AB InBev jde v Číně cestou prémiovosti a rozšiřuje své pokrytí

Ačkoli čínský pivní trh utržil v loňském roce řadu ran, kvůli propadu celého stravovacího sektoru v souvislosti s vládním bojem proti covid-19, AB InBev vidí letošní rok velmi optimisticky a Čínu považuje za svůj prioritní trh.

Již delší dobu je zřejmé, že čínští spotřebitelé věnují zvýšenou pozornost prémiovým pivním značkám, řemeslným pivům a pivním speciálům. Touto cestou se plánuje vydat i skupina AB InBev. Například v únoru Budweiser China oznámil, že v Číně založí společný podnik se skotským řemeslným pivovarem BrewDog. Zároveň také pronikají do segmentu superprémiových piv, kde míří na znalce a sběratele, což dokazuje jejich limitovaná edice Budweiser Master Reserve oslavující nový čínský rok zajíce, které bylo do prodeje dáno pět tisíc kusů s cenovkou vyšší než pět tisíc korun.

Budweiser je největší zahraniční pivovarnickou skupinou v Číně a může napřímo konkurovat domácím velikánům, jako jsou CR Snow, Tsingtao a Yanjing, nadále se však snaží najít cesty, jak svou pozici vylepšit. Kromě identifikování nových spotřebitelských trendů rozšiřuje i své distribuční sítě. Zatímco v roce 2021 pokrýval 184 měst, v roce 2022 to již bylo 201 a do roku 2025 jich plánuje pokrýt více než 250.

 

Zpracoval:

Ondřej Plaček

zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Pekingu

Mobil: +420 702 176 276, E-mail: ondrej.placek@mze.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.