Školáci a studenti se naladili na stejnou vlnu. K vidění bude v Národním zemědělském muzeu v Praze

29. 5. 2013

Tisková zpráva — Pardubičtí prvňáčci a gymnazisté z Bílovce se stali vítězi dětské soutěže, kterou každoročně vyhlašuje Ministerstvo zemědělství u příležitosti Světového dne vody. Odborná porota tvořená zástupci pořadatele vybírala z prací, které pro 7. ročník soutěže nazvané Na stejné vlně vytvářely stovky dětí z celé České republiky. Výstava nejlepších prací bude od 6. června do 14. července k vidění v Národním zemědělském muzeu v Praze.

„Každý ročník soutěže se snaží vodu představit z jiného pohledu. A protože letošní rok byl Mezinárodním rokem pro vodní spolupráci, byla zvolena forma týmové soutěže. Její název Na stejné vlně odrážel hlavní cíl letošního ročníku, a to snahu o vzájemnou spolupráci,“ řekl ministr zemědělství Petr Bendl.

Do soutěže, pro kterou letos byly vyhlášeny zcela nové kategorie, mohly své týmy přihlásit základní školy, víceletá gymnázia, volnočasové kroužky a instituce. Porota vybrala tři nejlepší práce v každé kategorii a některým dalším udělila čestné uznání.

Vítězem první kategorie, a to Fotografie obrazců a uskupení - pro žáky I. stupně základních škol, se stala třída prvňáčků ze ZŠ Závodu míru z Pardubic, která vytvořila obrazec plameňáka v jezírku. „Na soutěžní fotografii jsme vytvořili jezírko se zeleným rákosím pro plameňáka, u kterého jsme si vymysleli příběh o ztracené vodě a hledání nového domova.
Focení i příprava byla velmi veselá, ale i náročná vzhledem k tomu, že autory byli prvňáčci, takže bylo těžké udržet všechny najednou v klidu,“
uvedla učitelka Petra Jíchová.

Nejvyšší ocenění v druhé kategorii, kterou byl Projekt - pro žáky II. stupně základních škol a nižších tříd víceletých gymnázií, získala kvarta z Gymnázia Mikuláše Koperníka z Bílovce. Studenti z Moravskoslezského kraje do svého rozsáhlého projektu „Život vody a její zajímavosti“ zapojili nejen svoje gymnázium a žáky sousední základní školy, ale i veřejnost. „Projekt naše třída připravila v prostorách školy jako zábavnou prezentaci pro mladší spolužáky a všechny zájemce o vodní problematiku. Na začátku jsme všem rozdali dotazníky týkající se obecných faktů o vodě, chtěli jsme porovnat výsledky s odpověďmi na stejný dotazník po naší prezentaci. V té jsme se zaměřili například na to, jak se k nám voda dostává, proč je důležitá pro život, jak a proč vodou šetřit a jak se čistí. Pro zpestření si návštěvníci mohli zahrát třeba speciálně připravené domino a pexeso, nebo pozorovat život v kapce vody pod mikroskopem,“ řekla učitelka Sylva Roháčková.

Věcné ocenění obdrží první tři týmy v každé kategorii. Dary jsou rozděleny pro děti a pro školu, případně pedagoga, který tým vedl. Za první místo je projektor s plátnem a vstupenky pro celou třídu do jedné z vybraných atrakcí (aquaparky, vodní světy, kina IMAX 3D, ZOO, vědecko-technické parky podle místa bydliště). S druhým místem je spojeno ocenění ve formě podvodního kompaktního fotoaparátu a lahví na vodu pro celou třídu. Za třetí místo je stroj na limonádu s příslušenstvím a drobné propagační dárky pro děti.


Tiskové oddělení MZe

Související odkazy

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.