přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.
zobrazit po
7.5.2021

Náhrada včel v Japonsku

Stále více japonských pěstitelů ovoce a zeleniny používá k opylování květů svých rostlin namísto včel mouchy. Důvodem je významný úbytek včel, ať už z důvodu zvyšující se nemocnosti včel, používání chemických hnojiv a pesticidů, nebo stárnutí včelařů. A mouchy, ač jsou vnímány jako otravný hmyz, se ukázaly jako dobří opylovači.


30.4.2021

Japonské firmy vyvíjejí jedlé obaly

Japonské společnosti vyvíjejí jedlé obaly na potraviny a nápoje, aby snížily množství plastového odpadu, plnily stále přísnější požadavky vyplývajících z vládních předpisů a zároveň přitahovaly spotřebitele zajímající se o ochranu životního prostředí.


23.4.2021

Japonsko revidovalo zákon na ochranu domácího trhu s osivy

Japonské ministerstvo zemědělství, lesnictví a rybářství dne 9. dubna 2021 zveřejnilo seznam téměř dvou tisíců domácích odrůd ovoce a zeleniny, jejichž semena a sazenice je zakázáno vyvážet ze země.


16.4.2021

K ekologizaci hospodářství v Japonsku pomůže výrobce včelařských potřeb

Japonské firmy se v poslední době začaly ve větší míře věnovat dopadu svého podnikání na životní prostředí. Tento trend se projevil poté, co předseda vlády Jošihide Suga stanovil do roku 2050 cíl snížit skleníkové plyny na nulu a stát se uhlíkově neutrální společností.


9.4.2021

Pilsner Urquell v plechovkách je konečně v Japonsku v prodeji

Japonský Asahi Group Holdings převzal Plzeňský Prazdroj na konci března 2017. Asahi už dříve uvedlo, že plzeňské pivo považuje za velmi silnou prémiovou značku. Každý, kdo v Japonsku pije pivo, zná značku Pilsner Urquell.


1.4.2021

Nová kritéria pro označení „Japonská whisky“

V celém Japonsku existuje jen asi tucet lihovarů, které vyrábějí whisky. Japonské destilérky ale nebyly schopny v posledních dvou dekádách udržet krok s rostoucí poptávkou po tomto oblíbeném nápoji. Mnoho palíren proto míchá svůj produkt s whisky zakoupenou v zámoří, aby tak zvýšily množství svých zásob.


30.3.2021

Proběhl webinář "Příležitosti pro české producenty a obchodníky s vínem na japonském trhu"

Ve čtvrtek 25. března se uskutečnil prostřednictvím platformy MS Teams webinář „Příležitosti pro české producenty a obchodníky s vínem na japonském trhu“.


26.3.2021

Japonské pivovary uvádějí na trh bezsacharidová piva

Dva ze čtyř předních pivovarů v Japonsku se rozhodly uvést na trh produkt zaměřený na milovníky piva, kteří dbají o své zdraví a štíhlou linii.


19.3.2021

Japonsko zvyšuje cla na dovoz hovězího masa z USA z důvodu vyčerpání kvóty

Množství hovězího masa dovezeného do Japonska z USA dosáhlo maxima povolené kvóty. Americká asociace exportérů masa (USMEF) nyní naléhá na Japonsko, aby tuto kvótu navýšilo.


12.3.2021

České nápoje a potraviny se prezentovaly na veletrhu FOODEX JAPAN 2021

Letošní ročník veletrhu se konal v týdnu od úterý 9. do 12. března 2021. Z důvodu zákazu volného cestování do Japonska se tentokrát zahraniční zástupci firem nemohli zúčastnit osobně. Zastoupeni byli především japonskými importéry nebo se prezentovali virtuálně.

zobrazit po