Odstavec předpisu 29/2000 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů ( zákon o poštovních službách )
§ 6a
§ 6a
Námitky proti vyřízení reklamace
(1) Pokud provozovatel nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované
poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Úřadu návrh na zahájení
řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však
do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její
vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
(2) Neuzavřou-li účastníci řízení smír nebo Úřad tento smír neschválí,
Úřad rozhodne o tom, zda byla reklamace vyřízena řádně či nikoli. Na návrh Úřad rozhodne
v řízení podle odstavce 1 o právech a povinnostech účastníků řízení vyplývajících
z poštovní smlouvy nebo tohoto zákona. Lhůta pro vydání rozhodnutí činí 90 dnů. Tato
lhůta může být u zvlášť složitých sporů prodloužena. Strany musí být bez zbytečného
odkladu informovány o prodloužení této lhůty a o celkové době, do kdy lze očekávat
vydání rozhodnutí.
(3) Úřad přizná účastníku řízení, který měl ve věci plný úspěch, náhradu
nákladů potřebných k účelnému uplatňování nebo bránění práva proti účastníku řízení,
který ve věci úspěch neměl. Měl-li účastník řízení ve věci úspěch jen částečný, může
Úřad náhradu nákladů poměrně rozdělit, popřípadě rozhodnout, že žádný z účastníků
řízení nemá na náhradu nákladů právo. I když měl účastník řízení ve věci úspěch jen
částečný, může mu Úřad přiznat plnou náhradu nákladů řízení, měl-li neúspěch v poměrně
nepatrné části nebo záviselo-li rozhodnutí o výši plnění na znaleckém posudku nebo
na úvaze Úřadu. Úřad přizná náhradu nákladů řízení v plné výši účastníkovi také v
případě, že byl pro chování dalšího účastníka řízení vzat zpět návrh, který byl účastníkem
podán důvodně.
(4) V rámci oznámení o zahájení řízení o sporu podle odstavce 1 zahajovaného
na návrh spotřebitele Úřad informuje strany sporu vhodným způsobem o právu na právní
pomoc a o tom, že nemají povinnost právního zastoupení. Podáním návrhu spotřebitel
souhlasí s právními účinky výsledku řešení sporu v rozsahu informace zveřejněné nebo
jemu poskytnuté Úřadem podle jiného právního předpisu26).
26) § 20f písm. l) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších předpisů.