Vertikální farmy v prodejnách japonských supermarketů
Sedm supermarketů v Tokiu si pěstuje některé bylinky a zeleninu na malých vertikálních farmách s LED osvětlením přímo v prodejně. Důvodem je snaha o snížení jednak nákladů na přepravu, skleníkových plynů ale i množství odpadu.
Globální inflační vlna proniká i do japonské ekonomiky
Japonci po několik uplynulých dekád zvyklí na neměnnost cen nyní čelí pomalému zdražování. Japonské společnosti se obecně zdráhají přenášet vyšší náklady na spotřebitele, kteří jsou citliví na ceny. Nyní jim však nic jiného nezbývá.
Den se zemědělskou diplomatkou v Japonsku Ing. Irenou Leopoldovou
ZVEME VÁS NA ONLINE SETKÁNÍ (á 30 min) ve středu 9. února 2022 od 7 do 15 hod. SEČ. Zemědělská diplomatka, Ing. Irena Leopoldová, je připravena s Vámi prodiskutovat…
Japonsko významně omezuje použití potahovaných hnojiv
Tři hlavní japonské hnojivářské asociace se spojily v úsilí do roku 2030 zrušit používání potahovaných hnojiv neboli hnojiv s polymerovým obalem, které jsou zdrojem znečištění vodních systémů mikroplasty. Tyto hnojiva se v Japonsku používají dlouhodobě.
Export zásadní pro růst příjmů japonských zemědělců
Výkonný viceprezident Japonské organizace pro zahraniční obchod (JETRO), která se zaměřuje na podporu vývozu zemědělských a potravinářských výrobků, uvedl, že je důležité zvýšit příjmy zemědělců prostřednictvím posílení exportu. JETRO přijme opatření pro podporu vývozu v době pandemie covid – 19 na základě úspěšných případů.
Japonští zemědělci sázejí na prémiové odrůdy
Od roku 1994 se počet registrovaných japonských odrůd ovoce, zeleniny, rýže a dalších plodin více než ztrojnásobil v důsledku orientace na odrůdy, které je možno prodat za vyšší ceny.
Maloobchodníci v Japonsku navyšují sortiment jídel k okamžité spotřebě a privátních značek
Dle závěru průzkumu mezi více než tisícovkou dotazovaných maloobchodních řetězců vyplynulo, že se maloobchodní prodejci snaží navýšit skladové položky u potravin k okamžité spotřebě a výrobků privátních značek. Jedná se o klíčové segmenty pro maximalizaci jejich zisku.
Přebytky mléka v Japonsku
Mlékárenský průmysl vyzývá spotřebitele k větší konzumaci mléka, aby se zabránilo likvidaci jeho přebytků. Velké mlékárenské společnosti a provozovatelé obchodů s potravinami přicházejí s nápady, jak podpořit spotřebu mléka z důvodu současného přebytku syrového mléka v období na přelomu nového roku.
Japonsko se pomalu stává národem milovníků sýrů
V roce 2020 dosáhla spotřeba sýrů v Japonsku již šestým rokem po sobě nového maxima. V důsledku pandemie vzrostla poptávka po sýrech také u spotřebitelů, kteří pracovali z domova a objednávali si donášku pizzy nebo zakusovali sýr k alkoholu.
V Japonsku proběhla výstava inovací v zemědělství Agribusiness Creation Fair za CZ účasti
Ve dnech 24. – 26. listopadu 2021 se v Tokijské výstavní hale Big Sight uskutečnil 18. ročník výstavy Agribusiness Creation Fair. Jedná se o výstavu pořádanou Ministerstvem zemědělství, lesnictví a rybářství s cílem prezentovat poslední výsledky výzkumu v zemědělském, lesnickém a potravinářském sektoru.