Odstavec předpisu 40/1995 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
§ 7c
§ 7c
Zvláštní opatření
(1) Orgán dozoru může nařídit odstranění nebo ukončení reklamy, která je
v rozporu se zákonem, a určit k tomu přiměřenou lhůtu. Může též zakázat nepřípustnou
srovnávací reklamu nebo reklamu, která je nekalou obchodní praktikou. Orgán dozoru
je oprávněn pozastavit zahájení šíření nepovolené srovnávací reklamy nebo reklamy,
která je nekalou obchodní praktikou5). Pro takový postup se nevyžaduje vznik skutečné
ztráty či jiné újmy způsobené takovou reklamou, ani zavinění zadavatele reklamy;
tento postup však nezakládá oprávnění k zavedení systému předběžné kontroly návrhů
reklamy před jejím šířením.
(2) Orgán dozoru rozhodnutí vydané podle odstavce 1 nebo podle § 8a vhodným
způsobem zveřejní, jestliže by v důsledku dalšího šíření reklamy mohl být ohrožen
život nebo zdraví osob.Orgán dozoru je oprávněn zadavateli nebo zpracovateli reklamy
nařídit ve stanovené lhůtě zveřejnění opravného prohlášení k reklamě, která byla
shledána pravomocným rozhodnutím nepovolenou srovnávací reklamou nebo nekalou obchodní
praktikou a o jejímž odstranění nebo ukončení bylo pravomocně rozhodnuto, ve stejném
komunikačním médiu, kterým byla taková reklama šířena. Náklady na zveřejnění opravného
prohlášení nese ten, komu orgán dozoru jeho zveřejnění nařídil.
5) Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.