnět se závěrem, že v případě výše uvedeného projektu skutečně došlo k porušení podmínek Pravidel a projektu byla dne 18. 1. 2013 ukončena administrace. O této skutečnosti jste byl informován prostřednictvím dopisu odboru Řídící orgán PRV, Oddělení strategie a implementace osy III a IV č.j.: 12231/2013-MZE-14113 (konkrétní znění zasílám jako přílohu tohoto dopisu), který byl vypraven dne 11. 3. 2013.

(příloha: dopis)

Dotaz:
Žádost o sdělení složení hodnotitelské komise pro udělení značky KLASA a jak probíhalo hodnocení.

Odpověď:

obdrželi jsme Váš dopis ze dne 11. 3. 2013 se žádostí o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se postupu a závěrů při prodlužování národní značky kvality Klasa u výrobků Víkendové pečivo a Víkendové pečivo se sezamem, vyráběných společností Michelské pekárny Premium s.r.o.

Veškerá administrace národní značky Klasa spadá pod Státní zemědělský intervenční fond, který postupuje podle platných Pravidel pro udělování národní značky Klasa (dále jen Pravidla). Podle Pravidel je Ministerstvo zemědělství společně se Samostatným oddělením pro marketing SZIF subjektem určeným pro objektivní posuzování žádosti o udělení národní značky Klasa. V souladu s Organizačním řádem Ministerstva zemědělství odpovídá za koordinaci činností v oblasti potravinářské výroby sekce potravinářských výrob – Úřad pro potraviny. Za účelem objektivního posouzení předložených žádostí byla zřízena pod gescí vrchního ředitele sekce potravinářských výrob – Úřadu pro potraviny Hodnotitelská komise.

Hodnotitelská komise, která působí při sekci potravinářských výrob – Úřadu pro potraviny, je zřízena pouze jako poradní orgán pro udělování národní značky kvality Klasa.

Hodnotitelská komise je složena ze zástupců sekce potravinářských výrob – Úřadu pro potraviny, příslušných dozorových orgánů (Státní zemědělská a potravinářská inspekce, Státní veterinární správa) a nezávislých odborníků působících v oblasti potravinářství (zástupci Potravinářské komory, Agrární komory, vysokých škol, Výzkumného ústavu potravinářského průmyslu) a zástupce spotřebitelských organizací. Zástupce Státního zemědělského intervenčního fondu, jako správce značky KLASA, není členem hodnotitelské komise, ale je pozván na každé zasedání Komise. Senzorické zkoušky nejsou podmínkou účasti v Hodnotitelské komisi, ale část členů jimi disponuje.

Předmětem hodnocení Hodnotitelské komise je celkové posouzení předložené žádosti. Jedná se o technickou dokumentaci, fotodokumentaci výrobku, jeho obal a etiketu, ostatní dokumentaci. Hlavní důraz je kladen na zhodnocení předloženého popisu nadstandardních kvalitativních charakteristik, senzorického posouzení předloženého vzorku výrobku a splnění všech podmínek vyplývajících z pravidel pro udělování národní značky Klasa. Dále je také posuzován průběh kontrol provedených dozorovými orgány v předchozím období, případně další relevantní údaje.

Co se týká „nedostatečného prokázání nadstandardních kvalitativních charakteristik“, byla u výše uvedených výrobků nadstandardní kvalitativní charakteristika v technické dokumentaci uvedena pouze deklaratorním způsobem. Také stanovení výživových hodnot, které byly uváděny jako část nadstandardu, nebyly dále nijak v technické dokumentaci podloženy. V důsledku informací vyplývajících z technické dokumentace a senzorického posouzení Hodnotitelská komise konstatovala, že se jedná o senzoricky podprůměrný výrobek.

Od doby prvního udělení značky Klasa Vašim výrobkům došlo několikrát jak ke změně pravidel pro posuzování výrobků, tak ke zpřísnění požadavků na jednotlivé oceněné výrobky z pohledu požadavků na kvalitu. Konečné rozhodnutí o udělení či neudělení národní značky Klasa pak výlučně spadá do gesce Státního zemědělského intervenčního fondu.

Na proces udělování národní značky Klasa se nevztahují obecné předpisy o správním řízení, současně na její udělení není podle platných pravidel právní nárok.

Dotaz:
Podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím tímto žádám o poskytnutí následujících informací a dokumentů:

1. Veškeré statistické údaje evidované k žádostem dle zákona č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti státu za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem a o změně zákona České národní rady č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich činnosti (notářský řád) (dále jen „zákon“) za jednotlivé roky za období od roku 1998 do roku 2013 (dále jen „rozhodné období“).

2. Počet žádostí dle zákona, které adresovaný správní orgán eviduje za jednotlivé roky za rozhodné období.

3. Počet žádostí dle zákona za rozhodné období, kterým bylo vyhověno.

4. Počet žádostí dle zákona za rozhodné období, kterým nebylo vyhověno.

5. Poskytnutí dokumentů, kterými adresovaný správní orgán žádostem dle zákona za rozhodné období vyhověl.

6. Poskytnutí dokumentů, kterými adresovaný správní orgán žádostem dle zákona za rozhodné období nevyhověl.

7. Jaká náhrada škody byla požadována v žádostech dle zákona za rozhodné období.

8. Jaká náhrada škody byla vyplacena dle zákona za rozhodné období.

9. Jaká částka a jakým advokátním kancelářím byla zaplacena za zastupování správního orgánu v řízeních dle zákona za rozhodné období.

Ve smyslu ustanovení § 6 zákona o svobodném přístupu k informacím trvám na přímém poskytnutí informace, i pokud žádost směřuje k poskytnutí zveřejněné informace.

Zároveň tímto žádám o poskytnutí kontaktu na konkrétní osobu, se kterou by bylo možné provést případné doplnění otázek týkající se výše uvedených otázek. Údaje prosím zašlete v tabulkovém formátu (např. MS Excel) umožňujícím další zpracování, dokumenty pak v běžném textovém formátu nebo formátu pdf.

Odpověď:

dne 12. března 2013 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s „Žádostí o poskytnutí informace ve smyslu § 13 zákona č. 106/1999 Sb.“.

Vzhledem ke skutečnosti, že shromáždění některých Vámi požadovaných informací vyžaduje rozsáhlé vyhledávání a sběr informací, Vám sděluji, že dojde k prodloužení lhůty ve smyslu
§ 14 odst. 7 písm. a) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a to o deset dní a zároveň Vás upozorňuji, že Vám může být účtována úhrada za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací.

K části Vaší žádosti označené pod čísly 1 – 4, 8 a 9, sdělujeme následující:

1. Statistické údaje, které ve své žádosti požadujete, Vám nemůžeme ve Vámi určeném období poskytnout. Tyto údaje lze dohledat z dokumentů vedených na základě nové spisové služby až od 1. 1. 2011.

2. Evidujeme za rok

• 2011 – 23 žádostí,

• 2012 – 25 žádostí,

• 2013 – 6 žádostí.

3. Za období 2011 až 2013 bylo vyhověno 3 žádostem – v celkové výši 56.578,- Kč.

4. Od roku 2011 nebylo vyhověno celkem 51 žádostem.

8. Na základě rozsudků soudů (v řízení zahájených dle zákona č. 82/1998 Sb. i před rokem 2011) bylo vyplaceno včetně nákladů řízení za rok

• 2011 – 1.420.185,- Kč

• 2012 – 720.777,- Kč.

9. Ministerstvo zemědělství je při soudních řízeních zastupováno svými zaměstnanci, kteří tuto činnost vykonávají na základě hlavního pracovního poměru, popř. Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových. 

Dotaz:
 obracím se na Vás ve věci poskytnutí informací podle zák. č. 106/1999 Sb. Dopisem ze dne 24. 1. 2013 jsem Vás prostřednictvím naší společnosti MEDOKOMERC s.r.o. požádal o zaslání MANCP včetně kopie dokumentu který prokazuje splnění oznamovací povinnosti vůči Komisi.

Od Vás jsme všechny požadované informace obdrželi prostřednictvím datových schránek. Jako konvertovatelná příloha byl pouze Váš dopis, č.j. 4893/2013-MZE-14323. Další dvě přílohy byly ale odeslané jako nekonvertovatelné.

Protože jak Váš dopis, tak obě přílohy nám mají sloužit jak důkazní materiál v soudním sporu, potřebuji rovněž obě přílohy zaslat jako konvertovatelné.

Žádám Vás tedy o odeslání obou příloh v konvertovatelné podobě, aby mohly dokumenty sloužit jako důkazní materiál u soudu.

Odpověď:
dopisem ze dne 15. 3. 2013 jste se opakovaně obrátil na MZe se žádostí o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. Požadujete v něm, aby přílohy, které mají sloužit jako důkazní materiál v soudním sporu, byly zaslány v konvertovatelné podobě.

V případě přílohy č. 1 se jedná o výňatek z dokumentu Single Integrated Multi-annual National Control Plan in the Czech Republic 2010-2012 - dále jen "MANCP"). Ve vztahu k předmětu soudního sporu jsou v příloze uvedeny informace k procesu přenesení úkolů na kontrolní subjekt. Konkrétně se jedná o pověření externí laboratoře Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí (dále jen "SZPI") k provádění analýz vzorků odebraných při úřední kontrole. Součástí této přílohy je i seznam laboratoří pověřených SZPI a další informace
k rozsahu pověření a k pravidlům stanoveným pro činnost laboratoří a k procesu vzorkování. Ze seznamu laboratoří se pak jedná zejména o externí laboratoř Intertek Food ServicesGmbH v Německu, která je pověřena prováděním analýz falšování medu. Příloha č. 2 je průkazem o způsobu předání Víceletého plánu kontrol zástupcům Evropské komise a Stálému zastoupení ČR při EU.

V návaznosti na Vaši žádost byly přílohy opatřeny číslem jednacím vztahujícím se k tomuto dopisu a byla provedena konverze z formátu.docx do formátu.pdf.

Vzhledem k tomu, že podklady mají sloužit jako důkazní materiál v soudním sporu, jedná se o identický text s textem zaslaným Evropské komisi a dále o kopii e-mailu, kterým byl MANCP zaslán pracovníkům této instituce.

(Přílohy: 1. Podklady z MANCP;  2. Předání MANCP Evropské komisi)

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Žádám Ministerstvo zemědělství o poskytnutí informace ve smyslu výše uvedeného právního předpisu. Prosím o poskytnutí kopie rozhodnutí Ministerstva zemědělství ze dne 8. 12. 2006, č.j. 30067/2006-17400.

Odpověď:

Obdrželi jsme Váš dopis ze dne 25. března 2013 se žádostí o poskytnutí informací v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve kterém jste požádal o poskytnutí kopie rozhodnutí Ministerstva zemědělství č. j. 30067/2006-17400 ze dne 8. 12. 2006.

Kopii předmětného rozhodnutí Ministerstva zemědělství č. j. 30067/2006-17400 Vám zasíláme v příloze tohoto dopisu.

Dotaz:
Žádost o zaslání kopie podnětu obce Ž. ze dne 6. 2. 2013 na přezkoumání rozhodnutí Krajského úřadu Plzeňského kraje.

Odpověď:

Tazateli byla zaslána kopie podnětu.

Dotaz:
Žádost o zaslání důkazních dokladů týkajících se mé předmětné záležitosti z archivu PÚ k plnění PF ČR v zákonné lhůtě.

Odpověď:

Tazateli bylo sděleno, že nespadá do působnosti Ministerstva zemědělství, ale Státního pozemkového úřadu.

Dotaz: 
Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, si Vás dovolujeme požádat o níže specifikované informace, týkající se Vámi administrovaných veřejných zakázek. Konkrétně žádáme o poskytnutí těchto informací za roky 2010, 2011, 2012:

Za každý kalendářní rok prosím uveďte:

a) U kolika Vámi administrovaných veřejných zakázek bylo zahájeno řízení u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže? Prosíme rozlišit, zda řízení byla zahájena na návrh, nebo z moci úřední.

b) V kolika případech Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal předběžné opatření?

c) Kolik ze zahájených řízení skončilo uložením nápravného opatření či uložením pokuty, kolik ze zahájených řízení bylo Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže zastaveno, v kolika případech byl návrh na zahájení řízení zamítnut a u kolika dosud nebylo pravomocně rozhodnuto?

Prosíme o níže uvedenou specifikaci jednotlivých prověřovaných veřejných zakázek:

- v případě zastavených řízení v rozsahu: název zakázky, evidenční číslo v ISVZ, datum zahájení řízení, datum zastavení řízení, informaci, zda (popřípadě kdy) byl podán opravný prostředek, datum právní moci rozhodnutí o zastavení řízení, informaci, zda bylo rozhodnutí
o zastavení řízení napadeno u soudu,

- V případě zamítnutých návrhů na zahájení řízení v rozsahu: název zakázky, evidenční číslo  v ISVZ, datum zahájení řízení, datum rozhodnutí o zamítnutí návrhu, informaci, zda (popřípadě kdy) byl podán opravný prostředek, datum právní moci rozhodnutí o zamítnutí návrhu, informaci, zda bylo rozhodnutí o zamítnutí návrhu napadeno u soudu,

- v případě uložení nápravného opatření či pokuty v rozsahu: název zakázky, evidenční číslo v ISVZ, datum zahájení řízení, datum prvoinstančního rozhodnutí, datum podaného rozkladu, datum rozhodnutí o rozkladu, datum právní moci rozhodnutí, specifikaci uloženého nápravného opatření a/nebo výše uložené pokuty v obou instancích a dále informaci, zda rozhodnutí bylo napadeno u soudu,

- v případě dosud pravomocně nerozhodnutých řízení v rozsahu: název zakázky, evidenční číslo v ISVZ, datum zahájení řízení, datum prvoinstančního rozhodnutí a specifikaci, zda bylo v první instanci řízení zastaveno či uloženo nápravné opatření (pokud již bylo rozhodnuto), specifikaci uloženého nápravného opatření (pokud bylo v první instanci uloženo), datum podaného rozkladu (pokud byl podán), datum vydání rozhodnutí o rozkladu (pokud bylo vydáno a zároveň dosud nenabylo právní moci).

Odpověď:

na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám předkládám následující vyjádření.

Administrované veřejné zakázky Ministerstva zemědělství ČR, které byly nebo jsou přezkoumávány Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže:

rok 2010 – žádná veřejná zakázka

rok 2011 – Realizace úklidových služeb, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

      Stavba polní cesty HC-2 Radimovice, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

      Realizace společných zařízení KPÚ v k.ú. Bravantice – 1. etapa, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

      Dodávka, implementace a podpora provozu systému bezpečnostního monitoringu, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

      Ochranná protipovodňová hráz VO 2 v k.ú. Novosedly, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

rok 2012 – Rámcová smlouva na nákup letenek, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

      Služby ICT provozu MZe 2012-2013, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

      Analýza procesů v resortu MZe, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

      Rámcová smlouva na komplexní ekonomické, personální, organizační a právní poradenství pro strukturální reformu určených institucí Ministerstva zemědělství, dvě přezkumná řízení zahájena na návrh dne 7. 5. 2012, řízení zrušena 19. 11. 2012, ev.č. 60061893;

      Rámcová kupní smlouva na dodávky osobních vozidel a rámcová kupní smlouva na poskytování servisních a opravárenských prací, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

      Stavba NHPC 1 v k.ú. Bohy, řízení zahájeno na návrh, později zastaveno;

      Vodohospodářská a protierozní opatření v k.ú. Soustov, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

rok 2013 – Rozvoj a úprava zemědělských registrů, zaslán návrh, řízení nezahájeno;

      Zajištění letecké hasičské služby v roce 2013 až 2015 ve vymezených částech České republiky, zahájeno na návrh.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.