Většina britských spotřebitelů upřednostňuje produkty Fair Trade

Nový průzkum nadace The Fairtrade Foundation realizovaný ve spolupráci s maloobchodními analytiky společnosti Kantar odhalil, že přibližně tři čtvrtiny (77 %) britských spotřebitelů upřednostňují výrobky Fair Trade před jinými alternativami.

V roce 2022 byl v Británii například zaznamenán nárůst maloobchodního prodeje banánů, kávy nebo čaje s etiketou Fair Trade. Stále více maloobchodníků v Británii nabízí produkty s tímto označením v rámci prodejních akcí.

Supermarkety Aldi a Lidl patří v Británii mezi dva největší britské prodejce kakaa s označením Fair Trade. Supermarket Asda zařadil speciální kategorii Fair Trade do svého internetového obchodu. Kavárny M&S používají výhradně čaj a kávu s označením Fair Trade již od roku 2006.

Podle nadace Fairtrade Foundation je propojení zemědělců, podniků a spotřebitelů založené na principech Fair Trade důležité pro udržitelnost. Výzkum také ukázal, že zemědělci, kteří používají standardy a programy Fair Trade a mají taky spravedlivější podíl na přidané hodnotě, jsou v době globální krize odolnější.

Zdroj

 

Zpracoval:

Paul Wilkins

místní zástupce ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii

Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mze.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.