Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc březen 2022

13. 4. 2022

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc březen 2022

 

 

Dotaz: 
Žádost dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Tímto žádám v zastoupení mého klienta dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, o následující informace:

1) Sdělení jmen osob, které se účastnily 123. jednání Přezkumné komise pro projektová opatření PRV (dále jen „Přezkumná komise“)

2) Které z těchto osob byly v době 123. zasedání Přezkumné komise jejími členy a které ze zúčastněných osob jejími členy nebyly a z jakého důvodu se účastnily tohoto zasedání.

3) Žádám jmenovitě u každé z osob, které se účastnily 123. jednání Přezkumné komise uvést, jaké je jejich postavení k Ministerstvu zemědělství České republiky, Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu a dalším statním, veřejným či jiným institucím, případně zda se jedná o osoby soukromé, nezávislé apod. (např. odborníci v dané oblasti, právníci apod.). Dále žádám o sdělení, které z těchto osob jsou úřední osoby dle správního řádu.

4) Můj klient (v postavení navrhovatele) byl informován dopisem Odboru ŘO PRV ze dne 12. 3. 2020, č.j. 5373/2020-MZE14112, označeným jako „Posouzení administrace projektu žadatele z operace 6.1.1 Zahájení činnosti mladých zemědělců – V30 s.r.o. (reg. č. 16/002/06110/453/001054)“ o posouzení jeho žádosti o přezkum Přezkumnou komisí pro projektová opatření PRV, a to dle Pravidel, kap. 12 Postupy pro odvolání a další postupy při neplnění podmínek Pravidel. Věc byla posouzena Přezkumnou komisí na jejím 123. jednání.

Tímto současně žádáme o poskytnutí všech podkladů, na jejichž základě účastníci jednání posuzovali případ mého klienta, a dále o poskytnutí úplného zápisu z tohoto jednání v částech, které se jakkoliv týkají mého klienta, tedy výše uvedeného žadatele, včetně uvedení, jak hlasovaly konkrétní osoby o jeho návrhu, kolik bylo pro, kolik proti, kdo se zdržel hlasování.

5) Žádám o sdělení, jakým konkrétním způsobem probíhá jednání a hlasování Přezkumné komise o jednotlivých žádostech, zda má každý člen Přezkumné komise k dispozici veškeré podklady týkající se posuzovaných případů a v jakém časovém období, dále zda se členové seznamují s podklady předem či až na místě samém, popřípadě zda některá osoba připravuje návrh na vydání rozhodnutí (stanoviska) a hlasuje se tak přímo o tomto návrhu. V případě, že návrh rozhodnutí je předkládán tímto způsobem, žádám o sdělení, která osoba takto učinila v případě mého klienta.

6) Žádám o sdělení, jak dlouho trvalo 123. jednání Přezkumné komise, kolik případů (bodů) bylo řešeno, jak dlouho trvalo projednání návrhu mého klienta.

7) Žádám o sdělení, zda se k výsledku jednání v části týkající se mého klienta výslovně vyjádřil ministr a pokud ano, žádám o předání přesného znění tohoto vyjádření a dále o sdělení, proč takové vyjádření nebylo předáno mému klientovi.

8) Přezkumná komise je poradní orgán ministra a není oprávněna činit jakékoliv úkony vůči třetím osobám. Její výstupy tak představují pouze podklad pro rozhodování ministra. Vzhledem k tomu, že vazba vedení ministerstva k Přezkumné komisi je zajištěna tím, že ministr je pravidelně informován o činnosti Přezkumné komise a o všech závažných skutečnostech, které se systémově týkají implementace PRV nebo mají zásadní dopad na činnost MZe či SZIF, byl ministr informován i o tomto případu. Žádám o sdělení, na základě jakého zmocnění zaslal Ing. J.T. v zastoupení ministra mému klientovi písemnost č.j.5373/2020-MZE-14112 datovanou 12.3.2020 a z jakého důvodu neuvedl, že jedná jménem ministra.

9) V přiložené odpovědi na žádost o poskytnutí informace (pátý dotaz, nečíslováno) je uvedeno v posledním odstavci: "K poslednímu bodu Vaší žádosti uvádím, že Přezkumná komise představuje poradní a konzultační orgán Sekce přímých plateb a rozvoje venkova."

Pravidla ve znění dle č.j. 6612/2016-MZE-14113 výslovně stanoví v části 12. písmeno e) že poradním orgánem ministra je Přezkumná komise. Přezkumná komise byla zřízena rozhodnutím ministra jako jeho poradní orgán a není tedy poradním orgánem jiné složky ministerstva. Jednotlivé veřejně uváděné informace a znění právně závazných dokumentů jsou tak ve zjevném rozporu, proto žádám o poskytnutí úplného statutu a jednacího řádu Přezkumné komise, včetně všech změn a dodatků a všech souvisejících rozhodnutí ministra.

 

Odpověď:
Ministerstvu zemědělství (dále jen „ministerstvo“ nebo „MZe“) byla dne 8. března 2022 doručena Vaše žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), kterou jste podal v zastoupení společnosti V30 s.r.o. (dále také jen „žadatel“). Žádost se týkala Přezkumné komise pro projektová opatření Programu rozvoje venkova.

K Vámi požadované dokumentaci v souladu s § 4a odst. 3 informačního zákona sděluji, že vzhledem k jejich rozsahu nejsou přílohou tohoto dopisu zasílány písemnosti, které má žadatel k dispozici, a to z veřejně dostupných rejstříků (např. výpisy z obchodního rejstříku), dále dokumenty, které byly ministerstvu žadatelem poskytnuty, nebo žadatel je jejich původcem (např. faktury), či jsou žadateli dostupné z informačního systému Státního zemědělského intervenčního fondu – Portál farmáře (např. formulář Žádosti o dotaci). Rozpis poskytnuté dokumentace je uveden níže u konkrétních bodů Vaší žádosti.

K jednotlivým bodům Vaší žádosti sděluji následující.

K bodům 1, 2 a 3 žádosti sděluji jména osob, které se účastnily 123. jednání Přezkumné komise pro projektová opatření Programu rozvoje venkova (také jen „PK“), spolu s informací, zda byly tyto osoby členy PK, či se jednání zúčastnily jako hosté, v tom případě také z jakého důvodu. Ke každé osobě dále sděluji (s platností ke dni 21. února 2020, tedy k datu 123. jednání PK), zda a v jakém vztahu jsou dané osoby k ministerstvu, Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu (také jen „SZIF“), případně k jiným institucím/organizacím. U každé osoby dále sděluji, zda se jedná o úřední osobu.

Ing. J. T.– místopředseda (člen) PK, zaměstnanec MZe, úřední osoba

Ing. A. P. – člen PK, zaměstnanec MZe, úřední osoba

Ing. J. S. – člen PK, člen Antibyrokratické komise Mze, úřední osoba

Mgr. J. Š.– člen PK, zaměstnanec MZe, úřední osoba

Mgr. P. B.– člen PK, zaměstnanec MZe, úřední osoba

Mgr. T. K. – člen PK, zaměstnanec SZIF, úřední osoba

Ing. K. A. – člen PK, zaměstnanec SZIF, úřední osoba

JUDr. R. P. – jmenovaný zástupce člena PK (účasten jako host), zaměstnanec MZe, úřední osoba

Ing. M. A. – jmenovaný zástupce člena PK (účasten jako host), zaměstnanec SZIF, úřední osoba

Ing. J. H. – host, zaměstnanec SZIF, úřední osoba

Ing. V. S. – host, zaměstnanec SZIF, úřední osoba

Mgr. N. M. – tajemnice PK, zaměstnanec MZe, úřední osoba

K důvodu přítomnosti osob, které nehlasovaly ve věci, sděluji, že tajemnice PK organizačně zajišťuje průběh jednání, ostatní osoby byly přítomny, jelikož projednávaná agenda přímo souvisí s výkonem jejich činnosti v instituci, kterou zastupují. Hosté se účastní jednání PK pravidelně.

K bodu 4 žádosti sděluji, že podkladem pro projednání případu žadatele byla předložená žádost o přezkum PK a Návrh na zahájení sporného řízení podle §141 zákona 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 23. ledna 2020 vč. příloh, a to:

  1. Žádost o dotaci – verze: podaná

  2. Hlášení o změnách č. 1 v rámci PRV 2014 – 2020

  3. Vyrozumění o administraci Hlášení o změnách č. 1 v rámci PRV 2014 – 2020 č.j. SZIF/2019/0003264 ze dne 3. 1. 2019

  4. Hlášení o změnách č. 2 v rámci PRV 2014 – 2020

  5. Vyrozumění o administraci Hlášení o změnách č. 2 v rámci PRV 2014 – 2020 č.j. SZIF/2019/0159704 ze dne 22. 2. 2019

  6. Námitka nicotnosti rozhodnutí a nezákonnosti postupu ze dne 26. 2. 2019

  7. Dohoda ze dne 8. 3. 2017 k ŽOD reg. č. 16/002/06110/453/001054

  8. Protokol o kontrole č. 0100051681 (KFRP) č.j. SZIF/2019/0642938 ze dne 1. 11. 2019

  9. Námitky proti kontrolnímu zjištění uvedenému v Protokolu o kontrole č. 0100051681 č.j. SZIF/2019/0642938 ze dne 14.11.2019

  10. Sdělení SZIF - prodloužení lhůty pro řešení námitek č.j. SZIF/2019/0716441 ze dne 13. 12. 2019

  11. Reakce SZIF na námitky společnosti V30 s.r.o. k Protokolu o kontrole č. 0100051681 č.j. SZIF/2020/0013714 ze dne 10. 1. 2020

  12. Oznámení o ukončení administrace Žádosti o dotaci v rámci PRV č.j. SZIF/2020/0015279 ze dne 13. 1. 2020

a dále následující podklady pro jednání (zaslány přílohou tohoto dopisu):

  1. Souhrn případu pro PK

  2. Přehled propojení společností V30 s.r.o. a JTM2014 k.s.

Členové PK měli dále k dispozici následující podklady dostupné žadateli z veřejných rejstříků, IS SZIF (Portál farmáře) nebo již byly poskytnuty žadatelem v souvislosti s administrací Žádosti o dotaci, konkrétně:

  1. Žádost o dotaci - verze: aktuální z IS SZIF

  2. Výpisy z obchodního rejstříku společností V30 s.r.o. (IČO 271 69 871), JTM2014 k.s. (IČO 034 58 067), AG Skořenice, akciová společnost (IČO 601 12 450)

  3. Faktury předložené žadatelem k ŽOP (č. VF-180012, VF-180017, VF-170012, VF-160007) – koupě jalovic od společnosti JTM2014 k.s.

  4. Faktura č. VF-170012 ze dne 1. 3. 2017 (prodej 8 ks jalovic)

  5. Smlouva o koupi části závodu ze dne 28. 11. 2014 mezi žadatelem a společností JTM2014 k.s.

Přílohou tohoto dopisu je dále zasílán úplný zápis ze 123. jednání PK, a to s vyjmutím informací netýkajících se projednání případu žadatele, ze kterého je zřejmý způsob hlasování hlasujících členů PK.

K bodu 5 žádosti sděluji, že činnost a organizace jednání PK, postup a způsob hlasování (způsob přijímání stanoviska) jsou zakotveny v čl. 6 a 7 Statutu a jednacího řádu PK, přičemž v době konání 123. jednání PK byla aktuálně platná verze č. 12 ze 7. května 2019.

V souladu s uvedenými články jednacího řádu PK proběhlo i předmětné jednání PK, a to následovně. Pozvánkou předsedy PK Ing. Pavla Sekáče Ph.D., náměstka pro řízení Sekce pro fondy EU, vědu, výzkum a vzdělávání, ze dne 14. února 2020, vypravenou téhož dne, bylo oznámeno, že jednání proběhne dne 21. února 2020 v 9 hodin v budově ministerstva. Zároveň s pozvánkou, tedy týden před jednáním PK, byly zaslány i kompletní podklady k projednání jednotlivých případů (konkrétně uvedeny k bodu 4 žádosti). Součástí těchto podkladů nebyl návrh výsledného stanoviska PK. Výsledné stanovisko PK k případu vzešlo z jednání PK. Do zápisu bylo na základě stanoviska PK formulováno tajemnicí PK. Po proběhlém připomínkovém řízení členů PK k návrhu zápisu (k případu žadatele nebyly vzneseny připomínky) byl zápis schválen předsedou PK. 

K bodu 6 žádosti sděluji, že na 123. jednání PK bylo projednáno celkem 26 případů, případ žadatele byl projednán jako 10. v pořadí. Doba trvání jednání a doba projednání konkrétních případů není evidována.

K bodu 7 žádosti sděluji, že pan ministr k výsledku 123. jednání PK ve věci případu žadatele nezaujal oficiální stanovisko.

K bodu 8 žádosti sděluji, že písemnost č.j. 5373/2020-MZE-14112 ze dne 12. března 2020 nebyla zaslána ministrem zemědělství v zastoupení. Podle čl. 3 Statutu a jednacího řádu PK je PK příslušná k posouzení žádostí o přezkum a jiných podnětů předložených žadatelem/příjemcem dotace, přičemž písemnost č.j. 5373/2020-MZE-14112 ze dne 12. března 2020 informovala o závěrech jednání PK.

K bodu 9 žádosti sděluji, že přílohou tohoto dopisu jsou poskytnuty všechny schválené a platné verze Statutu a jednacího řádu PK, a to do dne vypracování odpovědi na Vaši žádost.

(Přílohy: 1. Souhrn případu pro PK; 2. Přehled propojení společností V30 s.r.o. a JTM2014 k.s.; 3. Výtah zápisu ze 123. jednání PK; 4. Statuty a jednací řády PK)

 

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádám o sdělení odpovědí na níže uvedené dotazy.

1.       Jaké jsou současné náklady na zajištění krmiva pro koně ve středisku Slatiňany? Žádám o rozčlenění dle jednotlivých nákladových položek.

2.       Má být připravovaný projekt „Výstavba zásobníků na obilí ve Škrovádu“ využíván i pro koně ustájené jinde než přímo ve Slatiňanech? Pokud ano, tak pro která další místa má být skladování určeno?

3.       Pro jaký celkový počet koní má být projekt „Výstavba zásobníků na obilí ve Škrovádu“ využíván? V případě, že se nejedná pouze o koně ustájené přímo ve Slatiňanech žádám o rozčlenění dle jednotlivých míst ustájení.

4.       Jaká jsou konkrétní rizika v případě skladování krmiva pro koně u soukromých subjektů?

5.       Jak bude řešeno technologické zlepšení současného skladování v případě, že stavba připravovaného projektu nebude povolena?

6.       Jak je řešeno zásobování obilím v lokalitě Kladruby nad Labem?

7.       Ve věci Smlouvy od dílo na kompletní zhotovení, dodávku a montáž mačkací linky obilovin ze dne 22. 2. 2019 žádám o sdělení:

a.       Jaká je kapacita dodaných sil?

b.       Je tato kapacita využívána v kompletním rozsahu?

c.       Jaká je ekonomická návratnost této investice?

d.       Pro které provozy společnosti je toto zařízení užíváno?

8.       Ve věci Kupní smlouvy č. 1740/2021 (KS 293/2021) ze dne 22. 10. 2021 žádám o sdělení:

a.       Jedná o oves z vlastní produkce povinného subjektu?

b.       Jaký byl důvod uzavření této smlouvy?

9.       Ve věci Kupní smlouvy č. 30/2022 (KS 15/2022) ze dne 28. 1. 2022 žádám o sdělení,  jaký byl důvod uzavření této smlouvy?

 

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 11. března 2022 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám k jednotlivým otázkám zasílám níže uvedené odpovědi:

1/ Jaké jsou současné náklady na zajištění krmiva pro koně ve středisku Slatiňany? Žádám o rozčlenění dle jednotlivých nákladových položek.

Podle podkladů dodaných z Národního hřebčína Kladruby nad Labem se jedná
o částku ve výši 1 428 841,49 Kč, z toho jsou minerální doplňky ve výši 417 922,66 Kč, oves krmný ve výši 135 239,50 Kč a ječmen krmný ve výši 126 770,63 Kč. Zbylou část tvoří objemná krmiva.

2/ Má být připravovaný projekt „Výstavba zásobníků na obilí ve Škrovádu“ využíván i pro koně ustájené jinde než přímo ve Slatiňanech? Pokud ano, tak pro která další místa má být skladování určeno?

Projekt bude využíván pro koně Národního hřebčína Kladruby nad Labem a pro koně ustájené ve střediscích v Heřmanově Městci, Slatiňanech a Slavicích.

3/ Pro jaký celkový počet koní má být projekt „Výstavba zásobníků na obilí ve Škrovádu“ využíván? V případě, že se nejedná pouze o koně ustájené přímo ve Slatiňanech, žádám o rozčlenění dle jednotlivých míst ustájení.

Viz odpověď otázka č. 2, projekt bude využíván pro koně ustájené v Kladrubech nad Labem, Heřmanově Městci, Slatiňanech a ve Slavicích. Celkem se jedná o cca 300 koní.

4/ Jaká jsou konkrétní rizika v případě skladování krmiva pro koně u soukromých subjektů?

Státní příspěvková organizace se musí chovat jako řádný hospodář, proto v případě činností, ve kterých je soběstačná, by neměla využívat cenově nákladnějších outsourcingových služeb. Riziko je i v zachování kvality vlastního obilí, kdy národní hřebčín neovlivní skladovací podmínky u dodavatele ani jinou možnou manipulaci s vlastní úrodou.

5/ Jak bude řešeno technologické zlepšení současného skladování v případě, že stavba připravovaného projektu nebude povolena?

Prozatím nedošlo k pravomocnému zamítnutí stavebního povolení. Ve chvíli, kdy se tak stane, bude národní hřebčín hledat jiná řešení.

6/ Jak je řešeno zásobování obilím v lokalitě Kladruby nad Labem?

Hřebčín v Kladrubech nad Labem disponuje dvěma novými skladovacími sily.

7/ Ve věci Smlouvy od dílo na kompletní zhotovení, dodávku a montáž mačkací linky obilovin ze dne 22. 2. 2019 žádám o sdělení:

a) Jaká je kapacita dodaných sil?

22 m3 a 44 m3

b) Je tato kapacita využívána v kompletním rozsahu?

Ano, kapacita je využita. Každý druhý měsíc probíhá závoz.

c) Jaká je ekonomická návratnost této investice?

Národní hřebčín Kladruby nad Labem je zřízen jako státní příspěvková organizace a jednou z jejích hlavních činností je uchovávání plemene starokladrubského koně jako součásti národní kulturní památky. Tato činnost sama o sobě není z podstaty věci zisková, protože úkolem NHK není vytvářet zisk, ale poskytnout a zajistit v maximální míře péči o plemeno starokladrubského koně. V této souvislosti byl tedy především vyhodnocován přínos stavby pro chov a výcvik starokladrubských koní.

d) Pro které provozy společnosti je toto zařízení užíváno?

Zařízení je užíváno pro cca 300 koní ustájených v Kladrubech nad Labem
a blízkém okolí, tj. ve střediscích na Františkově, v Josefově či v Borku.

8/ Ve věci Kupní smlouvy č. 1740/2021 (KS 293/2021) ze dne 22. 10. 2021 žádám o sdělení:

  1. Jedná se o oves z vlastní produkce povinného subjektu?

    Nejde o vlastní produkci, jedná se o oves dodaný pachtýřem na základě uzavřené     smlouvy o pachtu zemědělské půdy.

  2. Jaký byl důvod uzavření této smlouvy?

    Národní hřebčín nedisponuje v Kladrubech nad Labem posklizňovou linkou pro bezprostřední naskladnění obilí do sil. Před naskladněním musí být obilí zbaveno nečistot, a proto byla uzavřena tato smlouva o prodeji obilí.

9/ Ve věci Kupní smlouvy č. 30/2022 (KS 15/2022) ze dne 28. 1. 2022 žádám o sdělení, jaký byl důvod uzavření této smlouvy?

Tato smlouva souvisí se smlouvou z bodu 8/. Tentokrát se jedná o nákup obilí. Protože národní hřebčín nedisponuje v Kladrubech nad Labem posklizňovou linkou, uzavřel smlouvu s dodavatelem, který mu na jejím základě průběžně a podle aktuální potřeby naskladňuje do sil již vyčištěný oves.

        

 

Dotaz:
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb.

Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vás žádám o poskytnutí seznamu poradců současného ministra zemědělství a to ve formátu: Jméno poradce – zaměření – počátek spolupráce – výše honoráře – smluvní vztah (HPP, externě...)

Informaci žádám poskytnout v elektronické formě prostřednictvím datové schránky.

Za vyřízení předem děkuji.

 

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 12. března 2022 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žádáte o informace o poradcích pana ministra ve formátu „Jméno poradce – zaměření – počátek spolupráce – výše honoráře – smluvní vztah (HPP, externě...)“, Vám v příloze zasílám tabulku s dostupnými údaji.

Pro upřesnění uvádím, že s výjimkou dvou poradců doposud nebylo v některých případech přikročeno k uzavření dohod o provedení práce či dohod o pracovní činnosti s poradci. K tomuto doplňuji, že letos nebyla vyplacena žádná odměna za činnost poradců.

(Příloha: Tabulka.pdf)

 

 

Dotaz: 
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb. – hospodaření v rybářském revíru Hostačovka č. 1.: 451017

Žádáme Vás tímto o poskytnutí informací z evidence o hospodaření v rybářském revíru Hostačovka č. 1.: 451017 za období pěti let zpětně, tedy v letech od 2016 do 2020.

Předmětem dotazu jsou údaje o množství a skladbě ulovených ryb v jednotlivých letech, a údaje o zarybňování v jednotlivých letech, tedy zda a jak byl revír v těchto letech zarybněn.

Jedná se o tabulky uvedené v příloze č. 1 tabulka A, prováděcí vyhlášky k provedení zákona č. 99/2004 Sb., zákona o rybářství.

 

Odpověď:
Ministerstvu zemědělství byla dne 15. března 2022 doručena Vaše žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které požadujete poskytnutí informací z evidencí o hospodaření v rybářském revíru Hostačovka 1 za období pěti let zpětně, tedy v letech od 2016 do 2020.

V příloze tohoto dopisu Vám zasílám požadovaný výpis z evidence o hospodaření a o dosaženém hospodářském výsledku v rybářském revíru Hostačovka 1 – evidenční číslo 451 017 za dané období.

(Přílohy: 1. za rok 2016; 2. za rok 2017; 3. za rok 2018; 4. za rok 2019; 5. za rok 2020)

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Tazatel Kverulant.org je obecně prospěšnou společností, jež se v rámci své činnosti zaměřuje především na prosazování veřejného zájmu v oblasti hospodaření s veřejnými statky a na dohled nad dodržováním zákonných, demokratických a hospodárných principů při správě státu a územních samospráv.

Dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím tímto žádáme Ministerstvo zemědělství, (dále jen „povinný“) o sdělení následujících informací o nákladech na pronájem a úklid kancelářských budov, které užíval povinný v letech 2017, 2018, 2019, 2020 a 2021

  1. Jaké kancelářské budovy jsou v majetku povinného či užívané povinným? Uveďte členění na jednotlivé roky.

  2. Jaká je celková plocha, kterou užívá povinný u jednotlivých, výše uvedených budov? Uveďte členění na jednotlivé roky.

  3. V případě, že povinný užívá pronajatou budovu, jaké jsou náklady na pronájem této budovy. Uveďte členění na jednotlivé roky.

  4. Jaké subjekty poskytovaly povinnému pronájem u jednotlivých, výše uvedených budov? Uveďte členění na jednotlivé roky.

  5. Kolik zaměstnanců povinného v jednotlivých, výše uvedených budovách pracuje? Uveďte členění na jednotlivé roky.

  6. Jaké byly celkové náklady povinného za úklid u jednotlivých, výše uvedených budov? Uveďte členění na jednotlivé roky.

  7. Jaké firmy zajišťovaly pro povinného úklid u jednotlivých, výše uvedených budov? Uveďte členění na jednotlivé roky.

  8. Jak byly firmy zajišťující pro povinného úklid u jednotlivých, výše uvedených budov? Uveďte členění na jednotlivé roky.

    Informace je možno poskytnout formou vyplnění následují tabulky na následují stránce:

     

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen "ministerstvo") obdrželo žádost obecně prospěšné společnosti Kverulant.org o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Předmětem žádosti je sdělení informací o nákladech na pronájem a úklid kancelářských budov, které ministerstvo užívalo v letech 2017, 2018, 2019, 2020 a 2021.

V příloze tohoto dopisu Vám zasílám požadované informace, které obsahují údaje o kancelářských budovách ve vlastnictví České republiky, se kterými je ministerstvo příslušné hospodařit nebo které užívalo, dále pak o užívané ploše, počtech zaměstnanců, pronájmu a dále údaje o dodavatelích a celkových finančních nákladech vynakládaných za prováděný úklid užívané plochy. Informace jsou poskytnuty ve formátu Vámi předložené tabulky.

Poukazuji na to, že na rozdíl od některých organizačních složek státu a státních organizací, které užívají nebytové prostory v nestátních objektech nebo objektech spravovaných jinými rezorty, je ministerstvo přímo příslušné hospodařit téměř se všemi budovami uvedenými v seznamu a v souladu s příslušnými dislokačními rozhodnutími poskytuje v těchto budovách nebytové prostory k užívání dalším státním institucím. V objektech současně naplňuje snahu zohledňovat v nejvyšší možné hospodárné fungování budov jako tzv. „zelených domů“, ve kterých jsou pro odbornou i obecnou zemědělskou veřejnost na jednom místě přístupná veškerá kontaktní místa související s resortem zemědělství a venkova. Na předkládaná data je nutné pohlížet též s ohledem na ustanovení zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, který ukládá v zájmu hospodárného užívání majetku státu příslušnému správci povinnost ostatní dočasně nepotřebný majetek přenechat za obecných podmínek do užívání soukromých právnických nebo fyzických osob. V tomto smyslu zajišťuje ministerstvo ve spravovaných objektech pro tyto osoby většinu služeb včetně úklidu. Rozsah ministerstvem zajišťovaných úklidových služeb pro jednotlivé subjekty je vždy předmětem individuálních smluvních ujednání, která spolu s dalšími službami tvoří součást komplexního ekonomického celku. Náklady za poskytované služby jsou následně v souladu s platnými ujednáními jednotlivým uživatelům a nájemcům přeúčtovávány dle poměru skutečně užívané a celkové plochy budovy. 

(Přílohy: 1. Tabulka - sdělení dle zákona č.106 - úklid 2017-2021)

 

 

Dotaz: 
Na základě zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím Vás tímto žádám o přesné zodpovězení následující dotazů:

1. Jaká je současná potravinová soběstačnost České Republiky? Resp. na kolik dní pokrývají státní rezervy zásoby potravin pro obyvatelstvo?

2. V jakém dokumentu je uveden aktuální stav potravinové soběstačnosti ČR včetně plánované vize na budoucnost?

3. Co se rozumí potravinovou soběstačností státu, resp. existuje seznam konkrétních potravin?

4. Kolik procent celkové zemědělské půdy ČR patří zahraničním subjektům?

5. Je nějakým způsobem v zákonech ČR ukotvena ochrana zemědělského půdního fondu ČR před možností jeho úplného vykoupení zahraničními subjekty?

6. Uvažovalo někdy či uvažuje Ministerstvo zemědělství o projektu plošné výstavby bioplynových stanic?

7. Jaká je aktuální procentuální využitelnost vytříděného plastu, papíru, skla, kovu a bioodpadu v rámci možností ČR? Resp. kolik procent ze zmíněných surovin dokáže ČR opětovně za rok využít?

 

Odpověď:
Podáním ze dne 17. března 2022 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o přesné zodpovězení následujících dotazů:

„1. Jaká je současná potravinová soběstačnost České Republiky? Resp. na kolik dní pokrývají státní rezervy zásoby potravin pro obyvatelstvo?

2. V jakém dokumentu je uveden aktuální stav potravinové soběstačnosti ČR včetně plánované vize na budoucnost?

3. Co se rozumí potravinovou soběstačností státu, resp. existuje seznam konkrétních potravin?

4. Kolik procent celkové zemědělské půdy ČR patří zahraničním subjektům?

5. Je nějakým způsobem v zákonech ČR ukotvena ochrana zemědělského půdního fondu ČR před možností jeho úplného vykoupení zahraničními subjekty?

6. Uvažovalo někdy či uvažuje Ministerstvo zemědělství o projektu plošné výstavby bioplynových stanic?

7. Jaká je aktuální procentuální využitelnost vytříděného plastu, papíru, skla, kovu a bioodpadu v rámci možností ČR? Resp. kolik procent ze zmíněných surovin dokáže ČR opětovně za rok využít?“.

K výše uvedeným dotazům sděluji následující:

Ad 1. a 3. Stav potravinové soběstačnosti u vybraných komodit lze pravidelně sledovat na stránkách Českého statistického úřadu (dále jen „ČSÚ).                                    
         Potravinová soběstačnost je v podstatě schopnost státu za běžné situace vyprodukovat dostatek základních potravin. Potravinová soběstačnost aneb soběstačnost ve výrobě potravin je vyjádřena podílem tuzemské výroby a tuzemské spotřeby. Publikované údaje ČSÚ jsou vypočteny z podílu výroby na obyvatele a spotřeby na obyvatele pro jednotlivé položky, převedeno na procenta.

  • ČR má dlouhodobě více než 100% soběstačnost ve výrobě pšenice, mléka, hovězího masa a cukru. Posílit chceme soběstačnost především v ovoci a zelenině, v živočišné výrobě - u prasat a drůbeže. Zároveň ale musíme zvýšit také zpracování potravin, aby se od nás nevyvážely základní suroviny a nedovážely produkty s vyšší přidanou hodnotou.
  • V roce 2020 byla Česká republika soběstačná ve výrobě hovězího a telecího masa (105,0 %), mléka a mléčných výrobků v hodnotě mléka (116,7 %) a cukru (134,7 %). V ostatních kalkulovaných položkách jsme soběstačnosti nedosáhli a byli jsme závislí na jejich dovozu. Závislost na dovozu potravin se prohlubuje od vstupu České republiky do Evropské unie, respektive na volný unijní trh, a to i u komodit charakteristických pro naše zemědělství.
  • Soběstačnost ve výrobě vepřového masa se snížila z 94,5 % v roce 2003 na 43,2 % v roce 2020, ve výrobě drůbežího masa z 92,0 % na 59,8 %, másla ze 126,6 % na 71,6 %, jablek ze 100,2 % na 79,9 %, zelí ze 77,5 % na 56,7 %. Obecně nejnižší soběstačnosti dosahujeme u zeleniny, například v roce 2020 u rajčat byla soběstačnost pouze 16,6 %. Příkladem komodit, které mají ve statistice pohybu zboží přes hranice kladné saldo v surovinách a záporné ve výrobcích, jsou: pšenice x pšeničná mouka nebo mléko x sýry.

Položky hmotných rezerv, jejich seznam a objem, tj. i počet dní je utajovanou informací podle zákona č. 415/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací.  

Ad 2. Informace ohledně potravinové soběstačnosti jsou uvedeny v rezortních strategiích, odborných publikacích, koncepcích - zelená zpráva, situační zprávy, Strategie rezortu MZe.

Nicméně hmotné rezervy se vytvářejí podle dokumentu „Plán vytváření a udržování státních hmotných rezerv k zajištění bezpečnosti České republiky na dané období“, který schvaluje vláda ČR ve spolupráci se zainteresovanými rezorty a SSHR. Plán se zpracovává na dvouleté období.

Ad 4. Ministerstvo neeviduje strukturu vlastníků zemědělské půdy, disponuje pouze databázemi uživatelů půdy, které však o vlastnictví půdy nijak nevypovídají. Doporučuji Vám obrátit se na Český úřad zeměměřický a katastrální.

Ad 5. V současné době není stanovena žádná regulace omezující prodej půdy zahraničním osobám. Pro bližší vysvětlení uvádím, že původně bylo nabývání tuzemských nemovitostí omezeno v § 17 zákona č. 219/1995 Sb., devizový zákon. Toto ustanovení § 17 devizového zákona bylo zrušeno zákonem č. 206/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 219/1995 Sb., devizový zákon, ve znění pozdějších předpisů.

S účinností této novely byla zrušena zákonná omezení nabývání jakýchkoliv tuzemských nemovitostí cizozemci. Celý devizový zákon byl zrušen zákonem č. 323/2016 Sb., kterým se mění některé zákony v oblasti peněžního oběhu a devizového hospodářství a kterým se zrušuje zákon č. 219/1995 Sb., devizový zákon, ve znění pozdějších předpisů.

Jinak ochrana zemědělského půdního fondu náleží podle zákona č.334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů, do gesce Ministerstva životního prostředí.

Ad 6. Ministerstvo neuvažovalo a ani neuvažuje o projektu plošné výstavby bioplynových stanic (dále jen „BPS“). Do roku 2016 ministerstvo poskytovalo investiční podporu na výstavbu BPS, která byla komplementární s provozní podporou elektřiny a tepla z bioplynu podle zákona č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie a o změně některých zákonů (dále jen „zákon č. 165/2012 Sb.“). V současnosti v ČR funguje více než 420 BPS, které zpracovávají energetickou biomasu nebo biologicky rozložitelné odpady. Od 1. ledna 2022 je účinná komplexní novela zákona č. 165/2012 Sb., která mimo jiné zavádí provozní podporu biometanu. Biometan se vyrábí separací (upgradem) metanu z bioplynu, je chemickým ekvivalentem zemního plynu a může být využíván stejně jako zemní plyn. Podmínkou pro poskytnutí provozní podpory biometanu, elektřiny i tepla je splnění kritérií udržitelnosti, která jsou  definována ve směrnici EU 2018/2001 o obnovitelných zdrojích energie, v zákoně č. 165/2012 Sb. a jeho prováděcích předpisech, které jsou připravovány. Pro nové BPS je podmínkou také splnění povinných úspor skleníkových plynů oproti využití fosilních paliv. Více informací naleznete např. na stránkách České bioplynové asociace (www.czba.cz) a  Sdružení pro biomasu CZ Biom (www.biom.cz), se kterými ministerstvo spolupracuje.

Ad 7. Tyto údaje ministerstvo neeviduje a ani mu nevyplývá žádná povinnost je evidovat. Využití odpadů a druhotných surovin náleží do gesce Ministerstva životního prostředí a Ministerstva průmyslu a obchodu. Za ministerstvo lze pouze sdělit, že vytříděný biologicky rozložitelný komunální odpad je prakticky stoprocentně využitelný v ZEVO (zařízení na využití odpadu), v kompostárnách k výrobě kompostu nebo v BPS k výrobě bioplynu. Komposty a digestát z BPS jsou v případě, že neobsahují nežádoucí příměsi, využívány jako hnojivo.

 

 

Dotaz: 
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.

Tímto zdvořile žádám Váš úřad o sdělení odpovědí na následující otázky:

1) Zda je zvažována a v jakém rozsahu v souvislosti s posledními událostmi na Ukrajině regulace vývozu potravinářských plodin, zejména potom pšenice?

2) Zda má ministerstvo k dispozici podklady o množství zasmluvněného prodeje pšenice z budoucí úrody 2022?

3) Jakým způsobem plánuje MZE zajistit potravinovou bezpečnost ČR v souvislosti s konfliktem na Ukrajině.

 

Odpověď:
K Vaší žádosti podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, sděluji:

1. K dotazu č. 1

Cílená opatření pro vývoz potravinářských plodin, zejména potom pšenice, nejsou ze strany ČR zvažována, neboť oblast vývozu těchto plodin je regulována Evropskou unií. Trh s uvedenými komoditami v ČR, stejně tak jako v ostatních členských státech, je jednotným trhem společným v EU, na kterém platí stejná pravidla obchodu bez omezení. Společný trh je obecně vymezen Smlouvou o fungování Evropské unie, v příslušných aktech sekundárního unijního práva a dalších pramenech. ČR tak nemůže vystupovat proti pravidlům, která jsou platná pro všechny státy Evropské unie. Regulace vývozu ze strany členského státu by byla významným zásahem narušujícím obchod na jednotném trhu EU a byla by porušením primárního práva EU.

2. K dotazu č. 2

Podklady o množství nasmlouvaného prodeje pšenice z budoucí úrody 2022 Ministerstvo zemědělství nemá k dispozici.

3. K dotazu č. 3

V ČR ani v EU v souvislosti s válkou na Ukrajině není v současnosti zjevný předpoklad nedostatku potravin. Ministerstvo zemědělství dlouhodobě finančně podporuje modernizaci výrobních podniků v oblasti potravinářského průmyslu. V České republice máme dostatečné zpracovatelské kapacity pro zajištění základních potravin, a to i při zvýšené poptávce po vybraných potravinách. Také produkce klíčových zemědělských komodit je dlouhodobě ze strany státu podporována. V oblasti zemědělských vstupů pro potravinářský průmysl je Česká republika schopna pokrýt potřeby buď vlastní produkcí zemědělských komodit (obilí, mléko, hovězí maso, olejniny), případně je dovézt v rámci volného trhu EU. Obdobně je tomu i v ostatních zemích EU. Negativní vliv na produkci potravin má spíše zvyšování cen energií, pohonných hmot, ceny práce a ceny zemědělských komodit, které se časem promítnou do některých prodejních cen výrobků pro spotřebitele.

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace

Žádám o informace dle zákona č.106/99 Sb. O svobodném přístupu k informacím a to:

Porovnání všech položek výpočtu ceny pro vodné a stočné podle cenových předpisů pro vodné a stočné roku 2020.

Příjemce vodného a stočného: Královéhradecká provozní, a.s.  (IČO 274 61 211)

Oblast: Hradec Králové

Děkuji za urychlené vyřízení.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo Vaši žádost ze dne
27. března 2022 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), spočívající v poskytnutí porovnání zaslané společnosti Královéhradecká provozní a.s. za rok 2020 pro oblast Hradec Králové.

Ministerstvo jako příslušný orgán veřejné správy vodovodů a kanalizací podle § 25 písm. d) zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, ve znění pozdějších předpisů, a současně jako povinný subjekt podle § 2 odst. 1 informačního zákona Vám poskytuje vyžádanou informaci v rozsahu níže uvedených porovnání, kterou Vám zasílám v příloze tohoto dopisu.

(Příloha: 1. Porovnání všech položek výpočtu ceny pro vodné a stočné podle cenových předpisů pro vodné a stočné 2020_Královoheradecká provozní_Solidární cena)

 

 

Dotaz: 
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tímto Vaší instituci zdvořile žádám o poskytnutí následujících informací:

DOTAZ:  Kdo jsou současní poradci a poradní orgány ministra/ministryně (prosím o jmenovitý seznam)?

Za jakou odměnu tito poradci a poradní orgány pracují?

O informace Vás žádám jako novinář MF DNES – E. P. A to z důvodu zisku informací pro celospolečenskou diskuzi, která se od začátku příchodu prvních uprchlíků na území ČR vede. 

Informace žádám poskytnout v elektronické formě.

 Za poskytnutí mnou požadovaných informací předem velmi děkuji.

 

Odpověď:
Podáním podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 28. března 2022 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství se žádostí o poskytnutí seznamu poradců a poradních orgánů ministra a za jakou odměnu pracují.

K výše uvedené žádosti Vám v příloze č. 1 zasílám seznam poradců ministra zemědělství, včetně jejich výše odměny.

V  příloze č. 2 uvádím seznam členů rozkladové komise, která je poradním orgánem ministra. Odměna externím členům (v tabulce uvedeni v pořadí 8. – 16.) se poskytuje ve výši 3250,- Kč a zahrnuje zpracování návrhu (tj. převzetí kompletního spisového materiálu, studium případu a zpracování návrhu, který se předkládá k projednání komisi), včetně jeho projednání v rozkladové komisi a zapracování případných připomínek ostatních členů rozkladové komise. Tato odměna se neposkytuje členům, kteří nezpracovávají případ.

V příloze č. 3 předkládám seznam ostatních poradních orgánů ministra, jejichž členové jsou vybíráni z řad zaměstnanců Ministerstva zemědělství, jeho organizačních složek a odborné veřejnosti, kteří za činnost v těchto poradních orgánech nepobírají žádnou odměnu.

(Přílohy: 1. Příloha č. 1_poradci ministra.pdf; 2. Příloha č. 2_RK_seznam_clenu.pdf; 3. Příloha č. 3_Seznam poradních orgánů.pdf)

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

Ubytovací kapacity Ministerstva zemědělství a jím zřizovaných organizací

Podle zákona o svobodném přístupu k informacím žádám o poskytnutí následujících informací:

1- Kolik státních akciových společností, státních fondů, veřejných výzkumných institucí, organizací, státních podniků, organizačních složek státu či příspěvkových organizací apod. spadá pod Ministerstvo zemědělství?

2- Které z výše uvedených organizací apod. disponují vlastními ubytovacími kapacitami?

3- Kolik Ministerstvo zemědělství a jemu podřízené organizace apod. vlastní rekreačních či školicích středisek, ve kterých je možné se ubytovat?

4- Kolik volných lůžek pro ubytování ukrajinských uprchlíků nabídlo Ministerstvo zemědělství? 5- Kolik volných lůžek pro ubytování ukrajinských uprchlíků nabídly organizace apod. spadající pod Ministerstvo zemědělství?

6- Jaké jsou důvody, proč Ministerstvo zemědělství či jeho výše zmíněné organizace apod. nemohly nabídnout více ubytovacích kapacit? (Např. objekt mimo civilizaci, špatný technický stav atd.)

Odpověď mi, prosím, zašlete elektronickou formou.

 

Odpověď:
          Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 29. března 2022 Vaši žádost ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které požadujete poskytnutí informací k problematice ubytovacích kapacit Ministerstva zemědělství (dále jen „ministerstvo“) a jím zřízených organizací. Na základě Vámi zaslaných dotazů sděluji následující odpovědi.

1. Kolik státních akciových společností, státních fondů, veřejných výzkumných institucí, organizací, státních podniků, organizačních složek státu či příspěvkových organizací apod. spadá pod Ministerstvo zemědělství?

Ministerstvu je podřízeno: 7 organizačních složek státu, 11 státních příspěvkových organizací, 7 státních podniků, 3 státní akciové společnosti, 2 státní fondy, 7 veřejných výzkumných institucí, 1 národní podnik a 1 organizace, ve které ministerstvo vykonává právo zakladatele společně s dalšími organizacemi.

2. Které z výše uvedených organizací apod. disponují vlastními ubytovacími kapacitami?

Vlastními ubytovacími kapacitami disponuje: 5 organizačních složek státu, 6 státních příspěvkových organizací, 6 státních podniků, 2 veřejné výzkumné instituce a 1 organizace, ve které vykonává ministerstvo právo zakladatele společně s dalšími organizacemi.

3. Kolik Ministerstvo zemědělství a jemu podřízené organizace apod. vlastní rekreačních či školicích středisek, ve kterých je možno ubytovat?

Výše uvedené organizace podřízené ministerstvu disponují 90 rekreačními či školicími středisky.

4. Kolik volných lůžek pro ubytování ukrajinských uprchlíků nabídlo Ministerstvo zemědělství? Kolik volných lůžek pro ubytování ukrajinských uprchlíků nabídly organizace apod. spadající pod Ministerstvo zemědělství?

Ministerstvo včetně svých podřízených organizací provedlo mapování ubytovacích kapacit organizačních složek ministerstva (státních příspěvkových organizací, státních podniků, národních podniků, státních akciových společností, státního fondu, veřejných výzkumných institucí a jiných organizací ministerstva). Volné ubytovací kapacity, které splňovaly požadavky podle usnesení vlády č. 206/2022 (změněné usnesením vlády
č. 234/2022) byly nabídnuty do systému Ministerstva vnitra, které shromažďuje a centrálně řídí volné ubytovací kapacity v České republice. Ministerstvo nabídlo 782 lůžek.

5. Jaké jsou důvody, proč Ministerstvo zemědělství či jeho výše zmíněné organizace apod. nemohly nabídnout více ubytovacích kapacit? (Např. objekt mimo civilizaci, špatný technický stav atd.)

Z nabídky ubytovacích kapacit ministerstva byly vyřazeny ubytovací kapacity spadající do výjimky podle usnesení vlády č. 206/2022 a dále objekty v lokalitách, kde je ztížená dostupnost občanského vybavení (např. zdravotní a sociální služby, stravovací zařízení, vzdělání) resp. jsou ve špatném technickém stavu (bez topení, špatný zdroj vody apod.).

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace

Žádám o informace dle zákona č.106/99 Sb. O svobodném přístupu k informacím a to:

Porovnání všech položek výpočtu ceny pro vodné a stočné podle cenových předpisů pro vodné a stočné roku 2020.

Příjemce vodného a stočného: Severočeské vodovody a kanalizace, a.s.  (IČO 490 99 451)

Oblast: Severočeská vodárenská společnost, a.s  (IČO 490 99 469) (Chomutov, Teplice, Louny, Litoměřice, Ústí nad Labem, Děčín, Česká Lípa, Liberec, Jablonec nad Nisou)

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo Vaši žádost ze dne 29. března 2022 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), spočívající v poskytnutí porovnání zaslané společnosti Severočeské vodovody a kanalizace, a.s.  za rok 2020 pro oblast Ústecký kraj, Liberecký kraj.

Ministerstvo jako příslušný orgán veřejné správy vodovodů a kanalizací podle § 25 písm. d) zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, ve znění pozdějších předpisů,
a současně jako povinný subjekt podle § 2 odst. 1 informačního zákona Vám poskytuje vyžádanou informaci v rozsahu níže uvedených porovnání, kterou Vám zasílám v příloze tohoto dopisu.

(Příloha: 1. Porovnání všech položek výpočtu ceny pro vodné a stočné podle cenových předpisů pro vodné a stočné 2020_Severočeské vodovody a kanalizace a.s. Ústecký, Liberecký kraj)

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací týkajících se kritické infrastruktury podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Na základě ustanovení § 4 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, si Vás tímto dovoluji zdvořile požádat o poskytnutí nejnovější verze seznamu prvků kritické infrastruktury ve smyslu § 2 písm. g) a i) zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení, na území České republiky, určených Ministerstvem zemědělství ČR, jejichž provozovatelem není organizační složka státu, včetně uvedení provozovatelů těchto jednotlivých prvků.

Seznam prvků kritické infrastruktury zašlete prosím elektronickou formou na výše uvedenou e-mailovou adresu, případně do mé datové schránky.

V případě jakýchkoli dotazů nebo potřeby doplnění údajů mne prosím neváhejte kontaktovat na výše uvedeném telefonním čísle, případně na e-mailové adrese.

Předem velice děkuji za Vaši vstřícnost a vyřízení této záležitosti.

 

Odpověď:
K Vaší žádosti podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ohledně poskytnutí nejnovější verze seznamu prvků kritické infrastruktury, které byly stanoveny opatřením obecné povahy, sděluji následující.

V rámci Ministerstva zemědělství (dále jen „ministerstvo“) jsou identifikovány kritické a strategické oblasti. Jedná se však o neveřejné informace, zvláštní skutečnosti podle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), nebo o utajovanou informaci podle zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.

Prvky kritické infrastruktury ministerstva byly určeny na základě opatření obecné povahy v roce 2011 pro oblast vodního hospodářství – vybraná vodní díla, systém zásobování pitnou vodou. Žádná další aktualizace nebyla provedena.

Právě vzhledem k tomu, že se jedná o prvky kritické infrastruktury, nelze sdělit konkrétně, o jaké prvky se jedná, a to s ohledem na jejich bezpečnost a s ohledem na to, že tyto informace byly zahrnuty jako citlivá informace i do nařízení vlády č. 522/2005 Sb., kterým se stanoví seznam utajovaných informací, ve znění pozdějších předpisů.

Určení prvků kritické infrastruktury na základě opatření obecné povahy není vymezeno pro širší veřejnost s ohledem na jejich budoucí bezpečnost.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.