Na Amazonu se prodalo již 10 milionů vietnamských produktů

V Ho Či Minově Městě se 31. října 2022 konal Cross-border e-commerce Summit na téma „Nebojte se velkých snů a překonejte hranice“. Mezinárodní e-commerce je pro vietnamské firmy nová cesta, jak prosadit své produkty na světových trzích.

Pro ambiciózní vietnamské podniky je to velká příležitost. Během pandemie Covid-19 zaznamenal globální elektronický obchod pozoruhodný růst a VSR není výjimkou. V online obchodech Amazonu se dosud prodalo 10 milionů produktů vyrobených ve Vietnamu.

"Na Vietnam se zaměřují i zahraniční firmy, díky čemuž je dnes Vietnam výrobním centrem jihovýchodní Asie a velmi důležitou výrobní zemí v rámci celosvětové ekonomiky," řekl Gijae Seong, vedoucí oddělení globálního prodeje Amazon Vietnam.

Růstový trend prodeje se očekává zejména u těchto čtyř skupin produktů: a) nábytek a bytová dekorace; b) textilní výrobky a doplňky; c) spotřební zboží a potraviny; d) dárkové předměty.

Vedoucí oddělení globálního prodeje Amazon Vietnam však také poznamenal, že podniky v odvětví agroproduktů musí při uvádění produktu na platformu elektronického obchodu věnovat pozornost otázce data expirace a také objemu či hmotnosti produktu.

Hitem na Amazonu je například porcovaná instantní káva G7 (nejčastěji tři v jednom - cukr, instantní káva a mléčná náhražka) od firmy Trung Nguyen. Pro balení se využívají české stroje a podle zástupce firmy Trung Nguyen je pouze v Číně 15 milionů zákazníků, kteří pravidelně pijí kávu G7.

Další významnou položkou jsou kešu oříšky společnosti Long An Food Processing Export JSC (Lafooco), které se dostaly do seznamu 100 nejlepších kešu ořechů na Amazonu v USA.

Produkty Lafooco (kešu oříšky a sušené ovoce) mají certifikaci FDA, USDA Organic a jsou vyváženy do USA, Evropy, Číny, Austrálie, Japonska a na Střední východ.

Ředitel firmy Longevity Sea Grapes uvedl, že v roce 2020 přispěl prodej lazuchy hrachonosné (druh zelených řas) přes Amazon k 35 % příjmům společnosti a pateticky dodal: "rozšíříme naše podnikání s Amazonem na tři kontinenty a v příštích pěti letech se staneme přední světovou značkou Longevity Sea Grapes (= lazucha hrachonosná), která bude reprezentovat hrdě Made in Vietnam“.

Dynamika prodeje přes Amazon je patrná u firmy An Phat Holdings, která vyrábí kompostovatelné produkty AnEco (sáčky, kelímky aj.). Za pouhý rok spolupráce s Amazonem nakupuje produkty AnEco několik desítek tisíc zákazníků a očekává se, že do konce roku 2022 tržby vzrostou až dvacetkrát.

 

Zpracoval:

Luboš Marek
místní spolupracovník Ministerstva zemědělství ve Vietnamu
Tel: +84 904 099 562, E-mail: commerce_hanoi@mzv.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.