Odstavec předpisu 40/1995 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
§ 5f
§ 5f
(1) Reklama na počáteční a pokračovací25) kojeneckou výživu
a) musí
obsahovat potřebné informace o správném užití výrobku a nesmí působit proti kojení,
b)
nesmí obsahovat pojem jako "humanizované" nebo "maternizované" nebo podobný výraz,
vyvolávající dojem, že se plně nahrazuje přirozené kojení.
(2) Reklama na počáteční kojeneckou výživu
a) musí obsahovat zřetelný
text: "Důležité upozornění" poukazující na přednost kojení a doporučující, aby výrobek
byl užíván jen na radu nezávislých odborníků z oboru medicíny, výživy nebo léčiv
nebo jiných osob profesionálně se zabývajících péčí o kojence a malé děti,
b) nesmí
obsahovat vyobrazení kojence ani jiný obrázek nebo tvrzení, které by mohlo idealizovat
náhradu mateřského mléka. Může však obsahovat grafické znázornění pro snadnou identifikaci
výrobku a pro ilustraci způsobu přípravy.
(3) Reklama na počáteční a pokračovací kojeneckou výživu, zaměřená na těhotné
ženy a matky malých dětí, musí vždy obsahovat jednoznačné informace uvedené ve zvláštních
právních předpisech.26)
25) § 4 odst. 1 písm. d) vyhlášky č. 23/2001 Sb.
26) § 6 zákona č. 110/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
§ 6 vyhlášky č.
23/2001 Sb.