Odstavec předpisu 40/1995 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
§ 5m
§ 5m
Reklama na zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické prostředky
in vitro zaměřená na odborníky a zaměstnance poskytovatele zdravotních služeb
(1) Reklama na zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické
prostředky in vitro zaměřená na odborníky a zaměstnance poskytovatele zdravotních
služeb může být šířena pouze prostřednictvím komunikačních prostředků určených převážně
pro tyto osoby, zejména v odborných publikacích, odborném tisku, odborných audiovizuálních
pořadech nebo formou přímé komunikace s těmito osobami, a musí obsahovat
dostatečné, doložitelné a objektivní údaje, které umožní vytvořit si
vlastní názor na klinický přínos, bezpečnost a účinnost konkrétního zdravotnického
prostředku a diagnostického zdravotnického prostředku in vitro; údaje převzaté z
odborných publikací nebo z odborného tisku musí být přesně reprodukovány a musí být
uveden jejich zdroj.
(2) V souvislosti s reklamou na zdravotnické prostředky a diagnostické
zdravotnické prostředky in vitro zaměřenou na odborníky a zaměstnance poskytovatele
zdravotních služeb se zakazuje jim nabízet, slibovat nebo poskytovat dary nebo jiný
prospěch, ledaže jsou nepatrné hodnoty a mají vztah k jimi vykonávané odborné činnosti.
To neplatí pro poskytování vzorků zdravotnického prostředku a diagnostického zdravotnického
prostředku in vitro v množství potřebném pro vyzkoušení zdravotnického prostředku
a diagnostického zdravotnického prostředku in vitro v souladu s určeným účelem použití.
Takto poskytnutý vzorek zdravotnického prostředku a diagnostického zdravotnického
prostředku in vitro musí být viditelně označen nápisem "Neprodejný vzorek" nebo "Bezplatný
vzorek
(3) Při sponzorování setkání a vědeckých kongresů podle § 5k odst. 1 písm.
d) a e) musí sponzorem nebo pořadatelem bezplatně poskytované pohoštění, ubytování
a doprava být přiměřené účelu setkání, s ohledem na účel setkání vedlejší, a nesmí
být rozšířeno na jiné osoby než odborníky a zaměstnance poskytovatele zdravotních
služeb; v takovém případě pro rozsah poskytovaného pohoštění, ubytování a dopravy
neplatí zákaz podle odstavce 2.
(4) Odborníci a zaměstnanci poskytovatele zdravotních služeb nesmí v souvislosti
s reklamou na zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro
vyžadovat ani přijímat výhody zakázané podle odstavce 2, nebo které jsou v rozporu
s odstavcem 3.
(5) Jestliže je reklama zaměřená na odborníky a zaměstnance poskytovatele
zdravotních služeb zamýšlena jako připomínka zdravotnického prostředku a diagnostického
zdravotnického prostředku in vitro, nesmí obsahovat jiné údaje než obchodní název
zdravotnického prostředku a diagnostického zdravotnického prostředku in vitro, popřípadě
ochrannou známku.