Odstavec předpisu 361/2000 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu)
§ 70
§ 70
(1) Při řízení provozu na křižovatce se užívá zejména světelných
signálů tříbarevné soustavy s plnými signály nebo se směrovými signály.
(2) Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče
a) signál s červeným světlem "Stůj!" povinnost zastavit vozidlo
před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej
přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní
značka není, před světelným signalizačním zařízením,
b) signál se současně svítícím červeným a žlutým světlem "Pozor!"
povinnost připravit se k jízdě,
c) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" možnost pokračovat
v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž
musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce a
cyklistům přejíždějícím ve volném směru po přejezdu pro cyklisty. Svítí-li signál
"Signál pro opuštění křižovatky" umístěný v protilehlém rohu křižovatky, neplatí
pro odbočování vlevo § 21 odst. 5,
d) signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo
před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej
přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní
značka není, před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při
rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit,
smí pokračovat v jízdě. Svítí-li světlo tohoto signálu přerušovaně, nejde o křižovatku
s provozem řízeným světelnými signály,
e) signál se zelenou směrovou šipkou nebo šipkami (například
"Signál pro přímý směr", "Kombinovaný signál pro přímý směr a odbočování vpravo")
možnost pokračovat v jízdě jen ve směru, kterým šipka nebo šipky ukazují. Směřuje-li
zelená šipka vlevo, neplatí pro odbočování vlevo § 21 odst. 5,
f) signály „Signál žlutého světla ve tvaru chodce“, „Signál žlutého
světla ve tvaru cyklisty“ nebo „Signál žlutého světla ve tvaru chodce a cyklisty“,
jimiž je doplněn signál se zelenou šipkou směřující vpravo nebo vlevo, upozorňují
řidiče, že při jízdě směrem, kterým tato šipka ukazuje, křižuje směr chůze přecházejících
chodců, směr jízdy přejíždějících cyklistů nebo směr chůze přecházejících chodců
a směr jízdy přejíždějících cyklistů,
g) signál "Doplňková zelená šipka" svítící současně se signálem
s červeným světlem "Stůj!" nebo se žlutým světlem "Pozor!" možnost pokračovat v jízdě
jen ve směru, kterým šipka nebo šipky ukazují; přitom řidič musí dát přednost v jízdě
vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím ve volném směru a útvarům chodců jdoucím
ve volném směru; přitom nesmí ohrozit ani omezit přecházející chodce.
(3) Při řízení provozu mimo křižovatku, například před přechodem
pro chodce nebo před nepřehledným místem, platí obdobně odstavec 2.