přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.
zobrazit po
25.2.2022

Čína se poprvé stala největším dovozcem japonských potravin

Čína se loni poprvé stala největším dovozcem japonských potravinářských výrobků a sesadila z trůnu dlouholetého lídra Hongkong.


18.2.2022

Vertikální farmy v prodejnách japonských supermarketů

Sedm supermarketů v Tokiu si pěstuje některé bylinky a zeleninu na malých vertikálních farmách s LED osvětlením přímo v prodejně. Důvodem je snaha o snížení jednak nákladů na přepravu, skleníkových plynů ale i množství odpadu.


11.2.2022

Globální inflační vlna proniká i do japonské ekonomiky

Japonci po několik uplynulých dekád zvyklí na neměnnost cen nyní čelí pomalému zdražování. Japonské společnosti se obecně zdráhají přenášet vyšší náklady na spotřebitele, kteří jsou citliví na ceny. Nyní jim však nic jiného nezbývá.


Datum konání: 9.2.2022  7:00 – 15:00

Den se zemědělskou diplomatkou v Japonsku Ing. Irenou Leopoldovou

ZVEME VÁS NA ONLINE SETKÁNÍ (á 30 min) ve středu 9. února 2022 od 7 do 15 hod. SEČ. Zemědělská diplomatka, Ing. Irena Leopoldová, je připravena s Vámi prodiskutovat…


4.2.2022

Japonsko významně omezuje použití potahovaných hnojiv

Tři hlavní japonské hnojivářské asociace se spojily v úsilí do roku 2030 zrušit používání potahovaných hnojiv neboli hnojiv s polymerovým obalem, které jsou zdrojem znečištění vodních systémů mikroplasty. Tyto hnojiva se v Japonsku používají dlouhodobě.


28.1.2022

Export zásadní pro růst příjmů japonských zemědělců

Výkonný viceprezident Japonské organizace pro zahraniční obchod (JETRO), která se zaměřuje na podporu vývozu zemědělských a potravinářských výrobků, uvedl, že je důležité zvýšit příjmy zemědělců prostřednictvím posílení exportu. JETRO přijme opatření pro podporu vývozu v době pandemie covid – 19 na základě úspěšných případů.


21.1.2022

Japonští zemědělci sázejí na prémiové odrůdy

Od roku 1994 se počet registrovaných japonských odrůd ovoce, zeleniny, rýže a dalších plodin více než ztrojnásobil v důsledku orientace na odrůdy, které je možno prodat za vyšší ceny.


14.1.2022

Maloobchodníci v Japonsku navyšují sortiment jídel k okamžité spotřebě a privátních značek

Dle závěru průzkumu mezi více než tisícovkou dotazovaných maloobchodních řetězců vyplynulo, že se maloobchodní prodejci snaží navýšit skladové položky u potravin k okamžité spotřebě a výrobků privátních značek. Jedná se o klíčové segmenty pro maximalizaci jejich zisku.


7.1.2022

Přebytky mléka v Japonsku

Mlékárenský průmysl vyzývá spotřebitele k větší konzumaci mléka, aby se zabránilo likvidaci jeho přebytků. Velké mlékárenské společnosti a provozovatelé obchodů s potravinami přicházejí s nápady, jak podpořit spotřebu mléka z důvodu současného přebytku syrového mléka v období na přelomu nového roku.


10.12.2021

Japonsko se pomalu stává národem milovníků sýrů

V roce 2020 dosáhla spotřeba sýrů v Japonsku již šestým rokem po sobě nového maxima. V důsledku pandemie vzrostla poptávka po sýrech také u spotřebitelů, kteří pracovali z domova a objednávali si donášku pizzy nebo zakusovali sýr k alkoholu.

zobrazit po