přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.

Britové se začínají orientovat na produkty privátních značek a cenově výhodný sortiment

24.6.2022

Britští zákazníci nahrazují značkové zboží levnějšími výrobky tzv. private labels a volí cenově výhodnější sortiment produktů, aby se vyrovnali s inflací cen potravin. Ta se za čtyři týdny do 12. června vyšplhala na 8,3 %, což je nejvyšší hodnota od dubna 2009.

Společnost Kantar, která se zabývá průzkumem trhu, uvedla, že ceny v UK nejrychleji rostou v sektorech, jako je máslo, mléko a krmivo pro psy, zatímco v sektoru lihovin klesají. Společnost Kantar dále uvedla, že tržby supermarketů za značkové zboží se za poslední čtyři týdny (do 12. června) meziročně snížily o 1,0 %, zatímco tržby za private labels výrobky vzrostly o 2,9 %, k čemuž přispěly dobré výsledky německých supermarketů s levnějšími potravinami Aldi a Lidl, které mají rozsáhlý sortiment těchto private labels. Společnost Kantar také konstatovala, že prodej produktových řad, jako jsou Asda Smart Price, Co-op Honest Value a Sainsbury's Imperfectly Tasty, vzrostl o 12,0 %.

Na základě nejnovějších údajů se průměrné roční výdaje za potraviny ve Velké Británii zvýší přibližně o 380 liber (465 USD). „To je o 100 liber více než jsme uváděli v dubnu letošního roku. To ukazuje, jak prudký byl v poslední době nárůst cen a jaký dopad má inflace na tento sektor,“ uvedl Fraser McKevitt, vedoucí oddělení maloobchodu a spotřebitelských informací společnosti Kantar.

Návštěvnost obchodů v UK se v posledních čtyřech týdnech zvýšila o 3,4 %, zatímco podíl online prodeje na trhu s potravinami klesl na nejnižší hodnotu od května 2020, a to na 12,0 %. Digitální objednávky se v červnu snížily o téměř 9 %. „Tento pokles může být také důsledkem snahy nakupujících snížit náklady tím, že se vyhnou poplatkům za doručení,“ uvedl McKevitt.

Tržby v supermarketech během 12 týdnů (do 12. června) meziročně klesly o 1,9 %, ale v posledních čtyřech týdnech vzrostly o 0,4 %. Tesco, Aldi a Lidl byly jedinými skupinami, které během 12 týdnů zvýšily své prodeje.

Zdroj

 

Zpracovali:
Paul Wilkins a Tibor Angyal
Místní zástupci ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
tel.: +44 749 533 9811, e-mail: uktrade@mzecz

  • Tisk stránky
  • Poslat e-mailem