Odstavec předpisu 40/1995 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
§ 3a
§ 3a
Elektronické cigarety
(1) Zakazuje se reklama, jejímž cílem nebo přímým nebo nepřímým účinkem je
propagace elektronických cigaret a náhradních náplní do nich, šířená prostřednictvím
služeb informační společnosti10a) nebo v periodickém tisku2), neperiodických publikacích3),
na letácích, plakátech nebo jiných tiskovinách, s výjimkou publikací, které jsou
určeny výlučně profesionálům v obchodě s elektronickými cigaretami a náhradními náplněmi
do nich, a publikací, které jsou tištěny a zveřejněny ve třetích zemích, pokud tyto
publikace nejsou primárně určeny pro vnitřní trh Evropské unie.
(2) Zakazuje se jakákoli forma sponzorování akcí, činností nebo jednotlivců,
jejichž cílem nebo přímým nebo nepřímým účinkem je propagace elektronických cigaret
a náhradních náplní do nich, pokud se objekt sponzorování týká několika členských
států Evropské unie nebo se koná v několika členských státech Evropské unie anebo
dosahuje přeshraničního účinku jiným způsobem.
2) § 3 písm. a) zákona č. 46/2000 Sb., o právech a povinnostech při vydávání
periodického tisku a o změně některých dalších zákonů (tiskový zákon).
3) § 1 zákona č. 37/1995 Sb., o neperiodických publikacích.
10a) § 2 písm. a) zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační
společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti).