Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc leden 2022

14. 2. 2022

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc leden 2022

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace

Žádám tímto podle zákona č. 106/1999 Sb., zákona o svobodném přístupu k informací, o poskytnutí následujících informací:

Jako jeden z vlastníků pozemkové parcely č. xxxx na LV xxx KÚ Krchleby u Nymburka – od IX. 2021, kdy došlo ke sloučení parcel xxxx a xxxx do jedné, žádám o informaci, od kterého roku na této parcele hospodaří Družstvo vlastníků Krchleby, sídlo: Vávrova 4, 28802 Krchleby.

Ve veřejném rejstříku půdy – LPIS – jsou pouze informace od roku 2020.

Tento údaj potřebuji pro sepsání pachtovní smlouvy s DV Krchleby.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 2. ledna 2022 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, v níž požadujete poskytnutí informace, od kterého roku na parcele xxxx v k. ú. Krchleby u Nymburka hospodaří Družstvo vlastníků Krchleby, sídlo Vávrova 4, 28802 Krchleby, IČO: 00106577.

Sděluji Vám, že Družstvo vlastníků Krchleby hospodaří na tomto předmětném místě, kde se nachází i Vámi uvedená parcela xxxx, od začátku vzniku Registru půdy - LPIS. To znamená od prvního zapsání v databázi LPIS, tj. od 11. října 2003. Stále na tomto dílu půdního bloku obhospodařuje cca 52-53 hektarů.

Jak jste zmiňoval, že jste se díval do Veřejného portálu LPIS, tak tam tuto informaci také dohledáte. Pokud si otevřete detail dílu půdního bloku, tak se vám objeví lišty, kde jedna z lišt je nazvaná historie a pokud ji rozkliknete, uvidíte právě celou historii půdního bloku od zavedení LPIS 11. října 2003.

Pokud se jedná o parcely katastru nemovitostí, zde se pracuje pouze se současným stavem, nemáme zálohována starší data, jelikož tato data nejsou naše, a za ta léta by jich bylo mnoho, používáme vždy jen aktuální data katastru nemovitostí.


 

Dotaz:
Ve smyslu Zákona č. 106/1999, O svobodném přístupu k informacím žádám schéma organizační struktury vašeho úřadu s uvedením jmen a příjmení vedoucích zaměstnanců.

Informace prosím v tzv. strojově čitelném formátu ve smyslu § 4b citovaného zákona.

Informaci prosím doručovat přednostně datovou schránkou, kterou mám jako fyzická osoba

 

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 4. ledna 2022 podle zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám organizační schéma Ministerstva zemědělství se jmény vedoucích zaměstnanců.

(Přílohy: 1. Organizační schéma; 2. Přehled vedoucích zaměstnanců)

 

  

Dotaz:
Tímto Vás dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů zdvořile žádám o tyto informace, vztahující se k veškerým platbám poskytnutých ministerstvem zemědělství Agrární komoře ČR či Okresním agrárním komorám v letech 2017 – 2021, která nám nebyly přes výslovnou žádost dle zákona 106/99 vydány, a to:

U identifikovaných akcí žádám o dokumenty Závěrečného vyhodnocení akce/předávací protokoly či jiné, dokládající plnění ze strany Agrární komory či Okresních agrárních komor u proběhlých akcí.

Mockrát vám děkuji za kladné vyřízení.

 

Odpověď:
           Podáním ze dne 4. ledna 2022 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů s žádostí o poskytnutí informace, vztahující se k veškerým platbám poskytnutých ministerstvem Agrární komoře ČR či Okresním agrárním komorám v letech 2017 – 2021, a to:

„U identifikovaných akcí žádám o dokumenty Závěrečného vyhodnocení akce/předávací protokoly či jiné, dokládající plnění ze strany Agrární komory či Okresních agrárních komor
u proběhlých akcí.“.

            K výše uvedené žádosti uvádím, že přehled plateb Vám byl poskytnut dopisem ze dne 10. září 2021 čj. MZE-48614/2021. V příloze č. 1 zasílám přehled plateb – záštit, neboť ještě v průběhu roku 2021 došlo ke změně a následně jejich vyhodnocení v příloze č. 2.

            Hodnocení projektů NNO poskytnutých do roku 2020 přikládám v příloze č. 3. Hodnocení za rok 2021 nebylo doposud ukončeno.

Ministerstvo poskytlo v letech 2017 až 2019 Agrární komoře ČR dotace v rámci dotačních programů 9.A. Speciální poradenství a 10.D. Podpora evropské integrace nevládních organizací. Závěrečné vyhodnocení akce se u těchto dotačních programů neprovádí a dotace byly vyplaceny příjemcům dotace, kteří při podání žádosti o dotaci splnili podmínky zásad, kladené na žadatele o dotaci.

Dotace z dotačního programu 9.F.e Regionální přenos informací byly vyplaceny příjemcům dotace, kteří při podání žádosti o dotaci splnili podmínky zásad, kladené na žadatele o dotaci. Při podání žádosti o dotaci se dále schvaloval plán činnosti, tj. podpořené aktivity - přenos informací mikro, malým a středním podnikům, působícím v odvětví zemědělské prvovýroby, zpracování zemědělských produktů a jejich uvádění na trh formou vstupních konzultací (telefonické, e-mailové, osobní), webových stránek, odborných / výukových materiálů, seminářů, workshopů a kurzů, který musel být v souladu se zásadami. Dotace (dotace k výsledku hospodaření) byla vyplácena ex-post po doložení  a vyhodnocení dokladů (faktury, účtenky, vyúčtované cestovní příkazy, výplatní listiny, výkazy práce, deníky poskytnutých konzultací, prezenční listiny a pozvánky na jednotlivé akce, atd.), vztahujících se k činnosti příjemce dotace a tyto aktivity musely být v souladu se zásadami  a schváleným plánem činnosti. V případě, že tyto podmínky nebyly splněny, pak příslušná část dotace vztahující se k předmětnému neuznanému výdaji nebyla proplacena. Tímto způsobem byla vyhodnocována činnost/plnění a následné proplácení dotace v rámci dotačního programu 9.F.e. Regionální přenos informací každému jednotlivému příjemci dotace, tedy i Agrární komoře ČR.

(Přílohy: 1. Př. 1_431_2022_přehled plateb 2021..pdf; 2. Protokoly o splnění závazků pořadatele.pdf; 3. Protokoly o kontrole.pdf)

 

 

Dotaz: 
Rád bych vás tímto ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, požádal o sdělení, v jaké výši a s jakým odůvodněním byly za měsíce leden až prosinec roku 2021 vypsány a vyplaceny (i odměny vypsané za prosinec 2021, ale vyplacené až v lednu 2022) mimořádné a cílové odměny všem náměstkům, státnímu tajemníkovi a ředitelům odborů/vedoucím oddělení na vašem resortu.

Informace mi, prosím, poskytněte jmenovitě pro každého pracovníka zvlášť podle jednotlivých měsíců, a specifikujte, za co byly přiznány. To vše ideálně ve strojově čitelném formátu (např. Excel tabulka).

Pro kladné vyřízení žádosti uvádím, že jsem redaktorem Českého rozhlasu www.irozhlas.cz/vit-kubant-8047625, a že je mi znám rozsudek NSS 11 A 125/2018, jakož i další příslušná judikatura, a odměňováním nejvýše postavených úředníků se v redakci dlouhodobě věnujeme.

 

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v přílohách zasílám dva seznamy. První obsahuje odměny, které byly uděleny náměstkům pro řízení sekcí a ředitelům odborů na Ministerstvu zemědělství za období od ledna 2021 do prosince 2021, druhý seznam obsahuje odůvodnění, na základě kterých byly odměny náměstkům pro řízení sekcí a ředitelům odborů uděleny. Cílové odměny uděleny nebyly. Údaje v tabulkách jsou poskytnuty tak, aby nebylo možné jejich vzájemné propojení a následná identifikace zaměstnance.

(Přílohy: 1. Funkce a výše odměn MZe 2021; 2. Funkce a odůvodnění odměn MZe 2021)

 

 

Dotaz: 
Žádám o poskytnutí informací podle ustanovení zákona č. 106/1999 Sb.,

1) Kdo z ministerstva zemědělství je přímým nadřízeným Ing. Š. M. Ph.D.

2) V případě, že kterýkoliv občan ČR, upozorní a předá podnět pracovníkovi "(úřední osobě)" SZIF na neoprávněnou registraci uživatele zemědělských pozemků v registru LPIS, na základě které registrovaný uživatel čerpá finanční prostředky z dotačních titulů. Je povinen pracovník "(úřední osoba)"SZIF se tímto podnětem zabývat a prošetřit ho?

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 6. ledna 2022 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, v níž požadujete poskytnutí těchto informací:

„1) Kdo z ministerstva zemědělství je přímým nadřízeným Ing. Š. M. Ph.D.

2) V případě, že kterýkoliv občan ČR, upozorní a předá podnět pracovníkovi "(úřední osobě)"SZIF na neoprávněnou registraci uživatele zemědělských pozemků v registru LPIS, na základě, které registrovaný uživatel čerpá finanční prostředky z dotačních titulů. Je povinen pracovník "(úřední osoba)"SZIF se tímto podnětem zabývat a prošetřit ho?“

K Vašim dotazům sděluji následující:

Ad 1) Generální ředitel Státního zemědělského intervenčního fondu (dále jen „Fond“) je podle zákona č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu, ve znění pozdějších předpisů, statutárním orgánem Fondu, řídí jeho činnosti a rozhoduje ve všech věcech, které nenáleží do působnosti dozorčí rady. Generální ředitel Fondu tedy nemá přímého nadřízeného. Fond je správním úřadem v působnosti Ministerstva zemědělství, věcně jsou některé činnosti řízeny na úrovni ministra zemědělství. Ve služebních vztazích je jeho služebním orgánem státní tajemník v Ministerstvu zemědělství.
Ad 2) Registrace v LPIS se řídí zákonem č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zemědělství“), a to ustanovením § 3g zákona o zemědělství a též se uplatní zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Ustanovení § 3g odst. 8 zákona o zemědělství řeší právě podněty, které vedou k aktualizaci půdy. Uvádím citaci zákona, podle které Fond postupuje:

„Fond může na základě vlastního zjištění nebo na základě podnětu ministerstva nebo jiného orgánu veřejné správy zahájit postup vedoucí k aktualizaci evidence půdy, popřípadě k úplnému vynětí z evidence půdy; takový postup Fond zahájí vždy, podá-li k tomu podnět vlastník pozemku, na němž se nachází díl půdního bloku. Fond vyzve dotčené uživatele k písemnému vyjádření ve lhůtě jím stanovené, která nesmí být kratší než 15 dnů ode dne doručení výzvy. Odstavce 2 až 7 se vztahují na aktualizaci evidence půdy, popřípadě na úplné vynětí z evidence půdy, podle tohoto odstavce přiměřeně. Právní účinky změny v evidenci půdy provedené na základě tohoto odstavce nastávají dnem následujícím po dni, kdy Fond zahájil postup podle tohoto odstavce, nebo jestliže ze zjištěných důkazů nevyplývá, že nastanou později.“

Z výše uvedeného tedy vyplývá, že pokud podá podnět vlastník pozemku, na jehož pozemku někdo neoprávněně hospodaří, tak skutečně Fond musí tento podnět prošetřit. Pokud ale podnět podá jiná osoba, je pak na uvážení Fondu, zda podnět prošetří.

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací k úhradám příspěvků zaměstnavatele na smlouvy soukromého životního pojištění zaměstnanců podle zákona č. 106/1999 Sb., zákon o svobodném přístupu k informacím

Obracím se na Vás opětovně v návaznosti na Usnesení č. 399 Hospodářského výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky z června letošního roku a souvisejícího vyjádření Ministerstva financí ČR k problematice neoprávněného snižování daňového základu o pojistné hrazené zaměstnavatelem na neplatné smlouvy životního pojištění.

Podle zákona č. 106/1999 Sb., zákon o svobodném přístupu k informacím, Vás zdvořile žádám o poskytnutí následujících informací:

1. Poskytujete zaměstnancům Vaší organizace příspěvek na pojistné smlouvy soukromého životního pojištění uzavřené s jinou pojišťovnou jako pojistitelem (dále jen “Pojišťovna“) než je Generali Česká pojišťovna a.s., IČO: 45272956, se sídlem Spálená 75/16, 113 04 Praha 1?

Prosím o stručnou odpověď ano / ne.

2. V případě, že jako zaměstnavatel poskytujete příspěvek na pojistné smlouvy soukromého životního pojištění zaměstnanců uzavřených s Pojišťovnou či Pojišťovnami, žádám o poskytnutí obecných doplňujících informací:

a. prosím o identifikaci Pojišťovny popř. Pojišťoven, na jejichž pojistné smlouvy životního pojištění je příspěvek poskytován.

b. kolik takových příspěvků jste poskytli Vašim zaměstnancům v měsíci červnu 2021?

Pokud byly příspěvky poskytnuty na pojistné smlouvy více Pojišťoven, prosím o selekci počtu dle jednotlivých pojišťoven.

c. jaká byla průměrná výše příspěvku zaměstnavatele v měsíci červnu 2021?

Pokud byly příspěvky poskytnuty na pojistné smlouvy více Pojišťoven, prosím o selekci počtu dle jednotlivých pojišťoven.

d. mají zaměstnanci Vaší organizace, kterým přispíváte na pojistné smlouvy soukromého životního pojištění uzavřených s Pojišťovnou, povinnost hradit pojistné nad rámec příspěvku zaměstnavatele?

Prosím o stručnou odpověď ano / ne.

Pokud byly příspěvky poskytnuty na pojistné smlouvy více Pojišťoven, prosím o odpověď ano / ne v kontextu otázky dle jednotlivých pojišťoven.

e. uplatnila Vaše organizace příspěvky na pojistné smlouvy soukromého životního pojištění zaměstnanců uzavřených s Pojišťovnou v souladu s ustanovením § 24 odst. 2 písm. j) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, jako daňově uznatelný náklad na práva zaměstnanců vyplývající z kolektivní smlouvy či z jiného vnitřního předpisu za zdaňovací období kalendářního roku 2020 (či jeho části)?

Prosím o stručnou odpověď ano / ne.

Vaše vyjádření k položeným dotazům prosím zašlete na shora uvedené kontakty v zákonné lhůtě od přijetí této žádosti, optimálně do datové schránky.

V případě jakýchkoliv dotazů se na mě neváhejte obrátit.

Děkuji a jsem s pozdravem

 

Odpověď:
K Vašemu dotazu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ohledně poskytování příspěvku zaměstnancům na smlouvy soukromého životního pojištění s jinými pojišťovnami než se společností Generali Česká pojišťovna a.s., sděluji, že Ministerstvo zemědělství zaměstnancům na uvedený účel příspěvky neposkytuje.

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.

Podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádáme o poskytnutí informace o jmenování nového člena Rady Vinařského fondu

ministrem zemědělství § 32 odst. 7 zákona č. 321/2004 Sb., o vinařství a vinohradnictví, namísto Ing. Ph.D. M. F., jehož členství v Radě Vinařského fondu právě skončilo.

Děkujeme za poskytnutí informace a jsme s pozdravem.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 10. ledna 2022 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žádáte poskytnutí informace o jmenování nového člena Rady Vinařského fondu ministrem zemědělství podle § 32 odst. 7 zákona č. 321/2004 Sb., o vinařství a vinohradnictví, ve znění pozdějších předpisů, namísto Ing. M. F., Ph.D., jehož členství v Radě Vinařského fondu právě skončilo. 

K Vaší žádosti sděluji, že pan Ing. M. F., Ph.D. byl opětovně jmenován členem Rady Vinařského fondu panem ministrem dne 13. 1. 2022 na čtyřleté funkční období, tedy do 13. 1. 2026.

 

 

Dotaz: 
Obracím se na Vás s žádostí o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů. Jedná se mně o informaci o bezúplatném převodu nepotřebného majetku ČR (LČR, s. p.) Lesní správě Lány (přísp. org. Kanceláře prezidenta republiky). Podle informací zveřejněných na serveru Seznam zprávy (R. B. dne 13. 1. 2022) se jedná o soubor převážně lesních pozemků o celkové ploše 704 ha. Účetní hodnota je uvedena ve výši 26 700 000 Kč. Z těchto hodnot vyplývá průměr 3,79 Kč/m2.

Jako znalce zapsaný v seznamu znalců Ministerstva spravedlnosti ČR pro obor lesní hospodářství a obor ekonomika (ceny a odhady se specializací lesní porosty a lesní pozemky) mám odborný zájem jakým způsobem, metodami a postupy bylo postupováno při určení účetní hodnoty. Rád použiji získané informace při mé znalecké činnosti.

Předem děkuji za Vaše odpovědi a jsem s pozdravem.

 

Odpověď:
K Vaší žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci určení způsobu stanovení účetní hodnoty při realizaci bezúplatného převodu práva hospodařit s nemovitým majetkem České republiky ze státního podniku Lesy České republiky, s. p. (dále jen „LČR“) do příslušnosti hospodařit Lesní správy Lány, příspěvkové organizace zřízené Kanceláří prezidenta republiky, uvádím následující.

Podle sdělení LČR účetní hodnota lesních pozemků ve výši 3,80 Kč/m2 a ostatních pozemků ve výši 3,00 Kč/m2   odpovídá ceně stanovené v době pořízení majetku LČR podle ustanovení vyhlášky MF ČR č. 393/1991 Sb., o cenách staveb, pozemků, trvalých porostů, úhradách za zřízení práva osobního užívání pozemků a náhradách za dočasné užívání pozemků (dále jen oceňovací vyhláška). Podle § 25 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/1991 Sb., zákon o účetnictví, ve znění účinném v roce 1992 (dále jen „zákon o účetnictví“) se hmotný majetek, kromě zásob s výjimkou majetku vytvořeného vlastní činností, oceňuje pořizovacími cenami nebo reprodukčními pořizovacími cenami. Reprodukční pořizovací cenou se pak podle zákona o účetnictví rozumí cena, za kterou by byl majetek pořízen v době, kdy se o něm účtuje  [§ 25 odst. 4 písm. b)]. Pozemky, které byly předmětem převodu z práva hospodařit LČR do příslušnosti hospodařit Lesní správy Lány podle smlouvy ze dne 12. října 2021, byly pořízeny LČR na základě rozhodnutí ministra zemědělství č. j. 5285/92-100 ze dne 30. října 1992 tzv. delimitací ze Středočeských státních lesů Benešov.  Použití oceňovací vyhlášky pro stanovení účetní hodnoty (ceny) pozemků vyplývá jednoznačně i z ustanovení § 1 odst. 1 vyhlášky, která se vztahuje mimo jiné i na zjišťování cen. 

 

 

Dotaz: 
Žádost o doplnění informací, viz tabulka v příloze

Obracím se na Vás s žádostí o doplnění tabulky, kterou zasílám v příloze. Jedná se o získání dat k mé bakalářské práci na téma "Svobodný přístup k informacím podle zákona 106/1999 Sb.,". Získaná data budou použita na praktickou část mé práce k analýze výše a druhu vybraných poplatků za poskytnuté informace. Předem velice děkuji za Vaši ochotu a čas.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 14. ledna 2022 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství se žádostí o doplnění údajů pro získání dat k Vaší bakalářské práci na téma "Svobodný přístup k informacím podle zákona 106/1999 Sb.".

V přiložené tabulce Vám zasílám požadované údaje. Pro informaci uvádím, že za rok 2021 nebyla poskytnuta žádná úhrada.

(Přílohy: 1. Ministerstvo zemedelstvi - pocet zadosti podle zakona o svobodnem pristupu k informacim.xlsx )

 

 

Dotaz: 
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, si dovoluji požádat o výši odměn, které dostal management Lesů ČR, tedy generální ředitel J. V. a jeho náměstci správní ředitel P. K., obchodní ředitel P. U., ředitel lesního a vodního hospodářství V. K. a pověřený ekonomický ředitel R. S., nad úroveň měsíčního platu za rok 2021. 

Informace žádám poskytnout v písemné formě a zaslat elektronickou poštou na níže uvedenou mailovou adresu. 

Za poskytnutí předem děkuji.

 

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 17. ledna 2022 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci výše odměn, které dostal management Lesů České republiky, s. p. (dále jen „Lesy ČR“), tedy generální ředitel J. V., správní ředitel P. K., obchodní ředitel P. U., ředitel lesního a vodního hospodářství V. K. a pověřený ekonomický ředitel R. S., nad úroveň měsíčního platu za rok 2021, uvádím následující.

Podle zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku, ve znění pozdějších předpisů, upravuje ministr zemědělství z pozice zakladatele státního podniku Lesy ČR v návaznosti na jmenování do funkce mzdové podmínky generálního ředitele, které jsou pro ředitele i pro státní podnik závazné. V takto vymezeném rámci zakladatel určuje maximální celkový roční příjem, který se skládá především ze základního měsíčního příjmu a variabilní složky příjmu v členění na roční variabilní složku příjmu a střednědobou variabilní složku příjmu.

Co se týká výše odměn generálního ředitele Ing. J. V. vyplacených v roce 2021, bylo v souladu se mzdovým výměrem generálního ředitele zakladatelem dne 28. května 2021 rozhodnuto o přiznání variabilní složky mzdy za plnění stanovených krátkodobých prioritních ukazatelů pro rok 2020 a její vyplacení v plné výši nároku. Dále dne 1. července 2021 zakladatel rozhodl o výplatě zálohy ve výši 50 %, a to jak krátkodobé variabilní složky mzdy na rok 2021, tak střednědobé variabilní složky mzdy na roky 2019 – 2021.

Konkrétní výše odměny je stanovena procenticky z dosažené výše základních měsíčních mezd za kalendářní rok a je vyplácená z prostředků Lesů ČR. Informaci ohledně konkrétní výši odměn poskytl státní podnik Lesy ČR, na který jste se také obrátil s žádostí
o poskytnutí informace.

Stanovení odměn ostatních odborných ředitelů státního podniku Lesy ČR je plně v kompetenci státního podniku a odpověď Vám byla poskytnuta státním podnikem Lesy ČR.

 

 

Dotaz: 
Chtěla bych Vás požádat o sdělení počtu registru vinic v Hustopečích dle zákona 106.
Tuto informaci potřebuji vědět k co nejpřesnějšímu vypsání žádosti o podporu pro VF.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 17. ledna 2022 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které požadujete „sdělení počtu registru vinic v Hustopečích za účelem nejpřesnějšího vypsání žádosti o podporu pro VF“.

V roce 2021 se podle Registru vinic ve vinařské obci Hustopeče nacházelo celkem 258,1415 ha vinic, z toho osázených 256,9683 ha.

 

 

Dotaz:
Žádost ministerstvu zemědělství o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Žádám o upřesnění, co může být „jiným dokladem osvědčujícím, že již byl držitelem rybářského lístku“ podle § 10 vyhlášky č. 197/2004 Sb. Odstavec 5. Zda li tímto dokladem může být i členská legitimace, která se vydává po předložení rybářského lístku a proto žadatel, který vlastní členskou legitimaci, musel být dříve i držitelem rybářského lístku.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 18. ledna 2022 jste se obrátil podle zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) s žádostí o upřesnění, co může být „jiným dokladem osvědčujícím, že již byl držitelem rybářského lístku“ podle § 10 vyhlášky č. 197/2004 Sb. 

K Vaší žádosti sděluji, že podle § 13 odst. 9 zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rybářství“), vydává rybářský lístek občanům České republiky obecní úřad obce s pověřeným obecním úřadem, v jehož obvodu má žadatel o vydání rybářského lístku trvalý pobyt, popřípadě cizincům, kteří se zdržují v obvodu jeho působnosti. Vydání rybářského lístku podléhá správnímu poplatku. Náležitosti pro vydání upravuje § 10 vyhlášky č. 197/2004 Sb. k provedení zákona o rybářství.

Na základě shora popsaného je nutno uvést, že oprávněn posoudit předložené doklady je pouze příslušný orgán státní správy rybářství, který vede konkrétní řízení ve věci žádosti o vydání rybářského lístku.

K dotazu na § 10 odst. 5 vyhlášky č. 197/2004 Sb. k provedení zákona o rybářství, tak ministerstvo dlouhodobě zastává názor, že takovým dokladem může být například doklad o zaplacení správního poplatku za dřívější vydání rybářského lístku. Členská legitimace zájmového spolku zabývajícího se výkonem rybářského práva však nemůže být považována za doklad osvědčující, že osoba již byla držitelem rybářského lístku, neboť členem takového spolku se může stát i osoba, která lov ryb na udici nepraktikuje a potřebnými doklady vůbec nedisponuje.

 

 

Dotaz: 
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tímto Vaší instituci zdvořile žádám o poskytnutí následujících informací:

DOTAZY:

Jaké odměny byly v loňském roce za I. a II. pololetí vyplaceny náměstkům (prosím o konkrétní částky a komu byly vyplaceny)?

Za co přesně byly odměny vyplaceny (prosím o konkrétní příklady)?

O informace Vás žádám jako novinář MF DNES – E. P., nar. xxx

Informace žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat na výše uvedenou e-mailovou adresu. V případě, že by nebylo možné informace v elektronické formě zaslat, Vás prosím o jejich poskytnutí na adresu: xxxx. Bude-li nutné za vyřízení mé žádosti účtovat nějaký poplatek, prosím o předchozí zaslání jeho odhadu.

Za poskytnutí mnou požadovaných informací předem velmi děkuji.

 

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v přílohách zasílám informace o odměnách, které byly vyplaceny v I. a II. pololetí roku 2021 náměstkům ministra zemědělství.

Údaje o vyplacených částkách jsou anonymní a v jiném než abecedním pořadí, aby nebylo možné jejich vzájemné propojení s odůvodněními odměn a následnou identifikací zaměstnance.

(Přílohy: 1. Odměny NM za I. a II. pololetí 2021; 2. Odůvodnění odměn NM za I. a II. pololetí 2021)

 

 

Dotaz: 
Žádost dle zákona č. 106/1999 Sb.

Dne 20.1.2022 vystoupil ministr zemědělství na programu ČT24 České televize, zjevně ve věcech činnosti ministerstva a jemu podřízených organizací. V čase 18:37 na obrazovce ministr v rukou zobrazil listinu s čísly o „celkové výši podpory na hektar (Kč)“.

Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, Vás žádám o poskytnutí následujících informací k uvedeným číslům (dále jen „částky“):

1) Přesnou definici zobrazovaných částek, např. součet přiznaných dotací typu XX za období YY žadatelům s výměrou ZZ [jak definovanou].

2) Zdroj, ze které byla každá částka převzata, a to úplná citace umožňující dohledání takového zdroje, mj. až do úrovně čísla stránky a čísla odstavce na stránce.

3) Pokud částka nebyla převzata, nýbrž byla získána vlastním výpočtem, žádám o a) přehledný vzorec pro výpočet každé částky a

b) zdroj pro každou proměnnou ve vzorci 3.1, citace jako v odstavci 2).

 

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 20. ledna 2022 ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informací, ve znění pozdějších informací, ve které požadujete sdělení, z jakých zdrojů čerpal pan ministr data k celkové výši podpor, uvádím následující.

Data byla čerpána z Ústavu zemědělské ekonomiky a informací (dále jen „ ÚZEI“). ÚZEI na žádost Ministerstva zemědělství zpracoval v rámci přípravy na nové projektové období porovnání zemědělského příjmu a agrárních podpor podle různých kategorií podniků (příslušnost k ANC regionům, velikosti podniku, specializaci, režim ekologického
a konvenčního zemědělství). Kategorie podniků podle jejich velikosti (v ha obhospodařované výměry) jsou následující:

  1. do 100 ha vč.

  2. 100 až 500 ha vč.

  3. 500 až 1000 ha vč.

  4. 1000 až 2000 ha vč.

  5. nad 2000 ha


         Data pro uvedené kategorie podniků byla kalkulována z individuálních účetních výkazů v souladu s metodikou Výběrového šetření zemědělských podniků (FADN) tak, že každá skupina je reprezentovaná individuálními podniky různých charakteristik v takovém zastoupení, jak se objevují v základním souboru zemědělských podniků. Výběrový soubor podniků obsahuje více než 1300 subjektů a reprezentují více jak 96 % základního souboru 26 735 podniků podle Strukturálního šetření v zemědělství pro rok 2016.
         Sběr dat použitých v tabulce podléhá pravidlům podle příslušné legislativy EU a ČR a celý systém je pravidelně kontrolován orgány FADN. Veškeré informace o datech FADN a jejich zpracování lze nalézt zde: https://www.fadn.cz/fadnweb/index.html .

Primárním účelem připravovaných podkladů je zpracování takových ukazatelů, které hodnotí cíle zemědělské politiky, mezi které patří zemědělský příjem. Ostatně, plné vyrovnání zemědělských podpor (ať přepočítaných ve vztahu k půdě nebo jiné jednotce) napříč různými kategoriemi podniků není cílem agrární politiky. Každá podpora je vázaná na určitý specifický cíl a podniky splňující podmínky tak mají nárok na danou podporu.

V následující tabulce jsou uvedeny průměrné hodnoty provozních podpor podle jejich účelu. Každá kategorie podpor vykazuje jisté rozdíly napříč velikostními skupinami, přičemž nejvýrazněji k rozdílům přispívá kategorie podpor „ostatní provozní podpory“ a „podpory na OZE“. V ostatních provozních podporách tvoří více jak polovinu Vratka spotřební daně z motorové nafty a minerálních olejů, která se v důsledku rostoucího podílu ŽV s velikostí podniků zvyšuje. A dále jsou zde i další provozní národní podpory jako např. Ozdravné programy (dotační titul 8) a národní programy Dobrých životních podmínek zvířat (dotační titul 20).
 

Zemědělský příjem a provozní podpory (Kč/ha) podle kategorií podniků (průměr let 2016 – 19)

Kategorie podniků (ha)

Provozní podpory celkem

Platby ze zdrojů SZP - Pilíř I

ANC

AEKO

Ekologické zeměd.

AW

Ost.prov.podpory

 Podpory na OZE

Zemědělský příjem (Kč ČPH/AWU)

do 100

10 876

6007

1516

1281

754

7

1274

38

255 560

100-500

10 699

5852

1432

989

560

22

1515

330

678 615

500-1000

12 072

6093

1666

1137

650

122

1757

648

686 477

1000-2000

12 261

6026

904

446

42

215

2373

2255

725 853

nad 2000

12 799

6097

663

348

-

332

2380

2980

782 642


Pozn.: Platby ze zdrojů SZP – Pilíř I = SAPS, VCS, platba za ozelenění, platba pro mladé, Ostatní provozní podpory = všechny národní podpory bez podpory OZE, doplněné o podpory NATURA 2000 z Pilíře 2. AWU = 1 pracovník v rozsahu 1800 až 2000 hodin/rok. AW = podpory na dobré životní podmínky zvířat, AMB = podpory na snižování antimikrobiotické resistence.

Zdroj: výpočty ÚZEI na základě dat z Výběrového šetření zemědělských podniků (FADN)

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění

Naše společnost zaslala Ministerstvu zemědělství ČR prostřednictvím zmocněného zástupce, Mgr. J. K., dne 14. 10. 2020, Žádost o obnovu řízení. Jedná se zcela o nové důkazy a skutečnosti ve věci žádosti o dotaci reg. č. 17/004/0641a/120/000147. Z naší strany byly veškeré relevantní doklady řádně doloženy, dosud však ve věci nebylo nařízeno jednání, ani nebylo rozhodnuto.

S ohledem na negativní ekonomické dopady nečinnosti Ministerstva zemědělství ČR na naši společnost tímto žádám o poskytnutí informace, kdy bude v předmětné věci rozhodnuto, případně jaký je plánovaný harmonogram dalšího postupu MZe.

Žádost o poskytnutí informace v dané věci byly na MZe zaslány v srpnu 2021, do dnešního dne nebyly naší společnosti poskytnuty požadované informace, čímž dochází k poručení zákona č. 106/1999 S., v platném znění.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 20. ledna 2022 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) s „Opakovanou žádostí o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění“, ve které žádáte sdělení, kdy bude rozhodnuto ve věci žádosti o obnovu řízení ze dne 14. října 2020, vztahující se k Vašemu projektu PRV s reg.č. 17/004/0641a/120/000147.

K výše uvedenému podání sděluji, že Vaše žádost o obnovu řízení ze dne 14. října 2020 byla ministerstvem vyřízena v souladu s § 100 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a to Rozhodnutím ze dne 6. dubna 2021, č.j. 54251/2020-MZE-14113, které bylo dne 7. dubna 2021 doručeno Vašemu právnímu zástupci, panu  Mgr. J. K., advokátovi, advokátní kancelář Mgr. J. K. a partneři, se sídlem Na Flusárně 168, Příbram III, 261 01 Příbram. Výše uvedené Rozhodnutí č.j. 54251/2020-MZE-14113 ze dne 6. dubna 2021, včetně doručenky, Vám zasílám v příloze.

K Vaší připomínce, že Vaší společnosti nebyly poskytnuty požadované informace na základě žádosti zaslané ministerstvu v srpnu 2021, uvádím, že ministerstvo neeviduje k uvedenému datu (ani v průběhu roku 2021) žádnou žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, podanou společností AGRO Martinice s.r.o., ani Vaší osobou či Vaším právním zástupcem Mgr. J. K.

(Příloha: 1. Rozhodnutí č.j. 54251/2020-MZE-14113)

 

 

Dotaz: 
V souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vás žádáme o zodpovězení následujících informací:

1) Naplňuje inhalátor s uzavřeným systémem využívající princip zahřívání k inhalaci vitamínů, jenž neobsahuje nikotin a není vaporizérem, některou z následujících zákonných definicí? V případě, že nikoli, prosíme o zdůvodnění.

doplňku stravy dle z. č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů (dále jen „ZPTV“), a lze jej tedy považovat za potravinu?

bylinného výrobku určeného ke kouření dle ZPTV?

2) V lékárně Dr. Max je k zakoupení zboží označené jako inhalátor Inhale Health, a to v několika variantách, jenž neobsahuje nikotin a obsahuje Vitamíny, Melatonin, Kofein apod. Na stránkách https://www.drmax.cz/inhale-health lze najít kompletní výčet prodávaného zboží Inhale Health. Zboží, jenž bylo pro účely této žádosti zakoupeno, obsahuje vitamíny (konkrétně B12). Prosím o sdělení, zda je tento výrobek doplňkem stravy, bylinným výrobkem určených ke kouření, elektronickou cigaretou dle české právní úpravy, případně jak je v rámci ČR klasifikován a zda je prodáván v souladu s právní úpravou. Exkluzivním dovozcem zboží pro Evropskou unii je společnost STIFFER, s.r.o., IČO: 02052504. Přílohou žádosti je daňový doklad o zakoupení produktu Inhale Health od Dr. Max, fotografie produktu, kopie webové stránky lékárny Dr. Max, které Inhale Health prodává a společnosti STIFFER, s.r.o., jenž je exkluzivním dovozcem.

3) Sdělte, zda byla společnost STIFFER, s.r.o., jako výrobce/dovozce/prodejce/distributor inhalátoru Inhale Health uznán vinným z přestupku dle ZPTV, případně zda bude přestupkové řízení zahájeno.

4) Zdůvodněte, proč se liší definice bylinného výrobku určeného ke kouření dle § 2 odst. 2 písm. d) ZPTV a elektronické cigarety § 2 odst. 2 písm. e) ZPTV od definic stanovených pro tyto výrobky dle Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/40/EU ze dne 3. dubna 2014 o sbližování právních a správních předpisů členských států týkajících se výroby, obchodní úpravy a prodeje tabákových a souvisejících výrobků a o zrušení směrnice 2001/37/ES (dále jen „Směrnice“). Dle Směrnice bylo nezbytné stanovit řadu nových definic, a to aby bylo zajištěno, že členské státy tuto směrnici uplatňují jednotně. Současně dle důvodové zprávy[1] mají definice týkající se tabákových a souvisejících výrobků vycházet z textu definic Směrnice. Definice uvedených výrobků je dle ZPTV přísnější a podstatně omezující než ve Směrnici, když dle ZPTV u bylinného výrobku určeného ke kouření „(…) jeho užívání zahrnuje postupné spalování“, když Směrnice tento postup v rámci definice bylinného výrobku určeného ke kouření dle čl. 1 bodu 15 nestanoví obligatorně, ale fakultativně, tedy jako možnost, jelikož se výrobek „(…) může užívat prostřednictvím spalovacího procesu"[2]. Definice elektronické cigarety dle ZPTV je pak podstatně širší, když se rozumí „elektronickou cigaretou výrobek, který lze použít pro užívání výparů obsahující nikotin nebo jiných výparů (…)“ oproti definici dle Směrnice, když dle čl. 1 bodu 16 Směrnice je elektronickou cigaretou „výrobek, který lze použít pro užívání výparů obsahujících nikotin prostřednictvím náústku, nebo jakákoliv součást tohoto výrobku, včetně zásobníku, nádržky i zařízení bez nádržky nebo zásobníku. Elektronické cigarety mohou být jednorázové, nebo opětovně naplnitelné pomocí náhradní náplně nebo nádržky, nebo opakovaně použitelné pomocí jednorázových zásobníků“[3].

5) Sdělte, zda Česká republika oznámila Evropské komisi v souladu s čl. 24 Směrnice zákaz či omezení uvedení na trh souvisejících výrobků, jenž jsou v souladu se Směrnicí, a to, zda v případě bylinných výrobku určených ke kouření oznámila omezující podmínku, kdy užívání bylinných výrobků musí dle ZPTV zahrnovat jeho postupné spalování, jinak se nejedná o bylinný výrobek určený ke kouření, a v případě elektronických cigaret, se definice dle ZPTV vztahuje na výrobky, které jsou používány pro užívání nikotinových výparů či i jiných výparů, a oznámila, že se tak omezení dle § 3 odst. 5 vyhlášky č. 37/2017 Sb., o elektronických cigaretách, náhradních náplních do nich a bylinných výrobcích určených ke kouření vztahují i na výrobky k užívání jiných výparů, které lze jinak dle Směrnice podřadit pod bylinné výrobky ke kouření, které takto omezeny nejsou? Jak byla tato vnitrostátní ustanovení v rámci oznámení Evropské komisi zdůvodněna? Schválila/zamítla Evropská komise tato ustanovení?

6) Sdělte, zda může být udělena výjimka pro prodej produktu v České republice – inhalátoru s uzavřeným systémem využívající princip zahřívání k inhalaci vitamínů, jenž neobsahuje nikotin a není vaporizérem, a který neobsahuje žádné ani potencionálně nebezpečné chemické směsi, a to dle ZPTV? Případně sdělte, kdo je pověřený k udělení možné výjimky pro prodej výše uvedeného produktu, či s kým je možné toto konzultovat.

7) Sdělte, zda je připravována novela ZPTV, která by uvedla definici bylinného výrobku určeného ke kouření a elektronické cigarety v souladu s definicemi těchto produktů dle Směrnice? Případně zavedla možnost udělat výjimku produktům – inhalátorům využívajícím princip zahřívání k inhalaci vitamínů (bez nikotinu), které budou prokazatelně zdraví neškodlivé.

8) Naplňuje inhalátor s uzavřeným systémem využívající princip zahřívání k inhalaci CBD, jenž neobsahuje nikotin, tetrahydrokanabinol (THC) a není vaporizérem, některou z následujících zákonných definicí? V případě, že nikoli, prosíme o zdůvodnění.

doplňku stravy dle ZPTV a lze jej považovat za potravinu?

bylinného výrobku určeného ke kouření dle ZPTV?

9) V prodeji je výrobek Kush CBD Vape, jenž neobsahuje nikotin a obsahuje 200 mg CBD. Prosím o sdělení, zda je tento výrobek doplňkem stravy, bylinným výrobkem určených ke kouření, elektronickou cigaretou dle české právní úpravy, případně jak je v rámci ČR klasifikován a zda je prodáván v souladu s právní úpravou. Prostředek je k prodeji na stránkách https://www.canatura.com/kush-vape-cbd-vaporizacni-pero-white-widow-200-mg-cbd Přílohou žádosti je kopie webové stránky canatura.

10) Sdělte, zda byla společnost Canna b2b, s.r.o., IČ: 020 23 024, jako výrobce/dovozce/prodejce/distributor výrobku Kush CBD Vape uznána vinnou z přestupku dle ZPTV, případně zda bude přestupkové řízení zahájeno.

 

Odpověď:
K Vašemu dotazu ze dne 21. ledna 2021 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve kterém žádáte o informace týkající se inhalátoru Inhale Health s uzavřeným systémem využívajícím princip zahřívání k inhalaci vitamínů, sděluji následující skutečnosti.

V případě a) inhalátoru s uzavřeným systémem využívajícím princip zahřívání k inhalaci vitamínů, jenž neobsahuje nikotin a není vaporizérem, b) inhalátoru s uzavřeným systémem využívajícím princip zahřívání k inhalaci CBD, jenž neobsahuje nikotin, tetrahydrokanabinol (THC) a není vaporizérem, c) výrobku Kush CBD Vape, který neobsahuje nikotin a obsahuje 200 mg CBD a d) inhalátoru Inhale Health, se nejedná o doplňky stravy podle zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 110/1997 Sb.“) a nelze je považovat za potravinu.

Podle § 2  odst. 1 písm. g) zákona č. 110/1997 Sb. se „doplňkem stravy“ rozumí potravina, jejímž účelem je doplňovat běžnou stravu a která je koncentrovaným zdrojem vitaminů a minerálních látek nebo dalších látek s nutričním nebo fyziologickým účinkem, obsažených v potravině samostatně nebo v kombinaci, určená k přímé spotřebě v malých odměřených množstvích. Podle čl. 2 nařízení (ES) č. 178/2002, kterým se stanoví obecné zásady a požadavky potravinového práva, zřizuje se Evropský úřad pro bezpečnost potravin a stanoví postupy týkající se bezpečnosti potravin, se „potravinou“ rozumí jakákoli látka nebo výrobek, zpracované, částečně zpracované nebo nezpracované, které jsou určeny ke konzumaci člověkem nebo u nichž lze důvodně předpokládat, že je člověk bude konzumovat. Doplňky stravy jsou potravinami.

Vámi uvedené výrobky tedy nespadají do gesce Ministerstva zemědělství a budou pravděpodobně kategorizovány jako zdravotnické prostředky spadající do gesce Ministerstva zdravotnictví.

Zákon č. 110/1997 Sb. neumožňuje udělit žádné výjimky pro Vámi uvedený případ prodeje inhalátoru s uzavřeným systémem využívající princip zahřívání k inhalaci vitamínů, jenž neobsahuje nikotin a není vaporizérem.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce k dnešnímu dni nezahájila
se společnostmi STIFFER, s.r.o., IČ: 02052504, a Canna b2b, s.r.o., IČ: 020 23 024, žádné správní řízení o přestupku.

Definice týkající se tabákových a souvisejících výrobků uvedené v zákoně č. 110/1997 Sb., jehož gestorem je Ministerstvo zemědělství, skutečně vycházejí z textu směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/40/EU ze dne 3. dubna 2014 o sbližování právních a správních předpisů členských států týkajících se výroby, obchodní úpravy a prodeje tabákových a souvisejících výrobků a o zrušení směrnice 2001/37/ES.

V případě dotazů na výklad a aplikaci ustanovení týkajících se bylinných výrobků určených ke kouření a elektronických cigaret Vám doporučuji se obrátit na Ministerstvo zdravotnictví, do jehož gesce tyto výrobky spadají. Novela zákona č. 110/1997 Sb. v současné době není připravována.

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Na základě odložení žádosti o informaci KVS pro Plzeňský kraj, č.j.: SVS/2022/009666-P ze dne 17. 1. 2022 a sdělením, že povinným subjektem ke sdělení požadované informace je vaše společnost, Vás žádám, ve věci hospodářství č. CZ xxxxxxxx na adrese xxxx, 330 01 Kyšice o sdělení, kdy:

- byla provedena registrace hospodářství,

- byly ušní známky objednány a v jakém počtu,

- byly ušní známky vydány chovateli.

 

Odpověď:
Prostřednictvím datové schránky jste se dne 26. ledna 2022 obrátil na Českomoravskou společnost chovatelů, a. s., s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se okamžiku zaevidování hospodářství a objednaných ušních známek. Vzhledem k tomu, že nesplňujete podmínku § 23b odst. 5 zákona č. 154/2000 Sb., o šlechtění, plemenitbě
a evidenci hospodářských zvířat a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „plemenářský zákon“), byla Vaše žádost postoupena Ministerstvu zemědělství.

K Vaší žádosti sděluji, že hospodářství CZ xxxxxxxx bylo zaevidováno v informačním systému ústřední evidence zvířat vedené podle plemenářského zákona dne 3. srpna 2021. 

Objednávka 2 sad ušních známek byla vložena do systému dne 31. srpna 2021 a téhož dne byly známky vyskladněny.

 

 

Dotaz: 
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, si dovoluji požádat o výši odměn, které dostal management Lesů ČR, tedy generální ředitel J. V. a jeho ředitelé všech čtyř úseků, nad úroveň měsíčního platu za rok 2020 i 2019. 

Informace žádám poskytnout v písemné formě a zaslat elektronickou poštou na mailovou adresu. 

 

Odpověď:
K Vaší žádost ze dne 26. ledna 2022 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se výše odměn, které dostal management státního podniku Lesy České republiky, s. p. (dále jen „státní podnik Lesy ČR“), tedy generální ředitel J. V. a jeho ředitelé všech čtyř úseků, nad úroveň měsíčního platu za rok 2020 i 2019, Vám sděluji následující.

Podle zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku, ve znění pozdějších předpisů, upravuje ministr zemědělství z pozice zakladatele státního podniku Lesy ČR v návaznosti na jmenování do funkce mzdové podmínky generálního ředitele, které jsou pro ředitele i pro státní podnik závazné. V takto vymezeném rámci zakladatel určuje maximální celkový roční příjem, který se skládá především ze základního měsíčního příjmu a variabilní složky příjmu v členění na roční variabilní složku příjmu a střednědobou variabilní složku příjmu.

Co se týká odměn generálního ředitele Ing. Josefa Vojáčka vyplacených v roce 2020, bylo v souladu se mzdovým výměrem generálního ředitele zakladatelem dne 3. června 2020 rozhodnuto o přiznání variabilní složky mzdy za plnění stanovených krátkodobých ukazatelů pro rok 2019 a její vyplacení v plné výši nároku. V roce 2019 zakladatel rozhodl dne 2. července 2019 o přiznání odměny za plnění stanovených krátkodobých ukazatelů
pro rok 2018 a její vyplacení v plné výši nároku.

Informaci ohledně konkrétní výše odměn a stanovení odměn ostatních odborných ředitelů státního podniku Lesy ČR poskytne jako v rámci Vaší předcházející žádosti ze dne 17. ledna 2022 státní podnik Lesy ČR, na který jste se také obrátil s žádostí o poskytnutí informace.     

 

 

Dotaz: 
Žádost o informaci ve smyslu zák. č. 106/1999 Sb.

Žádám ve výše uvedeném smyslu o informaci, zda povinnost daná lesním zákonem o ochraně lesních sazenic před okusem lesní zvěří při zalesňování holin nebo při zalesňování zemědělské půdy se vztahuje rovněž ve stejném rozsahu na dosadby či podsadby již existujícího lesního porostu.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo Vaši žádost ze dne 23. ledna 2022 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, „zda povinnost daná lesním zákonem o ochraně lesních sazenic před okusem lesní zvěří při zalesňování holin nebo při zalesňování zemědělské půdy se vztahuje rovněž ve stejném rozsahu na dosadby či podsadby již existujícího lesního porostu“. K Vašemu dotazu uvádím následující.

Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů, ani jeho prováděcí vyhlášky neobsahují Vámi uváděnou „povinnost …o ochraně lesních sazenic před okusem lesní zvěří při zalesňování holin nebo při zalesňování zemědělské půdy“. Nelze se proto vyjádřit k tomu, zda se Vámi uvedená, v lesním zákoně neexistující takto formulovaná povinnost „vztahuje rovněž na dosadby či podsadby již existujícího porostu“.

Povinnosti vlastníka lesa v oblasti ochrany lesa proti škodám zvěří jsou uvedeny v lesním zákoně (§ 32 odst. 1 ve spojení s odst. 5) a v prováděcí vyhlášce č. 101/1996 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o opatřeních k ochraně lesa a vzor služebního odznaku a vzor průkazu lesní stráže, ve znění pozdějších předpisů (§ 5 odst. 1 písm. f).

 

 

Dotaz: 
Žádost o informaci ve smyslu zák. č. 106/1999 Sb.

Žádám ve výše uvedeném smyslu o informaci, dle jakého právního předpisu může orgán státní správy lesů zakázat chránit před okusem zvěří lesní sazenice, sázené jako dosadba či podsadba stávajícího lesního porostu, formou lesní oplocenky na soukromých lesních pozemcích a to zejména za situace, kdy dosadby jsou financovány ze soukromých finančních prostředků.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo Vaši žádost z 23. ledna 2022 o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a to „dle jakého právního předpisu může orgán státní správy lesů zakázat chránit  před okusem zvěří lesní sazenice, sázené jako dosadba či podsadba stávajícího lesního porostu, formou lesní oplocenky na soukromých lesních pozemcích, a to zejména za situace, kdy dosadby jsou financovány ze soukromých finančních prostředků“.

K Vašemu dotazu sděluji, že kompetence státní správy v takovém případě vyplývá ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů (ze smyslu § 32 odst. 8 ve vztahu k § 19 odst. 1), a související legislativy (zákon č. 449/2001 Sb., o myslivosti, ve znění pozdějších předpisů).

 

 

Dotaz: 
Žádost o informace dle zákona 106/1999 a následujících

Žádám Vás o informaci, tj. pokud došlo k přesunu povinností, tak o kolik byl snížen počet Vašich zaměstnanců a kdy. Dále Vás žádám o informace týkající se zřízení tří nových ministerstev. To jest přesunu povinností na nová ministerstva. Kolik bylo zaměstnanců před zřízením a kolik po. Též uveďte, co bylo konkrétně převedeno a kdy.

 

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám informaci o čerpání prostředků na platy a zákonné odvody v letech 2002 až 2020 včetně přepočtených evidenčních stavů zaměstnanců Ministerstva zemědělství.

Dále Vám sděluji, že v souvislosti se zákonem č. 503/2012 Sb., o Státním pozemkovém úřadu a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, přešel ke dni 1. 1. 2013 výkon práv a povinností z 853 pracovněprávních vztahů k zaměstnancům České republiky zařazených v pozemkových úřadech a Ústředním pozemkovém úřadě Ministerstva zemědělství na Státní pozemkový úřad dnem nabytí účinnosti zákona v souladu s ustanoveními zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů. Rovněž v rámci reorganizace Ministerstva zemědělství, uskutečňované od 1. 4. 2013, byl k 1. 1. 2015 dovršen proces transformace práv a povinností 62 zaměstnanců Krajských agentur pro zemědělství a venkov do struktur regionálních odborů Státního zemědělského intervenčního fondu.  Přesun práv a povinností na nově vzniklá ministerstva nebyl z Ministerstva zemědělství realizován.

(Přílohy: 1. Čerpání výdajů na platy OSS MZe 2002 – 2020)

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.