přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.
zobrazit po
21.11.2022

Inflace v Japonsku dosáhla 40letého maxima z důvodu slabého jenu

Japonské společnosti zvyšují ceny téměř všeho, od pohonných hmot po potraviny a zároveň se dostávají pod tlak nákladové inflace.


11.11.2022

Potraviny a nápoje zlepšující spánek v Japonsku na vzestupu

Trh s potravinami a nápoji, které údajně pomáhají zlepšit kvalitu spánku, zažívá v Japonsku boom. Důvodem je rostoucí počet lidí postižených psychickými a fyzickými problémy plynoucími z pandemie covidu.


4.11.2022

Umělá inteligence pomáhá japonským obchodům snížit plýtvání a zvýšit zisk

S cílem zvýšit tržby a omezit plýtvání potravinami stále více japonských obchodů se smíšeným zbožím a supermarketů využívá umělou inteligenci (AI) k analýze dat. Na základě vyhodnocení údajů z minulých prodejů rozhoduje o stanovení slevových cen na výrobky podléhající rychlé zkáze.


27.10.2022

Zdražení alkoholu v Japonsku

Čtyři největší japonské pivovary Asahi, Kirin, Suntory a Sapporo zdražily své pivo a mnoho dalších menších podniků zvýšilo ceny nápojů kvůli rostoucím vstupním nákladům v důsledku zvyšující se inflace v Japonsku.


21.10.2022

Neprodané pečivo v Japonsku vyřešil automat s překvapením

V Japonsku přišli na způsob, jak spotřebovat neprodané pečivo z pekáren. Zákazníci si v prodejních automatech vybírají dorty, které jsou zabalené v krabicích, takže zákazník nevidí, jaký druh si koupí. Nápad prodávat zbylé dorty tímto způsobem nejen snížil ztráty pekárny, ale také ulevil zaměstnancům.


14.10.2022

Japonští zemědělci se potýkají s masovým výskytem ploštic

V posledních letech se v Japonsku v alarmujícím množství objevuje zelená ploštice (latinsky chinavia hilaris), která způsobuje velké škody na úrodě zemědělských plodin. V letošním roce vydalo 35 ze 47 prefektur pro zemědělce „varování před smrdutými brouky“.


7.10.2022

Japonský McDonald’s opět zvyšuje ceny kvůli vyšším nákladům na suroviny

Společnost McDonald’s Holdings Japan letos již po druhé zvýšila ceny svých pokrmů, řetězec se tak snaží kompenzovat vyšší náklady na suroviny způsobené slabým jenem.


30.9.2022

Japonsko drží cenu pšenice nízkou navzdory inflaci

Japonská vláda plánuje od října zachovat průměrnou cenu pšenice na nezměněné úrovni. Jedná se o ceny dovážené pšenice, kterou stát prodává mlýnským společnostem.


23.9.2022

Kampaň usilující o zvýšení spotřeby alkoholu v Japonsku pod palbou kritiky

Japonský trh s alkoholickými nápoji se zmenšuje v důsledku demografických změn, jako je klesající porodnost, stárnutí populace a změny životního stylu v důsledku pandemie.


16.9.2022

Prodej zboží privátních značek v Japonsku na vzestupu

V současné době, kdy rostou náklady na výrobu potravin, se supermarkety spolu s výrobci potravin snaží nezvyšovat ceny výrobků prodávaných pod privátní značkou, které jsou proto nyní velmi oblíbené.


12.8.2022

Pivovar Kirin reaguje na výzvu WHO

Společnost Kirin Holdings, druhý největší japonský pivovar a zároveň významný odběratel českého chmele, plánuje v souvislosti se sílícími tlaky na regulaci odvětví alkoholických nápojů expanzi do sektoru doplňků stravy.


5.8.2022

Rozmach automatů s mraženými potravinami v Japonsku

Japonsko je zemí prodejních automatů. Ty nápojové, které tvoří více než 50 % všech automatů, jsou rozmístěny doslova na každém kroku. Kromě konkurenčních obchodů s rychlým občerstvením se toto odvětví potýká s nedostatkem personálu doplňující prodávané produkty.


29.7.2022

Hranolky jsou v Japonsku nedostatkovým zbožím

Více než šest měsíců trvající nedostatek amerických hranolků přiměl japonské restaurace, aby hledaly náhradu v Číně. Mnohé restaurace nyní dokonce vyřazují tuto položku z jídelníčku.


22.7.2022

Japonské producenty mléka zasáhl slabý jen

Podle průzkumu japonské Rady pro mléko a mléčné produkty více než 90 % chovatelů mléčného skotu uvedlo, že se potýkají s finančními problémy. Důvodem je neustále oslabující jen a klesající poptávka po mléčných výrobcích v souvislosti s pandemií.


15.7.2022

Senzor monitorující přepravu vína v Japonsku

Japonská společnost vyvinula elektronický senzor monitorující teplotu a vlhkost během přepravy vína. Senzor tenký jako papír, který je vybaven displejem a napájen lithium-iontovou baterií vyvinula společnost NGK Instulators.


8.7.2022

Filipíny žádají lepší ceny za své banány prodávané v Japonsku

Filipínská vláda požádala maloobchodníky a zákazníky v Japonsku, které je jejich největším exportním trhem, aby se smířili s vyššími cenami filipínských banánů.


1.7.2022

Japonští výrobci piva recyklací odpadu získávají nové výrobky

Pivovar Sapporo, jeden ze čtyř hlavních pivovarů v Japonsku a také významný odběratel českého chmele, zahájil produkci výrobků zdánlivě nesouvisejících s pivem - džínů. Na výrobu džínoviny používá mláto, chmelové stonky a listy, tedy odpad získaný během vaření piva.


24.6.2022

Japonská vláda zavede dotace na snížení nákladů v zemědělství

Japonská vláda tento týden oznámila, že v souvislosti s prudkým růstem cen z důvodu ruské invaze na Ukrajinu, představí nový dotační titul, jehož cílem je snížit náklady na zemědělskou produkci o 10 %.


17.6.2022

Kvůli vysokým cenám pšenice přecházejí japonští zemědělci z rýže na pšenici

Podle průzkumu japonské vlády plánuje v letošním roce více japonských zemědělců snížit produkci rýže a přejít na pěstování pšenice a sóji. Důvodem jsou rostoucí ceny obilí způsobené ruskou válkou na Ukrajině.


20.5.2022

Rýžová mouka v Japonsku jako alternativa za pšeničnou

Po ruské invazi na Ukrajinu, která způsobila celosvětový nárůst cen pšenice, se japonský potravinářský průmysl více zaměřuje na rýži jako možnou náhradu při výrobě mouky.

zobrazit po