přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.
zobrazit po
  • 1
  • 2
  • následující
  • poslední
5.8.2022

Rozmach automatů s mraženými potravinami v Japonsku

Japonsko je zemí prodejních automatů. Ty nápojové, které tvoří více než 50 % všech automatů, jsou rozmístěny doslova na každém kroku. Kromě konkurenčních obchodů s rychlým občerstvením se toto odvětví potýká s nedostatkem personálu doplňující prodávané produkty.


29.7.2022

Hranolky jsou v Japonsku nedostatkovým zbožím

Více než šest měsíců trvající nedostatek amerických hranolků přiměl japonské restaurace, aby hledaly náhradu v Číně. Mnohé restaurace nyní dokonce vyřazují tuto položku z jídelníčku.


22.7.2022

Japonské producenty mléka zasáhl slabý jen

Podle průzkumu japonské Rady pro mléko a mléčné produkty více než 90 % chovatelů mléčného skotu uvedlo, že se potýkají s finančními problémy. Důvodem je neustále oslabující jen a klesající poptávka po mléčných výrobcích v souvislosti s pandemií.


15.7.2022

Senzor monitorující přepravu vína v Japonsku

Japonská společnost vyvinula elektronický senzor monitorující teplotu a vlhkost během přepravy vína. Senzor tenký jako papír, který je vybaven displejem a napájen lithium-iontovou baterií vyvinula společnost NGK Instulators.


8.7.2022

Filipíny žádají lepší ceny za své banány prodávané v Japonsku

Filipínská vláda požádala maloobchodníky a zákazníky v Japonsku, které je jejich největším exportním trhem, aby se smířili s vyššími cenami filipínských banánů.


1.7.2022

Japonští výrobci piva recyklací odpadu získávají nové výrobky

Pivovar Sapporo, jeden ze čtyř hlavních pivovarů v Japonsku a také významný odběratel českého chmele, zahájil produkci výrobků zdánlivě nesouvisejících s pivem - džínů. Na výrobu džínoviny používá mláto, chmelové stonky a listy, tedy odpad získaný během vaření piva.


24.6.2022

Japonská vláda zavede dotace na snížení nákladů v zemědělství

Japonská vláda tento týden oznámila, že v souvislosti s prudkým růstem cen z důvodu ruské invaze na Ukrajinu, představí nový dotační titul, jehož cílem je snížit náklady na zemědělskou produkci o 10 %.


17.6.2022

Kvůli vysokým cenám pšenice přecházejí japonští zemědělci z rýže na pšenici

Podle průzkumu japonské vlády plánuje v letošním roce více japonských zemědělců snížit produkci rýže a přejít na pěstování pšenice a sóji. Důvodem jsou rostoucí ceny obilí způsobené ruskou válkou na Ukrajině.


20.5.2022

Rýžová mouka v Japonsku jako alternativa za pšeničnou

Po ruské invazi na Ukrajinu, která způsobila celosvětový nárůst cen pšenice, se japonský potravinářský průmysl více zaměřuje na rýži jako možnou náhradu při výrobě mouky.


13.5.2022

Pohanka nedostatkovým zbožím v Japonsku

Vzhledem k tomu, že Rusko je významným dovozcem pohanky do Japonska, zpožděné dodávky ještě více ztížily situaci japonských restaurací a obchodů s nudlemi soba, které již nyní trpí celosvětovým nárůstem cen komodit v kombinaci s propadem japonského jenu.


6.5.2022

Japonská vláda usiluje o zvýšení vývozu ovoce po moři

Pro naplnění cíle zvýšení vývozu zemědělských komodit a potravin, který si japonská vláda předsevzala, nyní přišla s projektem podpory námořní přepravy z přístavu Hanshin, který zahrnuje přístavy Ósaka a Kóbe.


29.4.2022

Japonské zemědělce zasáhly vyšší ceny obilí a hnojiv

Z důvodu pokračující ruské agrese na Ukrajině a slábnoucího jenu rostou ceny obilí, hnojiv a dalších vstupů do zemědělské prvovýroby v Japonsku.


22.4.2022

3D tištěné maso a roboti loupající banány v Japonsku

Kjótský výrobce přístrojů pro jemnou mechaniku Shimadzu Corp. plánuje ve spolupráci s Ósackou univerzitou a tokijskou konzultační společností Sigmaxyz Inc. využít technologii 3D tisku k výrobě umělého masa, tedy masa produkovaného pomocí umělého pěstování živočišných buněk.


14.4.2022

Vysoké náklady na suroviny a slabý jen ohrožují zotavení japonské ekonomiky pandemie

Zotavování Japonska z hospodářských následků po pandemii nyní stojí na křižovatce, protože prudce rostoucí ceny surovin způsobené válkou na Ukrajině, umocněné slabým jenem se začínají projevovat na náladě v podnikatelské sféře.


8.4.2022

Důsledky ruské invaze na japonský rybářský průmysl

Ruská invaze na Ukrajinu negativně ovlivňuje japonský rybářský průmysl, neboť doposud nebyl stanoven harmonogram dvoustranných jednání o rybolovu lososů, pstruhů a dalších druhů ryb. Kvůli obavám o dodávky se očekává také nárůst cen dovážených ruských mořských produktů. Dopad ruské vojenské agrese se tak dotkne i japonských domácností.


1.4.2022

Snaha o dekarbonizaci: Japonské podniky se zaměřují na biopaliva

Provozovatelé japonských restaurací a výrobci potravin se snaží o využití použitého fritovacího oleje a potravinového odpadu jako biopaliva. Jde nejen o účinný způsob recyklace kuchyňského odpadu, ale také o prostředek přispívající k dekarbonizaci dodavatelských a výrobních procesů a nově o snížení závislosti na surovinách pocházejících z Ruska.


25.3.2022

Japonská vláda zvýší ceny dovážené pšenice o 17 %

Ministerstvo zemědělství Japonska oznámilo, že od 1. dubna 2022 navýší ceny dovážené pšenice, kterou prodává soukromému sektoru o 17,3 %, čímž se přiblíží k 14letému maximu. Podle japonského ministerstva zemědělství bude průměrná cena pšenice v období od dubna do září činit 626 USD za tunu.


18.3.2022

Veletrh FOODEX JAPAN nabídl příležitosti pro české výrobce potravin v Japonsku

České potraviny a nápoje se ve druhém březnovém týdnu úspěšně prezentovaly na nejvýznamnějším potravinářském veletrhu v Japonsku FOODEX JAPAN 2022. Při svých téměř 126 mil. obyvatel je Japonsko čtvrtým největším dovozcem potravin na světě a největším importérem masa.


4.3.2022

Japonská ekonomika reaguje na růst cen komodit v důsledku krize na Ukrajině

Člen rady japonské centrální banky - Bank of Japan J. Nakagawa ve čtvrtek zopakoval odhodlání banky udržet měnovou politiku ultralevnou a zdůraznil, že aby bylo zvyšování cen udržitelné, musí mzdy růst souběžně s inflací.


25.2.2022

Čína se poprvé stala největším dovozcem japonských potravin

Čína se loni poprvé stala největším dovozcem japonských potravinářských výrobků a sesadila z trůnu dlouholetého lídra Hongkong.


18.2.2022

Vertikální farmy v prodejnách japonských supermarketů

Sedm supermarketů v Tokiu si pěstuje některé bylinky a zeleninu na malých vertikálních farmách s LED osvětlením přímo v prodejně. Důvodem je snaha o snížení jednak nákladů na přepravu, skleníkových plynů ale i množství odpadu.


11.2.2022

Globální inflační vlna proniká i do japonské ekonomiky

Japonci po několik uplynulých dekád zvyklí na neměnnost cen nyní čelí pomalému zdražování. Japonské společnosti se obecně zdráhají přenášet vyšší náklady na spotřebitele, kteří jsou citliví na ceny. Nyní jim však nic jiného nezbývá.


Datum konání: 9.2.2022  7:00 – 15:00

Den se zemědělskou diplomatkou v Japonsku Ing. Irenou Leopoldovou

ZVEME VÁS NA ONLINE SETKÁNÍ (á 30 min) ve středu 9. února 2022 od 7 do 15 hod. SEČ. Zemědělská diplomatka, Ing. Irena Leopoldová, je připravena s Vámi prodiskutovat…


4.2.2022

Japonsko významně omezuje použití potahovaných hnojiv

Tři hlavní japonské hnojivářské asociace se spojily v úsilí do roku 2030 zrušit používání potahovaných hnojiv neboli hnojiv s polymerovým obalem, které jsou zdrojem znečištění vodních systémů mikroplasty. Tyto hnojiva se v Japonsku používají dlouhodobě.


28.1.2022

Export zásadní pro růst příjmů japonských zemědělců

Výkonný viceprezident Japonské organizace pro zahraniční obchod (JETRO), která se zaměřuje na podporu vývozu zemědělských a potravinářských výrobků, uvedl, že je důležité zvýšit příjmy zemědělců prostřednictvím posílení exportu. JETRO přijme opatření pro podporu vývozu v době pandemie covid – 19 na základě úspěšných případů.


21.1.2022

Japonští zemědělci sázejí na prémiové odrůdy

Od roku 1994 se počet registrovaných japonských odrůd ovoce, zeleniny, rýže a dalších plodin více než ztrojnásobil v důsledku orientace na odrůdy, které je možno prodat za vyšší ceny.


14.1.2022

Maloobchodníci v Japonsku navyšují sortiment jídel k okamžité spotřebě a privátních značek

Dle závěru průzkumu mezi více než tisícovkou dotazovaných maloobchodních řetězců vyplynulo, že se maloobchodní prodejci snaží navýšit skladové položky u potravin k okamžité spotřebě a výrobků privátních značek. Jedná se o klíčové segmenty pro maximalizaci jejich zisku.


7.1.2022

Přebytky mléka v Japonsku

Mlékárenský průmysl vyzývá spotřebitele k větší konzumaci mléka, aby se zabránilo likvidaci jeho přebytků. Velké mlékárenské společnosti a provozovatelé obchodů s potravinami přicházejí s nápady, jak podpořit spotřebu mléka z důvodu současného přebytku syrového mléka v období na přelomu nového roku.


10.12.2021

Japonsko se pomalu stává národem milovníků sýrů

V roce 2020 dosáhla spotřeba sýrů v Japonsku již šestým rokem po sobě nového maxima. V důsledku pandemie vzrostla poptávka po sýrech také u spotřebitelů, kteří pracovali z domova a objednávali si donášku pizzy nebo zakusovali sýr k alkoholu.


3.12.2021

V Japonsku proběhla výstava inovací v zemědělství Agribusiness Creation Fair za CZ účasti

Ve dnech 24. – 26. listopadu 2021 se v Tokijské výstavní hale Big Sight uskutečnil 18. ročník výstavy Agribusiness Creation Fair. Jedná se o výstavu pořádanou Ministerstvem zemědělství, lesnictví a rybářství s cílem prezentovat poslední výsledky výzkumu v zemědělském, lesnickém a potravinářském sektoru.


26.11.2021

Japonští farmáři čelí zdražování vstupů

Japonští farmáři jsou tuto zimu vystaveni hrozivým problémům. Vzrůstající ceny ropy způsobují zdražování veškerých vstupů vyrobených z této suroviny. Stejně jako ceny hnojiv a krmiva.


19.11.2021

Nové prodejní automaty proti plýtvání potravinami v Japonsku

Japonsko je známé prodejními automaty, které lze najít doslova na každém rohu. V těchto automatech je možné si zakoupit nejčastěji nealkoholické nápoje, polévky, zmrzlinu, ale také vejce, palačinky, tousty a další výrobky.


12.11.2021

Částečné uvolnění podmínek pro vstup do Japonska

V souvislosti s plánovanou účastí MZe na mezinárodním veletrhu FOODEX JAPAN 2022 přináším informaci ohledně nových opatření pro vstup do Japonska.


5.11.2021

Nedostatek kuřecího masa a dalších komodit v Japonsku

Japonští zákaznicí mohou sledovat následky rozpadu globálních dodavatelských řetězců i na vlastních talířích.


29.10.2021

Japonsko hledá firmy pro zásobování ve vesmíru

Japonská vláda hledá potravinářské firmy a technologické společnosti, s cílem zahájit výzkum a vývoj pro zajištění udržitelného zdroje potravin na Měsíci. Vláda se tak snaží povzbudit soukromý sektor, aby vstoupil do vesmírného byznysu.


15.10.2021

Japonská vláda zvedá ceny importované pšenice

Ceny pěti nejvýznamnějších značek pšenice dovážených japonskou vládou a následně prodávaných do soukromých mlynářských společností se navýší v průměru o 19 %. Dle rozhodnutí Ministerstva zemědělství se navýšení týká období od října 2021 do března 2022.


1.10.2021

Jeden z největších japonských pivovarů přichází s alkoholovou novinkou

Pivovar Sapporo uvádí na trh současný světový hit mezi alkoholickými nápoji hard seltzer neboli „alkoholickou sodu“, která se zrodila v USA před pár lety. Firma Sapporo se tak chce zaměřit na segment nápojů s nižším obsahem alkoholu konzumovaným doma. Nápoje budou k dostání v supermarketech i maloobchodních řetězcích po celém Japonsku. S vývozem do zahraničí pivovar prozatím nepočítá.


24.9.2021

EU zmírní dovozní podmínky pro zemědělské produkty z Japonska, USA již omezení zrušilo

V pondělí 20. září 2021 Evropská unie zveřejnila tiskovou zprávu o změnách v nařízení o dovozu potravin z Japonska. Od 10. října 2021 tak zmírní opatření omezující dovoz japonských potravin z oblastí zasažených havárií jaderné elektrárny ve Fukušimě.


17.9.2021

Jak drahé je Tokio

V žebříčku nákladnosti života se Tokio pravidelně umisťuje na špici nebo v první pětici nejdražších měst světa. Nedávný průzkum Mercer Cost of living, který porovnal výdaje na bydlení, dopravu, stravování atd. ve 209 městech v pěti světadílech, se japonské Tokio umístilo na čtvrtém místě za Bejrútem.


10.9.2021

Míra potravinové soběstačnosti v Japonsku klesla na rekordní minimum

Míra soběstačnosti potravin vyjádřená v kaloriích klesla ve fiskálním roce 2020 (1. 4. 2020 - 31. 3. 2021) na rekordně nízkých 37 % z důvodu slabší poptávky po rýži a zmenšující se ploše obdělávané zemědělské půdy.


3.9.2021

ČR schválena pro export vepřového masa do Japonska

Dne 24. srpna 2021 japonské Ministerstvo zemědělství, lesnictví a rybářství (MAFF) uznalo Českou republiku zemí bez výskytu afrického moru prasat (AMP), což je hlavní podmínkou pro obnovení vývozů vepřového masa a výrobků z něj.


27.8.2021

Vzestup ekologického zemědělství v Japonsku

Přestože japonská vláda zahájila novou strategii na podporu ekologického zemědělství, stále před zemědělci stojí řada výzev. Především jde o snížení nákladů zemědělců na výrobu bioproduktů a následně cen biopotravin, zajištění efektivity výroby, nalezení řešení, jak zmírnit fyzickou zátěž zemědělců a také rozšířit prodejní kanály a zlepšit distribuci spotřebitelům.


20.8.2021

Export japonských potravin roste

Export potravin za první čtvrtletí letošního roku poprvé v historii přesáhl 500 mld. jenů (100 mld. Kč).


13.8.2021

Trend náhrady plastových obalů hliníkovými v Japonsku

Mnozí japonští prodejci nápojů ve snaze bojovat se znečištěním moří a oceánů přestávají používat plastové láhve a nahrazují je hliníkovými plechovkami. Výrobci nealkoholických nápojů začali preferovat hliníkové plechovky poté, co bylo zveřejněno, že míra recyklace, která umožňuje opětovné použití materiálu pro srovnatelné použití, byla u plechovek podstatně vyšší ve srovnání s plastovými lahvemi.


6.8.2021

Ceny potravin v Japonsku rostou vlivem výkyvů na zahraničních trzích

Výrobci potravin nejsou schopni absorbovat rostoucí náklady na vstupy, proto se očekává, že dražší olej, mouka a maso a další potraviny výrazně zasáhnou do rozpočtu domácností.


11.6.2021

Nová nutriční strategie omezuje sůl v potravinách

Japonský potravinářský gigant Ajinomoto zveřejnil zprávu o nové nutriční strategii pro asijský region. Ta se zaměřuje na redukci množství soli v jídle a jejím nahrazením takzvanou pátou chutí umami. Ajinomoto je japonská potravinářská společnost, která vyrábí koření, glutamáty, mražené potraviny, nápoje, sladidla, aminokyseliny a léčiva. Své výrobky prodává ve 130 zemích, v supermarketech i pouličních stáncích.


4.6.2021

Vědci v Japonsku použili sójovou složku k produkci rybích samiček

Týmu japonských vědců se podařilo vyprodukovat rybí samice sumce pomocí krmiva ze sójových bobů. Vývoj nové metody slibuje zvýšení efektivity produkce tohoto i dalších druhů ryb, jejichž samice jsou na trhu s potravinami cennější než samci.


28.5.2021

Ptačí chřipka je v Japonsku po sedmi měsících téměř u konce

V období od listopadu 2020 do května 2021 se vysoce patogenní ptačí chřipka objevila v 18 japonských prefekturách včetně prefektur Čiba a Ibaraki, vyznačující se právě chovem drůbeže.


21.5.2021

Japonští vědci se snaží snížit emisi skleníkových plynů v chovech skotu

Podobně jako jinde ve světě se japonští vědci snaží snížit množství emisí produkovaných zemědělskou výrobou, speciálně pak metanu, který vypouští skot během svého trávení. Tyto plyny tvoří celých 10 % emisí vyprodukovaných v zemědělství.


14.5.2021

Prodejní automaty rozšiřují v Japonsku sortiment

Japonsko je zemí s největším počtem prodejních automatů na světě. Dokonce je spočítáno, že je v zemi jeden automat na 30 lidí. Vidíme je všude; lemují rušné chodníky měst, osamělá zákoutí odlehlých míst, a dokonce je lze nalézt i na vrcholu hory Fuji.

zobrazit po
  • 1
  • 2
  • následující
  • poslední