Odstavec předpisu 40/1995 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
§ 4
§ 4
Alkoholické nápoje
Reklama na alkoholické nápoje12) nesmí
a) nabádat k nestřídmému užívání
alkoholických nápojů anebo záporně či ironicky hodnotit abstinenci nebo zdrženlivost,
b)
být zaměřena na osoby mladší 18 let, zejména nesmí tyto osoby ani osoby, které jako
mladší 18 let vyhlížejí, zobrazovat při spotřebě alkoholických nápojů nebo nesmí
využívat prvky, prostředky nebo akce, které osoby mladší 18 let oslovují,
c) spojovat
spotřebu alkoholu se zvýšenými výkony nebo být užita v souvislosti s řízením vozidla,
d)
vytvářet dojem, že spotřeba alkoholu přispívá ke společenskému nebo sexuálnímu úspěchu,
e)
tvrdit, že alkohol v nápoji má léčebné vlastnosti nebo povzbuzující nebo uklidňující
účinek anebo že je prostředkem řešení osobních problémů,
f) zdůrazňovat obsah alkoholu
jako kladnou vlastnost nápoje.
5) Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
12) § 1 odst. 2 zákona č. 37/1989 Sb., o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomaniemi.