Odstavec předpisu 100/2001
Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí) § 23a
§ 23a
(1) Pro účely tohoto zákona se prioritním dopravním záměrem rozumí
záměr,
a) který se nachází na transevropské dopravní síti14),
b) pro který bylo vydáno územní rozhodnutí nejpozději 31. března 2015,
c) pro který bylo vydáno souhlasné stanovisko o hodnocení vlivů podle zákona č. 244/1992
Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, (dále jen "zákon č. 244/1992 Sb.")
a
d) který stanoví vláda nařízením.
(2) Příslušným úřadem je v případě prioritního dopravního záměru vždy
ministerstvo.
(3) Příslušný úřad vydá k prioritnímu dopravnímu záměru závazné stanovisko
k vlivům prioritního dopravního záměru na životní prostředí, které je podkladem pro
vydání rozhodnutí v navazujících řízeních. Závazné stanovisko podle věty první obsahuje
opatření k prevenci, vyloučení, snížení, popřípadě kompenzaci nepříznivých vlivů
na životní prostředí. Platnost závazného stanoviska podle věty první je 5 let. Stanovisko
musí být platné v době vydání rozhodnutí v navazujících řízeních v prvním stupni.
(4) Při vydávání závazného stanoviska k vlivům prioritního dopravního
záměru na životní prostředí příslušný úřad vezme v úvahu účinné právní předpisy v
oblasti životního prostředí a veřejného zdraví.
(5) Závazné stanovisko k vlivům prioritního dopravního záměru na životní
prostředí se vydává na základě žádosti oznamovatele, jejíž součástí je podklad obsahující
popis aktuálního technického řešení záměru a jeho vlivu na životní prostředí a veřejné
zdraví; žádost lze podat nejpozději 31. ledna 2017. U prioritního dopravního záměru,
který stanoví vláda nařízením, oznamovatel v podkladu podle věty první uvede i nástin
studovaných hlavních variant a stěžejní důvody pro jeho volbu vzhledem k vlivu na
životní prostředí. Při vydávání závazného stanoviska k vlivům prioritního dopravního
záměru na životní prostředí se § 6 až 9 nepoužijí. Bylo-li vydáno souhlasné závazné
stanovisko k vlivům prioritního dopravního záměru na životní prostředí, stanovisko
dle § 9a odst. 1 se v navazujících řízeních nevyžaduje.
(6) Závazné stanovisko k vlivům prioritního dopravního záměru na životní
prostředí a podklady k jeho vydání zveřejní příslušný úřad na internetu.
(7) Řízení, ve kterém se vydává rozhodnutí podle zvláštních právních
předpisů, které povoluje umístění nebo provedení prioritního dopravního záměru, pro
který bylo vydáno závazné stanovisko k vlivům prioritního dopravního záměru na životní
prostředí, je navazujícím řízením.
(8) V navazujícím řízení příslušný úřad ověří, zda nedošlo ke změnám
prioritního dopravního záměru, které by mohly mít významný negativní vliv na životní
prostředí. Při ověření podle věty první se použije obdobně § 9a odst. 4 a 5; změny
se posuzují oproti záměru popsanému v podkladu podle odstavce 5. Jestliže bylo na
základě ověření podle věty první vydáno nesouhlasné závazné stanovisko, správní orgán
vedoucí navazující řízení žádost zamítne.
(9) Správní orgán vedoucí navazující řízení do svého rozhodnutí zahrne
opatření k prevenci, vyloučení, snížení, popřípadě kompenzaci nepříznivých vlivů
na životní prostředí uvedené v závazných stanoviscích podle odstavců 3 a 8.
(10) Na stanovisko o hodnocení vlivů vydané podle zákona č. 244/1992
Sb. pro prioritní dopravní záměr podle odstavce 1 se čl. II bod 1 zákona č. 39/2015
Sb., kterým se mění zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí
a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí),
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, nepoužije.
14) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1315/2013 ze dne 11. prosince
2013 o hlavních směrech Unie pro rozvoj transevropské dopravní sítě a o zrušení rozhodnutí
č. 661/2010/EU.