Výrazně rostoucí spotřeba česneku v Japonsku

Trh s česnekem, kořením a ochucovadly vyrobenými z česneku od začátku koronavirové krize prudce vzrostl. Důvodem je zaměřeni spotřebitelů na zdraví prospěšné účinky této potraviny. Navíc v Japonsku stále rozšířené nošení masek spolu s prací z domova zmírnily obavy Japonců z „česnekového dechu".

Data japonské společnosti Intage zabývající se průzkumem trhu ukazují, že trh s kořením obsahující strouhaný, práškový a plátkový česnek, se od začátku pandemie rozšířil. Jeho prodej dosáhl loni přibližně 8,7 mld. jenů (zhruba 65 mil USD), což představuje narůst o 34 % ve srovnaní s rokem 2019.

Společnost S&B Foods, která obchoduje s velkým množstvím česnekových výrobků, provedla průzkum, v němž se zákazníků ptala, proč od začátku pandemie konzumují více česneku. Při možnosti vice odpovědi zákazníci nejčastěji vybírali varianty: „pro zvýšení imunity", dále „protože vařím více jídel s použitím česneku" a „protože se mi prodloužil čas strávený doma a už se nebojím zápachu". Společnost S&B Foods spustila 10. dubna speciální stránky s názvem Víkendový česnekový klub zaměřené právě na česnek. Zástupce společnosti k tomu uvedl: „Vzhledem k tomu, že v budoucnu bude stále vice lidi sundávat masky, bude se spotřeba česneku přesouvat na víkendy, kdy se lidé nebudou obávat zápachu. Stránky také obsahuji spoustu receptů na přípravu česnekových jídel nebo například dotazník, v němž si mohou zákaznici otestovat úroveň své „lásky k česneku".

 

Zpracovala:
Irena Leopoldová
zemědělská diplomatka velvyslanectví ČR v Tokiu
Mobil: ČR: +420 773 743 880, E-mail: irena_leopoldova@mzv.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.