přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.

Strategické cíle potravinářství do roku 2030

K potravinářskému průmyslu v České republice nepatří jen syrečky a pivo. Je toho mnohem víc a Ministerstvo zemědělství chce podpořit rozvoj tohoto odvětví, růst jeho efektivnosti a konkurenceschopnosti na evropském i světovém trhu.

Díky tomu vzniknou předpoklady nejen pro zvýšení nabídky bezpečných, kvalitních a cenově dostupných potravin spotřebitelům ČR, ale i pro jeho efektivní vazby na domácí zemědělství včetně zajištění mimoprodukčních funkcí potravinářství v oblasti rozvoje venkova, zlepšování vztahů k životnímu prostředí a snižování energetické náročnosti potravinářské logistiky.

 

Strategické cíle stanovené Ministerstvem zemědělství:

  • Zajištění racionální míry potravinového zabezpečení z hlediska dostatečných zpracovatelských kapacit

  • Ekologicky šetrný růst efektivnosti a produktivity českého potravinářství

  • Posilování významu potravinářství na domácím trhu a růst jeho exportní výkonnosti

  • Zvýšení významu potravinářství v zaměstnanosti a rozvoji venkova

  • Důraz na zvyšování bezpečnosti potravin a ochranu spotřebitelů

 

Příklady opatření k naplnění strategických cílů:

  • Technologická modernizace podniků, podpora výrobkových a procesních inovací

  • Zvýšení spravedlnosti v rozložení obchodních rizik mezi dodavateli a obchodem. Aktualizace zákona o významné tržní síle

  • Podpora mikropodniků (zjednodušení označování výrobků, u mikropodniků dodávající produkty na místní trh)

  • Rozvoj marketingu českých potravin, při zvýšení organizační i finanční spoluúčasti soukromé sféry – marketingový fond

  • Podpora exportu především prostřednictvím státních institucí (typu EGAP - Exportní garanční a pojišťovací společnost apod.), pomoc při hledání trhů v třetích zemích, marketingových a propagačních podpor v zahraničí

  • Zlepšení dohledu nad trhem s potravinami – zvýšení počtu kontrol a zvýšení počtu terénních pracovníků u kontrolních orgánů

  • Novela zákona o potravinách

  • Marketingová podpora značek kvality (Klasa, Regionální potravina)

 

Příklady dotační politiky:

Národní dotace:

10.E.a. – Podpora České technologické platformy pro potraviny

13. – Podpora zpracování zemědělských produktů a zvyšování konkurenceschopnosti potravinářského průmyslu

18. – Podpora činnosti potravinových bank a dalších subjektů s humanitárním zaměřením

 

Program rozvoje venkova 2014–2020:

M16 – Spolupráce (např.: Podpora vývoje nových produktů, postupů a technologií při zpracování produktů a jejich uvádění na trh; Horizontální a vertikální spolupráce mezi účastníky krátkých dodavatel. řetězců a místních trhů) M04 – Investice do hmotného majetku (Zpracování a uvádění na trh zemědělských produktů) Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. Program Zpracovatel (dotace části úroků z úvěru)

Související odkazy

  • Tisk stránky
  • Poslat e-mailem

Strategické cíle potravinářství do roku 2030

  • Potravinové zabezpečení a přiměřená soběstačnost
  • Konkurenceschopnost a efektivnost českého potravinářství
  • Bezpečnost potravin a ochrana spotřebitelů

Více informací

Registry a aplikace

Kalendář