přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.
zobrazit po
3.9.2021

ČR schválena pro export vepřového masa do Japonska

Dne 24. srpna 2021 japonské Ministerstvo zemědělství, lesnictví a rybářství (MAFF) uznalo Českou republiku zemí bez výskytu afrického moru prasat (AMP), což je hlavní podmínkou pro obnovení vývozů vepřového masa a výrobků z něj.


27.8.2021

Vzestup ekologického zemědělství v Japonsku

Přestože japonská vláda zahájila novou strategii na podporu ekologického zemědělství, stále před zemědělci stojí řada výzev. Především jde o snížení nákladů zemědělců na výrobu bioproduktů a následně cen biopotravin, zajištění efektivity výroby, nalezení řešení, jak zmírnit fyzickou zátěž zemědělců a také rozšířit prodejní kanály a zlepšit distribuci spotřebitelům.


20.8.2021

Export japonských potravin roste

Export potravin za první čtvrtletí letošního roku poprvé v historii přesáhl 500 mld. jenů (100 mld. Kč).


13.8.2021

Trend náhrady plastových obalů hliníkovými v Japonsku

Mnozí japonští prodejci nápojů ve snaze bojovat se znečištěním moří a oceánů přestávají používat plastové láhve a nahrazují je hliníkovými plechovkami. Výrobci nealkoholických nápojů začali preferovat hliníkové plechovky poté, co bylo zveřejněno, že míra recyklace, která umožňuje opětovné použití materiálu pro srovnatelné použití, byla u plechovek podstatně vyšší ve srovnání s plastovými lahvemi.


6.8.2021

Ceny potravin v Japonsku rostou vlivem výkyvů na zahraničních trzích

Výrobci potravin nejsou schopni absorbovat rostoucí náklady na vstupy, proto se očekává, že dražší olej, mouka a maso a další potraviny výrazně zasáhnou do rozpočtu domácností.


11.6.2021

Nová nutriční strategie omezuje sůl v potravinách

Japonský potravinářský gigant Ajinomoto zveřejnil zprávu o nové nutriční strategii pro asijský region. Ta se zaměřuje na redukci množství soli v jídle a jejím nahrazením takzvanou pátou chutí umami. Ajinomoto je japonská potravinářská společnost, která vyrábí koření, glutamáty, mražené potraviny, nápoje, sladidla, aminokyseliny a léčiva. Své výrobky prodává ve 130 zemích, v supermarketech i pouličních stáncích.


4.6.2021

Vědci v Japonsku použili sójovou složku k produkci rybích samiček

Týmu japonských vědců se podařilo vyprodukovat rybí samice sumce pomocí krmiva ze sójových bobů. Vývoj nové metody slibuje zvýšení efektivity produkce tohoto i dalších druhů ryb, jejichž samice jsou na trhu s potravinami cennější než samci.


28.5.2021

Ptačí chřipka je v Japonsku po sedmi měsících téměř u konce

V období od listopadu 2020 do května 2021 se vysoce patogenní ptačí chřipka objevila v 18 japonských prefekturách včetně prefektur Čiba a Ibaraki, vyznačující se právě chovem drůbeže.


21.5.2021

Japonští vědci se snaží snížit emisi skleníkových plynů v chovech skotu

Podobně jako jinde ve světě se japonští vědci snaží snížit množství emisí produkovaných zemědělskou výrobou, speciálně pak metanu, který vypouští skot během svého trávení. Tyto plyny tvoří celých 10 % emisí vyprodukovaných v zemědělství.


14.5.2021

Prodejní automaty rozšiřují v Japonsku sortiment

Japonsko je zemí s největším počtem prodejních automatů na světě. Dokonce je spočítáno, že je v zemi jeden automat na 30 lidí. Vidíme je všude; lemují rušné chodníky měst, osamělá zákoutí odlehlých míst, a dokonce je lze nalézt i na vrcholu hory Fuji.

zobrazit po