Strategické cíle resortu do roku 2030
Ministerstvo zemědělství chce podpořit exportní dynamiku českých vývozců a to zejména do třetích zemí. Touto cestou chce snižovat závislost českých vývozců na jednotném trhu EU, který je už poněkud nasycen, a vyvážet produkci s vyšší přidanou hodnotou.
Strategické cíle stanovené Ministerstvem zemědělství:
-
Zvýšení exportní výkonnosti zejména produktů s vyšší přidanou hodnotou a hledání nových odbytišť mimo EU
Příklady opatření k naplňování strategických cílů:
-
Cílení proexportní podpory na vybrané prioritní země
-
Optimální fungování a další rozšiřování sítě zemědělských diplomatů ve třetích zemích
-
Pokračování v aplikaci dotačního programu Ministerstva zemědělství „Podpora účasti na mezinárodních výstavách a veletrzích v zahraničí“
-
Realizace podnikatelských misí ministra zemědělství do třetích zemí
-
Širší zpřístupnění služeb ČEB (Česká exportní banka) a EGAP (Exportní garanční a pojišťovací společnost) zemědělsko-potravinářským podnikům
Příklady dotační politiky:
Národní dotace:
-
9.H. – Podpora účasti na mezinárodních výstavách a veletrzích v zahraničí. (Nově je rozšířen i na veletrhy a výstavy, které nejsou pod patronací Ministerstva zemědělství. Úhrady se týkají např.: nájmu výstavní plochy bez vybavení, úhrada cestovních nákladů a úhrada registračního poplatku.)