přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.

Ministr Fuksa ocenil i ochutnal poctivou práci vinařů na brněnských Slavnostech vína

16.9.2010

Tisková zpráva – Ministr zemědělství Ivan Fuksa se v rámci své pracovní cesty na jižní Moravě zúčastnil prvního ročníku Slavností vína v Brně. Jde o první vinařskou akci tohoto druhu v centru moravské metropole. Cílem slavností je především představit moravská a česká vinařství, jejich nabídku vín a samozřejmě degustovat.

Současné vinohradnictví a vinařství už dávno není jen o výrobě vína. Výrazný je také příspěvek vinohradnictví ekologii, tvorbě krajiny a rozvoji venkova. Právě tyto zmiňované funkce jsou velmi významné pro oblast jižní Moravy, kde vinice s vinnými sklípky tvoří podstatnou část kulturní krajiny a podtrhují dominantu vápencových Pálavských vrchů, které jsou typické svou bílou barvou.

Ministr Fuksa ve svém krátkém vystoupení na náměstí Svobody ocenil poctivou práci vinařů a řekl: „Na jižní Moravě se rodí vína zcela srovnatelná se světovou špičkou, což platí zejména pro bílá vína. Dostatečně to potvrzují mezinárodní uznání, kterých se v posledních letech produkci českých vinařů dostalo.

Vinohradnictví a vinařství prošlo u nás pozitivním vývojem. Nejen, že se zvýšily výkupní ceny vinných hroznů, ale především se zvýšila průměrná spotřeba vína a stále roste. Co je však nejdůležitější – zvýšila se kvalita vyráběných vín a jejich prestiž na trhu.

Navzdory reformě trhu s vínem i nadále fungují pro vinaře a vinohradníky programy podpor, ať už financované státem nebo Evropskou unií. Od roku 2002 u nás existuje Vinařský fond, jehož důležitou úlohu ministr také zmínil svými slovy: „Považuji ho za nezbytný nástroj pro podporu našich vinařů. Hlavní náplní jeho činnosti je propagace moravského a českého vína, vinařství a vinohradnictví. Stěžejní aktivitou Fondu je komunikační kampaň značky „Vína z Moravy, vína z Čech“, která zastřešuje vína domácí produkce,“ dodal ministr Fuksa.

Tereza M. Dvořáčková
tisková mluvčí MZe

  • Tisk stránky
  • Poslat e-mailem